Gå til innhold

Skulle egentlig få Reductil, men for høyt blodtrykk


Hatsumomo

Anbefalte innlegg

Temmelig deprimert over det.

Måtte snakke lenge med legen om farer osv, før i det hele tatt hun ville gi meg det.

Så hadde jeg altså et blodtrykk på 145/90 (mener å huske det var det) og det var grensen for at man ikke kunne få reductil.

Husker ikke om det var det eksakte tallet, men ihvertfall for høyt til å få det.

Det er så ekstremt surt at jeg nesten ikke hvet hvor jeg skal gjør av meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at det er surt, men husk at et blodtrykk ikke er konstant! Det går an å redusere det og du har jo en viktig motivasjonsfaktor nå.

Kutt ut salt og mosjoner jevnlig (en halvtime om dagen er en god begynnelse) så har du en god sjanse for å redusere blodtrykket slik at du kan begynne med Reductil. Du må jo uansett redusere på saltet og mosjonere mens du går på Reductil så hvorfor ikke begynne nå? Det verste som kan skje er at blodtrykket ikke går ned og at du bare har kommet i bedre form og kanskje gått litt ned i vekt:-)

Spør legen om flere tips for å redusere blodtrykket. Jeg vet bare om disse to...

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hatsumomo,

Jeg kan forstå din frustrasjon over ikke å få et legemiddel du hadde sett fram til virkningen av. Likevel: Er du sikkert på at dette er løsningen for deg? Får du annen hjelp enn medisinering? Hva skyldes overvekten din? Hvor lenge har du vært overvektig? Og hvor stor overvekt snakker vi om?

Jeg blir litt skremt over hvor dårlig behandlingstilbudet til overvektige mennesker er her i landet. Har inntrykk av at legene er altfor snare til å ta fram reseptblokka - selv om din lege klokelig ikke gjorde det siden du hadde så høyt blodtrykk.

Kan vi egentlig pille oss vekk fra et problem som ofte har en komplisert og langvarig årsakssammenheng og -historikk?

Hører gjerne om dine og andres synspunkter på dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hatsumomo,

Jeg kan forstå din frustrasjon over ikke å få et legemiddel du hadde sett fram til virkningen av. Likevel: Er du sikkert på at dette er løsningen for deg? Får du annen hjelp enn medisinering? Hva skyldes overvekten din? Hvor lenge har du vært overvektig? Og hvor stor overvekt snakker vi om?

Jeg blir litt skremt over hvor dårlig behandlingstilbudet til overvektige mennesker er her i landet. Har inntrykk av at legene er altfor snare til å ta fram reseptblokka - selv om din lege klokelig ikke gjorde det siden du hadde så høyt blodtrykk.

Kan vi egentlig pille oss vekk fra et problem som ofte har en komplisert og langvarig årsakssammenheng og -historikk?

Hører gjerne om dine og andres synspunkter på dette :-)

Likevel: Er du sikkert på at dette er løsningen for deg? Får du annen hjelp enn medisinering? Hva skyldes overvekten din? Hvor lenge har du vært overvektig? Og hvor stor overvekt snakker vi om?

Jeg kan ikke trene på grunn av en skade i kneskålen. Ellers ville jeg prøvd å trene bort overvekten.

Vel har bmi over 30 så jeg trenger å bli kvitt 20 kilo.

Var alltid slank og tynn frem til jeg var 19, så la jeg på meg pga usunn matinntak og hang til søtsaker.

Har prøvd alt mulig så nå var det å prøve dette. Spesielt så jeg kan gå ned noen kilo og lette trykket på min kneskål, og kanskje dermed kunne trene litt. Det vil jo hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel: Er du sikkert på at dette er løsningen for deg? Får du annen hjelp enn medisinering? Hva skyldes overvekten din? Hvor lenge har du vært overvektig? Og hvor stor overvekt snakker vi om?

Jeg kan ikke trene på grunn av en skade i kneskålen. Ellers ville jeg prøvd å trene bort overvekten.

Vel har bmi over 30 så jeg trenger å bli kvitt 20 kilo.

Var alltid slank og tynn frem til jeg var 19, så la jeg på meg pga usunn matinntak og hang til søtsaker.

Har prøvd alt mulig så nå var det å prøve dette. Spesielt så jeg kan gå ned noen kilo og lette trykket på min kneskål, og kanskje dermed kunne trene litt. Det vil jo hjelpe på.

