Gå til innhold

Jeg forakter staten Israel


musikeren

Anbefalte innlegg

"Birolle"....

Arabere drepte arabere, ja, med støtte og hjelp fra Israel. Og du glemmer en aldri så liten detalj: falangistene er KRISTNE arabere. Som drepte muslimske arabere. Så hvor mye du DU enn forsøker å vri å vende på det - Israel har blod på hendene, de også. Det er jo alltid greit når andre gjør det skitne arbeidet, for da kan man alltid si "det var ikke meg, men dem", eller hur?

Jeg prøver ikke å skyve ansvaret over på Israel alene, men de har unektelig et ansvar, de også. Eller mener du at de bare delte ut våpen til de kristne araberne og stod vakt mens de drepte muslimske arbaere med dem, bare for å være hyggelige?

Jeg har alt sagt at Israels birolle var yttersk kritikkverdig, og etter hva jeg husker har det vært en oppvask om det etterpå også, slik siviliserte land pleier gjøre.

Allikevel kjører du saken frem med ett intrykk av at det er Israel som har hovedansvar ofre i en intern konflikt mellom arabere, som forøvig kostet hundretusenvis av liv i Libanon i løpet av de mange år borgerkrigen varte.

Skal du ha noe som helst troverdighet i din balanse får du utvise minst like stort engasjement i din fordømmelse av Syria, som invanderte Libanon, støttet andre grupperinger og stod bak utrolig my faenskap der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 347
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    77

  • Goliath

    25

  • gripp

    22

  • keinstein

    18

Mest aktive i denne tråden

Innlegget ditt er både historieløst og naivt.

Faktum er at aldri har så få sivile/barn blitt drept i en krig.

Under f.eks. 2.verdenskrig drepte de allierte millioner av sivile tyskere. Byer ble teppebombet (reell teppebombing, ikke det som i denne krigen kalles for det). Bombene skillte ikke mellom soldater og sivile, ei heller mellom voksne og barn.

Faktum er at i alle konflikter/kriger vil barn dø.

Israel har ingenting å tjene på å drepe barn. Det er derfor rimelig å anta at de prøver å unngå dette. Men det er umulig. Spesielt når fienden gjemmer seg bak sivile.

Hvem har egentlig ansvaret når sivile dør? Den som skyter tilbake, eller den som gjemmer seg bak barn når han skyter?

Du har selvfølgelig rett i at hat avler hat. Men hvem er det som utviser mest hat? Muslimene blir hjernevasket til å tro det verste om Israel og vesten. Svært mange muslimer tror vesten er ute etter å "ta dem". Alle virkemidler brukes for å vende folk mot vesten. Dette kom klart til syne i striden om muhammed-tegningene. Danske muslimer tok da med seg andre bilder enn de som ble trykket for å oppildne muslimer verden rundt. Ikke rart det blir hat av slik.

Du skriver at du forakter folk som dreper barn. Du forventer mer av en opplyst og sivilisert stat. Du mener da at muslimske personer/land verken er opplyste eller siviliserte. For disse landene dreper langt flere uskyldige enn Israel.

Og som andre her har spurt, hva mener du Israel skal gjøre? Det hjelper lite å gi tilbake land de har tatt etter krigene de har blitt utsatt for, så lenge motstanderne ønsker å utslette selve staten Israel. Det kan aldri bli fred når den ene siden har et slikt syn.

Du forstår hvordan jødehatet har oppstått? Det gjør du nok ikke. Dette skyldes massiv propaganda og martyrgjøring fra muslimsk side. De ypper bråk og har filmkameraene klare når Israel slår tilbake. Ingen tør filme når muslimene begår overgrep.

"Og som andre her har spurt, hva mener du Israel skal gjøre? Det hjelper lite å gi tilbake land de har tatt etter krigene de har blitt utsatt for, så lenge motstanderne ønsker å utslette selve staten Israel. Det kan aldri bli fred når den ene siden har et slikt syn."

Nå er ikke jeg enig med musikeren her, men det du sier der er heller ikke helt riktig. Når hamas, valgt regjering i palestina, er den _eneste_ som har sagt seg villig til forhandlinger om fred - da er det lite seriøst å påstå at Israel er den som vil ha fred. Israel har avvist dette blankt.

