Gå til innhold

Jeg forakter staten Israel


musikeren

Anbefalte innlegg

Det er ett av mange skrekksenarier.

Men igjen - hva er Israels alternativer?

Tja, så lenge Peres hadde innflytelse så det jo lenge ut til å fungere relativt greit.

Når det så ble valgt en statsminister som gikk til valg på at palestina skulle utslettes, ble vel premissene for fred satt langt tilbake i dette området.

Og tilliten de ytterliggående kreftene i palestina/libanon begynte å få for Israel svant relativt raskt etter at Sharon hadde utøvet sin styringskompetanse.

Så jeg er redd det ikke lenger er noen løsning i denne konflikten. Den ene muligheten man hadde for å bygge videre på et solid fundament har blitt ødelagt, og det vil nok ta minimum en generasjon før man igjen kan forsøke å bygge et trygt fundament i forhold til dette med å skape fred.

Den tillit som var opparbeidet ble knust; og det er en lang og vanskelig jobb å gjenoppbygge tillit.

Og hvordan Israel turer frem der nå, gjør ikke den oppgaven særskilt mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 347
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    77

  • Goliath

    25

  • gripp

    22

  • keinstein

    18

Mest aktive i denne tråden

Det blir et lite paradoks når du refererer til Prozak som bikkja til SDD, for det er ganske åpenbart at de største leggjukkerene her inne er deg, Morsk og Keinstein.

Litt ufint sagt kanskje, men jeg har gått i god skole her inne de siste dagen:)

:-) jeg likte den.."leggjukkere"..

Ellers så aner jeg at du til tross for harde meldinger, som vanlig er ganske laidback.

I motsatt fall; For å få en bra start på dagen, er det best å ringe kontofonen senere på dag, og ha avtale med tannlegen om å ringe med timeinnkalling etter lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir et lite paradoks når du refererer til Prozak som bikkja til SDD, for det er ganske åpenbart at de største leggjukkerene her inne er deg, Morsk og Keinstein.

Litt ufint sagt kanskje, men jeg har gått i god skole her inne de siste dagen:)

Det er ufint skrevet, og usympatisk.

Hilsen nytt medlem i hat- og personforfølgerforeningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufint skrevet, og usympatisk.

Hilsen nytt medlem i hat- og personforfølgerforeningen

Til trøst skal du vite at den verbale piskingen gjør at man blir mer hardhudet. Å agere forulempet på en sait som denne, er slett ikke særlig lurt. Medynk sitter langt inne.

"Ynkelig, rabiat, hatefull ekstremist" er slett ingenting å ta på vei for. Det er bare å fortsette å skrive...man blir vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) jeg likte den.."leggjukkere"..

Ellers så aner jeg at du til tross for harde meldinger, som vanlig er ganske laidback.

I motsatt fall; For å få en bra start på dagen, er det best å ringe kontofonen senere på dag, og ha avtale med tannlegen om å ringe med timeinnkalling etter lunch.

Takk for tipsene, men mine kontofonopprigninger er nok like deprimerende uansett når de foretas.

Laidback var det rette ordet, blir jeg mer laidback nå så sovner jeg. Det er godt en snart skal ha ferie igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trøst skal du vite at den verbale piskingen gjør at man blir mer hardhudet. Å agere forulempet på en sait som denne, er slett ikke særlig lurt. Medynk sitter langt inne.

"Ynkelig, rabiat, hatefull ekstremist" er slett ingenting å ta på vei for. Det er bare å fortsette å skrive...man blir vant til det.

Jeg vil bare se hvor langt de vil gå og hvor mye energi de vil legge i å (om mulig) å såre/ramme andre. At det herder, har du helt rett i.

En motstander kan bli så trent og herdet at vedkommende blir helt umulig å ramme. Debattmiljøer kan fostre opp mye som ikke var tilsiktet, i et offentlig som. Engasjement kan opsptå av noe som var ment til å kneble motstandere, men fører til mer trent og målrettet motstand. En i utgangspunktet som hadde overtaket blir nedkjempet av dem de selv utilsiktet har lært opp og motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forakter USA

Av samme grunner som du sier du forakter Israel

Kjekt å forakte landet som hjalp Europa under 1.verdenskrig og 2.verdenskrig. Og i tillegg ga masse økonomisk støtte for oppbygging etter 2.verdenskrig. Samt garanterte (og gjør det fortsatt) norges suverenitet under den kalde krigen.

