Gå til innhold

Fortvilet........................


idaho1365380892

Anbefalte innlegg

idaho1365380892

Jeg håper at kanskje noen her kan gi meg noen gode tips som VIRKELIG funker...

Jeg har nå trent hver dag i 1 mnd.Mye variert...spinning,aerobic,mage/rygg-trening,styrketrening,boxing,pilates,yoga...you name it.Det jeg sitter igjen med er stein hard muskulatur som jeg aldri får slappet av i,og da særlig at underkroppen har blitt større enn overkroppen.Jeg er slank men vil gjerne bli tynnere.og målet mitt er å bare være "stram" uten bulende muskler...Jeg drikker bare vann og får i meg alle nødvendige næringsstoffer hver dag uten å spise for mye.Jeg vet det er feil å trene hver eneste dag,men jeg tar også tbl for å øke forbrenningen...noe som gjør at jeg får unormalt mye energi.hvis ikke jeg får "tatt ut" dette på trening hver dag,er jeg bare konstant overgira og får ikke sove på kvelden.Jeg er forferdelig sta og det eneste jeg vil er å oppnå målet mitt!!Hva kan jeg trene/ikke trene..???

Håper virkelig noen der ute som har litt peiling kan gi meg noen gode råd...enkelte har sagt til meg at det eneste som hjelper er å løpe...

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med de som anbefaler løping. Da får du løst opp i stram muskulatur, og du blir slank og stram uten bulende muskler.

Og så er det så deilig! De tablettene du tar som gjør deg gira synes jeg du bør kutte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

1. Hvile er en MEGET viktig faktor hvis du vil ha resultater.

Du hviler ikke. For din egen framgangs skyld bør du starte. Du bør MINST ha 1 skikkelig hviledag i uka. Selv det er lite.

2. Du skriver at du får i deg nok næringsstoffer. Hva med kalorier? Fett, proteiner og karbohydrater?

Kostholdet er den viktigste faktoren for din framgang, og hvis du med å få i deg nok næringsstoffer snakker om vitaminer og annet du kan få i deg via piller, er ikke det på noen måte nok. Ikke hvis du ikke får i deg nok mat.

Du som trener så mye trenger relativt mye næring.

3. Du skriver at du spiser piller som gir deg økt energi, samt at du mister nattesøvnen hvis du ikke får utløp for energien.

Hva inneholder pillene? Det høres ut som om du dytter i deg noe som inneholder koffein og/eller effedrin, og i så fall skal du være forsiktig. Det er (hvis så er tilfellet) ikke noe du under noen omstendigheter skal bruke hver dag.

Vel, kostholdet ditt skriver du ikke noe om, men fortsetter du i det tempoet du nå kjører, uten å hvile, ligger overtreningsspøkelset definitivt og lurer rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i utgangspunktet ikke feil å trene hver dag; MEN for at kroppen skal klare slike treningsdoser må en bygge opp treningsmengden gradvis. Treningsbelastning (hyppighet x varighet x intensitet) bør ikke øke mer enn 5-10% på en uke, noe som tilsier at du burde har brukt mange måneder på å komme opp på slike treningsdoser. Når du i tillegg ikke får i deg tilstrekkelig og riktig næring; og ikke lytter til kroppens signaler, så er dette farlig. Å ta tabletter for at en skal yte mer, er heller ikke å anbefale, har mange kliniske eksempler på det. Mitt råd er å spise sunt, sats heller på å få i deg de riktige næringsstoffene gjennom variert kost fremfor kosttilskudd, dropp "energipillene" dine, og lytt litt mer til kroppen din. Det skader ikke å ta en fridag eller to; husk at når det er i hvile at kroppen bygger seg opp igjen - en er helt avhengig av resitusjon, ellers kjører en seg bare tom såvel psykisk som fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...