Gå til innhold

Hva er galt med folk som..


Gjest velutdannet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    31

  • Snooopy

    10

  • sheba

    9

  • Hawkwind

    8

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke noe galt med de. Eller altså oss. Vi har det helt fint, lever i beste velgående, men har ikke like mye penger å rutte med hver mnd som dere, men heller ikke studielån.

Hvorfor skulle det være noe galt med oss?

Jeg er forresten forkjølet, så NOE galt er det jo, men tviler på at det samme gjelder alle andre i min uutdannede situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimum 5 år på høyskole.

Hehehe. Nå er jeg veldig nysgjerrig på hvilken fantastisk utdannelse du har. Nei, du har selvsagt ikke noen fin utdannelse, du bare tuller for å se hvem som biter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mirakel*2?

min samboer har ikke noen høy utdannelse. Han tok utdannelse på yrkesskolen, noe han aldri har fått bruk for. Nå sitter han og venter på en jobb han vet han får, det er bare snakk om når han skal få den. Da kommer han til å tjene mye. Så det kan gå veldig bra selv om en ikke har høy utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er late og dumme. Var det det du ville høre?

Det finnes sikkert ørten grunner til at folk ikke vil studere. Noen får jobber de tjener godt i likevel, og har det sm plommen i egget. Andre _vil_ jobbe som for eksempel barnehageassistent og er godt fornøyd med det. Andre igjen får barn og bestemmer seg for å vente til det passer - og så passer det kanskje aldri, osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest velutdannet

Det er ikke noe galt med de. Eller altså oss. Vi har det helt fint, lever i beste velgående, men har ikke like mye penger å rutte med hver mnd som dere, men heller ikke studielån.

Hvorfor skulle det være noe galt med oss?

Jeg er forresten forkjølet, så NOE galt er det jo, men tviler på at det samme gjelder alle andre i min uutdannede situasjon.

Jeg er kanskje litt slem nå, men dette er et emne som engasjerer meg, jeg mener bare at det er viktig at man skaffer seg utdannelse. Men det er selvfølgelig slik at det er opp til hver enkelt. Det mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt slem nå, men dette er et emne som engasjerer meg, jeg mener bare at det er viktig at man skaffer seg utdannelse. Men det er selvfølgelig slik at det er opp til hver enkelt. Det mener jeg :)

Hvorfor er det viktig?

Hvis en er mer enn fornøyd sånn som en har det? Tror du alle ville blitt like happy med en lang utdannelse?

Det tviler jeg på du!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høyt utdannet akademiker

De er late og dumme. Var det det du ville høre?

Det finnes sikkert ørten grunner til at folk ikke vil studere. Noen får jobber de tjener godt i likevel, og har det sm plommen i egget. Andre _vil_ jobbe som for eksempel barnehageassistent og er godt fornøyd med det. Andre igjen får barn og bestemmer seg for å vente til det passer - og så passer det kanskje aldri, osv, osv.

nå tror jeg ikke at det var det trådstarter mente med dette.

Det er jo klart at en bra utdannelse gjør deg mere rustet til voksenlivet. Man kan få høyere status, høyere lønn og kan delta på mere akademiske samtaler, og skrive mere akademisk

ferdigheter som det også er viktig å bringe videre til senere generasjoner

Så jo det er viktig med en bra utdannelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt slem nå, men dette er et emne som engasjerer meg, jeg mener bare at det er viktig at man skaffer seg utdannelse. Men det er selvfølgelig slik at det er opp til hver enkelt. Det mener jeg :)

Hvorfor er det viktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, se på f eks Kjell Inge Røkke og Vaske-Bakke. Tenk hvor langt de kunne kommet med utdannelse?

Forøvrig syns jeg dannelse er viktigere en utdannelse. Du har sikkert det siste, men absolutt ikke det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest velutdannet

Hvorfor er det viktig?

Hvis en er mer enn fornøyd sånn som en har det? Tror du alle ville blitt like happy med en lang utdannelse?

Det tviler jeg på du!

:-)

Jeg bare spør jeg..nyttige svar jeg får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er riktig og viktig for deg trenger ikke være viktig for andre vet du.

Jeg har ikke høy utdannelse. Var skolelei og giddet ikke mer. Prøvde, men ramlet av lasset.

Har i dag fast jobb som jeg har hatt i mange år. Ikke verdens beste lønn, men så har jeg heller ikke masse studielån å betale ned på så jeg klarer meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høyt utdannet akademiker

Hva som er galt? Øh... Og kan du definere "bra utdannelse"?

Hvis du leser innlegget en gang til så tror jeg du vet hva hun sikter til

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spør jeg..nyttige svar jeg får :)

Bra du er fornøyd med svarene da. :-)

Selv har jeg ikke noen lang høyskoleutdannelse, og lønna jeg har i jobben er ikke så mye å skryte av heller. Men jeg har det KJEMPEGØY på jobb - og ville ikke byttet om jeg fikk en akademikerjobb tilbudt imorgen!

Så jeg er svært fornøyd og happy med tilværelsen selv om jeg ikke har høy utdannelse.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest velutdannet

Nei, se på f eks Kjell Inge Røkke og Vaske-Bakke. Tenk hvor langt de kunne kommet med utdannelse?

Forøvrig syns jeg dannelse er viktigere en utdannelse. Du har sikkert det siste, men absolutt ikke det første.

Med utdannelse kommer ofte dannelse. Og du må bare tro det du måtte tro om meg :)

Men det er i alle fall derfor jeg mener utdannelse er viktig. Det er viktig med dannelse. Dagens samfunn innebærer i stor grad et dannelses-forfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trives like godt uten... Og jeg skjønner dem egentlig godt. Kjæresten min har bare gått på skole i tilsammen 2,5 år etter videregående (og han kunne egentlig droppet videregående, for opptakskravet var bare grunnskolen), og tjener mer enn en med lang høyskoleutdannelse som f.eks. jobber i det offentlige. Skulle ønske jeg kunne gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høyt utdannet akademiker

Det som er riktig og viktig for deg trenger ikke være viktig for andre vet du.

Jeg har ikke høy utdannelse. Var skolelei og giddet ikke mer. Prøvde, men ramlet av lasset.

Har i dag fast jobb som jeg har hatt i mange år. Ikke verdens beste lønn, men så har jeg heller ikke masse studielån å betale ned på så jeg klarer meg :o)

men du har kanskje andre høye utgifter som er vanskelig å få betalt uten å ha høy lønn og gode pensjonsordninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...