Gå til innhold

wow..gikk på vekten idag...


Gjest skal komme i form...NÅ!

Anbefalte innlegg

Eh.....okey?

Uansett. Man må ha et kosthold uten for mye sukker og ugunstig fett, men man TRENGER fett!!! Bare det at man trenger det gunstige fettet. Så jeg synes bare din anbefaling om å kutte en så viktig næringskilde som korn er helt vill! For kroppen TRENGER det og dessuten er kornprodukter godt for fordøyelse og forbrenning(og det var vel økt forbrenning vi ville ha her??)

Poenget mitt er at trening er nøkkelen til mindre fettprosent og fastere kropp, og for å klare å trene og å nytte treningen på best mulig måte må man ha et sunt og fornuftig kosthold, med ALT kroppen trenger, også energi.... Man får ikke overdrevet mye energi av pasta osv...

"Så jeg synes bare din anbefaling om å kutte en så viktig næringskilde som korn er helt vill!"

Da tror jeg du skal lese det innlegget du svarte på fra meg, en gang til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    21

  • Piraye

    8

  • Babette

    5

  • snø

    2

Mest aktive i denne tråden

"Så jeg synes bare din anbefaling om å kutte en så viktig næringskilde som korn er helt vill!"

Da tror jeg du skal lese det innlegget du svarte på fra meg, en gang til.....

Joda du skriver det ikke er slankekost og ikke skal spises i mer enn små doser. Og at pasta er mye bedre.

Alt er jo skadelig i store doser. Man kan jo spise seg fet på frukt om man bare har tålmodighet!

Uansett åssen man vrir og vender på det så der korn den viktigste matsorten på hele jorda, og burde ikke bortprioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda du skriver det ikke er slankekost og ikke skal spises i mer enn små doser. Og at pasta er mye bedre.

Alt er jo skadelig i store doser. Man kan jo spise seg fet på frukt om man bare har tålmodighet!

Uansett åssen man vrir og vender på det så der korn den viktigste matsorten på hele jorda, og burde ikke bortprioriteres.

Nei - korn skal ikke bortprioriteres.

Fornøyd nå?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staedtler

Alle bør mosjonere, uansett om de trenger å gå ned i vekt eller er stramme nok fra før.

Mosjon er viktig for helsa.

Hvis du ikke trener fra før, vil jeg tro det er tilstrekkelig å begynne med det, uten å fokusere på maten. Spis vanlig sunn mat, kos deg med god samvittighet i helgene, og ikke tenk kalorier.

Fair enough, men hun bør uansett tenke kalorisammensetning.

Det bør alle. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staedtler

Fair enough, men hun bør uansett tenke kalorisammensetning.

Det bør alle. :-)

Det ligger kanskje i "vanlig sunn mat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ps: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/05/459788.html

Dette er en utvikling svært mange foreldre bør være bekymret for.....

Jepp.

Har ikke unger selv, men endag får jeg vel det, og har faktisk allerde begynt å tenke på hvordan det der skal planlegges, for mine unger -skal- like å bevege seg altså! Så må man bare finne en smart måte å lære de til å like det allerede fra første dag! :-D Det er bare vaner, opplevelser og tilbud det kommer an på!

Tror foreldre må ta all skylda for feite og lite aktive unger altå! Å være kraftig er genetisk, men det er IKKE å være feit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Har ikke unger selv, men endag får jeg vel det, og har faktisk allerde begynt å tenke på hvordan det der skal planlegges, for mine unger -skal- like å bevege seg altså! Så må man bare finne en smart måte å lære de til å like det allerede fra første dag! :-D Det er bare vaner, opplevelser og tilbud det kommer an på!

Tror foreldre må ta all skylda for feite og lite aktive unger altå! Å være kraftig er genetisk, men det er IKKE å være feit!

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antiatkins

Brød er ikke en god ting å bruke som erstatning. brød er noe av det mest energirike (og fetende) du kan spise - og nei, det er ikke tull.

Spis heller ris og pasta, grønnsaker, kylling/svin og litt frukt.

Dropp gotteriene i ukedagene, og kos deg litt i helgene - med god samvittighet.

Spis mindre til hvert måltid, men oftere (spis deg ikke stappmett, men heller til sulten er borte).

Syklimg, gåing løping er bra - og 50 minutters økter er fint. Ikke tråkk til så mye at du ikke orker å prate litt, men legg deg på et "moderat" tempo. Det gir best forbrenning.

Tren gjerne litt vekter også for å få litt mer muskelmasse. Musklene er det som forbrenner fett, og mer muskler betyr høyrer forbrenning, og lavere fettprosent.

Muskler veier 4 ganger så mye som fett, så selv om vekten ikke går alt for mye ned i starten, så går volumet ned og fasongen blir finere.

Ris og pasta er jo like "ille" som brød da! Er jo karbohydratene som gjør at mange vil unngå brød, og dermed også pasta og ris.

Ellers så synes jeg dette var noe tull! Som lite ingrodd på kjøkkenet (les: jeg liker ikke å lage mat) lever jeg nesten på bare på brød (namnam) og pasta når jeg en sjelden gang gidder å lage mat. Og vet du hva, jeg er 165 og veier 50kg og er 25 år... trner gjør jeg et par ganger i uken. Og nei, jeg er ikke "heldig", for jeg legger på meg bare jeg "ser" på godis og alkohol. Men brød...nei, ingen kan ta fra meg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...