Gå til innhold

Jeg forakter staten Israel


musikeren

Anbefalte innlegg

Selv har jeg vært kritisk til Israel siden midt på 90-tallet.

Tilfeldigvis fikk jeg den gang kontakt med tre personer som hadde vært i FN-tjeneste i Libanon. En i slekta, en som ble sammen med en venninne av meg, og en jeg hadde en lengre samtale med på et utested.

Alle hadde reist ned som svorne Israeltilhengere, som tok tjenesten fordi de ville hjelpe til med å beskytte Isrealittene fra de fanatiske terroristene av muslimsk opphav. Sånn mer eller mindre.

Alle kom tilbake med et totalt forskjellig syn - med en skpesis til Israel langt sterkere enn jeg selv noen gang vil være i stand til å tilegne meg.

Selv har jeg forbeholdt meg kritisk til Israel, blant annet fordi de gjerne dreper 10000 uskyldige for å komme til en skyldig. Den policyen er ikke ny av året; tidligere i konflikten har gjerne flyktningeleirer vært prioriterte mål fra Israelsk side; samt sykehus.

Jeg har blitt fortalt om hvordan franske fremmedlegionærer og leiesoldater har brutt sammen i gråt og hysteriske anfall etter å ha sett hva Israelske soldater in persona har gjort med sivile palestinere.

Og jeg er sjeleglad for at jeg ikke har opplevd dette selv.

Og gjennom sine handlinger de siste månedene, har nå israel sørget for at Hizbollah, Hamas og andre organisasjoner med ytterliggående elementer er sikret rekruttering i lang tid fremover.

En sak er alle sivile - og ikke minst alle barn - som er blitt drept nå.

En annen sak er hva en av våre statssekretærer berettet om i intervju for noen dager siden.

Hvordan palestinas mulighet til eksport ble sperret ved siste innhøstingssesong (frukt- og grønteksport er en av de viktigste næringene for dem).

Greit nok, plaestinerne er smertelig klar over at Israel kontrollerer alle utfartsveier, så de har bygd kjøle- og fryselagre. Både for å ta vare på produktene sine i fall dette skulle skje, men også for å ha varer selv.

Og konsekvensene av at kraftverkene der nede nå har blitt bombet sønder og sammen er dramatiske.

Palestinernes økonomi rammes hardt, og egenforsyningen av mat er i verdt fall sterkt redusert nå.

Nye kraftverk vil ikke kunne stå ferdige på denne siden av nyttår.

Og ved slike handlinger rammes en del enkeltpersoner hardt, og antallet palestinere som begynner å hate Israel øker som en direkte konsekvens av dette.

Og legger man til alle de som har mistet noen av sine nærmeste i konflikten nå i år, så står man igjen med ganske mange mennesker som vil være tilbøyelige til å la seg rekruttere av ekstremister.

Og Israel har da gjort et grundig arbeid for å sikre seg at det på palestinsk side fortsatt vil være mennesker som ser seg selv i en så håpløs situasjon at de like gjerne kan avslutte sitt liv med et stort smell i Tel Aviv eller andre steder.

Hvilket gir Israel fine påskudd til å fortsette krigen, slik at enda flere mennesker på palestinsk side kan rammes hardt og traumatisk, med dertil påfølgende konsekvens at enda flere lar seg rekruttere av ekstremistene.

Og da spør jeg meg selv: Er det virkelig slik at Israel har et faktisk og genuint ønske om å tilrettelegge for at det skal bli fred i dette området?

Om så er, vises det ihvertfall ikke gjennom handling - kun tomme ord...

Jeg har selv vært i Israel og snakket med mange norske FN-soldater. Kan bekrefte Israel-hatet ders ja, bortsett fra når de skulle drikke seg fulle og leie horer under permisjon. Da var plutselig Israel og israelerne MER enn bra nok for dem, og araberne ikke fullt så morsomme å være sammen med.

Oppføselen deres og holdningene deres vs. de israelse soldatene minte meg mer om en Bandekrig mellom Bandidos og Hells-Angels der det var konkuranse om å ha størst pikk og være mest macho enn til folk det er noen vits å ta seriøst hva mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 347
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    77

  • Goliath

    25

  • gripp

    22

  • keinstein

    18

Mest aktive i denne tråden

Hintet til ordbruken din, "muslimrottene" Ordbruken din forteller om en meget fordomsfull person

Syns det er veldig pent om folk som opptrer som den terroristgruppa i Allahs navn.

Men du hadde selvsagt likt å hatt det regnende med rakketter inn over der du bor natt og dag i årevis antagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig pent om folk som opptrer som den terroristgruppa i Allahs navn.