"Du forstår hvordan jødehatet har oppstått? Det gjør du nok ikke. Dette skyldes massiv propaganda og martyrgjøring fra muslimsk side. De ypper bråk og har filmkameraene klare når Israel slår tilbake. Ingen tør filme når muslimene begår overgrep."

Tja...på Gaza er det Israelske soldater som begår overgrep, punktum. Og det er i ALL hovedsak sivile palestinere, mange kvinner og barn, som blir drept. En og annen selvmordsbomber, som ikke er en del av staten Palestina, går i luften en gang i blant. Så trangt som det er der p.g.a fascistmuren, så er dette nesten en tjeneste mot andre palestinere.

Uten å forsvare vold i det hele tatt (selvfølgelig), så bør man være forsiktig med å diktere hva som skjer med folk som lever i en slik umenneskelig tilværelse som Israel har skapt for palestinerne der nede. Israel driver noe som er så nære opp mot folkemord som det kan få blitt der nede, ved å kutte vann- og kloakktilførsel, fryse øknomien og stopp eksport og import.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og som andre her har spurt, hva mener du Israel skal gjøre? Det hjelper lite å gi tilbake land de har tatt etter krigene de har blitt utsatt for, så lenge motstanderne ønsker å utslette selve staten Israel. Det kan aldri bli fred når den ene siden har et slikt syn."

Nå er ikke jeg enig med musikeren her, men det du sier der er heller ikke helt riktig. Når hamas, valgt regjering i palestina, er den _eneste_ som har sagt seg villig til forhandlinger om fred - da er det lite seriøst å påstå at Israel er den som vil ha fred. Israel har avvist dette blankt.

"Du forstår hvordan jødehatet har oppstått? Det gjør du nok ikke. Dette skyldes massiv propaganda og martyrgjøring fra muslimsk side. De ypper bråk og har filmkameraene klare når Israel slår tilbake. Ingen tør filme når muslimene begår overgrep."

Tja...på Gaza er det Israelske soldater som begår overgrep, punktum. Og det er i ALL hovedsak sivile palestinere, mange kvinner og barn, som blir drept. En og annen selvmordsbomber, som ikke er en del av staten Palestina, går i luften en gang i blant. Så trangt som det er der p.g.a fascistmuren, så er dette nesten en tjeneste mot andre palestinere.

Uten å forsvare vold i det hele tatt (selvfølgelig), så bør man være forsiktig med å diktere hva som skjer med folk som lever i en slik umenneskelig tilværelse som Israel har skapt for palestinerne der nede. Israel driver noe som er så nære opp mot folkemord som det kan få blitt der nede, ved å kutte vann- og kloakktilførsel, fryse øknomien og stopp eksport og import.

"........................................"

Gratulerer med å være den første til å bringe regelrett løgn inn i debatten.

Hamas har utslettelse av staten Israel programfestet i sitt charter, OG det er jo nettopp dette punket som så langt har hindret dem i å bli annerkjent i noe sivilisert land. På tross av oppfordring fra både Norge og mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev jeg "bare" 20 stk noe sted da?

Jeg har heller ikke sagt noe om at man ikke har krav på å få leve i fred i Israel, jeg har bare sagt at det må gjelde både jøder og palestinere...

Og så har jeg også sagt at jeg fordømmer Hizbollah og deres aktivitet. Mitt poeng med å referere antallet som har omkommet etter angrep fra Libanon før Israel gikk til angrep var en kommentar til et leserbrev i avisen, der en israelvenn hevdet at Israel gikk til angrep fordi Hizbollah hadde drept over 1000 stk i sine angrep fra Libanon. Og til og med du må vel se at det er en aldri så liten forskjell på 26 og 1000? Ikke at det gjør de 26 somble drept mindre verd.

Men Israel driver også terror mot palestinere. Ikke i form av raketter. men i form av ødelegelse av infrastruktur og annen aktivitet som ødelegger palestineres muligheter for en verdig tilværelse. Og dette er også godt dokumentert, både av FN og av jødiske organisasjoner (med et litt større vidsyn enn enkelte israelvenner har....). Israel vil ikke ha palestinere i Israel mer enn Palestinere vil ha jøder der. Og da snakker jeg om ekstremistene på begge sider.

Hva med feks en kommentar til Israel sin rolle da palestinere ble myrdet i hoppetall i flyktningleirer i Libanon? Var det også noe Israel måtte gjøre for å sikre landet sitt....?