Men hva har de gjort for oss i det siste?????? Mange glemmer tydeligvis fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt er både historieløst og naivt.

Faktum er at aldri har så få sivile/barn blitt drept i en krig.

Under f.eks. 2.verdenskrig drepte de allierte millioner av sivile tyskere. Byer ble teppebombet (reell teppebombing, ikke det som i denne krigen kalles for det). Bombene skillte ikke mellom soldater og sivile, ei heller mellom voksne og barn.

Faktum er at i alle konflikter/kriger vil barn dø.

Israel har ingenting å tjene på å drepe barn. Det er derfor rimelig å anta at de prøver å unngå dette. Men det er umulig. Spesielt når fienden gjemmer seg bak sivile.

Hvem har egentlig ansvaret når sivile dør? Den som skyter tilbake, eller den som gjemmer seg bak barn når han skyter?

Du har selvfølgelig rett i at hat avler hat. Men hvem er det som utviser mest hat? Muslimene blir hjernevasket til å tro det verste om Israel og vesten. Svært mange muslimer tror vesten er ute etter å "ta dem". Alle virkemidler brukes for å vende folk mot vesten. Dette kom klart til syne i striden om muhammed-tegningene. Danske muslimer tok da med seg andre bilder enn de som ble trykket for å oppildne muslimer verden rundt. Ikke rart det blir hat av slik.

Du skriver at du forakter folk som dreper barn. Du forventer mer av en opplyst og sivilisert stat. Du mener da at muslimske personer/land verken er opplyste eller siviliserte. For disse landene dreper langt flere uskyldige enn Israel.

Og som andre her har spurt, hva mener du Israel skal gjøre? Det hjelper lite å gi tilbake land de har tatt etter krigene de har blitt utsatt for, så lenge motstanderne ønsker å utslette selve staten Israel. Det kan aldri bli fred når den ene siden har et slikt syn.

Du forstår hvordan jødehatet har oppstått? Det gjør du nok ikke. Dette skyldes massiv propaganda og martyrgjøring fra muslimsk side. De ypper bråk og har filmkameraene klare når Israel slår tilbake. Ingen tør filme når muslimene begår overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått Staten Israel fullstendig i vrangstrupen den siste måneden.

Hva er det med disse folka som slakter ned kvinner og barn? Sender millioner på flukt. Bomber et land tilbake til steinalderen.

1/3 av de drepte er barn. Haugevis er kvinner.

Til sammenligning er mer enn 100 av de rundt 150 Hizbollah har drept soldater.

Det er bemerkelsesverdig at militærmakten Israel treffer så jævla dårlig at de kun har drept svært få Hizbollah-soldater sammenlignet med hvor mange sivile de har slakta ned, mens Hizbollah med sine enkle våpen har en treffprosent på soldater på mer enn 75 %.

Og for hva? Hvor mange nye Hizbollah-soldater har ikke Israel produsert nå? Hvor mange andre terrorister produserer de ikke på løpende bånd om dagen? Hatet mot Israel vil i Midtøsten nå bli verre enn noensinne.

Og det er ikke det minste bemerkelsesverdig.

Selv vi som sitter trygt her i Norge begynner å nære et voldsomt hat mot denne militærmakta.

Og alt de sier når de bomber litt og slakter sivile er "unnskyld". Herregud. Har ikke disse folka et snev av respekt for liv? De sier muslimene ikke har det. På tide de ser seg selv i speilet. Det holder ikke å si "unnskyld".

Sionistene i styringa er intet annet enn terrorister av det verste slaget.

Og nå er jeg vel antisemitt jeg også.

Antisemitt = de av oss som ikke støtter opp om massemord utført av jøder.

En kunne brukt din argumentasjon for situasjonen under 2.verdenskrig også. De allierte drepte millioner av sivile, inkludert barn. De sendte utallige millioner på flukt. De bombet Tyskland sønder og sammen. Hele byer ble utslettet.

Hadde dette skjedd i dag ville vel masse PKere og venstrevridde kritisert de allierte for unødvendig maktbruk og det som verre er.

