Gå til innhold

Nå er jeg sjokkert!


Gjest et anonymt nick ja!

Anbefalte innlegg

Trodde det var rimelig åpenbart og allment kjent her inne, jeg :-)

"............................................"

Å? hadde jeg rett? :)

Jeg hadde ikke taklet det - og når jeg sier det, syns jeg sjøl jeg høres frytkelig snever og slem ut, fordi jeg kjenner fler og har i nær familie folk som er bifile. Det er vel mest det at jeg ikke klarer å se for meg at gubben skulle kunne forelsket seg i en mann - jeg orker jo knapt tenke på at han kan falle for noen andre enn meg....men ha var jo sammen med andre damer før han traff meg da - men da visste han jo ikke at guddommelige meg fantes -så han er unnskyldt! .)

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    32

  • flisa

    25

  • ShitDiddelyDo

    19

  • Dorthe

    16

Mest aktive i denne tråden

Vanskelig å si, tror jeg. Men spørsmålet er jo egentlig om man har noen form for plikt til å fortelle at man er bifil fra starten av? I et forhold skal man jo kun være forelsket i, og ha sex med parteneren uansett?

".............................................."

Det er jeg enig med deg i - derfor bør man også holde kjeft om det når forholdet er etablert - det er viten man ikke trenger - om det ikke er kjent fra før. Syns jeg da, snerpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - han pirelli sier jo at han har en kvinnelig side - altså -ikke bare mann - men jeg tror han er 100% mann og vel, - 40% kvinne -for han er jo ikke så vakker som kvinne - hehe

De fleste transer er sjelden særlig "lekre" :-)

Men jeg må bare gjenta: Ingen er 100% det ene eller andre. Alle har en side som representerer det andre kjønn, på et eller annet område.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste transer er sjelden særlig "lekre" :-)

Men jeg må bare gjenta: Ingen er 100% det ene eller andre. Alle har en side som representerer det andre kjønn, på et eller annet område.

"..............................................."

Jeg er mann - - og går med boxer i smug -og helstreøye .

er det noen som crossdresser den veien? - det må jo være lettere å "komme unna med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig med deg i - derfor bør man også holde kjeft om det når forholdet er etablert - det er viten man ikke trenger - om det ikke er kjent fra før. Syns jeg da, snerpa.

Vel, det blir nok vanligere og vanligere med åpenhet og aksept for folk som ikke er helt a4 på disse områdene også, med tiden. Jeg kan ikke skjønne hvordan det skal kunne være noe problem at partneren er bifil - det er jo deg vedkommende er sammen med. Det er en usikkerhet jeg ikke kjenner meg igjen i. Men jeg er kanskje vant til mye "rart" :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann - - og går med boxer i smug -og helstreøye .

er det noen som crossdresser den veien? - det må jo være lettere å "komme unna med".

Ja, det finnes kvinnelige transer. Men de som er det på samme måten som menn er nok rimelig sjeldne.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det blir nok vanligere og vanligere med åpenhet og aksept for folk som ikke er helt a4 på disse områdene også, med tiden. Jeg kan ikke skjønne hvordan det skal kunne være noe problem at partneren er bifil - det er jo deg vedkommende er sammen med. Det er en usikkerhet jeg ikke kjenner meg igjen i. Men jeg er kanskje vant til mye "rart" :-)

"............................................"

Jeg syns det to menn OG to kvinner gjør er ekkelt -og derfor vil jeg at min mann også skal synes det -hehe

Dette høres fælt ut når jeg skriver det - men det er sånn jeg føler det.

Samtidig har jeg ingen som helst problemer med å akseptere og respektere andre legninger. Det er nære venner og familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Helt enig med deg. Men man må også gå i seg selv og finne ut om man klarer å leve videre med vedkommende. Jeg mener, om man spyr ved tanken på det partneren gjør - så blir det ikke lett å leve videre sammen, Det man føler det kan man ikke få gjort så mye med -og man kan ikke tvinge seg selv til å akseptere noe man selv ikke forstår eller syns er vemmelig.

Det er noe annet om sånt kommer frem første uke man er sammen - da forstår man jo at vedkommende er åpen og ærlig. Hvis det er en sånn ting man kan bli "ferska" på da, vel og merke :) og som er viktig for forholdet.

Så klart utroskap er verre.

