Gjest liede Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Om du vil ha med eller uten gele er vel en smakssak. Jeg synes den med gele smaker fælt. Variantene i hhv vann og olje er mer "likeverdige" mht smak (synes jeg), men den med vann er naturligvis mye magrere enn den med olje. Tunfisk på boks kan brukes bl. a. til: * Ha i en skål, strø på salt og pepper og spis som den er! Lettvint og godt minimåltid! * Has på brødskiva, gjerne slik som "den i vann beskriver" * Has på pizza. * Salat med tunfisksalat * Eller denne deilige tunfisksalaten: Bland tunfisken med majones, salt, pepper, maiskorn, grønne oliven (helst delt opp) og litt hvitvindseddik. Passer godt på koldtbord, på brødskiva etc. Den kan også "spes" ut med kokt egg i båter og/eller kokt makaroni. takk for tips! Kanskje jeg skal begynne å like tunfisk nå. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Det er ikke bare pusekatter og bolere som spiser tunfisk:-) Det er billig, lettvint og sunt. Og med diverse sauser og krydder kan det bli riktig så godt. Jeg overlevde studietida på tunfisk, makaroni, ost og ketsjup når økonomien var for stram. Bruker variantene med vann, olje og gele litt om hverandre. Men har dere prøvd å kjøpe fersk tunfisk? Det er som heaven i forhold til boksevarianten. Dødsgodt. Kna spises som biff. *sulten* Ja, tunfiskbiff er supergourmetmat! Men hermetisk tunfisk ligner ikke på ordentlig tunfisk engang, og det smaker enda mindre likt enn det ser ut! Tunfisktartar er også veldig godt. Merkelig nok er det likevel ikke min favoritt-sushi. Det er visstnok en truet dyreart. Jeg så en levende tunfisk svømme forbi i Karibia en gang. Den var svææææær! Er student selv, så det er derfor jeg lurer. 0 Siter
morsan Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Den tunfisksalaten din hørtes god ut. Den skal jeg jammen prøve en dag. Jepp! Kan anbefales!! :-) 0 Siter
Gjest sarah bernard Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Ser at du har fått mange gode tips. Bland også tunfisk i gresk salat, om du vil. Tunfisk i gele har jeg aldri smakt, men går gjerne god for de to andre. Ris, tunfisk, sitronpepper i en skål. Gjerne varm ris og kald tunfisk, mmmm. Tunfiskgryte: Tunfisk, salt, pepper, karri, philadelphiaost, rømme, purre. Mikse og la småputre i noen minutter. Server med salat, eventuelt også pasta. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Spis det med gaffel... mmmmm! Jeg har jobbet et sted hvor vi smurte mange sandwich, og det ble brukt til det. Ellers brukte vi det mye til forretter. f.eks. tunfisk, kapers, sitron og rømme blandet sammen og lagt inn i en rull røket laks. 0 Siter
monass Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Bland den med rømme, majo og krydder så har du godt pålegg. 0 Siter
favn Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Bland den med rømme, majo og krydder så har du godt pålegg. Det høres jæ.... kult ut når folk sier 'majo'. 0 Siter
bb71 Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Tunfiskpasta og tunfisk i pitabrød. Men tunfisksalat (rømme, majones, oliven, vårløk, krydder) er min favoritt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.