Gå til innhold

Hva er galt med folk som..


Gjest velutdannet

Anbefalte innlegg

Gjest velutdannet

"ser ut som om visse personer har vanskelig for å forstå det;-)"

Det er en fascinerende evne til å, av en eller annen grunn, sette seg selv over andre fordi man kan noe de ikke kan.

Skal jeg f.eks sette meg over deg fordi du ikke kan programmere? Eller fordi du ikke skjønner hva jeg snakker om når jeg babler i vei om vektoranalyse og tredje ordens differensiallikninger? (Uten at jeg egentlig vet hvorvidt du kan disse tingene eller ikke :-) )For hver ting jeg kan, som du ikke kan - det være seg avansert teknikk, filosofi eller sammfunnsvitenskap, så er det garantert en ting du kan som jeg ikke kan :-)

".........................................."

Jaja, Prozak, om du vil krangle, så må du endelig bruke hele natta på det.

Og om du mener at Høyt utdannet og velutdannet er to forskjellige nick så må du endelig bruke krefter på det.

Jeg mener nå en gang at høyere utdanning har uendelige verdier.

Men jeg skal legge meg.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    31

  • Snooopy

    10

  • sheba

    9

  • Hawkwind

    8

Mest aktive i denne tråden

"ser ut som om visse personer har vanskelig for å forstå det;-)"

Det er en fascinerende evne til å, av en eller annen grunn, sette seg selv over andre fordi man kan noe de ikke kan.

Skal jeg f.eks sette meg over deg fordi du ikke kan programmere? Eller fordi du ikke skjønner hva jeg snakker om når jeg babler i vei om vektoranalyse og tredje ordens differensiallikninger? (Uten at jeg egentlig vet hvorvidt du kan disse tingene eller ikke :-) )For hver ting jeg kan, som du ikke kan - det være seg avansert teknikk, filosofi eller sammfunnsvitenskap, så er det garantert en ting du kan som jeg ikke kan :-)

".........................................."

Da ville jeg føle meg temmelig "dum"! selv om jeg har jobbet i et yrke det ikke står særlig mye stolthet om, men uansett var det mitt valg og jeg blir irritert når visse mennesker mener at "jeg" som valgte et serviceyrke ikke er bra nok!

Ikke at jeg sitter og irriterer meg, har gått mange år på skole, men valgte etter det som fristet meg, ikke hva "alle andre" syntes:-)

Men trenger ikke diskutere det med deg, du vet jo hva og hvem jeg er, ihvertfall sånn nogenlunde:-)

ville vel bare si at jeg er enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, Prozak, om du vil krangle, så må du endelig bruke hele natta på det.

Og om du mener at Høyt utdannet og velutdannet er to forskjellige nick så må du endelig bruke krefter på det.

Jeg mener nå en gang at høyere utdanning har uendelige verdier.

Men jeg skal legge meg.

God natt.

Du har sagt at du skulle legge deg for lenge siden, så nå er det på tide at du klarer å stå for det du sier :-)

"Og om du mener at Høyt utdannet og velutdannet er to forskjellige nick så må du endelig bruke krefter på det."

Uhm...igjen må jeg bare nevne dette med at du bør kreve tilbake pengene for utdannelsen din. Det _er_ to forskjellige nick. Og det er samme person (du) som skriver støtteinnlegg til seg selv. Ble det enklere nå? Eller skal jeg tegne opp noen UML-diagrammer for deg? Kanskje definere prosessen vha ®UP?

"Jeg mener nå en gang at høyere utdanning har uendelige verdier."

For det de skal brukes til, ja. Det er imidlertid langt fra det til å snakke om verdier for resten av livet, verden etc. Men jeg tror man burde vente til du har fått noen år til på baken før man forsøker å diskuterer selvfølgeligheter med deg.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg føle meg temmelig "dum"! selv om jeg har jobbet i et yrke det ikke står særlig mye stolthet om, men uansett var det mitt valg og jeg blir irritert når visse mennesker mener at "jeg" som valgte et serviceyrke ikke er bra nok!