Hei igjen.

Man skal trene fryktelig mye for å gå ned i vekt av det. Og med såpass mye overvekt og et dårlig kne, er jo uansett ikke det måten for deg.

Jeg lurer likevel på om du har prøvd "alt"?

Du sier du la på deg pga usunn mat og hang til søtsaker. Er sukkersuget forsvunnet? Jeg tviler på om du vil få et varig vekttap på Reductil dersom du ikke også legger om livsstilen - resten av livet. Men det vet du helt sikkert :-)

Jeg vet ikke om du har lest de andre innleggene jeg har skrevet her inne om Skaldeman og en tilnærmet karbofri kost under vektreduksjonsfasen?

Verdt å ta en mærmere titt på, når ting er som de er for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

Likevel: Er du sikkert på at dette er løsningen for deg? Får du annen hjelp enn medisinering? Hva skyldes overvekten din? Hvor lenge har du vært overvektig? Og hvor stor overvekt snakker vi om?

Jeg kan ikke trene på grunn av en skade i kneskålen. Ellers ville jeg prøvd å trene bort overvekten.

Vel har bmi over 30 så jeg trenger å bli kvitt 20 kilo.

Var alltid slank og tynn frem til jeg var 19, så la jeg på meg pga usunn matinntak og hang til søtsaker.

Har prøvd alt mulig så nå var det å prøve dette. Spesielt så jeg kan gå ned noen kilo og lette trykket på min kneskål, og kanskje dermed kunne trene litt. Det vil jo hjelpe på.

Jeg hadde bmi på 29-30, måtte altså gå ned 15 kg. Det var borte på lit over et halvt år.

5 dager i uka trente jeg enten spinning eller aerobic eller step.

Sluttet helt med godteri, men spiste meg god og mett på vanlig mat.

Var supergal etter cola, men begynte å kjøpte 0,5 liter cola og så resten av brusen i 1,5 liter i light brus.

Lettere å motivere seg til å kutte ned på cola inntaket slik.

Så etter litt over et halvt år, var jeg ned i 60 kg, og var kanskje bittelitt lubben da og, men begynte trene styrke i tillegg og etterhvert "satte" vekten seg litt mer riktig til kroppen, og nå er jeg normalt slank og veldig fornøyd hehe har samme bh str... sykt men sant. Gikk ned på lårene og magen, hadde en enorm mage. Og mye finere rygg!

Men jeg gikk bare noen timer skole i uka, så jeg hadde goood tid til å trene jeg da!

Nå holder jeg vekta selv om jeg drikker cola, og selv om jeg trener litt mindre enn 5 ganger i uka...

Det må jo gå an for deg og, jeg var også tynn og slank fram til jeg var 20, så gikk jeg opp av usunn mat, samt noen medisiner som ga enooooorm matlyst, kutta ut de da. Da er matlysten normal. Gikk av seg selv! Selv om det var frustrerende i begynnelsen, gikk litt sakte i begynnelsen, var mest lubben i hele aerobicsalen og spinningsalen osv, nå er jeg normalt slank der. Ikke skrap tynn men det ønsker jeg heller ikke, syns jeg kler litt pupps og hofter jeg. Bruker str 28 i bukser, og S og M i topper og genser, og jeg som var så fet at jeg bare såvidt fant meg klær i butikkene før!!!

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Man skal trene fryktelig mye for å gå ned i vekt av det. Og med såpass mye overvekt og et dårlig kne, er jo uansett ikke det måten for deg.

Jeg lurer likevel på om du har prøvd "alt"?

Du sier du la på deg pga usunn mat og hang til søtsaker. Er sukkersuget forsvunnet? Jeg tviler på om du vil få et varig vekttap på Reductil dersom du ikke også legger om livsstilen - resten av livet. Men det vet du helt sikkert :-)

Jeg vet ikke om du har lest de andre innleggene jeg har skrevet her inne om Skaldeman og en tilnærmet karbofri kost under vektreduksjonsfasen?

Verdt å ta en mærmere titt på, når ting er som de er for deg :-)

Kostholdet mitt er lagt om, jeg har gått på libra kurset og følger den livsstilen.

Men mitt største problem er at jeg ikke klarer å holde meg unna søtsakene.

Jeg vet at jeg skal ha et liv etter Reductil også, og vil da fortsette på Libra kostholdet.

