Gå til innhold

Om å være kortvokst

Anbefalte innlegg

Gjest 162 er høyt nok for meg!

Var det flere som så programmet på nrk i går om det å være kortvokst?

Jeg syntes dette var å lage problemer av noe som ikke er noe problem, men jeg er kvinne - og "bare" 162 cm. Det er faktisk ikke noe jeg synes det er noe å tenke mer over! Men alle de mennene som ble intervjuet på tv i går, selv små gutter, synes altså dette er et stort problem.

Så nå må jeg spørre dere her ute - _er_ det å være under 170 cm et problem?

Er det bare et problem for gutter/menn - eller gjelder problematikken også kvinner?

Jeg selv synes menn under 170 er det mest sexy som finnes i hele verden! Jeg har ikke lyst til å være sammen med en mann som er høyere enn meg, jeg liker å se menn i øynene og føle meg likeverdig, også i centimeter. Og vi er jo mange kvinner som er omtrent så høye som jeg er - +/- 165 cm.

Hvordan tenker dere andre om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216196-om-%C3%A5-v%C3%A6re-kortvokst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Logitechmusa

5

• tonie

3

• solyr

3

Mest aktive i denne tråden

162 cm er jo rene flaggstanga. Jeg er 152 cm og det er ikke lett å finne kvinnetøy som passer skal jeg si deg. Selvfølgelig kunne jeg handlet litt på barnavdelingene, men jeg vil ha _kvinnetøy_ og dessuten er ikke barnetøy laget for pupper og hofter.

Utover det er det nok adskillig lettere å være kortvokst kvinne enn kortvokst mann. Jeg kunne ikke tenke meg å date en mann som var særlig under 165 cm må jeg bare innrømme... Kjæresten min er 179 og det er akkurat passe. :o)

162 cm er jo rene flaggstanga. Jeg er 152 cm og det er ikke lett å finne kvinnetøy som passer skal jeg si deg. Selvfølgelig kunne jeg handlet litt på barnavdelingene, men jeg vil ha _kvinnetøy_ og dessuten er ikke barnetøy laget for pupper og hofter.

Utover det er det nok adskillig lettere å være kortvokst kvinne enn kortvokst mann. Jeg kunne ikke tenke meg å date en mann som var særlig under 165 cm må jeg bare innrømme... Kjæresten min er 179 og det er akkurat passe. :o)

selv er jeg 157cm,og har aldri tenkt på meg selv som kortvokst.

Jeg syns jeg er akkurat passe.

Det er veldig dumt at en skal bli puttet i bås pgs høyde.

Men jeg hadde ikke vært lykkeligere om jeg hadde vært 170 cm.

Lykke er mer enn noen cm.

Gjest kortvokst

Problemet er vel ikke om man er +/- 160 cm.....Men vet at det ikke er særlig greit å være under 150 cm for e n jente, selv om jeg vet om flotte damer under 150 cm.

Jeg tror det er en grense som legene setter for høydebehandling også som er 150 cm for jenter og 155 cm for gutter ( antatt slutthøyde).

Annonse

Gjest sjokolett

jeg er selv 173 og kunne aldri tenke meg å være sammen med en som er lavere enn meg...

xx'en var bare 2cm høyere enn meg, og det var ikke noe "problem", men x'en var 196.... Det syntes jeg var en bra høyde.

Vil helst ikke falle for noen under 185, men man kan jo ikke noe for hvem man faller for da.. Hørtes dett eveldig teit ut? Ærlig ihvertfall da....

selv er jeg 157cm,og har aldri tenkt på meg selv som kortvokst.

Jeg syns jeg er akkurat passe.

Det er veldig dumt at en skal bli puttet i bås pgs høyde.

Men jeg hadde ikke vært lykkeligere om jeg hadde vært 170 cm.

Lykke er mer enn noen cm.

Jeg innbilder meg at jeg hadde hatt mer selvtillit om jeg hadde vært f.eks. 15 cm høyere, men jeg aner jo ikke om det er tilfelle. :o)

Men stort sett så trives jeg godt med høyden min jeg. :o)

Er vel ikke et direkte problem å være kortvokst. Men jeg som mann som er over 180, kunne aldri falt for ei som var under 1.65.

Jeg skal ikke kritisere deg for jeg tror ikke jeg hadde blitt sammen med en under 1,65 selv. Jeg er 152 cm og eksen min var 186. :o)

Jeg innbilder meg at jeg hadde hatt mer selvtillit om jeg hadde vært f.eks. 15 cm høyere, men jeg aner jo ikke om det er tilfelle. :o)

Men stort sett så trives jeg godt med høyden min jeg. :o)

tror faktisk ikke det,da hadde du bare funnet noe annet du var missfornøyd med.

Vær glad i den kroppen du har...

Annonse

Gjest Shira12

Er vel ikke et direkte problem å være kortvokst. Men jeg som mann som er over 180, kunne aldri falt for ei som var under 1.65.

Hvorfor ikke?

Jeg er 162, sambo 196, og vi har det veldig bra sammen vi.

Har aldri tenkt på det som ett problem.

Selv om mange spør han hvordan det er og ligge en halvmeter alene *himle med øynene* ;-)

Gjest M.Angelica

Hvorfor ikke?

Selv om mange spør han hvordan det er og ligge en halvmeter alene *himle med øynene* ;-)

Da kan han bare si at beina har hverandre de ;)

Hvorfor ikke?

Jeg vet ikke.. Synes bare jenter med litt høyde er penest. Akkurat som ei på 180 kanskje ikke ville falt for en mann på 165?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...