Forskjellen på meg og deg morsk er at jeg ikke forsvarer drittsekker og terrorister uansett. Og at jeg synes like synd på sivilbefolkningen på begge sider. Mens noe sier meg at du fryder deg over hver muslim som forsvinner fra jordas overflate. Og da kan vi begynne å snakke om hvem av oss som hater...Og om det muslimhatet du føler er så mye bedre enn det jødehatet du beskylder enkelte andre for å ha.

"Forskjellen på meg og deg morsk er at jeg ikke forsvarer drittsekker og terrorister uansett. Og at jeg synes like synd på sivilbefolkningen på begge sider. Mens noe sier meg at du fryder deg over hver muslim som forsvinner fra jordas overflate. Og da kan vi begynne å snakke om hvem av oss som hater...Og om det muslimhatet du føler er så mye bedre enn det jødehatet du beskylder enkelte andre for å ha."

Meget, meget godt sagt. Kudos :-)

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir et lite paradoks når du refererer til Prozak som bikkja til SDD, for det er ganske åpenbart at de største leggjukkerene her inne er deg, Morsk og Keinstein.

Litt ufint sagt kanskje, men jeg har gått i god skole her inne de siste dagen:)

Helt fantastisk, egentlig. Hvis du ser på hele den tråden her, så utgjør omtrent 90% av grip(p) og morsks innlegg personangrep og forsøk på latterliggjøring av andre deltakere. Selv når disse ikke gidder å svare, så fortsetter de. Helt utrolig :-)

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare se hvor langt de vil gå og hvor mye energi de vil legge i å (om mulig) å såre/ramme andre. At det herder, har du helt rett i.

En motstander kan bli så trent og herdet at vedkommende blir helt umulig å ramme. Debattmiljøer kan fostre opp mye som ikke var tilsiktet, i et offentlig som. Engasjement kan opsptå av noe som var ment til å kneble motstandere, men fører til mer trent og målrettet motstand. En i utgangspunktet som hadde overtaket blir nedkjempet av dem de selv utilsiktet har lært opp og motivert.

"Jeg vil bare se hvor langt de vil gå og hvor mye energi de vil legge i å (om mulig) å såre/ramme andre. At det herder, har du helt rett i."

Keinstein, nå begynner jeg virkelig å lure på deg. Hvem er det som angriper personer her inne? Vær ærlig, og se på tråden. Du kan vel ikke seriøst sitte og jatte med grip(p) og morsk om at det er _andre_ enn nettopp de to som står for usakligheter og personangrep her? Det er jo omtrent INGEN andre som nærmer seg lavmålet deres.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt fantastisk, egentlig. Hvis du ser på hele den tråden her, så utgjør omtrent 90% av grip(p) og morsks innlegg personangrep og forsøk på latterliggjøring av andre deltakere. Selv når disse ikke gidder å svare, så fortsetter de. Helt utrolig :-)

"........................................"

Nei, svare folk tør du ikke. Bare skrive tirader til andre om dem.

Er det slike folk som kalles kjerringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang greier du å sette likhetstegn ved alle som er kritiske til Israels handlinger og nazister. Kan du ikke forstå at det er forskjell på å være kritiske til landets handlinger og på å være nazist?

Det imponerende er jo hvordan de får til dette, når de aller, aller fleste jøder som finnes ikke engang er Israelere. :-)

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg antar alt kan snus og vendes på så Israel får kjeften. Men en ting er å dø av terror (legg forresten merke til at 18 er drept utenfor Israel, også) - noe annet er å overleve alvorlige skader. Der ligger mange tragedier, kan jeg si deg.

Men vi er vel begge enige om at det er tragisk at forholdene i Midt-Østen er som de er...

Nei, det er ikke snuing og vending for å gi israel all skyld. Det er snuing og vending på propaganda som forsøker å fremstille israel som en snill part, med det for øye å vise at israel er nøyaktig samme ulla som de andre. Nøyaktig like rasistiske, like interesserte i fred/deling, og nøyaktig like lite respekt for menneskeverd- og liv.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil bare se hvor langt de vil gå og hvor mye energi de vil legge i å (om mulig) å såre/ramme andre. At det herder, har du helt rett i."