Men jeg vil gjerne bli bedre i kneet og da kunne trene mer. Så for meg gjelder det å komme ned i vekt for så å holde meg der med trening og Libra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet mitt er lagt om, jeg har gått på libra kurset og følger den livsstilen.

Men mitt største problem er at jeg ikke klarer å holde meg unna søtsakene.

Jeg vet at jeg skal ha et liv etter Reductil også, og vil da fortsette på Libra kostholdet.

Men jeg vil gjerne bli bedre i kneet og da kunne trene mer. Så for meg gjelder det å komme ned i vekt for så å holde meg der med trening og Libra.

Du sier det jo selv: Du greier ikke å holde deg unna søtsakene! Da høres det ut for meg at du har et problem som kommer til å forfølge deg til evig tid ... dersom du ikke gjør noe med selve problemet. Har du lett for å legge på deg, er sukker rene "narkotikaen".

Det ER mulig å kvitte seg med sukkeravhengighet. Spørsmålet er jo om du vil ...?

Jeg mener et pille-regime mot overvekt når man har en definert sukkeavhengighet er å angripe problemet på en helt gal måte. Men det er jo ditt valg :-)

Jeg kjørte nettopp et googlesøk på "sukkeravhengighet" og fikk 756 treff! Går du litt inn i materien, kommer du kanskje på nye tanker?

Det har etter all sannsynlighet tatt deg en stund å bli overvektig. Du har åpenbart brukt en del tid på å prøve å kvitte deg med den igjen, også. Det høres flott ut om du får det til med Libra, men likevel høres det ut for meg at hovedproblemet ditt er sukkeravhengighet. Den kan kureres :-)))

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det jo selv: Du greier ikke å holde deg unna søtsakene! Da høres det ut for meg at du har et problem som kommer til å forfølge deg til evig tid ... dersom du ikke gjør noe med selve problemet. Har du lett for å legge på deg, er sukker rene "narkotikaen".

Det ER mulig å kvitte seg med sukkeravhengighet. Spørsmålet er jo om du vil ...?

Jeg mener et pille-regime mot overvekt når man har en definert sukkeavhengighet er å angripe problemet på en helt gal måte. Men det er jo ditt valg :-)

Jeg kjørte nettopp et googlesøk på "sukkeravhengighet" og fikk 756 treff! Går du litt inn i materien, kommer du kanskje på nye tanker?

Det har etter all sannsynlighet tatt deg en stund å bli overvektig. Du har åpenbart brukt en del tid på å prøve å kvitte deg med den igjen, også. Det høres flott ut om du får det til med Libra, men likevel høres det ut for meg at hovedproblemet ditt er sukkeravhengighet. Den kan kureres :-)))

Lykke til!

Om jeg vil ? Det er jo klart jeg vil! Reductil er en måte å komme ned i vekt på som skal hjelpe meg til å forbedre kneskålen, som ikke akkurat blir bedre av all overvekten.

Reductil - gå ned i vekt - få mindre vond kneskål - muligheteter til å trene.

Det som er cluet her er jo at pr.idag så kan jeg ikke trene.

Sukkeravhengighet ja.. det er nok noe jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brukt de tidligere

Det er jo en grunn til at det er så stor kontroll på Reductil da ..... at du klarer å overtale en lege skremmer meg ..... tenk hvis bivirkningene slår til .... huff og huff.

Jeg brukte tablettene selv i tre måneder (en av verdens dyreste slankekurer), måtte slutte med dem pga at pulsen blei for høy.

Hvis du tror at du kan ta Reductil-tabletten og så bli slank, da må du tro om igjen. Selv om du bruker de må du jo fortsatt holde deg unna søtsakene, du må fortsatt spise korrekt, du må fortsatt ut å trimme ....... Tablettene lurer jo bare hjernen din til å tro at du er mettere enn du er, den lurer IKKE hjernen din til å tro at du ikke har lyst på søtsaker .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg vil ? Det er jo klart jeg vil! Reductil er en måte å komme ned i vekt på som skal hjelpe meg til å forbedre kneskålen, som ikke akkurat blir bedre av all overvekten.

Reductil - gå ned i vekt - få mindre vond kneskål - muligheteter til å trene.

Det som er cluet her er jo at pr.idag så kan jeg ikke trene.

Sukkeravhengighet ja.. det er nok noe jeg har.

