Gå til innhold

hva må en kunne tilby et barn for å sette det til verden?


Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Hvis det er den danske kvinnen det var dokumentar om på tv en av dagene så bodde vel hun sammen med en mann. Denne mannen var etter en evnetest funnet i stand til å fungere som aleneforelder. Ut fra dette synes jeg denne familien ikke er verre stilt enn mange andre hvor den ene part er fraværende. Men jeg selv ville nok aldri satt barn til verden om jeg hadde så omfattende begrensninger som denne kvinnen.

Med en pappa er det jo ikke noe problem - men jeg gikk ut fra at "trådstarter" mente at det ikke var en far med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    46

  • Dorthe

    22

  • Prozak

    12

  • Gemini

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest tintintin

Med en pappa er det jo ikke noe problem - men jeg gikk ut fra at "trådstarter" mente at det ikke var en far med i bildet.

Kan godt være hun mente at kvinnen bor alene, bare jeg som antok at det kunne være damen fra dokumentaren. De skulle prøve å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være hun mente at kvinnen bor alene, bare jeg som antok at det kunne være damen fra dokumentaren. De skulle prøve å få barn.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Har du en link til denne saken, eller er den kun hentet fra din fantasi?

Jeg fikk høre om denne kvinnen som ønsket seg barn fra et forum jeg var på. Utgangspunktet var dokumentaren som ble nevnt her. Men det ble også nevnt et annet tilfelle hvor en kvinne var like hardt rammet som lisbeth men bodde alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Er det en mann med i bildet eller må det en annen form for befruktning til?

Det har vært snakk om vanlig befruktning ja. Men hun har ikke noen kontakt med barnefaren da det var et tilfeldig bekjentskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Hvis det er den danske kvinnen det var dokumentar om på tv en av dagene så bodde vel hun sammen med en mann. Denne mannen var etter en evnetest funnet i stand til å fungere som aleneforelder. Ut fra dette synes jeg denne familien ikke er verre stilt enn mange andre hvor den ene part er fraværende. Men jeg selv ville nok aldri satt barn til verden om jeg hadde så omfattende begrensninger som denne kvinnen.

Jeg så også denne dokumentaren, selv om det ikke er denne kvinnen jeg sikter til med innlegget mitt.

Selv om mannen ble betraktet som alenefar så jeg også situasjoner der som kunne vært farlige. mannen var jo ofte ut og arbeidet mens hun var alene med barnet. Om barnet falt og slo seg, eller skadet seg på noen annen måte ville ikke hun kunne gjøre noe. Heller ikke om barnet satte noe i halsen mens han dusjet og hun skulle mate barnet.

Kanskje hun burde hatt en alarmknapp som ulte hvis slike ting skjedde? Istedenfor å slå et nummer på mobilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Absolutt JA!

Det har vært snakk om vanlig befruktning ja. Men hun har ikke noen kontakt med barnefaren da det var et tilfeldig bekjentskap

Mener du da at den omtalte dama ER gravid nå, eller har født??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Mener du da at den omtalte dama ER gravid nå, eller har født??

Det aner jeg ingenting om. håper vel at det bare ble med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nok desverre. Selvsagt er kjærlighet veldig veldig viktig, men det er mange andre ting et barn har behov for og som denne kvinnen ikke er i stand til. Det blir jo i hovedsak assistenten som er barnets forelder, dette legger et press på assistenten om å alltid være denne kvinnens assistent pga barnet og på bekostning av sitt eget (familie)liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt JA!

Jeg synes dette med barn er en privatsak som hverken jeg eller du trenger å mene noe om. Det er foreldrenes personlige avgjørelse, deres privatliv, deres familie. Ikke noe vi har noe med å mene noe om.

Var jeg i den omtalte kvinnens sko, ville jeg også kanskje valgt å få barn. For hva er vel livet uten egne unger?

Litt meningsløst spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun har personlig assistent 24 timer i døgnet så ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal få barn.

Jeg antar at hvis hun ikke har assistent så mange timer så får hun ikke flere etterat barnet er født. Da er hun avhengig av nettverk og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nok desverre. Selvsagt er kjærlighet veldig veldig viktig, men det er mange andre ting et barn har behov for og som denne kvinnen ikke er i stand til. Det blir jo i hovedsak assistenten som er barnets forelder, dette legger et press på assistenten om å alltid være denne kvinnens assistent pga barnet og på bekostning av sitt eget (familie)liv.

