Gå til innhold

Jeg forakter staten Israel


musikeren

Anbefalte innlegg

Du- det er jeg som er trønder her, og som eventuelt skal svare med spørsmål. Svaret er så selvsagt at det krevde jo ikke svar. Men om du har tungt for så er svaret, nei. Jeg hadde ikke likt å bli bombet. Det liker hverken libanesere eller israelere heller.

Nettopp. Det ene du sier henger ikke sammen med det andre. Du hadde ikke funnet deg i det, emn israelere skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 347
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    77

  • Goliath

    25

  • gripp

    22

  • keinstein

    18

Mest aktive i denne tråden

Foretrukket? Israel har et av verdens best utrustede og best trente militære. Bruk fantasien.

"......................................"

TULL. Uten å skade sivilbefolkningen er det umulig å nedkjempe en gerilja som gjemmer seg blandt kvinner og barn. Derfor har de heller ikke greid det, uansett størrelse på hæren deres (som slett ikek er så stor som du git intrykk av).

Hvis Israel hadde ønsket å "løse" dette problemet en gang for alle uten hensyn til tap av liv, kunne de atombombet dem for lenge siden. DE er nemlig de eneste i dette område som har det foreløpig, selv om du selvsgt sitter å gnir deg i hendene og venter på at dine meningsfeller i Iran skal få det snarest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forakter USA

Av samme grunner som du sier du forakter Israel

Antagelig forakter du deg selv også. Høres ut som et tema for gruppa psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skvetten

Jeg mener også at Israel kunne ha vært i en mye bedre situasjon om de hadde håndtert hele midt-østen konflikten på en annen måte.

Men det er lett å være etterpåklok - OG det kan være at det faktisk er helt feil, og at de hadde vært enda værre ute om de ikke hadde reagert såpass hardt som de har for vane å gjøre.

Først og fremst fordi deres fiender har for vane å ikke være spesielt "enkle og tilgivende" å ha med å gjøre - OG fordi hele regionen er så gjennomsyret av muslimske fanatikere.

Egentlig var det vel helt feilslått å opprette staten Israel i denne regionen i første omgang. Fordi jeg tror ikke at det ville vært mulig å gjøre det på en måte som ikke ville medføre konflikter og krig - uansett hvordan man gikk frem......

http://www.siste.no/utenriks/krisen_i_midtoesten/article2237937.ece

Her har du litt av det jeg har skrevet om før i dag - at hvis man vil ha fred med slike folk, blir det tatt som svakhet, impotens etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Det ene du sier henger ikke sammen med det andre. Du hadde ikke funnet deg i det, emn israelere skal gjøre det.

Nå må du skjerpe deg litt! Hverken israelere eller libanesere eller du eller jeg liker å bli bombet! Jeg har ALDRI noensinne sagt at det er greit at noen av dem kriger! Du skal være forsiktig med å tillegge folk meninger de ikke har! Du prøver desperat å få folk til å akseptere at ditt syn er det eneste riktige. Jeg kommer ALDRI til å dele ditt syn, jeg kommer ALDRI til å forsvare selvmordsbombere eller terror.

Lær deg å lese før du angriper andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du skjerpe deg litt! Hverken israelere eller libanesere eller du eller jeg liker å bli bombet! Jeg har ALDRI noensinne sagt at det er greit at noen av dem kriger! Du skal være forsiktig med å tillegge folk meninger de ikke har! Du prøver desperat å få folk til å akseptere at ditt syn er det eneste riktige. Jeg kommer ALDRI til å dele ditt syn, jeg kommer ALDRI til å forsvare selvmordsbombere eller terror.

Lær deg å lese før du angriper andre.

Neivel, så hvis du erkjenner at et land har rett til å nedkjempe dem som skyter raketter på seg, kan du også ta neste steg, nemlig å forklare HVORDAN det skal gå an å nedkjempe en gerilja som gjemmer seg bland kvinner og barn uten at det også går ut over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du skjerpe deg litt! Hverken israelere eller libanesere eller du eller jeg liker å bli bombet! Jeg har ALDRI noensinne sagt at det er greit at noen av dem kriger! Du skal være forsiktig med å tillegge folk meninger de ikke har! Du prøver desperat å få folk til å akseptere at ditt syn er det eneste riktige. Jeg kommer ALDRI til å dele ditt syn, jeg kommer ALDRI til å forsvare selvmordsbombere eller terror.

Lær deg å lese før du angriper andre.

At du gidder :-)

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, så hvis du erkjenner at et land har rett til å nedkjempe dem som skyter raketter på seg, kan du også ta neste steg, nemlig å forklare HVORDAN det skal gå an å nedkjempe en gerilja som gjemmer seg bland kvinner og barn uten at det også går ut over dem.

Jeg anerkjenner ikke retten til å drepe andre. Jeg er pasifist. Noe du har skjelt meg ut for tidligere så det behøver du ikke gjøre lengre. Vold avler vold enten den utøves av kristne eller muslimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anerkjenner ikke retten til å drepe andre. Jeg er pasifist. Noe du har skjelt meg ut for tidligere så det behøver du ikke gjøre lengre. Vold avler vold enten den utøves av kristne eller muslimer

Herregud for noe livsfjern tøv.