At Israel dreper flere sivile enn militære, mens det motsatte gjelder for Hizbollah taler FOR Israel. Israel gjemmer seg ikke bak sivile, deres militære bruker uniformer. Det er dermed enkelt å identifisere dem. Dermed blir antall sivile drepte langt lavere. Mens Hizbollah gjemmer seg blant sivile og i stor grad bruker sivile klær. Det er dermed vanskelig å identifisere dem.

Israel ønsker ikke at sine sivile skal bli drept og prøver å unngå dette. Hizbollah derimot ønsker flest mulig martyrer. Og mange, deg inkludert, biter på og kritiserer Israel for noe som er en bevisst strategi fra Hizbollahs side.

Jeg kan spørre deg også; hva mener du Israel skal gjøre med en fiende som har som hovedmål å utslette staten Israel og drepe alle jøder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir dekket over, jeg tror bare at når det ene ikke er verre enn det andre, så er det heller ikke nødvendig og poengtere det.

Så da kunne reportasjene fra midtøsten bare sagt at x antall soldater og sivile ble drept, uten å si noe om hvem som ble drept eller hvem som stod bak? Det er jo ikke viktig om det er Israel eller Hizbollah som står bak, eller om israelere eller libanesere ble drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

En kunne brukt din argumentasjon for situasjonen under 2.verdenskrig også. De allierte drepte millioner av sivile, inkludert barn. De sendte utallige millioner på flukt. De bombet Tyskland sønder og sammen. Hele byer ble utslettet.

Hadde dette skjedd i dag ville vel masse PKere og venstrevridde kritisert de allierte for unødvendig maktbruk og det som verre er.

At Israel dreper flere sivile enn militære, mens det motsatte gjelder for Hizbollah taler FOR Israel. Israel gjemmer seg ikke bak sivile, deres militære bruker uniformer. Det er dermed enkelt å identifisere dem. Dermed blir antall sivile drepte langt lavere. Mens Hizbollah gjemmer seg blant sivile og i stor grad bruker sivile klær. Det er dermed vanskelig å identifisere dem.

Israel ønsker ikke at sine sivile skal bli drept og prøver å unngå dette. Hizbollah derimot ønsker flest mulig martyrer. Og mange, deg inkludert, biter på og kritiserer Israel for noe som er en bevisst strategi fra Hizbollahs side.

Jeg kan spørre deg også; hva mener du Israel skal gjøre med en fiende som har som hovedmål å utslette staten Israel og drepe alle jøder?

Jeg vet ikke hva som burde blitt gjort. Men det eneste de har oppnådd nå er det samme de oppnår hver eneste gang de aksjonerer knallhardt: De skader sivile og øker hatet mot Israel, vesten, og rekruteringa til terrororganisasjoner kommer i framtiden til å være mer markant enn noensinne.

Og hvem taper på det? Flere martyrer. Flere som er villige til å sende bomber inn i Israel, et sterkere Hezbollah (eventuelt rekruteringa til langt mer ytterliggående terrororganisasjoner).

Hva skjer? Flere israelere dør.

Nøyaktig som hver eneste gang Israel har latt våpnene tale.

Det funker ikke å drepe for fred. Ikke med mindre Israel går for å nuke hele den arabiske delen av midtøsten og på den måten kvitte seg med alle sine fiender og potensielle fiender.

Det burde Israel ha lært nå.

Eller tror du faktisk at denne krigen har medført en tryggere hverdag for den israelske befolkning?

I så fall er du jævla naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som burde blitt gjort. Men det eneste de har oppnådd nå er det samme de oppnår hver eneste gang de aksjonerer knallhardt: De skader sivile og øker hatet mot Israel, vesten, og rekruteringa til terrororganisasjoner kommer i framtiden til å være mer markant enn noensinne.

Og hvem taper på det? Flere martyrer. Flere som er villige til å sende bomber inn i Israel, et sterkere Hezbollah (eventuelt rekruteringa til langt mer ytterliggående terrororganisasjoner).

Hva skjer? Flere israelere dør.

Nøyaktig som hver eneste gang Israel har latt våpnene tale.

Det funker ikke å drepe for fred. Ikke med mindre Israel går for å nuke hele den arabiske delen av midtøsten og på den måten kvitte seg med alle sine fiender og potensielle fiender.

Det burde Israel ha lært nå.

