Gå til innhold

Hva er galt med folk som..


Gjest velutdannet

Anbefalte innlegg

er helt enig med deg, og forundrer meg over at de andre ikke forstår dette.

for å være helt ærlig tror jeg det bunner i misunnelse for mange, og derfor blir du hudflettet

Stå på velutdannet!!!

Jeg har selv mangeårig høyskole- og universitetsutdanning (dog ikke doktorgrad..), men lar meg likevel provosere over trådstarters spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    31

  • Snooopy

    10

  • sheba

    9

  • Hawkwind

    8

Mest aktive i denne tråden

Jeg skrev et "kortenkt" spørsmål for å skape debatt. "Hva vil du med livet ditt?

Du kan gjerne synes at jeg er korttenkt. Det er greit for meg. Meningen med spørsmålet var å få frem hva folk ville med livet sitt.

Og et bra virkemiddel er jo å provosere :)

Det kan være greit å provosere for å skape debatt, men man bør prøve å unngå å virke nedlatende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høyt utdannet akademiker

Jeg har selv mangeårig høyskole- og universitetsutdanning (dog ikke doktorgrad..), men lar meg likevel provosere over trådstarters spørsmål.

selvsagt har du lov til å bli provosert. Ingen nekter deg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høyt utdannet akademiker

Nei, studenter er selvsagt de som går på universitet eller høgskole. Nå sitter jeg ikke her med tall på hvor stor del av befolkningen som har høyere utdanning, men jeg har inntrykk av at det er ganske mange hvis vi sammenligner oss med andre land. Tar jeg feil?

ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt har du lov til å bli provosert. Ingen nekter deg det:)

Og ingen nekter deg à bruke hjernen din nok til à droppe den arrogante holdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt har du lov til å bli provosert. Ingen nekter deg det:)

Det har stort sett gått over nå, så jeg skal nok få sove godt i natt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og hvordan vet vi at dette ikke er fabrikert?

Som akademiker kan jeg gjennomskue dette ganske lett. Dette er rett og slett oppdiktet.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattønsket

Dette er ikke noe du er genuint opptatt av.

Du har et kjedelig velutdannet liv og sitter her på dol en fredagskveld og skriver utsagn du vet skaper diskusjon og noe du da kan fordrive tiden med.

Stakkars deg....

Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg litt misunnelse her? Hvis du virkelig var fornøyd med din utdannelse og lønn så hadde du ikke gitt det svaret der

Jeg skjønner godt at du ikke tør bruke vanlig nick, for dette er rett og slett litt pinlig for deg. *knegger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er helt enig med deg, og forundrer meg over at de andre ikke forstår dette.

for å være helt ærlig tror jeg det bunner i misunnelse for mange, og derfor blir du hudflettet

Stå på velutdannet!!!

Så utrolig patetisk å skrive støtteinnlegg til seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ man ha partner med lavere ambisjoner?

I så fall er jeg meget heldig. Min partner har høye ambisjoner innen sitt felt, og han er dyktig!

:-D

Denne personen er da helt klart på provokasjonstokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvordan vet vi at dette ikke er fabrikert?

Som akademiker kan jeg gjennomskue dette ganske lett. Dette er rett og slett oppdiktet.

"Oh my God" sier jeg bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tatt "en bra utdannelse" må jeg si at de nok har trukket det lengste strået! De jeg gikk ut av ungdomsskolen med, og som hev seg rett i ut i jobb (butikk, snekker osv.) har en mer stabil økonomi enn meg. De bygget seg hus tidlig, fikk barn relativ tidlig og tjener greit nok etter å ha jobbet i 20 år. Jeg har studielån og tjener ikke nødvendigvis mer enn dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne personen er da helt klart på provokasjonstokt.

Han eller hun er visst skikkelig i siget i kveld. Mange rare innlegg her nå, du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at en god utdannelse er viktig.

Men en god utdannelse bør også innebære en viss grad av matnyttighet.

Vil man feks drive med et håndtverk, bør man selvsagt sørge for å bli faglært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han eller hun er visst skikkelig i siget i kveld. Mange rare innlegg her nå, du:-)

Sånn går det når fjortissene har for lite å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kan bare svare for meg selv og vennene mine.

Selv var jeg veldig skoleflink. Jeg kunne lese godt da jeg begynte på skolen, alt det andre kom veldig lett for meg. Da vi skulle lese for læreren, så ville jeg helst lese opp ned. Det fikk jeg ikke lov til. Jeg traff aldri en lærer som orket å gi meg utfordringer. Opptil 6. klasse var jeg ferdig med ukesplanen på tirsdager og ble satt til å gjøre andre ting, som var like kjedelig. Innen ungdomsskolen var jeg lei og orket ikke mer. Gjorde ikke en lekse i hele 10. klasse, men fikk fremdeles gode karakterer. Da gadd jeg ikke mer.

Jeg har tatt noen fag, sånn at jeg har studiekompetanse snart. Dermed kan jeg begynne på høyere utdannelse, om jeg plutselig skulle ønske det. Men nå jobber jeg som barnehageassistent og har verdens beste jobb. Den er utfordrende hver eneste dag. Aller helst vil jeg bli forfatter og inntil da, så kan jeg fint jobbe med det jeg gjør. Jeg klager aldri over at jeg har lite penger, jeg føler jeg har nok. Materielle ting betyr ingenting for meg.

Når det kommer til vennene mine, så vet de rett og slett ikke hva de har lyst til å studere. Og da er det tross alt bedre å ta en jobb som man trives med. Det skorter ikke på hverken skoleflinkhet eller intelligens hos noen av de.

Mennesker har bare forskjellige mål i livet. Og jeg har nesten drømmejobben allerede, så hvorfor ta lang utdannelse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...