Ikke at jeg sitter og irriterer meg, har gått mange år på skole, men valgte etter det som fristet meg, ikke hva "alle andre" syntes:-)

Men trenger ikke diskutere det med deg, du vet jo hva og hvem jeg er, ihvertfall sånn nogenlunde:-)

ville vel bare si at jeg er enig...

"jeg blir irritert når visse mennesker mener at "jeg" som valgte et serviceyrke ikke er bra nok!"

Sånne folk kan man jo bare ignorere, og la de leve i sin egen begrensede verden. Forøvrig blir jo det helt meningsløst å snakke om "serviceyrke" versus akademisk utdannelse. Det er da et fåtall akademikere som jobber i noe som ikke i en eller annen grad er en "service" for noen eller noe.

"Men trenger ikke diskutere det med deg, du vet jo hva og hvem jeg er, ihvertfall sånn nogenlunde:-)"

Sånn noenlunne, ja. Jeg tar en av deg fremfor hundre "høyt utdannet akademiker", "velutdannet" og andre av den typen :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med vektoranalyse og difflikninger som datatekniker?

Spør fordi jeg er interessert.

"Hva skal du med vektoranalyse og difflikninger som datatekniker? "

Som datateknikker trenger man det neppe. Men hvis man f.eks skal drive med matematisk modellering, f.eks i forbindelse med utvikling av vitenskapelige systemer/nettverk/etc., så kommer jo gjerne slikt inn. Det er imidlertid ikke min greie, men det er nå engang slik at en ingeniør må ha en del matematikk, fysikk og kjemi i fagkretsen, uansett hva slags ingeniør h*n er.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"jeg blir irritert når visse mennesker mener at "jeg" som valgte et serviceyrke ikke er bra nok!"

Sånne folk kan man jo bare ignorere, og la de leve i sin egen begrensede verden. Forøvrig blir jo det helt meningsløst å snakke om "serviceyrke" versus akademisk utdannelse. Det er da et fåtall akademikere som jobber i noe som ikke i en eller annen grad er en "service" for noen eller noe.

"Men trenger ikke diskutere det med deg, du vet jo hva og hvem jeg er, ihvertfall sånn nogenlunde:-)"

Sånn noenlunne, ja. Jeg tar en av deg fremfor hundre "høyt utdannet akademiker", "velutdannet" og andre av den typen :-)

"..........................................."

mister ikke nattesøvnen av dem akkurat da:-) men mener og si at det er bruk for alle fra søppeltømmer, vaskehjelp og til høyeste direktøren

( om han er dyktig nok og ikke sparkes med en fallskjerm til en verdi av ca 10 mill pga udyktighet":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mister ikke nattesøvnen av dem akkurat da:-) men mener og si at det er bruk for alle fra søppeltømmer, vaskehjelp og til høyeste direktøren

( om han er dyktig nok og ikke sparkes med en fallskjerm til en verdi av ca 10 mill pga udyktighet":-)

"( om han er dyktig nok og ikke sparkes med en fallskjerm til en verdi av ca 10 mill pga udyktighet":-)"

Det er drømmen min, da. Da skal jeg kjøpe en bungalow et sted i portugal eller brazil, starte en liten bar, og leve laidback resten av livet :-)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mister ikke nattesøvnen av dem akkurat da:-) men mener og si at det er bruk for alle fra søppeltømmer, vaskehjelp og til høyeste direktøren

( om han er dyktig nok og ikke sparkes med en fallskjerm til en verdi av ca 10 mill pga udyktighet":-)

Hvordan går det, forresten? Har jo ikke snakket med deg på en stund.

Akkurat nå sitter jeg på en annen maskin, og har ikke tilgang til msn. Men vi får ta en msn-kveld snart :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"( om han er dyktig nok og ikke sparkes med en fallskjerm til en verdi av ca 10 mill pga udyktighet":-)"

Det er drømmen min, da. Da skal jeg kjøpe en bungalow et sted i portugal eller brazil, starte en liten bar, og leve laidback resten av livet :-)

"............................................."

hehehehe min også, men det er det heller mørke utsikter til:-)

er vel forreten en jobb ledig i "agder energi", forgjengeren fikk bare 5 mill, kanskje jeg burde søke???

trenger hjelp med søknaden tror jeg, er litt "uakademisk og ukorrekt av meg" hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, forresten? Har jo ikke snakket med deg på en stund.

