Gå til innhold

Om å være kortvokst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Logitechmusa

5

• tonie

3

• solyr

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes ikke små menn er sexy i det hele tatt. De blir for puslete synes jeg, men nå er jeg 174 selv. Jeg synes høye menn er flottest. 190+ er sexy for meg.

Det er nok mye verre for en mann enn for en kvinne å være kortvokst. Menn skal nå liksom være store, sterke og beskyttende.

Jeg synes ikke små menn er sexy i det hele tatt. De blir for puslete synes jeg, men nå er jeg 174 selv. Jeg synes høye menn er flottest. 190+ er sexy for meg.

Det er nok mye verre for en mann enn for en kvinne å være kortvokst. Menn skal nå liksom være store, sterke og beskyttende.

Jeg er 1.75 men synes ikke menn som er mindre enn meg nödvendigvis er usexy; det er bare det at jeg ville fölt meg utilpass med en som var mindre enn meg,for mye liksom.

fei1365380229

Du kan vel ikke sammenligne gutter og jenter akkurat her når det gjelder høyde.

Jeg er selv 1.60 og det er overhodet ikke noe problem, men en gutt som er 20-30 cm lavere enn alle de andre på ungdomsskolen, som i denne sårbare alderen får høre hvor små de er hele tiden og som i filmen ikke ble tatt alvorlig av de andre fordi de andre så på dem som barn skjønner jeg godt at føler på det.

Vi har selv en gutt på litt over 13 år som er 1.39 cm nå og som stadig får høre dette på ungdomsskolen. Han har heldigvis god selvtillit allikevel og er ikke et mobbeoffer, men han skulle gjerne vært høyere.

Jeg syns filmen var interessant jeg. For oss som har hatt en gutt inne til regelmessige målinger, røntgen og blodprøver og som da får høre at det med skjelettalder bl.a ikke var å stole på. Vår gutt er også 2-3 år etter i skjelettalder. Det med veksthormonenes bivirkning i form av svulster var også fint å få høre om. Vi prøver å ikke fokusere på høyde overhodet, men når jeg leser om at høye menn for beste jobber, mest lønn osv. og alle de her som overhodet ikke ville tenkt på å innlede et forhold til noen under 1.70 så er det vel et problem eller hur.

Annonse

Gjest Åhåisann

Javel?!

Det gjør meg ikke noe å være lita. Men jeg blir litt småsur hvis voksne mennesker kaller meg "nærmest en dverg".

Det er faktisk ikke noe i veien med å være lita. Ingen ting.

Hvorfor småsur? Det er jo fakta. 148 er ekstremt lite.

Javel?!

Det gjør meg ikke noe å være lita. Men jeg blir litt småsur hvis voksne mennesker kaller meg "nærmest en dverg".

Det er faktisk ikke noe i veien med å være lita. Ingen ting.

Hm. Burde kanskje ikke blande meg, men nå høres det ut som du mener det er noe galt i å være dverg.

Hm. Burde kanskje ikke blande meg, men nå høres det ut som du mener det er noe galt i å være dverg.

Rett skal være rett. Å bli kalt nærmest dverg når du er 148 kan like godt være en fornærmelse mot dvergene (som forøvrig foretrekker å bli kalt kortvokste fremfor dverg). :-)

Annonse

Jeg er selv høy, og derfor har jeg nok alltid foretrukket høye menn.

Men jeg synes ikke at det er utiltrekkende eller diskvalifiserende i seg selv å være lav. Kjenner flere kjekke, lave menn - de er bare helt uaktuelle for meg. Og jeg for dem, hehe.

Gjest Ikke dverg

Nå heter det ikke dverg lenger da, det heter kortvokst. Dverg blir regnet som et diskriminerende ord :o)

Eh, javel? Når noen sier kortvokst til meg, tenker jeg på en person litt under gjennomsnittet. Men en dverg er noe annet, en/ei fra rundt 145 og nedover.

Gjest sdjfkhajksdfhskf

Eh, javel? Når noen sier kortvokst til meg, tenker jeg på en person litt under gjennomsnittet. Men en dverg er noe annet, en/ei fra rundt 145 og nedover.

du regnes ikke som dverg medisinsk før du er under 135 cm.

148 er rimelig nært 150.

og det er ganske lavt, men det er ikke dverg. En er normal! Bare ikke mest vanlig.

Om du forstår hva jeg mener.

Dverger vil ikke bli kalt dverger, men kortvokst.

Så at en på 162 kaller seg kortvokst blir litt feil da.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...