Un(n)drende Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Satt og leste i en bok nå i formiddag og kom over begrepet "katatoni" og betydningen av det. Det minnet meg om noe jeg er blitt fortalt skjedde med meg i min barndom (2-3 årsalderen).I følge mine foreldre pleide jeg få "anfall" der jeg verken klarte å røre meg eller snakke, selv om jeg var fullt bevisst. Tror jeg vokste det av meg, for jeg kan ikke huske at jeg har hatt noen slike anfall etter at jeg fylte fem. Full av nysgjerrighet slo jeg opp ordet på nett nå, og ser at det ofte settes i forbindelse med schizofreni.Men jeg har litt vondt for å tro at jeg kan ha vært et schizofrent barn uten at noen merket det, og jeg har så definitivt ikke hatt noen symptomer på det i voksen alder. Er det noen som vet om andre tilstander der katatoni kan inntreffe (hos barn)? (Har aldri hørt noen medisinsk forklaring på det som skjedde med meg som barn, så jeg er litt nysgjerrig.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/213254-katatoni/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.