Eller tror du faktisk at denne krigen har medført en tryggere hverdag for den israelske befolkning?

I så fall er du jævla naiv.

Du vet ikke hva som burde gjøres, kritiserer det som blir gjort, og innser ikke at det for Israel kan være en fordel at Sør-Libanon nå ser ut til å bli kontrollert av andre enn Hizbolla.

Komplett uforståelig at noen kan engasjere seg i en debatt med så lite substans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du vet ikke hva som burde gjøres, kritiserer det som blir gjort, og innser ikke at det for Israel kan være en fordel at Sør-Libanon nå ser ut til å bli kontrollert av andre enn Hizbolla.

Komplett uforståelig at noen kan engasjere seg i en debatt med så lite substans.

Hehe, det kom fra rett mann. Det eneste du selv gjør er å lire ut av deg 300 innlegg med tilsammen 900 setninger, og i 800 av setningene bæler du deg over vårt jødehat. :)

Sånn for å snakke om substans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skvetten

Altså, det med faren for å få en Hizbollahrakett i hodet før krigen brøt ut nå er ganske sterkt overdrevet. Hizbollah har skutt en del raketter fra Libanon, men de har da altså i løpet av disse seks årene siden sept 2000 tatt livet av 20 israelske soldater og seks sivile... Og tallene finner du på Israel sin egen hjemmesiden, hvis du lurer på hva kilden min er.

Ikke det at jeg overhode forsvarer Hizbollah på noe som helst vis. Men det kan jo være greit å ha litt perspektiv på ting....

Hvis man tar en bodycount palestinere vs israelere, så leder israel klart mht antall drap.

Uten at jeg på noen som helst måte forsvarer palestinske selvmordsbombere heller. Forskjellen på meg og deg er at jeg fordømmer volden på begge sider, mens du er evig opptatt av å forsvare drapene Israel begår....

Bodycount - kommer an på hvordan man teller - om man skal regne all terror eller bare katusjaer, terror fra andre organisasjoner eller bare fra Hizbolla og når man begynner tellingen.

Her er en annen side - også den fra Israel - nærmere bestemt israelsk Røde Kors, som der heter Magen David Adom - og som teller fra høsten 2000.

1,121 people have been killed by Palestinian violence and terrorism since September 2000.

Between September 29, 2000 and May 1, 2006, Magen David Adom treated a total of 7,844 casualties as follows:

999 killed, 642 severely injured, 940 moderately, and 5,263 lightly injured, among them 11 MDA staff members.

(IDF casualties treated by IDF medical personnel are not included in these figures.)

Note: This list also includes 18 Israelis killed abroad in terror attacks directed specifically against Israeli targets, and 3 American diplomatic personnel killed in Gaza.

URL: http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-%20Obstacle%20to%20Peace/Palestinian%20terror%20since%202000/Victims%20of%20Palestinian%20Violence%20and%20Terrorism%20sinc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skvetten

Heh... hvor i all verden kom det meningsløse tøvet der fra?

Dette er norsk historie - og ikke tull og ikke meningsløst.

Ingen skal hvile på sine laubær - men det skader heller ikke å huske og ikke bare angripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skvetten

Vel... I det øyeblikk et menneske eller en stat bestemmer seg for at det å få tatt livet av èn terrorist rettferdigjør å drepe ett barn, så gir en avkall på siste rest av menneskelighet.

Jeg forstår ikke at det går an å mene noe sånt.

Begge sider dreper barn - her er det ikke enten eller, men både og.

http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-%20Obstacle%20to%20Peace/Palestinian%20terror%20since%202000/Victims%20of%20Palestinian%20Violence%20and%20Terrorism%20sinc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skvetten

Tja, så lenge Peres hadde innflytelse så det jo lenge ut til å fungere relativt greit.

Når det så ble valgt en statsminister som gikk til valg på at palestina skulle utslettes, ble vel premissene for fred satt langt tilbake i dette området.

Og tilliten de ytterliggående kreftene i palestina/libanon begynte å få for Israel svant relativt raskt etter at Sharon hadde utøvet sin styringskompetanse.

Så jeg er redd det ikke lenger er noen løsning i denne konflikten. Den ene muligheten man hadde for å bygge videre på et solid fundament har blitt ødelagt, og det vil nok ta minimum en generasjon før man igjen kan forsøke å bygge et trygt fundament i forhold til dette med å skape fred.