Det jeg syns er rart i denne saken er at moren går til sitt BARN og forteller dette om faren -det syns jeg er RÅTTENT mot faren og barnet.

Jeg hadde nok heller tatt det opp med en venninne/søster el. som jeg stolte helt på om jeg måtte få det ut. Eller ringt en eller annen kontakttelefon om denslags.

Mest sannsynlig hadde jeg snakket med han det gjaldt.

Joda, det er vel en ærlig sak at det går an å få noen vanskelige følelser i forhold til det.

Det som kanskje virker litt spesielt i denne saken, er at jeg får inntrykk av at trådstarter og moren fordømmer faren. Kanskje det bare er en første reaksjon - kanskje de kommer på andre tanker når ting roer seg.

Uansett synes jeg nok det burde være verdt å jobbe med sine vanskelige følelser i forhold til en slik sak, hvis man faktisk er glad i den det gjelder. Skal alle gode år plutselig sveipes vekk på grunn av en liten "greie" som han har helt for seg selv?

Enig med deg i at moren burde ha holdt dette for seg selv. Kanskje hun har dårlig selvtillit og må ha familiens bekreftelse - altså "vinne dem på sitt parti", for å si det sånn. Jo, hun burde helt klart ha henvendt seg et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes kvinnelige transer. Men de som er det på samme måten som menn er nok rimelig sjeldne.

".............................................."

...og hva er det som gjør at noen transer sminker seg så JÆVLIG? ikke mange kvinner gjør det - det er ikke der kvinneligheten ligger, mener nå jeg. - så det må vel være mer enn klær-parykk- og sminkefetisj? hehe

Gud nå tråkker jeg sikkert på folk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sminket sønn

Er dette verdens undergang?

Hadde det vært min far, hadde jeg rett og slett løftet på skuldrene, og sagt ja ja, det er der guttungen min har det fra. Han liker å kle seg i jenteklær, og sminke seg.

Dette er jo egentlig noe du ikke har noe med. Din far er en voksen mann, og må få gjøre som ham vil. Han har ikke gjort noe kriminelt eller galt mot noen.

Han er din far, og du bør støtte han i denne situasjonen. Særlig med en mor som tar sånn på vei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Et bra innlegg, og idag er jeg edru så skal svare saklig nå :)

Nå er det ikke sikkert mannen i denne sammenhengen egentlig er en skjult transvestitt, men kan jo kanskje virke sånn.

Hvis vi går utifra det da, så hadde jeg hatt problemer med å takle at min far/mann plutselig var transvestitt. Jeg har ikke noe fordommer mot slike, men jeg må ærlig si at jeg ikke liker å omgås transvestitter, og det å plutselig da finne ut at en av mine nærmeste er sånn ville vært vanskelig for meg.

Når det er sagt, så er det jo ikke hans skyld i at han er sånn, i og med han har holdt dette skjult så lenge så skulle han nok gjerne vært annerledels. Så hva gjør man da? Som datter så støtter man han så klart. Som kone så spørs det jo hvor mye dette forandrer synes hennes på han. Hvis mannen min viste seg å være transvestitt, så hadde jeg nok sett på han veldig annerledels, desverre, og jeg vet ikke om jeg hadde klart å fortsette ekteskapet. Men der er det mange faktorer som ville spilt inn, feks hvor bra var ekteskapet fra før av osv.

Dette er bare min personlig mening og hvordan jeg ville reagert, og jeg skjønner veldig godt hvis andre mener noe helt annet.

Ja, det betyr nok sikkert litt hvordan ekteskapet er fra før. Hvis man har for vane å "leve i hver sin verden", kan jo noe slikt bli dråpen som får begeret til å renne over. Man får nok en gang bekreftet at den lever et annet liv og "går bak ryggen" på en.

Men hvis man er oppriktig glad i det mennesket man lever sammen med, så synes jeg man skylder vedkommende å i det minste gjøre et forsøk på å forstå.

Hvis man kommer til den konklusjonen at man ikke kan leve sammen med vedkommende, bør det bli begrunnet etter at man har vurdert for og imot og lært fenomenet å kjenne - og også å ha blitt ordentlig kjent med hva det er som driver ens mann til det.

Hvis man i sjokkets første fase slår hånden av mannen sin, tror jeg man ødelegger mye for både seg selv, ham og resten av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hva er det som gjør at noen transer sminker seg så JÆVLIG? ikke mange kvinner gjør det - det er ikke der kvinneligheten ligger, mener nå jeg. - så det må vel være mer enn klær-parykk- og sminkefetisj? hehe

Gud nå tråkker jeg sikkert på folk her.