Keinstein, nå begynner jeg virkelig å lure på deg. Hvem er det som angriper personer her inne? Vær ærlig, og se på tråden. Du kan vel ikke seriøst sitte og jatte med grip(p) og morsk om at det er _andre_ enn nettopp de to som står for usakligheter og personangrep her? Det er jo omtrent INGEN andre som nærmer seg lavmålet deres.

"......................................"

Når jeg ankom trådenb var den totalt nedsøplet av nettopp usakligheter og personangrep undertegnet en for deg kjent figur med pillenick.

Mange av dem også om ikke-deltagende personer deriblandt undertegnede.

Du virker mer og mer desperat. Løgner, selvfornektelse og bare tøv og tøys. På tid eå øke dosen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det imponerende er jo hvordan de får til dette, når de aller, aller fleste jøder som finnes ikke engang er Israelere. :-)

"......................................."

ja, det er imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er imponerende.

Det er rent ut helt utrolig :-)

Seriøst, så kunne denne adferden mest sannsynlig vært verdifull data for en psykolog som ville se på adferdsspykologi med utgangspunkt i internettfora o.l., sammenliknet med i den virkelige verden.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hintet til ordbruken din, "muslimrottene" Ordbruken din forteller om en meget fordomsfull person"

Håh-håh...tenk om noen hadde sagt noe á la "jødejævler"? Steike, da hadde det haglet med beskyldninger om nazisme, kommunisme og spedbarnsspising, kan jeg love deg :-)

"........................................."

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du skjerpe deg litt! Hverken israelere eller libanesere eller du eller jeg liker å bli bombet! Jeg har ALDRI noensinne sagt at det er greit at noen av dem kriger! Du skal være forsiktig med å tillegge folk meninger de ikke har! Du prøver desperat å få folk til å akseptere at ditt syn er det eneste riktige. Jeg kommer ALDRI til å dele ditt syn, jeg kommer ALDRI til å forsvare selvmordsbombere eller terror.

Lær deg å lese før du angriper andre.

Du må ikke la Morsk provosere deg. H*n har det helt tydelig ikke godt med seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil bare se hvor langt de vil gå og hvor mye energi de vil legge i å (om mulig) å såre/ramme andre. At det herder, har du helt rett i."

Keinstein, nå begynner jeg virkelig å lure på deg. Hvem er det som angriper personer her inne? Vær ærlig, og se på tråden. Du kan vel ikke seriøst sitte og jatte med grip(p) og morsk om at det er _andre_ enn nettopp de to som står for usakligheter og personangrep her? Det er jo omtrent INGEN andre som nærmer seg lavmålet deres.

"......................................"

Jeg er kun meg.

Hva de andre måtte skrive eller finne på, må du ta opp med dem. Alltid.

Jeg leser ikke alle innlegg.

Hvis du vil svare meg, så får du svar hvis jeg liker spørsmålet. Ellers ikke.

Samme mulighet har du.

That's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun meg.

Hva de andre måtte skrive eller finne på, må du ta opp med dem. Alltid.

Jeg leser ikke alle innlegg.

Hvis du vil svare meg, så får du svar hvis jeg liker spørsmålet. Ellers ikke.

Samme mulighet har du.

That's it.

Tullingen som alltid hyler opp om generalisering greier ikke skille mellom folk 2-3 personer en gang uten at det går surr for ham *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke la Morsk provosere deg. H*n har det helt tydelig ikke godt med seg selv...

Neida, har diskutert med Morsk tidligere en del ganger og vet det. Men jeg vet også at man må bruke kraftigere ord i en debatt mot ham enn mot de fleste andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rent ut helt utrolig :-)

Seriøst, så kunne denne adferden mest sannsynlig vært verdifull data for en psykolog som ville se på adferdsspykologi med utgangspunkt i internettfora o.l., sammenliknet med i den virkelige verden.

"......................................."

*ler* helt sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, har diskutert med Morsk tidligere en del ganger og vet det. Men jeg vet også at man må bruke kraftigere ord i en debatt mot ham enn mot de fleste andre. :)

Er det overhodet noe som biter på ham, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være den første til å bringe regelrett løgn inn i debatten.

Hamas har utslettelse av staten Israel programfestet i sitt charter, OG det er jo nettopp dette punket som så langt har hindret dem i å bli annerkjent i noe sivilisert land. På tross av oppfordring fra både Norge og mange andre.

FN har pålagt dem å fjerne det punktet i årtier, uten at Arafat har funnet det nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...