Jeg tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å satse på trening som vektreduksonsform.

Det er selvfølgelig sunt og flott å trene, men som tidligere sagt, skal du trene veldig, veldig mye for å kvitte deg med såpass mye overvekt, hvis du ikke samtidig tar tak i kostholdet ditt.

Jeg frykter at du er på vei inn i et mønster som evig jojoslanker hvis du ikke tar sukkeravhengigheten din på alvor. Løser du hovedproblemet, vil du ikke trenge piller for å gå ned i vekt. Og når kneet blir bedre, kan du trene fordi det er moro og sunt, ikke primært for å gå ned i vekt.

Styrketrening er selvfølgelig klokt fordi mer muskelmasse vil øke forbrenningen din. Men likevel: jeg tror du biter deg selv i halen fordi du ikke tar tak i den *egentlige* årsaken til overvekten din.

Anbefaler deg å lese om sukkeravhengighet og få hjelp til å bryte den onde sirkelen ved å kutte ut sukkeret i kosten du spiser. Husk at sukker i et slikt avhengighetsforhold også handler om brød, pasta, ris og poteter.

Ser du noen gang på Dr Phil på tv? Jeg synes han sier mange kloke ting. Blant annet sier han dette: Du kan ikke endre på det du ikke erkjenner.

Men egentlig erkjenner du jo at du har en avhengighet til sukker :-) Hva er ditt neste trekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at det er så stor kontroll på Reductil da ..... at du klarer å overtale en lege skremmer meg ..... tenk hvis bivirkningene slår til .... huff og huff.

Jeg brukte tablettene selv i tre måneder (en av verdens dyreste slankekurer), måtte slutte med dem pga at pulsen blei for høy.

Hvis du tror at du kan ta Reductil-tabletten og så bli slank, da må du tro om igjen. Selv om du bruker de må du jo fortsatt holde deg unna søtsakene, du må fortsatt spise korrekt, du må fortsatt ut å trimme ....... Tablettene lurer jo bare hjernen din til å tro at du er mettere enn du er, den lurer IKKE hjernen din til å tro at du ikke har lyst på søtsaker .....

Hm, dere oppfører dere som om jeg ikke har peiling på hva jeg gjør.

Tror du ikke jeg har hatt lange og detaljerte samtaler med legen min om dette? Det var ikke bare å spørre så tro at jeg fikk det.

Jeg har slitt med dette i flere år, og vekten går bare oppover.

Jeg vet hva jeg gjør, jeg vet farene og jeg er klar over at det virker lokalt på matsenteret i hjernen.

Jeg vet også at jeg må gjøre noe med å få bukt med min sukkeravhengighet og det gjør jeg via Libra. Det er ikke dermed sagt at det går smertefritt, jeg sprekker en gang i blandt.

Men nå blir jeg litt lei av å diskutere dette, dere kjenner ikke meg og heller ikke min bakgrunn. Jeg har ikke særlig lyst til å gå reductil med alt det medfører, men nå er det slik at det er foreløpig eneste utvei med et dårlig kne!

Men ok, takk for innspill, men jeg er ferdig med å snakke om det her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som også sliter med overvekt

Jeg sliter akkurat med det samme som deg. Skrev et innlegg i siste uke om at jeg gruet meg for å gå til legen for å diskutere medisinering mot overvekt. Jeg fikk mye av de samme svarene du har fått, og mye opplysninger om hvordan andre hadde gått ned i vekt uten piller.

Jeg må ned i vekt av helsemessige årsaker, og jeg greier ikke å gå ned på vanlig måte. Mere har jeg ikke tenkt å si om det. Det er snakk om overvekt som er helsefarlig.

Jeg har vært hos legen og fikk tatt en del prøver og skal dit igjen på mandag. Jeg gruer meg ikke så mye som før, men nok likevel. Jeg savner min egen lege som jobber bare halv stilling nå og er veldig populær så jeg kommer nesten aldri til henne.

Jeg forstår at du ikke orker mere av denne diskusjonen her, men vi kunne mailet til hverandre. Emailen min er [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, dere oppfører dere som om jeg ikke har peiling på hva jeg gjør.

Tror du ikke jeg har hatt lange og detaljerte samtaler med legen min om dette? Det var ikke bare å spørre så tro at jeg fikk det.

Jeg har slitt med dette i flere år, og vekten går bare oppover.