Det sier seg da selv - det er overkompensering, fordi de tross alt er menn og ikke kvinner. I tillegg er det nok mange som ganske enkelt ikke har peiling.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

...og hva er det som gjør at noen transer sminker seg så JÆVLIG? ikke mange kvinner gjør det - det er ikke der kvinneligheten ligger, mener nå jeg. - så det må vel være mer enn klær-parykk- og sminkefetisj? hehe

Gud nå tråkker jeg sikkert på folk her.

Kanskje det er for å gjøre det overtydelig? De skal jo tross alt prøve å skjule sitt maskuline jeg når de kler seg om.

Må innrømme at jeg synes det kan være litt artig å se transer på gata. Får litt karneval-følelse. Og noen av de er jo kjempeflinke til å stashe seg opp.

Når det gjelder temaet i denne tråden, tror jeg forresten det er stor forskjell på om en person bare kler seg om hjemme, eller om de går ut på gata med det. Altså - for de som lever sammen med dem. Tror det er vanskeligere å leve med en som er transe i det offentlige rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Men uansett: Hva vi synes er snålt er veldig individuelt. Når det kommer til seksualitet har jeg nok blitt mer og mer åpen for det meste jo eldre jeg har blitt, og jeg hadde sikkert latt meg sjokkere over en mann i kvinneklær for 10 år siden.

Nå er det egentlig veldig lite som sjokkerer meg. Men noen lar seg sjokkere over analsex og shaving, menn som barberer brystkassa eller armhulene - anser disse som noe tilnærmet homser. Det samme med sminke, bondage eller lett s/m.

Selv ville jeg latt meg sjokkere mer hvis jeg fant ut at kjæresten min var Idol-fan. :)

"jeg hadde sikkert latt meg sjokkere over en mann i kvinneklær for 10 år siden"

Jeg blir ikke sjokkert over en mann i kvinneklær i det hele tatt.

Jeg sier bare at jeg ikke hadde taklet at min mann hadde hatt denne lysten.

Dette har også med med sexualitet å gjøre. Jeg har hørt at man ikke er homofil eller bifil om man har denne lysten. Akkurat det har jeg vansker med å skjønne fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Mye å lære vet du av andre som er annerledes og tenker annerledes :o)

Det er jeg enig med deg i. Jeg liker orginale mennesker. Selv er jeg kjedelig A-4, og det tror jeg mange her inne har skjønt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oblixx

Det er jeg enig med deg i. Jeg liker orginale mennesker. Selv er jeg kjedelig A-4, og det tror jeg mange her inne har skjønt:)

Går ikke du naken under stakken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg shaver ikke kassa. Forsøkte det bare et par ganger i sommer.

Jeg er litt enig i det Dorthe skriver om at helt vanlige folk ofte er litt kjedelige. Nå kan det jo være at fyren over er spik spenna, men sånn generelt liker jeg folk som er- og tør å være litt annerledes.

Men jeg forstår selvfølgelig problemet hvis fyren har levd et dobbelliv som kvinne i 20 år. :)

"Jeg er litt enig i det Dorthe skriver om at helt vanlige folk ofte er litt kjedelige. Nå kan det jo være at fyren over er spik spenna, men sånn generelt liker jeg folk som er- og tør å være litt annerledes."

Jeg liker også orginale mennesker og folk som skiller seg ut, men når det kommer til - egen ektemann- skal han helst ikke være for "orginal" når det gjelder legning ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Bedre enn om han var bifil...

Det er der jeg har litt problemer.

Tror du ikke at en mann som føler trang til å kle seg i kvinneklær også er litt bifil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Dette ble rett og slett for komplisert for meg. Du er en samboer med en homofil uten å være homofil selv??????

"Dette ble rett og slett for komplisert for meg. Du er en samboer med en homofil uten å være homofil selv?????? "

Det går fint an det. Broren min og en annen mann fikk seg jobb i utlandet samtidig. Et sted hvor det er dyrt å bo.

De fant ut at de skulle dele leilighet. Denne mannen er homofil.

Broren min er ikke det minste homofil av den grunn. Han fikk seg kjæreste i løpet av den tiden han bodde sammen med den mannen, og de har nå vært sammen i mange år og har barn sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...