Gå til innhold

Jeg forakter staten Israel


musikeren

Anbefalte innlegg

"Er voldskriminalitet foretatt av mennesker med utenlands opprinnelse verre enn voldskriminalitet foretatt av etnisk norske?"

Her må man skille mellom handlingene i seg selv, og det store bildet. Handlingen i seg selv er ikke avhengig av om vedkommende er norsk eller utenlandsk. Men hvis det store bildet viser at flere utenlandske enn norske begår lovbrudd, så er det _selvfølgelig_ ikke uinteressant.

"........................................"

Men tror du VG og DB bevisst ikke refererer til etnisitet når de skriver sine artikler?

Jeg vil tro at to så store tabloide aviser av deres kaliber heller bruker slikt for alt hva det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 347
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    77

  • Goliath

    25

  • gripp

    22

  • keinstein

    18

Mest aktive i denne tråden

Men tror du VG og DB bevisst ikke refererer til etnisitet når de skriver sine artikler?

Jeg vil tro at to så store tabloide aviser av deres kaliber heller bruker slikt for alt hva det er verdt.

Det har jeg ikke noen formening om, faktisk :-)

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

Du sitter jo å utrykker den største forakt for din egen kulturkrets, din egen styreform og land bygd på det samme verdigrunnlag som ditt eget.

Eller du er kanskje muslim?

Jeg uttrykker ikke mere forrakt for min kulturkrets ved å hevde at min forrakt for USA er tuftet på de samme kriteriene som musikeren bruker om sin forrakt for Israel...

Jeg gidder ikke gå inn på temaer som omhandler USA's utenrikspolitikk de siste 100 årene...

Men jeg synes innlegget ditt til meg over derimot, vitner om stor forrakt for min kulturkrets, nettopp at du kan finne på å slenge meningsløs dritt til folk du ikke kjenner, men som åpenbart deler din nasjonalitet, på den måten.

Men deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttrykker ikke mere forrakt for min kulturkrets ved å hevde at min forrakt for USA er tuftet på de samme kriteriene som musikeren bruker om sin forrakt for Israel...

Jeg gidder ikke gå inn på temaer som omhandler USA's utenrikspolitikk de siste 100 årene...

Men jeg synes innlegget ditt til meg over derimot, vitner om stor forrakt for min kulturkrets, nettopp at du kan finne på å slenge meningsløs dritt til folk du ikke kjenner, men som åpenbart deler din nasjonalitet, på den måten.

Men deg om det.

Noen føler seg store og smarte, og kompenserer for at de selv er mistilpassede individer sosialt, ved å forsøke å tråkke på andre under en påtatt identitet :-)

Bare se - nå svarer han snart med de sedvanlige, impotente forsøkene på å fornærme...bare vent... :-)

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke "berettiget" (hva nå det måtte bety).

Like fullt ville enhver stat (også Norge forhåpentligvis) gjort det samme i en tilsvarende situasjon. Det er statens soleklare plikt å beskytte borgerne.

Vel... I det øyeblikk et menneske eller en stat bestemmer seg for at det å få tatt livet av èn terrorist rettferdigjør å drepe ett barn, så gir en avkall på siste rest av menneskelighet.

Jeg forstår ikke at det går an å mene noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan hadde du foretrukket at Israel reagerte? Sitte med hendene i fanget mens kidnappere og selvmordsbombere fikk operere fritt og rakettene haglet ned over dem ?

Du beviser i resten av tråden her at det er graut for det meste det du har mellom øra.

Det er meg en glede å la være å svare på det du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde du foretrukket at Israel reagerte? Sitte med hendene i fanget mens kidnappere og selvmordsbombere fikk operere fritt og rakettene haglet ned over dem ?

må si som flisa at krig er uansett grusomt, det rammer de som er mest sårbare....

men og skille blir vanskelig, hamas kriger med det de har og israel gjør det samme... er de ikke da tilnærmelsesvis like gode??

jeg fordømmer terrorisme som de fleste av oss, men det "vanlige" palestinske folk skal vel også leve og bo en plass.. det er nok til syvende og sist de manipulerende lederne på begge sider som må nøytraliseres om det skal være håp om fred..

undrer om det er mulig i det hele tatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beviser i resten av tråden her at det er graut for det meste det du har mellom øra.

Det er meg en glede å la være å svare på det du spør om.

Skyldes nok heller at spørsmålene ble for vanskelige for deg, så kva har du da egentlig på et debattforum å bestille?

Stikk heller over til Tore Tvedt og snakk kameratslig med ham om "møkkafolka" dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... I det øyeblikk et menneske eller en stat bestemmer seg for at det å få tatt livet av èn terrorist rettferdigjør å drepe ett barn, så gir en avkall på siste rest av menneskelighet.

Jeg forstår ikke at det går an å mene noe sånt.

Aldri hørt om å måtte velge mellom to onder?

En terrorist pleier sjelden nøye seg me då drepe bare ett barn. Drt du ikke kan begripe, er det som sparer barneliv.

