Gå til innhold

Katatoni

Anbefalte innlegg

Satt og leste i en bok nå i formiddag og kom over begrepet "katatoni" og betydningen av det. Det minnet meg om noe jeg er blitt fortalt skjedde med meg i min barndom (2-3 årsalderen).I følge mine foreldre pleide jeg få "anfall" der jeg verken klarte å røre meg eller snakke, selv om jeg var fullt bevisst. Tror jeg vokste det av meg, for jeg kan ikke huske at jeg har hatt noen slike anfall etter at jeg fylte fem.

Full av nysgjerrighet slo jeg opp ordet på nett nå, og ser at det ofte settes i forbindelse med schizofreni.Men jeg har litt vondt for å tro at jeg kan ha vært et schizofrent barn uten at noen merket det, og jeg har så definitivt ikke hatt noen symptomer på det i voksen alder.

Er det noen som vet om andre tilstander der katatoni kan inntreffe (hos barn)? (Har aldri hørt noen medisinsk forklaring på det som skjedde med meg som barn, så jeg er litt nysgjerrig.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213254-katatoni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...