Jeg vet hva jeg gjør, jeg vet farene og jeg er klar over at det virker lokalt på matsenteret i hjernen.

Jeg vet også at jeg må gjøre noe med å få bukt med min sukkeravhengighet og det gjør jeg via Libra. Det er ikke dermed sagt at det går smertefritt, jeg sprekker en gang i blandt.

Men nå blir jeg litt lei av å diskutere dette, dere kjenner ikke meg og heller ikke min bakgrunn. Jeg har ikke særlig lyst til å gå reductil med alt det medfører, men nå er det slik at det er foreløpig eneste utvei med et dårlig kne!

Men ok, takk for innspill, men jeg er ferdig med å snakke om det her nå.

Hm, jeg synes vi oppfører oss som om vi bryr oss om deg og din situasjon :-) Du skrev opprinnelig at du var temmelig deprimert og ikke visste helt hvor du skulle gjøre av deg. I et forum for mat og ernæring, er det vel ikke unaturlig at vi sier det vi oppriktig mener? Din frustrasjon gikk jo nettopp på at du ikke kunne få pillene du ønsket deg fordi du hadde for høyt blodtrykk. Så var det noen av oss som ville hjelpe deg å se andre løsninger.

Hvis du har slitt med dette i flere år, og vekten fortsatt bare går oppover ... kommer medisiner til å løse problemet på kort eller lang sikt? Jeg spør fordi jeg faktisk vil deg vel ... :-) Så vidt meg bekjent, fjerner ikke Reductil eller andre medisiner selve årsaken til at du la på deg i utgangspunktet.

Mitt utgangspunkt er ikke å ta fra deg håpet - jeg prøvde bare å vise deg at det finnes andre veier ut av problemene :-)

Lykke til med kneet og vekta og alt annet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Kjære Hatsumomo,

Jeg kan forstå din frustrasjon over ikke å få et legemiddel du hadde sett fram til virkningen av. Likevel: Er du sikkert på at dette er løsningen for deg? Får du annen hjelp enn medisinering? Hva skyldes overvekten din? Hvor lenge har du vært overvektig? Og hvor stor overvekt snakker vi om?

Jeg blir litt skremt over hvor dårlig behandlingstilbudet til overvektige mennesker er her i landet. Har inntrykk av at legene er altfor snare til å ta fram reseptblokka - selv om din lege klokelig ikke gjorde det siden du hadde så høyt blodtrykk.

Kan vi egentlig pille oss vekk fra et problem som ofte har en komplisert og langvarig årsakssammenheng og -historikk?

Hører gjerne om dine og andres synspunkter på dette :-)

Ja, mange kan faktisk oppleve at vektproblemene løser seg ved hjelp av Reductil. For mange er det slik at når suget på mat forsvinner, så reduseres vekten uten at det koster noe særlig, og gleden over å gå ned i vekt gir den motivasjon som skal til for å gjennomføre en langvarig vektreduksjonsprosess.

Det ligger ikke alltid dypereliggende psykologiske konflikter bak overvekt, og psykologisk behandling har vist seg svært lite virksomt mht bekjempelse av vektproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Kostholdet mitt er lagt om, jeg har gått på libra kurset og følger den livsstilen.

Men mitt største problem er at jeg ikke klarer å holde meg unna søtsakene.

Jeg vet at jeg skal ha et liv etter Reductil også, og vil da fortsette på Libra kostholdet.

Men jeg vil gjerne bli bedre i kneet og da kunne trene mer. Så for meg gjelder det å komme ned i vekt for så å holde meg der med trening og Libra.

Mange opplever at et karbohydratfattig kosthold fjerner søtsuget. For de som sliter med overvekt som følge av høyt inntak av sukkerholdig mat, er sannsynligvis ikke Libra den beste tilnærmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter akkurat med det samme som deg. Skrev et innlegg i siste uke om at jeg gruet meg for å gå til legen for å diskutere medisinering mot overvekt. Jeg fikk mye av de samme svarene du har fått, og mye opplysninger om hvordan andre hadde gått ned i vekt uten piller.

Jeg må ned i vekt av helsemessige årsaker, og jeg greier ikke å gå ned på vanlig måte. Mere har jeg ikke tenkt å si om det. Det er snakk om overvekt som er helsefarlig.