Ufatterlig at noen kan få bli så naive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart deg. Over og ut.

"..................................."

Ja, stikk av som du alltid gjør når du er trengt opp i et hjørne og ikke har svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyldes nok heller at spørsmålene ble for vanskelige for deg, så kva har du da egentlig på et debattforum å bestille?

Stikk heller over til Tore Tvedt og snakk kameratslig med ham om "møkkafolka" dine.

Nok en gang greier du å sette likhetstegn ved alle som er kritiske til Israels handlinger og nazister. Kan du ikke forstå at det er forskjell på å være kritiske til landets handlinger og på å være nazist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.siste.no/utenriks/krisen_i_midtoesten/article2237937.ece

Her har du litt av det jeg har skrevet om før i dag - at hvis man vil ha fred med slike folk, blir det tatt som svakhet, impotens etc. etc.

Og som sagt - det tror jeg du har helt rett i.

Ei helelr går det an å forhandle frem noen fredsavtaler med slike.

Og hva står man da igjen med som alternativer?

Ren maktbruk - noe israelerne for lengst har fått erfart, og grundig forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er provoserende nå er jo at hibollah har fått blod på tann. De har fått mektige sterke israel til å inngå våpenhvilen å vunnet krigen. Slik det blir framstilt. Sannheten er jo at israel antagelig kunne annektere libanon som en utvidet del av Israel lett som bare det.

Denne konflikten og krigshandlingene er ikke på noen måte over - desverre.

Det vil Hizbollah aldri kunne akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.

Det er mulig de greier å nedkjempe Hizbollah om de turer frem på denne måten ja.

Men innen den tid er det så mange som har mistet sine barn, sine ektefeller og alle trygge rammer rundt sine liv at andre ekstremister vil bli nedrent av mennesker som vil hevne seg på Israel - og som er mer enn villige til å ofre sitt eget liv for å få sin hevn.

Og skulle det eskalere for langt, eller feil type menneske rammes (en med innflytelse, kontakter og ressurser), hadde det ikke forundret meg om man fikk en palestinsk atomprøvesprengning i Tel Aviv.

Terrorgruppene ville selvsagt aldri gjøre dette; men et menneske som har mistet sine barn eller sin familie vil helt klart kunne se dette som en passende hevn.

Og deri ligger et av mine bekymringselementer ved Israels framferd nå.

De sørger for økende rekruttering til de ekstreme gærningene, og for hver sivil Israel dreper, øker sannsynligheten for at et enkeltmenneske som har midler og ressurser rammes - og prøver å si farvel med et nukleært smell.

Det er ett av mange skrekksenarier.

Men igjen - hva er Israels alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang greier du å sette likhetstegn ved alle som er kritiske til Israels handlinger og nazister. Kan du ikke forstå at det er forskjell på å være kritiske til landets handlinger og på å være nazist?

Du har sikkert et poeng, Osiris.

Regjeringer i Israel har skiftet mange ganger siden 1948, men tror du at trådstarter musikeren eller andre "tilsvarende" noen gang har uttrykt seg positivt om israelsk politikk?

Neppe...og da nærmer deg seg en grunnleggende negativ innstilling overfor den jødiske staten. Hva en slik holdning skal kalles, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... I det øyeblikk et menneske eller en stat bestemmer seg for at det å få tatt livet av èn terrorist rettferdigjør å drepe ett barn, så gir en avkall på siste rest av menneskelighet.

Jeg forstår ikke at det går an å mene noe sånt.

Jeg kan være enig med deg i din oppfatning av livets ukrenkelighet, og spesielt barns.

Det er dessverre ikke alle som deler dette synet, og vil utnytte det så langt som mulig.

Hvis vi skal fjerne enhver teoretisk mulighet for at barn kan bli skadet, vil vi aldri kunne foreta oss noe overfor....

..nei, dette blir for pubertalt, musikeren..du vet det, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er herved ignorert. Barnslig oppførsel av den typen gidder jeg ikke kaste bort mer tid på. Så får du tro at det er fordi jeg ikke _kan_ svare deg (på tross av at jeg har forklart dette for deg tre ganger), og kose deg med det.

".........................................."

prozak: "du her herved ignorert" :-)

Hehe..som en pompøs, gammel sorenskriver utsteder tullingen "ignoreringsdommer" overfor alle som ypper litt.

Nå ble han/hun sikkert søvnløs, tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som bedre klarer å latterliggjøre deg enn du selv.

Det er greit nok å ile til når "bikkja di", prozak, er i vanskeligheter, men han er trolig betre tjent med å få prøve seg litt på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok å ile til når "bikkja di", prozak, er i vanskeligheter, men han er trolig betre tjent med å få prøve seg litt på egenhånd.

Det blir et lite paradoks når du refererer til Prozak som bikkja til SDD, for det er ganske åpenbart at de største leggjukkerene her inne er deg, Morsk og Keinstein.

Litt ufint sagt kanskje, men jeg har gått i god skole her inne de siste dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...