Gå til innhold

For mye linfrø?


Gjest Wannabesunn

Anbefalte innlegg

Gjest Wannabesunn

Leste et sted at man ikke skal få i seg mer enn 2 spiseskjeer med linfrø per dag. Stemmer dette? Hørte nemlig på Oprah at en dame anbefalte 2-3 spiseskjeer med linfrø hver morgen. Og hvis man da spiser noe med linfrø den dagen så får man jo overdose da eller?

Kan ikke helt skjønne at det kan være farlig med for mye av linfrø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tas sannsynligvis ikke opp i kroppen, så faren ligger ikke der, tror jeg, men hvis man setter så fart på fordøyelsen at maten bare raser gjennom tarmen sier det seg at man ikke får nyttiggjort seg næringsstoffene i maten, og dette kan være farlig.

Jeg har tydeligvis ikke lært å sette punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wannabesunn

Takk for svar! Skjønner at det setter fart på magen og det merker jeg nok :-) Men at det ikke tas opp i kroppen? Det står jo hvilke næringsstoffer det er i linfrø utenfor pakken og hvor mange kalorier og sånt. Så da ser det jo ut til at det tas opp i kroppen på en måte? Men hvis jeg bare svelger 2-3 spiseskjeer så tygger jeg de jo ikke og da bare sklir de raskt igjennom? I så fall er jo dette en glimrende slankemetode! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...