Hadde det vært dine barn som ikke kunne gå på skolen uten å få en rakett i hue, eller en selvmordsbomber på skolebussen, ville den latterlige pasifismen din vart like lenge som en iskrem i en sauna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noe livsfjern tøv.

Hadde det vært dine barn som ikke kunne gå på skolen uten å få en rakett i hue, eller en selvmordsbomber på skolebussen, ville den latterlige pasifismen din vart like lenge som en iskrem i en sauna.

Er du enig i at vold avler vold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du gidder :-)

"..................................."

Jeg gidder ikke alltid da. Det er jo som å diskutere med en papegøye som har lært 4 setninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke alltid da. Det er jo som å diskutere med en papegøye som har lært 4 setninger. :)

Veldig sant. Du finner neppe noe mer forutsigbart :-)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du enig i at vold avler vold?

Morsk har neppe så mye som sett noe som engang likner på vold, eller hatt noe som likner på noe annet enn en beskyttet tilværelse hele livet. Det er _klart_ han vet alt om dette! :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noe livsfjern tøv.

Hadde det vært dine barn som ikke kunne gå på skolen uten å få en rakett i hue, eller en selvmordsbomber på skolebussen, ville den latterlige pasifismen din vart like lenge som en iskrem i en sauna.

Altså, det med faren for å få en Hizbollahrakett i hodet før krigen brøt ut nå er ganske sterkt overdrevet. Hizbollah har skutt en del raketter fra Libanon, men de har da altså i løpet av disse seks årene siden sept 2000 tatt livet av 20 israelske soldater og seks sivile... Og tallene finner du på Israel sin egen hjemmesiden, hvis du lurer på hva kilden min er.

Ikke det at jeg overhode forsvarer Hizbollah på noe som helst vis. Men det kan jo være greit å ha litt perspektiv på ting....

Hvis man tar en bodycount palestinere vs israelere, så leder israel klart mht antall drap.

Uten at jeg på noen som helst måte forsvarer palestinske selvmordsbombere heller. Forskjellen på meg og deg er at jeg fordømmer volden på begge sider, mens du er evig opptatt av å forsvare drapene Israel begår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Først og fremst fordi deres fiender har for vane å ikke være spesielt "enkle og tilgivende" å ha med å gjøre -"

DET er jaggu ikke Israel, heller. Både Israelere og jøder ellers i verden bruker fortsatt, den dag i dag, Holocaust som "argument" for å gjøre "jødesaken" (hva nå enn det måtte være) untouchable.

"OG fordi hele regionen er så gjennomsyret av muslimske fanatikere."

Både og. Palestina er ikke noen ekstrem-muslimsk stat. PLO var fra starten av klare på viktigheten av å skille politikk og religion. Arabere i Israel og på Gaza er neppe spesiellt fanatiske - mange av fanatikerne kommer fra naboland og land lenger unna (Iran, f.eks).

"Egentlig var det vel helt feilslått å opprette staten Israel i denne regionen i første omgang. Fordi jeg tror ikke at det ville vært mulig å gjøre det på en måte som ikke ville medføre konflikter og krig - uansett hvordan man gikk frem......"

Der har du nok et poeng. Det er ikke så rart, egentlig, med tanke på at jødene kun utgjorde rundt 8% av befolkningen i området. Så strømmet jøder som flyktet fra Russland og andre steder til, og andelen ble over 30%. Det sier seg selv at arabere som hadde bodd der i generasjoner, og som så ble jaget vekk av folk som brukte en 5000 år gammel røverhistorie (bibelens gt) som arguement for at området var "deres", ble ganske kritiske til jøder. Hat mot en bestemt folkegruppe har alltid grunnlag i et eller annet mer eller mindre konkret - uten at det på noen måte unskylder et slikt generellt hat som enkelt utøver.

Men - uansett så er Israel opprettet, og ingen kan forlange at staten forsvinner.

"........................................"

Israel som jødisk stat er historie uansett. Siden araberne i Israel står for befolkningsveksten. Og Tviler på at jødene vil bli behandlet særlig bra når araberne kommer i flertall.

på lørdagsrevyen på nrk intervjuet de noen arabere i haifa. De støttet hizbollah og at det ble skutt raketter mot SIN BY,SITT LAND..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsk har neppe så mye som sett noe som engang likner på vold, eller hatt noe som likner på noe annet enn en beskyttet tilværelse hele livet. Det er _klart_ han vet alt om dette! :-)

"........................................."

LOL, og det snakker DU om. Der di sitter i sovakroken og hyler og skriker om hvordan folk i ei krigssone bør tenke, føle og handle..og raser som et villdyr hvis de ikke gjør som sofaekspert pillenick.

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du enig i at vold avler vold?

Kankje du burde heller burde dra på et bedehus med de gloriefikserte flosklene dine?

Vold JAN avle vold, men svært ofte er det en også en nødvendighet for å få slutt på vold. Plukk frem histrorieboka di og slå opp på WW2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...