Gjest AveM Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Jeg hadde sodd i går, men det var fra hermetikkboks, antar at den i spannet smaker ferskere og bedre. Jeg tilsatte ekstra poteter og gulrøtter i. Flatbrød er kjempegodt til. Sodd minner litt om sunnmørsk brennsnut, men jeg må innrømme at brennsnut er best! Brennsnut er noe lignende betasuppe og en kan ha masse rart i, purreløk, byggryn, poteter, gulrøtter, kålrot, saltkjøtt, mør, pølser osv. Brennsnut har jeg aldri hørt om. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Jeg hadde sodd i går, men det var fra hermetikkboks, antar at den i spannet smaker ferskere og bedre. Jeg tilsatte ekstra poteter og gulrøtter i. Flatbrød er kjempegodt til. Sodd minner litt om sunnmørsk brennsnut, men jeg må innrømme at brennsnut er best! Brennsnut er noe lignende betasuppe og en kan ha masse rart i, purreløk, byggryn, poteter, gulrøtter, kålrot, saltkjøtt, mør, pølser osv. Soddet som kommer på boks er _ikke_ sodd selv om det står på boksen. Boksen inneholder vel kål og div. annet om jeg ikke husker helt feil? Ordentlig sodd består av kjøttkraft med små kjøttbiter og kjøttboller i og det serveres poteter og gulrot _ved_siden_av_, ikke oppi. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Det var ikke en trønder som foreslo loff med smør til sodd? Må ha vært en ungsau det da. Det var jubalong70, men hun er vel kanskje innflyttet. *Legger skylda på henne* Dette minner meg om muslimene som raste over et bilde av en gris på en sykehusdør. Trønderne raser over loff og smør til sodden. He he.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Det var jubalong70, men hun er vel kanskje innflyttet. *Legger skylda på henne* Dette minner meg om muslimene som raste over et bilde av en gris på en sykehusdør. Trønderne raser over loff og smør til sodden. He he.. *Tupper Jubalong70 hardt i baken* 0 Siter
flisa Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 jeg spiser bare INNHERRED-sodd -ikke Inderøy..... Jeg koker poteter og gulerøtter og serverer ved siden av. Og SKJENNING - flatbrød - det koster nesten 100,- for ei pakke på OBS. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 jeg spiser bare INNHERRED-sodd -ikke Inderøy..... Jeg koker poteter og gulerøtter og serverer ved siden av. Og SKJENNING - flatbrød - det koster nesten 100,- for ei pakke på OBS. Ser de har Innherredsodd på Rimi her. Ica har Inderøysodd, spannene er mindre og soddet er bedre. ) Best er det jo om man kjøper det rett fra slakteriet på Inderøy da... 0 Siter
flisa Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Loff med smør til sodd?!?!?! Helligbrøde! Vik fra meg, din satan! Du er ond! enig - trekker korset over halsen. 0 Siter
flisa Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Jeg hadde sodd i går, men det var fra hermetikkboks, antar at den i spannet smaker ferskere og bedre. Jeg tilsatte ekstra poteter og gulrøtter i. Flatbrød er kjempegodt til. Sodd minner litt om sunnmørsk brennsnut, men jeg må innrømme at brennsnut er best! Brennsnut er noe lignende betasuppe og en kan ha masse rart i, purreløk, byggryn, poteter, gulrøtter, kålrot, saltkjøtt, mør, pølser osv. GRUSOMT 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 jeg spiser bare INNHERRED-sodd -ikke Inderøy..... Jeg koker poteter og gulerøtter og serverer ved siden av. Og SKJENNING - flatbrød - det koster nesten 100,- for ei pakke på OBS. Hjelpe meg for en pris for noen flatbrød. Tror loff m/smør er godt nok 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hjelpe meg for en pris for noen flatbrød. Tror loff m/smør er godt nok Du trenger ikke å kjøpe skjenning da, vanlig flatbrød som Korni og Mors flatbrød duger det også. ) 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Du trenger ikke å kjøpe skjenning da, vanlig flatbrød som Korni og Mors flatbrød duger det også. ) Jepp, skulle bare erte litt 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hva er det i et sånt spann - altså hva inneholder sodd? Er det en slags suppe eller en slags lapskaus? Jeg har veldig lyst til å teste det. Det er mer som en suppe. Hva den inneholder varierer litt fra produsent til produsent. De vanligste inneholder kjøttbiter, kjøttboller og gulrotbiter i en buljongaktig suppe. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Soddet som kommer på boks er _ikke_ sodd selv om det står på boksen. Boksen inneholder vel kål og div. annet om jeg ikke husker helt feil? Ordentlig sodd består av kjøttkraft med små kjøttbiter og kjøttboller i og det serveres poteter og gulrot _ved_siden_av_, ikke oppi. Ved siden av? At man har det på to tallerkner? 0 Siter
Gjest plutti Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Heisann. har flyttet til trøndelag for 1 års tid siden. Og fikk servert Sodd.. Inderøysodd vel å merke.. skal ikke være annen sodd enn Inderøysodd!! Nordlænningan, slike som mæ, vi har ikke noen tradisjon med sodd, men trønderan, de bruker sodd som "festmat"... Fullt spisende er det Har klart å vent meg til det 0 Siter
Osiris Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Hjelpe meg for en pris for noen flatbrød. Tror loff m/smør er godt nok Til sodd må det være flatbrød og ikke loff. Personlig liker jeg ikke skjenning. Søtt flatbrød *grøss* 0 Siter
Osiris Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Jeg har prøvd en soddvariant de hadde på Rema, husker ikke hva den het. Det var ikke fra Gilde eller Trøndermat men fra en annen ukjent leverandør. Den smakte blæh og gammel ull! Jeg er trønder og elsker sodd, men denne suppa var laget på gammel sau og kyllingboller og er LANGT fra god. 0 Siter
Osiris Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 jeg spiser bare INNHERRED-sodd -ikke Inderøy..... Jeg koker poteter og gulerøtter og serverer ved siden av. Og SKJENNING - flatbrød - det koster nesten 100,- for ei pakke på OBS. Sånn gjør jeg også, men i Sørtrøndelag er det også vanlig å servere gulrøttene blandet i sodden. Skjenning tror jeg man må være oppvokst med for å like til sodd. 0 Siter
Osiris Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Jeg hadde sodd i går, men det var fra hermetikkboks, antar at den i spannet smaker ferskere og bedre. Jeg tilsatte ekstra poteter og gulrøtter i. Flatbrød er kjempegodt til. Sodd minner litt om sunnmørsk brennsnut, men jeg må innrømme at brennsnut er best! Brennsnut er noe lignende betasuppe og en kan ha masse rart i, purreløk, byggryn, poteter, gulrøtter, kålrot, saltkjøtt, mør, pølser osv. Det som kalles sodd på hermetikkbokser er betasuppe og ikke sodd. *sint på produsenten* 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Jeg har prøvd en soddvariant de hadde på Rema, husker ikke hva den het. Det var ikke fra Gilde eller Trøndermat men fra en annen ukjent leverandør. Den smakte blæh og gammel ull! Jeg er trønder og elsker sodd, men denne suppa var laget på gammel sau og kyllingboller og er LANGT fra god. Da får jeg leite andre steder først, for nå er jeg skikkelig gearet på å prøve sodd. Lover å holde loff og smør langt vekke fra bordet 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Ved siden av? At man har det på to tallerkner? Nei nei! Det settes på bordet i en stor skål med soddet og så to skåler med poteter og gurotbiter i og så blander man det på fatet sitt. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.