Gå til innhold

FU: Hvor mange språk kan du?

Anbefalte innlegg

Gjest lilja (den opprinnelige)
Skrevet

Spørs hvordan du definerer "kan", tenker du flytende, kan gjøre seg forstått, eller skjønner noenlunde hva folk sier?

Snakker norsk og engelsk noenlunde flytende, stotrer relativt forståelig (og ganske underholdende, sannsynligvis) tysk, russisk, samisk og tegnspråk.

Kan noen dagligstrofer (tilsvarende kapittel 1-3 på første språkkurset ;) på spansk og kinesisk.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

5

• mermaid

4

• Mañana

3

• jubalong70

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kan lese norsk også forstår jeg svensk...

når det gjelder skriftlig norsk sliter jeg litt.Skriftlig svensk? Ikke sjans!

Du sliter med _norsk_ skriftlig?

Skrevet

Jeg snakker og skriver engelsk og tysk ganske greit.

Vel, det blir jo noen grammatikkfeil i tysken innimellom, men folk forstår stort sett hva jeg mener.

Jeg kunne godt tenke meg å lære flere språk.

Skrevet

Norsk og engelsk morsmål.

*skulle ønske jeg ikke hade skulka så mange fransktimer på skolen*

delphina1365380402
Skrevet

Kommer an på hva du mener med "kan". Jeg snakker, foruten norsk, flytende engelsk og brukbart tysk. Forstår og snakker litt fransk, polsk, gresk og spansk.

Gjest Calóni
Skrevet

Foruten norsk kan jeg engelsk flytende og norsk tegnspråk noenlunde flytende. Spansken min er ikke helt på topp, men klarer da å komme med noen fraser, og enda mer om jeg får tenkt meg litt om og kanskje titter i en ordbok.

Gjest endrine
Skrevet

Du sliter med _norsk_ skriftlig?

Ja...det er vel mange som gjør det.I allefall norsk RETTskrivning :)

Skrevet

Gjør meg greit forstått både muntlig og skriftlig på engelsk, og så kan jeg knote litt på tysk og fransk.

Gjest svaksterk
Skrevet

Norsk flytende, tegnspråk som førstespråk. Engelsk sånn greit nok. Kan forstå noe tysk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...