Men du hadde selvsagt likt å hatt det regnende med rakketter inn over der du bor natt og dag i årevis antagelig?

Nok et goddag mann økseskaft-svar fra Morsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hvem av de rundt 150.000 tolkningene av Nostradamus kryptiske vers henviser du til da?

Evt. hvem av de rundt 10.000 forskjellige "oversettelsene".

Har liten tiltro til Nostradamus gitt. Men han er underholdende, i likhet med von Däniken.

Litt morsomt når man i det hele tatt gidder å _nevne_ Nostradamus i en debatt, egentlig :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du ventet noe annet? :-)

"...................................."

Nei, men noen må påpeke hvor fordumsfull og intetsigende debattinnleggene fra ham er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men noen må påpeke hvor fordumsfull og intetsigende debattinnleggene fra ham er

Javisst :-) Men du snakker for totalt døve ører. Det eneste du oppnår er å bli kalt jødehater. Det er svaret hans på det meste. Hvis du kritiserer Israels politikk, så er du en jødehatende kommunistjævel - spesiellt hvis du ikke kan varte opp med detaljer om hva som burde vært gjort i stedet. Han hører ganske enkelt ikke hjemme andre steder enn på antipsykopat.org (en Israelistisk-ekstremistisk oppgulpside :-)

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan, musikeren ?

Er du tilbakestående? Har du lest noe som helst om at jeg tar parti mot eller for israel her? Har jeg uttalt noe som helst annet enn at jeg nekter å akseptere drap på sivile - som alle vet at det for tiden er israel som gjør mest?

Du kan forresten legge av deg de barnslige forsøkene på nick-harsellering - det gjør ingenting annet enn å fremstille deg selv som en barnslig liten drittunge.

Jeg har svart deg, selv om ikke du evner å forstå det. Like lite som f.eks du kan diktere hva en programmerer bør gjøre for å rette opp en programfeil, kan jeg diktere hva en militærstrateg bør gjøre for å løse et problem. Det gjør ikke at man ikke kan hevde at vedkommende burde funnet en bedre løsning. Dette er elementært.

Har du virkelig så trangt for det som du fremstår her, eller er du bare en trolle?

*Rister på hodet*

".........................................."

Hei, pillenikk. Ingen av dine innlegg var svar på det jeg spurte om. Jeg går ut fra at du ikke vet bedre. Fred og alt gratis er sikkert fint for deg. Selger du gjøkur også?

Jeg gir blanke i hva du tror om meg. Det er også en fornøyelse å se at du til det ytterste følger samme uttrykksformer og fanatiske kveruleringsalgorime som Sør. For alt jeg vet, er du bare Sør i fåreklær. Du kler fint både nikk og signatur med sitat av tanketomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hintet til ordbruken din, "muslimrottene" Ordbruken din forteller om en meget fordomsfull person

"Hintet til ordbruken din, "muslimrottene" Ordbruken din forteller om en meget fordomsfull person"

Håh-håh...tenk om noen hadde sagt noe á la "jødejævler"? Steike, da hadde det haglet med beskyldninger om nazisme, kommunisme og spedbarnsspising, kan jeg love deg :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, pillenikk. Ingen av dine innlegg var svar på det jeg spurte om. Jeg går ut fra at du ikke vet bedre. Fred og alt gratis er sikkert fint for deg. Selger du gjøkur også?

Jeg gir blanke i hva du tror om meg. Det er også en fornøyelse å se at du til det ytterste følger samme uttrykksformer og fanatiske kveruleringsalgorime som Sør. For alt jeg vet, er du bare Sør i fåreklær. Du kler fint både nikk og signatur med sitat av tanketomhet.

Spar meg for person-jattet ditt. Forsto du virkelig ikke det når jeg forklarte svaret for deg nå? Tuller du? Er det mulig? Hva i all verden gjør du foran en skjerm når du ikke kan lese?

Skal jeg prøve en gang til?

Mener du at man må diktere hvordan herførerne skal operere, hva slags våpen, strategier og virkemidler som skal brukes i stedet, for å kunne kritisere det som skjer nå? Seriøst? Hva er det du vil høre?

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hintet til ordbruken din, "muslimrottene" Ordbruken din forteller om en meget fordomsfull person"

Håh-håh...tenk om noen hadde sagt noe á la "jødejævler"? Steike, da hadde det haglet med beskyldninger om nazisme, kommunisme og spedbarnsspising, kan jeg love deg :-)

"........................................."