Akkurat nå sitter jeg på en annen maskin, og har ikke tilgang til msn. Men vi får ta en msn-kveld snart :-)

"..........................................."

så det er grunnen til din "stillhet"! hehehe har det fint jeg, hadde en flott ferie og gleder meg til en prat:-)

Håper alt står bra til med deg også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er grunnen til din "stillhet"! hehehe har det fint jeg, hadde en flott ferie og gleder meg til en prat:-)

Håper alt står bra til med deg også;-)

Joda. Har langhelg nå, ellers holder jeg på med et h**vetes prosjekt, som sikkert kommer til koste litt mental helse i løpet av vinteren og våren. Men klager vi? Neida :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe min også, men det er det heller mørke utsikter til:-)

er vel forreten en jobb ledig i "agder energi", forgjengeren fikk bare 5 mill, kanskje jeg burde søke???

trenger hjelp med søknaden tror jeg, er litt "uakademisk og ukorrekt av meg" hehehe

"trenger hjelp med søknaden tror jeg, er litt "uakademisk og ukorrekt av meg" hehehe"

Heh-heh...du får skrive på riksmål, og forsøke å flette inn en lett arrogant tone, så blir det nok ordnings. Man kommer langt med 5 millioner også :-)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda. Har langhelg nå, ellers holder jeg på med et h**vetes prosjekt, som sikkert kommer til koste litt mental helse i løpet av vinteren og våren. Men klager vi? Neida :-)

"..........................................."

Neeeida, vi klager ikke:-)

*dukke ned i dokumenter fra skolen og hyle høyt*

det kommer seg nok skal du se:-)

håper du er på msn snart da, nå får jeg legge meg, skal i famileselskap i morgen:-)

nattaklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"trenger hjelp med søknaden tror jeg, er litt "uakademisk og ukorrekt av meg" hehehe"

Heh-heh...du får skrive på riksmål, og forsøke å flette inn en lett arrogant tone, så blir det nok ordnings. Man kommer langt med 5 millioner også :-)

"............................................."

:-) joda jøss, men må jo få den først da! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeida, vi klager ikke:-)

*dukke ned i dokumenter fra skolen og hyle høyt*

det kommer seg nok skal du se:-)

håper du er på msn snart da, nå får jeg legge meg, skal i famileselskap i morgen:-)

nattaklem!

Kos deg. Og - ikke bli full, ikke finn på no' tull! :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg. Og - ikke bli full, ikke finn på no' tull! :-)

".............................................."

hrmmm;-) neida, skal oppføre meg jeg, hehehe familieselskapet er i regi av ei typisk "sørlandstante" snill og grei er hun, men alt sterkere enn vann er visst huffameg;-)

venter med sterkere saker til unga er i seng og selskapet fortært med middag og kaker...

dvs når jeg er innenfor min egen dør:-) *knis* sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mister ikke nattesøvnen av dem akkurat da:-) men mener og si at det er bruk for alle fra søppeltømmer, vaskehjelp og til høyeste direktøren

( om han er dyktig nok og ikke sparkes med en fallskjerm til en verdi av ca 10 mill pga udyktighet":-)

Nå svare jeg for de som ikke tar utdaning og ikke får en "god" betalt jobb".

Noen vet ikke hva de vil bli "når de blir stor",noen har allerde fått en fot innefor en jobb de trives med og fortsetter derifra.

Og de er de som jobbe i de "usynlige" jobbene som;

feks; renholder (kjøpesenter f:eks), sykehjem, tømme søplqa i gata di, kjøkkenhjelp, mekkanikkere i all slags maskiner, søppelkjører,pleieassitenter, kjøkkenhjelp osv i lang rekke av jobbe som er usynlige for folk flest.

Og de er de jammen mange av, folk som faktisk jobber vettet av seg fordi ingen vil ha "UUDANNET JOBB". Og faktisk trives noen så godt i de arbeids miljøenen at det ikke vil noe annet.

Hilsen ei som har en usynlig jobb som ingen tenke over.

Og jada, har skrive feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...