Folk som er avhengig av personlig assistanse hele døgnet, har mange forskjellige assistenter. 3 forskjellige i døgnet og disse skal ikke jobbe mer enn arbeidsmiljøloven tilsier. Så det er nok ansatt 5-6 assistenter på denne damen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er avhengig av personlig assistanse hele døgnet, har mange forskjellige assistenter. 3 forskjellige i døgnet og disse skal ikke jobbe mer enn arbeidsmiljøloven tilsier. Så det er nok ansatt 5-6 assistenter på denne damen.

Jeg har ikke noe grunnlag til å uttale meg om hvordan dette med assistenter funker. Men uansett syns jeg ikke at det er noe lurt av denne kvinnen å få barn. Jeg innbiller meg at det må være trist for både henne og barnet at de ikke kan delta mer i hverandres liv enn denne kvinnen kan.

Nå uttaler jeg meg bare på generelt grunnlag og i forhold til det hovedinnlegger skriver, jeg tar ikke hensyn til den saken andre referer til her, denne danske dokumentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOTUS78

Nå skal jeg bruke et uttrykk, jeg aldri trodde jeg skulle bruke. Det er ingen menneskerett å få barn. Man må være noenlunde oppgående i utgangspunktet når man får barn. At folk er kronisk syke eller ting skjer på veien er selvfølgelig noe annet. Men pleietrengende som ikke kan ta være på seg selv, bør ikke få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette med barn er en privatsak som hverken jeg eller du trenger å mene noe om. Det er foreldrenes personlige avgjørelse, deres privatliv, deres familie. Ikke noe vi har noe med å mene noe om.

Var jeg i den omtalte kvinnens sko, ville jeg også kanskje valgt å få barn. For hva er vel livet uten egne unger?

Litt meningsløst spør du meg!

Hvordan et barn vokser opp er ingen privatsak - heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er avhengig av personlig assistanse hele døgnet, har mange forskjellige assistenter. 3 forskjellige i døgnet og disse skal ikke jobbe mer enn arbeidsmiljøloven tilsier. Så det er nok ansatt 5-6 assistenter på denne damen.

Og jeg skal vedde på at ikke staten sørger for assistent for barnet 24 timer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe grunnlag til å uttale meg om hvordan dette med assistenter funker. Men uansett syns jeg ikke at det er noe lurt av denne kvinnen å få barn. Jeg innbiller meg at det må være trist for både henne og barnet at de ikke kan delta mer i hverandres liv enn denne kvinnen kan.

Nå uttaler jeg meg bare på generelt grunnlag og i forhold til det hovedinnlegger skriver, jeg tar ikke hensyn til den saken andre referer til her, denne danske dokumentaren.

Den har ikke jeg heller sett. Men jeg synes at så lenge man har hjelp nok slik at de ikke går ut over barnet så skal alle som ønsker det ha mulighetene til å få barn.

Jeg vet at mange tenker annerledes, men ingen vet hva som skjer senere i livet uansett og det er ikke slik at barn blir plassert bort hvis mødre blir syke eller funksjonshemmede. Eller hvis fedre blir.

Tenk deg alle som nå uttaler seg om interjuvet med Enerly, tror du de tenker at barnevernet skal frata ham ungene nå? Jeg tviler på at noen har tenkt tanken :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal vedde på at ikke staten sørger for assistent for barnet 24 timer heller.

Nei, det tviler jeg på. Men damen kan ha assistent 24 timer i døgnet allerede, selv om det er så vidt jeg vet ikke vanlig å ha assistent om natta. Men noen har selvfølgelig. Heldigvis, jeg er ikke så glad i at yngre mennesker blir plassert på gamlehjem så lenge de er helt klare i hue. Og det er vel heller ikke noens intensjoner at yngre mennesker skal plasseres der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener kjærlighet er ikke nok. Et barn trenger oppfølging både mentalt og fysisk. Det er foreldrenes oppgave å sørge for det, ikke statens. Foreldre skal _være_ der for barna. I dette tilfellet klarer ikke moren det.

Uten sammenligning: I "Svanhild saken" ble moren fratatt barna. Det var vel aldri snakk om mangel på kjærlighet der i gården. Assistanse i den grad det var nødvendig for å kunne beholde barna ble avvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...