Ja det hadde det gjort. Men det virker som om de som støtter Israels krigshandlinger kan omtale motdebattatanter og Israels krigsmotstandere på akkurat den måten de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst :-) Men du snakker for totalt døve ører. Det eneste du oppnår er å bli kalt jødehater. Det er svaret hans på det meste. Hvis du kritiserer Israels politikk, så er du en jødehatende kommunistjævel - spesiellt hvis du ikke kan varte opp med detaljer om hva som burde vært gjort i stedet. Han hører ganske enkelt ikke hjemme andre steder enn på antipsykopat.org (en Israelistisk-ekstremistisk oppgulpside :-)

"......................................."

Jeg er blitt kalt både jødehater og kommunistjævel av noen av de nicka tidligere. Personer som ikke har injurierende kraft lengre. Ett nytt nick som dukket opp her nå, minner mistenkelig om Kahn i stilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og hvem av de rundt 150.000 tolkningene av Nostradamus kryptiske vers henviser du til da?

Evt. hvem av de rundt 10.000 forskjellige "oversettelsene".

Har liten tiltro til Nostradamus gitt. Men han er underholdende, i likhet med von Däniken.

Jeg vet. Og jeg tror ikke på det.

Om så skulle skje, så er det bare en eller annen som har tolka det til det de vil.

Ryktene gikk om at han hadde skrevet: "når de to tårn faller, vil 3. verdenskrig starte". Men det kunne like godt være "de to brødre skilte lag" eller "de to hus brant ned".

I min bok står det det om de to brødre som skilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan, musikeren ?

Spar meg for person-jattet ditt. Forsto du virkelig ikke det når jeg forklarte svaret for deg nå? Tuller du? Er det mulig? Hva i all verden gjør du foran en skjerm når du ikke kan lese?

Skal jeg prøve en gang til?

Mener du at man må diktere hvordan herførerne skal operere, hva slags våpen, strategier og virkemidler som skal brukes i stedet, for å kunne kritisere det som skjer nå? Seriøst? Hva er det du vil høre?

"........................................"

Vi kan godt prøve en gang til pillenikk, og da svarer du meg først! Du har ikke svart på spørsmålet mitt, bare henvist til at Israel må kunne fremvise en større profesjonalitet.

Hva er profesjonalitet for deg her? Hvordan hadde du foretrukket at Israel reagerte? Sitte med hendene i fanget mens kidnappere og selvmordsbombere fikk operere fritt og rakettene haglet ned over dem?

Kom med detaljer, pillenikk, vis at du har greie på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt prøve en gang til pillenikk, og da svarer du meg først! Du har ikke svart på spørsmålet mitt, bare henvist til at Israel må kunne fremvise en større profesjonalitet.

Hva er profesjonalitet for deg her? Hvordan hadde du foretrukket at Israel reagerte? Sitte med hendene i fanget mens kidnappere og selvmordsbombere fikk operere fritt og rakettene haglet ned over dem?

Kom med detaljer, pillenikk, vis at du har greie på dette!

Du er herved ignorert. Barnslig oppførsel av den typen gidder jeg ikke kaste bort mer tid på. Så får du tro at det er fordi jeg ikke _kan_ svare deg (på tross av at jeg har forklart dette for deg tre ganger), og kose deg med det.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt kalt både jødehater og kommunistjævel av noen av de nicka tidligere. Personer som ikke har injurierende kraft lengre. Ett nytt nick som dukket opp her nå, minner mistenkelig om Kahn i stilen. :)

"Ett nytt nick som dukket opp her nå, minner mistenkelig om Kahn i stilen. :)"

Det har du jaggu rett i :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan, musikeren ?

Du er herved ignorert. Barnslig oppførsel av den typen gidder jeg ikke kaste bort mer tid på. Så får du tro at det er fordi jeg ikke _kan_ svare deg (på tross av at jeg har forklart dette for deg tre ganger), og kose deg med det.

".........................................."

Alle kan se at du ikke har svart på det jeg spurte om, pillenikk. Om du er redd for å dumme deg ut, kjenner deg feig eller vet lite om temaet, gjør det ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men noen må påpeke hvor fordumsfull og intetsigende debattinnleggene fra ham er

Du har fortsatt ikke svart på mitt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt ikke svart på mitt spørsmål.

Du- det er jeg som er trønder her, og som eventuelt skal svare med spørsmål. Svaret er så selvsagt at det krevde jo ikke svar. Men om du har tungt for så er svaret, nei. Jeg hadde ikke likt å bli bombet. Det liker hverken libanesere eller israelere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...