Gå til innhold

Navnet Frida - assosiasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja - hva tenker du når du hører navnet Frida?

Hvilken variant er penest; Frida eller Fride?

Må jo begynne å tenke på navn til småtteriet! :)

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

19

• mariaflyfly

3

• Mrs. Wallace

2

• Goliath

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tenker på ei svensk bondekjærring.

Og ingen av navnevariantene er pene....

Men det er bare min smak:-)

Skrevet

Liker ikke Fride så godt, men Frida er kult! :)

Skrevet

Jeg synes Frida er et koselig navn, og vi kjenner noen søte små jenter med det navnet. Mannen min derimot, klarer ikke å la være å assosiere det med Frida Frosk (Tramteateret). Og Nina assosierer han med Nina Kanin (to barnebøker vi har)....

Hvis jeg sier Frida, sier han Frida Frrrrrrr.....

Hvis jeg sier Nina, sier han, Nina Kannnnnn......

Skrevet

Dame med bart. Frida Kahlo :-)

"....................................."

Skrevet

Jeg tenker på ei svensk bondekjærring.

Og ingen av navnevariantene er pene....

Men det er bare min smak:-)

Og et ærlig svar setter jeg pris på :)

Skrevet

Dame med bart. Frida Kahlo :-)

"....................................."

*fnis*

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg får umiddelbart assosiasjoner til "Frida, med hjertet i hånden"-filmen.. hehe

Men for å svare deg:

Frida: et søtt navn

Fride: også fint, mer uvanlig/spesielt.

Liker begge to.

Skrevet

Og et ærlig svar setter jeg pris på :)

Takk:-)

Og bare for å moderere meg litt - det er ikke navn man behøver å være flau for å ha (for de finnes også), og "måtte" jeg ha valgt mellom dem så høres Frida minst "ille" ut :-)

Skrevet

Jeg får umiddelbart assosiasjoner til "Frida, med hjertet i hånden"-filmen.. hehe

Men for å svare deg:

Frida: et søtt navn

Fride: også fint, mer uvanlig/spesielt.

Liker begge to.

Jeg tenker også på "Frida - med hjertet i hånden" :)

Men jeg vet ikke om jeg blir helt fortrolig med navnet likevel. Tenk om det blir en Frekke-Frida? Hihi.

Skrevet

Takk:-)

Og bare for å moderere meg litt - det er ikke navn man behøver å være flau for å ha (for de finnes også), og "måtte" jeg ha valgt mellom dem så høres Frida minst "ille" ut :-)

Hehe. Takk for hjelpen :)

Skrevet

Jeg synes Frida er et koselig navn, og vi kjenner noen søte små jenter med det navnet. Mannen min derimot, klarer ikke å la være å assosiere det med Frida Frosk (Tramteateret). Og Nina assosierer han med Nina Kanin (to barnebøker vi har)....

Hvis jeg sier Frida, sier han Frida Frrrrrrr.....

Hvis jeg sier Nina, sier han, Nina Kannnnnn......

Frida Frosk - usjda!

:)

Skrevet

Liker ikke Fride så godt, men Frida er kult! :)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg tenker også på "Frida - med hjertet i hånden" :)

Men jeg vet ikke om jeg blir helt fortrolig med navnet likevel. Tenk om det blir en Frekke-Frida? Hihi.

Hehe. Hvordan kan hun bli det, med et navn som stammer fra "fryd" (mener jeg å huske).. ;)

Nei, frekkhet handler om oppdragelse - ikke personlighet. Mener nå jeg.

Om jeg skulle valgt mellom de navnene hadde jeg kanskje havnet på Fride. Umiddelbart liker jeg Frida best (fordi det er mest vanlig?), men Fride har en litt original vri som jeg liker.... hmm.. navnevalg er ikke enkelt! :)

Skrevet

Frida Frosk! Det er det første som slår meg ;-)

Skrevet

Frida, med hjertet i hånden.

Navnet tok litt av etter den filmen, og er vel ganske vanlig, på en måte (ikke noe galt i det, asså). Vanlig, til tross for at mange som velger det tror det er et sjeldent og spesielt navn.

Frida er et godt navn, gir inntrykk av en livsglad og energisk jente med litt temperament og kanskje fregner på nesa:-) (kjenner ei sånn Frida)

Fride er mer gammeldags, men liker det veldig godt og har faktisk vurdert det selv. Vi har navnet i familien.

Skrevet

Hehe. Hvordan kan hun bli det, med et navn som stammer fra "fryd" (mener jeg å huske).. ;)

Nei, frekkhet handler om oppdragelse - ikke personlighet. Mener nå jeg.

Om jeg skulle valgt mellom de navnene hadde jeg kanskje havnet på Fride. Umiddelbart liker jeg Frida best (fordi det er mest vanlig?), men Fride har en litt original vri som jeg liker.... hmm.. navnevalg er ikke enkelt! :)

Det skal være sikkert og visst! :)

Skrevet

Jeg har en søt liten rampeniese som heter det. Navnet gir meg gode assosiasjoner, selv om jeg ikke lite det så godt før.

For meg er Frida tøft, kult, søtt og litt rampete. :)

Skrevet

Frida, med hjertet i hånden.

Navnet tok litt av etter den filmen, og er vel ganske vanlig, på en måte (ikke noe galt i det, asså). Vanlig, til tross for at mange som velger det tror det er et sjeldent og spesielt navn.

Frida er et godt navn, gir inntrykk av en livsglad og energisk jente med litt temperament og kanskje fregner på nesa:-) (kjenner ei sånn Frida)

Fride er mer gammeldags, men liker det veldig godt og har faktisk vurdert det selv. Vi har navnet i familien.

Takker for fin synsing! :)

Skrevet

Frida Frosk! Det er det første som slår meg ;-)

*ribbit*

Hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...