Gå til innhold

Hvilken treningsform bør jeg velge?


Gjest Hippie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på¨25 som i fjor trente både spinning og styrke.

Jeg merket det på musklene mine og kroppen ble fastere.

Denne sesongen er jeg klar for å trene for å bli slankere. Vil ikke ha store muskler. Er spesielt interessert i å få vekk noe av flesket på lår og rompe ;-) Jeg er noe overvektig. Veier 73 kg og er 173 høy.

Kan noen tipse meg om hva slags trening jeg bør satse på??

TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen grunn til at du ikke vil fortsette med spinning og styrke? Det er jo en kjmpefin kombinasjon om du ønsker å gå ned i fettvekt..

Om du vil variere mer kan du jo trene aerobic, ta en jogge-/ gåtur, etc.. men ikke slutt med styrketreningen. Skal mye til for at musklene vokser synlig på jenter. Men tren de opp en smule, og du får en høyere forbrenning!

Musklene trenger mer energi enn fett, og de tar mye mindre plass.

Om du vil gå ned spesielt rundt rumpe og lår, så er det nok ingen oppskrift på det, du må nok regne med å gå ned på hele kroppen, nytter ikke å punkforbrenne..

Ellers: husk kosten, det er det viktigste. Treningen betyr ikke halvparten av resultatet en gang.... Helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kjære Hippie

Litt lengere sykkelturer og joggeturer, skogstur med sekk på ryggen er bra for å forbrenne mer. Men fortsett å tren allsidig. Det er hyggelig.

Vennlig hilsen Thor-Øistein Endsjø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...