Gå til innhold

hva må en kunne tilby et barn for å sette det til verden?


Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

Er kjærlighet nok?

En kvinne er spastisk lammet. Hun kan ikke gå eller kontrollere bevegelsene sine selv. Hun snakker ved hjelp av en talemaskin og kan bruke opp til 15 minutter på et svar. Hun er mentalt inntakt.

Nå vil hun ha barn.

På spørsmål om hva hun kan tilby sitt barn svarer hun "kjærlighet"

Er det nok for å sette barn til verden?

Hva synes dere?. Hun blir da alene om ansvaret for barnet, men må da ha personlig assistent i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    46

  • Dorthe

    22

  • Prozak

    12

  • Gemini

    9

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes ikke en slik kvinne skal ha barn. Blir det ikke uansett plassert i fosterhjem?

I Danmark for ikke så lenge siden var det et horibelt eksempel på dette:

En kvinne fikk hjelp til å få barn med prøverørsbehandling av det offentlige. Etter fødselen ble hun fratatt barnet pga. en funksjonshemming hun alltid hadde hatt. (!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får være så krass å se svart/hvitt på dette, vil jeg si at dette slett ikke synes å handle om kjærlighet, men egoisme. Eller kanskje til og med idioti..?

(Åhåhå, jeg er fæl når jeg er høygravid, altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Hvis jeg får være så krass å se svart/hvitt på dette, vil jeg si at dette slett ikke synes å handle om kjærlighet, men egoisme. Eller kanskje til og med idioti..?

(Åhåhå, jeg er fæl når jeg er høygravid, altså!)

Godt du sa det, hadde tenkt til å si det, men har ikke på meg skuddsikker vest i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Absolutt JA!

Jeg synes det er helt ok at hun får barn så lenge hun er garantert nok hjelp i alle år.

Å få barn handler om egoisme uansett helsetilstanden til foreldrene, en egoisme som er selve meningen med livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Jeg synes det er helt ok at hun får barn så lenge hun er garantert nok hjelp i alle år.

Å få barn handler om egoisme uansett helsetilstanden til foreldrene, en egoisme som er selve meningen med livet.

Men hva slags omsorgsperson blir hun for barnet sitt, når hun ikke kan snakke med det, ikke roe barnet når det gråter, ikke trille barnet ut. Ikke kunne gripe inn om barnet utsettes for en farlig situasjon?

I prinsippet blir det vel assistenten som overtar morsrollen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags omsorgsperson blir hun for barnet sitt, når hun ikke kan snakke med det, ikke roe barnet når det gråter, ikke trille barnet ut. Ikke kunne gripe inn om barnet utsettes for en farlig situasjon?

I prinsippet blir det vel assistenten som overtar morsrollen her?

Og barnet kan risikere å måtte knytte seg til for så å ta farvel med mange av disse assistentene i løpet av sine barneår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke en slik kvinne skal ha barn. Blir det ikke uansett plassert i fosterhjem?

I Danmark for ikke så lenge siden var det et horibelt eksempel på dette:

En kvinne fikk hjelp til å få barn med prøverørsbehandling av det offentlige. Etter fødselen ble hun fratatt barnet pga. en funksjonshemming hun alltid hadde hatt. (!!!)

Så sjukt at en nesten må le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt JA!

Og barnet kan risikere å måtte knytte seg til for så å ta farvel med mange av disse assistentene i løpet av sine barneår...

Jo,men det er greit om hun har et godt nettverk og er alliert med noen i nær familie som kan være fast omsorgsperson.

Barnet vil ikke ta skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,men det er greit om hun har et godt nettverk og er alliert med noen i nær familie som kan være fast omsorgsperson.

Barnet vil ikke ta skade av det.

Så du mener det er en menneskerett å få barn -men ingen mennskerett å ha så bra foreldre som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Absolutt JA!

Så du mener det er en menneskerett å få barn -men ingen mennskerett å ha så bra foreldre som mulig?

Så fremt et svangerskap er helsemessig mulig, så fremt hun har et godt nettverk, og så fremt hun bor i et rikt land som gir henne all nødvendig hjelp i barnets oppvekst, har jeg ingen motforestillinger mot at hun skal få lov å føde et barn, nei!

Å si at noe er en menneskerett er å ta hardt i, men jeg mener hun har en like stor rett som deg iallefall (om hun bor i et rikt land som Norge, eller har store økonomiske ressurser selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt greit så lenge barnet får den omsorgen det trenger.

Vær heller glad for hver statsborger som blir født, det er de som kan redd fremtiden vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt greit så lenge barnet får den omsorgen det trenger.

Vær heller glad for hver statsborger som blir født, det er de som kan redd fremtiden vår.

Er det en mann med i bildet eller må det en annen form for befruktning til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en mann med i bildet eller må det en annen form for befruktning til?

Dette havnet feil. Skulle stå under trådstarteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tintintin

Hvis det er den danske kvinnen det var dokumentar om på tv en av dagene så bodde vel hun sammen med en mann. Denne mannen var etter en evnetest funnet i stand til å fungere som aleneforelder. Ut fra dette synes jeg denne familien ikke er verre stilt enn mange andre hvor den ene part er fraværende. Men jeg selv ville nok aldri satt barn til verden om jeg hadde så omfattende begrensninger som denne kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt et svangerskap er helsemessig mulig, så fremt hun har et godt nettverk, og så fremt hun bor i et rikt land som gir henne all nødvendig hjelp i barnets oppvekst, har jeg ingen motforestillinger mot at hun skal få lov å føde et barn, nei!

Å si at noe er en menneskerett er å ta hardt i, men jeg mener hun har en like stor rett som deg iallefall (om hun bor i et rikt land som Norge, eller har store økonomiske ressurser selv).

Det er jeg uenig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...