Den tillit som var opparbeidet ble knust; og det er en lang og vanskelig jobb å gjenoppbygge tillit.

Og hvordan Israel turer frem der nå, gjør ikke den oppgaven særskilt mye enklere.

Beklager - men jeg tror deg ikke - hvor har du det fra at statsministre etter Peres er valgt på utslettelsen av Palestina som mål? Dette må jeg ha skriftlig!

Derimot står det i Hamas's charter at utslettelsen av staten Israel er et mål - og de ble også demokratisk valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så lenge Peres hadde innflytelse så det jo lenge ut til å fungere relativt greit.

Når det så ble valgt en statsminister som gikk til valg på at palestina skulle utslettes, ble vel premissene for fred satt langt tilbake i dette området.

Og tilliten de ytterliggående kreftene i palestina/libanon begynte å få for Israel svant relativt raskt etter at Sharon hadde utøvet sin styringskompetanse.

Så jeg er redd det ikke lenger er noen løsning i denne konflikten. Den ene muligheten man hadde for å bygge videre på et solid fundament har blitt ødelagt, og det vil nok ta minimum en generasjon før man igjen kan forsøke å bygge et trygt fundament i forhold til dette med å skape fred.

Den tillit som var opparbeidet ble knust; og det er en lang og vanskelig jobb å gjenoppbygge tillit.

Og hvordan Israel turer frem der nå, gjør ikke den oppgaven særskilt mye enklere.

"Når det så ble valgt en statsminister som gikk til valg på at palestina skulle utslettes, ble vel premissene for fred satt langt tilbake i dette området"

Det er vel en påstand som jeg har litt vanskelig for å godta.

Men ellers så er din beskrivelse av problemstillingen forholdsvis relevant.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som burde blitt gjort. Men det eneste de har oppnådd nå er det samme de oppnår hver eneste gang de aksjonerer knallhardt: De skader sivile og øker hatet mot Israel, vesten, og rekruteringa til terrororganisasjoner kommer i framtiden til å være mer markant enn noensinne.

Og hvem taper på det? Flere martyrer. Flere som er villige til å sende bomber inn i Israel, et sterkere Hezbollah (eventuelt rekruteringa til langt mer ytterliggående terrororganisasjoner).

Hva skjer? Flere israelere dør.

Nøyaktig som hver eneste gang Israel har latt våpnene tale.

Det funker ikke å drepe for fred. Ikke med mindre Israel går for å nuke hele den arabiske delen av midtøsten og på den måten kvitte seg med alle sine fiender og potensielle fiender.

Det burde Israel ha lært nå.

Eller tror du faktisk at denne krigen har medført en tryggere hverdag for den israelske befolkning?

I så fall er du jævla naiv.

Det er jo nettopp fordi slike aksjoner skaper grobunn for terrorisme at islamistene ypper til krig. De vet at sender de mange nok raketter inn i Israel vil Israel til slutt slå tilbake.

Libanon gjør ingenting for å stoppe dette. FN gjør ingenting. Ingen gjør noenting. Men de klager når Israel slår tilbake. Det blir bare for dumt.

Igjen vil jeg trekke paralleller til 2.verdenskrig. Chamberlain trodde han skulle unngå krig ved å inngå en avtale med Hitler. Det hjalp lite. Av og til må en kjempe for det en tror på, for sin egen overlevelse.

Det er fullt mulig at denne krigen har medført en tryggere hverdag for israelerne. Hadde de ikke kjempet så hardt gjennom de siste 60 årene hadde de sannsynligvis vært utslettet for lenge siden. Nabolandene vet at Israel ikke godtar hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skvetten

"men det er vel bare muslimene som har lov til å bli krenket å få selve utenriksministeren på al jazzera til å beklage"

Nei. Moralsk sett har hverken muslimer eller du rett på noen slags form for beskyttelse mot at folk latterliggjør deres religion. Man har full frihet til å bekjenne seg til hvilken religion man måtte ønske, og man har også full frihet til å mene og si (og evt. latteliggjøre) enhver religion man måtte ønske. Dette er også kjent som "yttringsfrihet".

"......................................."

Nei, faktisk begrenses ytringsfriheten på noen områder:

http://no.wikipedia.org/wiki/Blasfemi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...