Gå til innhold

Jeg forakter staten Israel


musikeren

Anbefalte innlegg

FN har pålagt dem å fjerne det punktet i årtier, uten at Arafat har funnet det nødvendig.

Bare nesten riktig. Arafats PLO og partiet hans(som jeg ikke husker navnet på) fjernet dette fra sitt charter i samband med Oslo-avtalen..ihverfall på papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 347
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    77

  • Goliath

    25

  • gripp

    22

  • keinstein

    18

Mest aktive i denne tråden

prozak: "du her herved ignorert" :-)

Hehe..som en pompøs, gammel sorenskriver utsteder tullingen "ignoreringsdommer" overfor alle som ypper litt.

Nå ble han/hun sikkert søvnløs, tenker jeg :-)

*LOL* Ignorere for denne fyren betyr å spamme ned hele DOL med skit om de han "ignorerer" henvendt til andre.

Forslag til ord for en slik person totalt uten baller, og kjerringaktige trekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare nesten riktig. Arafats PLO og partiet hans(som jeg ikke husker navnet på) fjernet dette fra sitt charter i samband med Oslo-avtalen..ihverfall på papiret.

Jeg leser at dette ikke ble gjort, og at et nytt charter ble utstedt senere hvor punktet var satt tilbake som før.

Arafat er jo kjent over hele verden som "mannen som ikke lot en eneste sjanse gå fra seg til å la en sjanse gå fra seg, og alltid sikte en meter høyere enn det er mulig å nå".

Han er jo egypter og nevø av krigsforbryteren stormuftien av Palestina som var æresmedlem av NSDAP, bodde i Berlin, besøkte utryddelseleire og var Hitlers høyre hånd i "jødesaker". Egypterne beskyttet en krigsforbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skvetten

"Birolle"....

Arabere drepte arabere, ja, med støtte og hjelp fra Israel. Og du glemmer en aldri så liten detalj: falangistene er KRISTNE arabere. Som drepte muslimske arabere. Så hvor mye du DU enn forsøker å vri å vende på det - Israel har blod på hendene, de også. Det er jo alltid greit når andre gjør det skitne arbeidet, for da kan man alltid si "det var ikke meg, men dem", eller hur?

Jeg prøver ikke å skyve ansvaret over på Israel alene, men de har unektelig et ansvar, de også. Eller mener du at de bare delte ut våpen til de kristne araberne og stod vakt mens de drepte muslimske arbaere med dem, bare for å være hyggelige?

Vær klar over at de israelske soldatene sto vakt - men ikke så det som skjedde før det var for seint. De stolte på at det var terrorister som skulle tas. Israelske myndigheter dømte imidlertid sine egne soldater fordi de _burde_ ha forsikret seg om at det som skjedde ikke skulle skje.

Burde de ha visst bedre? Enn å snu ryggen til kristne og allierte?

Vi bor i et kristent land - hvor mye blod er det på våre hender siden noen som deler vår religison åpenbart ikke har fått med seg kristen nestekjærlighet og moral i slike saker? Er ikke vi forpliktet til passe på at de får med seg slik moral? Eller?

(Jeg kunne bare ikke dy meg for å spørre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skvetten

Jeg har alt sagt at Israels birolle var yttersk kritikkverdig, og etter hva jeg husker har det vært en oppvask om det etterpå også, slik siviliserte land pleier gjøre.

Allikevel kjører du saken frem med ett intrykk av at det er Israel som har hovedansvar ofre i en intern konflikt mellom arabere, som forøvig kostet hundretusenvis av liv i Libanon i løpet av de mange år borgerkrigen varte.

Skal du ha noe som helst troverdighet i din balanse får du utvise minst like stort engasjement i din fordømmelse av Syria, som invanderte Libanon, støttet andre grupperinger og stod bak utrolig my faenskap der.

Ja, jeg er enig med deg i det du skriver her - svaret luza før jeg leste innlegget ditt, som jo sier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan, musikeren?

må si som flisa at krig er uansett grusomt, det rammer de som er mest sårbare....

men og skille blir vanskelig, hamas kriger med det de har og israel gjør det samme... er de ikke da tilnærmelsesvis like gode??

jeg fordømmer terrorisme som de fleste av oss, men det "vanlige" palestinske folk skal vel også leve og bo en plass.. det er nok til syvende og sist de manipulerende lederne på begge sider som må nøytraliseres om det skal være håp om fred..

undrer om det er mulig i det hele tatt:)

"men og skille blir vanskelig, hamas kriger med det de har og israel gjør det samme... er de ikke da tilnærmelsesvis like gode??"

Nei, men begge parter har gjort feil. Men det er sant at det er vanskelig å finne ut hva som virkelig skjer i Libanon. Det var ikke poenget mitt med skyldfordeling, men den enormt ensidige beskrivelsen av konflikten.

Du har forstått at konflikter har mer enn en side. Det vil jeg påstå at musikeren og pillenikket ikke har forstått.

Når så musikeren og pillenikket lirer av seg all den gørra for kritiske/sarkastiske spørsmål om ensidig beskrivelse av konflikten, kan man undres på hva slags virkelighetsoppfatning de har.

Dessuten bør man ikke ta for god fisk at media ønsker/vil fortelle folk hele sannheten om konflikten. Jeg tror media lyver så det renner av dem. Musikeren og pillenikket svelger media-versjonene rått som papegøyer. Blir de kritisert for naivitet får de raserianfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hvordan, musikeren?

*LOL* Ignorere for denne fyren betyr å spamme ned hele DOL med skit om de han "ignorerer" henvendt til andre.

Forslag til ord for en slik person totalt uten baller, og kjerringaktige trekk?

Morsk, merk deg dette om pillenikket:

Pillenikket er svært opptatt av å få siste ord i en diskusjon. Da tror h*n nemlig at h*n har rett.

Derfor skriver h*n at motparten er ignorert i håp om å ta fra dem motet til å svare. Men egentlig avslører pillenikket at h*n har gått tom for argumenter.

Grunnen til at pillenikket stiller moraliserende spørsmål, er at h*n ikke finner noen argumenter som kan kritiseres og håper motparten gir det ved å svare på spørsmålene h*n stiller. Klarer ikke pillenikket å kritisere argumenter, skjeller h*n folk ut etter noter. Etter pillenikkets mening er aller som er uenige med h*n gale, dumme eller farlige. (Basic i pillenikkets lett forutsigbare kveruleringsalgoritme). Altså svarer du ikke på pillenikkets spørsmål.

Samtidig ser pillenikket innerst inne at om han hadde svart på mitt spørsmål, hadde h*n indirekte vedgått rasistisk grunnholdning mot jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan, musikeren?

Du beviser i resten av tråden her at det er graut for det meste det du har mellom øra.

Det er meg en glede å la være å svare på det du spør om.

Folk som er uenige med deg, må naturligvis skjelles ut etter noter. For det er harmonisk fremstilling at Libanon-konflikten har kun en side, den du presenterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...