Jeg har vært hos legen og fikk tatt en del prøver og skal dit igjen på mandag. Jeg gruer meg ikke så mye som før, men nok likevel. Jeg savner min egen lege som jobber bare halv stilling nå og er veldig populær så jeg kommer nesten aldri til henne.

Jeg forstår at du ikke orker mere av denne diskusjonen her, men vi kunne mailet til hverandre. Emailen min er [email protected]

Ok, har sendt deg mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange kan faktisk oppleve at vektproblemene løser seg ved hjelp av Reductil. For mange er det slik at når suget på mat forsvinner, så reduseres vekten uten at det koster noe særlig, og gleden over å gå ned i vekt gir den motivasjon som skal til for å gjennomføre en langvarig vektreduksjonsprosess.

Det ligger ikke alltid dypereliggende psykologiske konflikter bak overvekt, og psykologisk behandling har vist seg svært lite virksomt mht bekjempelse av vektproblemer.

Ok, da lærte jeg noe nytt i dag :-) Takk for det. Jeg har aldri hørt om noen som fikk varig effekt av å bruke medisiner mot overvekt. Så flott at det virker for noen :-)

Jeg er klar over at det ikke alltid ligger dypere psykologiske konflikter bak overvekt. Jeg er også smertelig klar over at *nesten ingen* behandlingsform har vist seg virksom på behandling av overvekt på lang sikt.

Jeg vet det er kontroversielt å tenke slik jeg gjør, men likevel: Jeg mener faktisk at tilgangen på og bruken av raffinert, karbohydratrik mat er hovedårsaken til at overvekt overhodet eksisterer i vår kultur. Klart jeg er skeptisk til medisinbruk når jeg har den innstillingen. Men jeg skal moderere meg (hvis jeg klarer, hehe). Det ER flott hvis noen har varig virkning av medisiner. Jeg mener det :-)

Beklager at jeg virker så bastant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Ok, da lærte jeg noe nytt i dag :-) Takk for det. Jeg har aldri hørt om noen som fikk varig effekt av å bruke medisiner mot overvekt. Så flott at det virker for noen :-)

Jeg er klar over at det ikke alltid ligger dypere psykologiske konflikter bak overvekt. Jeg er også smertelig klar over at *nesten ingen* behandlingsform har vist seg virksom på behandling av overvekt på lang sikt.

Jeg vet det er kontroversielt å tenke slik jeg gjør, men likevel: Jeg mener faktisk at tilgangen på og bruken av raffinert, karbohydratrik mat er hovedårsaken til at overvekt overhodet eksisterer i vår kultur. Klart jeg er skeptisk til medisinbruk når jeg har den innstillingen. Men jeg skal moderere meg (hvis jeg klarer, hehe). Det ER flott hvis noen har varig virkning av medisiner. Jeg mener det :-)

Beklager at jeg virker så bastant!

Når det gjelder overvekt, så tror jeg at det finnes utrolig mange årsaker, og at det også finnes mange ulike fremgangsmåter for å bli kvitt overvekten.

Reductil kan være en god drahjelp for noen, men ikke alle har effekt og ikke alle kan bruke medikamentet.

Jeg tror det finnes en faktor som det ikke er mulig å klare seg uten når det gjelder ønsket vektreduksjon, og det er motivasjon. Reductil er derimot ingen nødvendig betingelse for å oppnå overvekt men såvidt jeg kjenner til, er det heller ingen grunn til å være skeptisk til bruken dersom indikasjonen er tilstede og bruken følges opp at en kompetent lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Det er jo en grunn til at det er så stor kontroll på Reductil da ..... at du klarer å overtale en lege skremmer meg ..... tenk hvis bivirkningene slår til .... huff og huff.

Jeg brukte tablettene selv i tre måneder (en av verdens dyreste slankekurer), måtte slutte med dem pga at pulsen blei for høy.

Hvis du tror at du kan ta Reductil-tabletten og så bli slank, da må du tro om igjen. Selv om du bruker de må du jo fortsatt holde deg unna søtsakene, du må fortsatt spise korrekt, du må fortsatt ut å trimme ....... Tablettene lurer jo bare hjernen din til å tro at du er mettere enn du er, den lurer IKKE hjernen din til å tro at du ikke har lyst på søtsaker .....

At du selv ikke har hatt effekt av Reductil, betyr ikke at andre heller ikke har det. Den effekten som mange rapporterer om, er nettopp at behovet/ønsket for søtsaker forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...