Gå til innhold

cipralex - seponering

Anbefalte innlegg

Hei, har andre her erfart økt angst og "en følelse ved siden av seg selv, under seponering av ssri.

Får noen perioder i løpet av dagen, med en ekstrem vond følelse innvendig. Kommer av seg selv og forsvinner av seg selv,(varer fra en time til halve dagen)-- bedrer seg imidlertid ved hjelp av 5mg vival. Men har ikke lyst til å øke på denne dosen. Bruker ca 10 mg i døgnet i snitt og har gjort det i mange år mot svimmelhet.

Jeg hadde ikke "følelsesmessig angst" da jeg begynte. Var totalt utslitt, og masse psykosomatiske symptomer. Svimmelhet og utmattelse i hovedtrekk.

Var veldig syk under oppstart og psykosomatiske plagene ble ikke bedre underveis. Fikk panikkangst av dem også. Og ble til slutt engstelig for alt.

Ville imidlertid prøve dem ut, og har nå gått mega sakte ned og halvert dosen på mer enn to måneder. Men virker på meg som som serotininet har lagd seg ett behov.

-har iallefall ikke vært slik før-- denne vonde og for meg fremmede følelsen innvendig gjør at jeg blir skremt og satt ut... er redd for å bli slik.

Kan det være det at jeg går nedovever på cipralexen, ---og at det vil gå over når jeg engang kommer i null.

Noen som har erfart lignende??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213452-cipralex-seponering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...