Gå til innhold

Navnet Frida - assosiasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke navnet jeg altså.. Kan ikke noe for det, men får assosiasjoner til en tilbakestående person. Aner ikke hvorfor! :-(

Så du har problemer med mennesker som er tilbakestående?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

19

• mariaflyfly

3

• Mrs. Wallace

2

• Goliath

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så du har problemer med mennesker som er tilbakestående?

Så du er en slik som hopper rett på konklusjoner?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Frida - med hjertet i hånden

og

Frida Frosk

Ingen av de to navnene er helt min smak :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

og

Frida Frosk

Skrevet

og

Frida Frosk

Nå minte du meg på den sangen som Pelle Parafin synger til Frida Frosk - "Frida Frosk jeg er så glad i deg..." :o)

Skrevet

og

Frida Frosk

Du gjentar deg selv en del i dag? *knegg*

Mrs. Wallace
Skrevet

Som Selina, Marina og Klisseklina? :P

Haha, ja særlig Klisseklina! Halvparten av jentene i barnehagen heter jo akkurat det. ;o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nå minte du meg på den sangen som Pelle Parafin synger til Frida Frosk - "Frida Frosk jeg er så glad i deg..." :o)

Hi hi.. Kjenner en som er sammen med ei Frida. Han kaller henne bare Frosken. De har til og med et dørskilt der det står at Frida Frosk bor ;0)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du gjentar deg selv en del i dag? *knegg*

He he.. Ja, det er noen som har lagt på en tier ;o)

Skrevet

Fride er direkte stygt. Frida er helt greit, men jeg ser for meg ei jente som ikke er særlig populær- aner ikke hvorfor. Hun har tørt hår og skikkelig tykke briller.

Hmmm, hvor i alle dager har jeg dette fra????

Skrevet

Fride er direkte stygt. Frida er helt greit, men jeg ser for meg ei jente som ikke er særlig populær- aner ikke hvorfor. Hun har tørt hår og skikkelig tykke briller.

Hmmm, hvor i alle dager har jeg dette fra????

Lol!

:)

Gjest frida friday
Skrevet

Frida: jeg kjenner en søt jente som heter det! Og før kjente jeg en jente som het det. Positive assosiasjoner.

Skrevet

Fride høres ikke bra ut. Høres ut som et etternavn som mangler siste bokstaven (kjenner ei dame som heter Friden til etternavn).

Frida gir meg assosiasjoner til tv-serien som gikk for mange år siden; Frida, med hjertet i hånden.

Synes navnet er søtt jeg. Selv om et navn i seg selv høres litt uvant ut, så kler ungen det etter hvert!

Skrevet

Fride høres ikke bra ut. Høres ut som et etternavn som mangler siste bokstaven (kjenner ei dame som heter Friden til etternavn).

Frida gir meg assosiasjoner til tv-serien som gikk for mange år siden; Frida, med hjertet i hånden.

Synes navnet er søtt jeg. Selv om et navn i seg selv høres litt uvant ut, så kler ungen det etter hvert!

"Selv om et navn i seg selv høres litt uvant ut, så kler ungen det etter hvert!"

Det er jo sant! :) Det er egentlig ganske sjelden at navnet skjemmer noen.

Skrevet

En tredje variant av navnet er Frid. Mulig at det ikke er så mange som heter det, men jeg kjenner til ei, og har en positiv kobling til navnet.

Frida Frosk-assosiasjonen som vi har, vi som nå er voksne, er vel ikke noe som vil hefte ved et barn som vokser opp nå? Eller blir serien fortsatt vist på tv fra tid til annen?

Så jeg er positiv til Frida, og som sagt Frid. Fride blir et sånt navn "Fride, nei, ikke Frida, FridE"...

Skrevet

En tredje variant av navnet er Frid. Mulig at det ikke er så mange som heter det, men jeg kjenner til ei, og har en positiv kobling til navnet.

Frida Frosk-assosiasjonen som vi har, vi som nå er voksne, er vel ikke noe som vil hefte ved et barn som vokser opp nå? Eller blir serien fortsatt vist på tv fra tid til annen?

Så jeg er positiv til Frida, og som sagt Frid. Fride blir et sånt navn "Fride, nei, ikke Frida, FridE"...

Tror det gikk en Parafin-serie på tv nå i påska?

Skrevet

Tenker på den latterlige tvserien/filmen som gikk for noen år siden som het Frida.

Ikke positive assosiasjoner hvertfall, for den jenta var jo helt forstyrret!

Skrevet

"Selv om et navn i seg selv høres litt uvant ut, så kler ungen det etter hvert!"

Det er jo sant! :) Det er egentlig ganske sjelden at navnet skjemmer noen.

Ikke sant?

Nevøen min fikk et navn som jeg holdt på å få aldeles bakoversveis av. Spurte søstra mi om hun TULLET da hun sa det, men det gjorde hun ikke.

En merkelig blanding syntes jeg da, det ene navnet hadde jeg aldri hørt før, og det andre forbandt jeg med noe pappa pleide å kalle meg da jeg var lita "tøysejente".

Nå derimot, synes jeg ungen kler navnet! Spesielt - ja - men han kler det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...