Gå til innhold

Føler meg nesten skitten!!


Gjest Blod til overs.

Anbefalte innlegg

Jeg ser det poenget ditt, og det er vel tatt. Og mitt svar er at jeg _har_ peiling på JV. Mer enn de fleste som ikke tilhører dem, tror jeg (bortsett fra de som har vært medlem, selvfølgelig) :-)

Men hvis du vil stå på at jeg ikke har peiling, så er det jo greit at du kommer med noe konkret, og viser at jeg tar feil. Og tar jeg feil, så tar jeg feil.

"........................................."

Ville bare vite om du har studert det eller liknende jeg. Synes hvertfall ikke man bør snakke så mye dritt om ting man ikke vet så mye om. Som jeg sikkert har sagt tusen ganger nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    47

  • meg__123!

    27

  • cecily

    12

  • citygirl

    10

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015

Jøss, kan du diskutere sak også? :-)

Jeg er en stor forfekter av at folk skal ha frihet til å tro hva de vil. Det gjelder folks religion, min mening om deres religion, og motsatt.

MEN - det innebærer også at, når en religion har som regel å drive med undertrykkelse, eller et eller annet negativt, så skal dette også utales høyt. JV står for et ekskluderende og isolerende livssyn (i større eller mindre grad, avhengig av familie), noe som ikke er positivt. De står for at kvinner ikke skal ha nøyaktig samme rettigheter som menn, noe som er negativt. Dette er bare to enkle eksempler.

Når det gjelder vakttårnet - har du lest det? Det er grufull propaganda, fordømmende og selvforherligende. Jeg ser gjerne at unger lærer at dette er dritt. Det betyr ikke at man må lære dem at et JV-individ er dritt. Det er sikkert en utfordring for foreldre å klare å skille mellom sak og individ, men det er også en del av jobben deres i oppdragelsen.

Og det gjelder unger, så gir jeg personlig f..., fordi jeg slipper å forholde meg til oppdragelse av disse små monstrene selv. Det er andres jobb.

JV er en ekstrem bevegelse innenfor kristendommen. Ikke den mest ekstreme, men likevel en ekstrem bevegelse. Akkurat som at Islamsk Hellig Krig er en ekstrem bevegelse innenfor islam. Og før du sier det: Nei, jeg sammenlikner ikke de to. Jeg sammenlikner deres relasjon til sitt eget opphav.

"........................................."

huff, kanskje ditt barn hadde blitt et monster, men det er iallefall ikke mine to! ;-)

forøvrig synes jeg jv er en skummel sekt. men jeg har ikke studert vakttårnet.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, kanskje ditt barn hadde blitt et monster, men det er iallefall ikke mine to! ;-)

forøvrig synes jeg jv er en skummel sekt. men jeg har ikke studert vakttårnet.

mvh,

en sekt er noen som har et menneske som sin Gud.. så lenge man tror på en gud er det ingen sekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare vite om du har studert det eller liknende jeg. Synes hvertfall ikke man bør snakke så mye dritt om ting man ikke vet så mye om. Som jeg sikkert har sagt tusen ganger nå :P

Jeg har studert det en del, ja. Jeg har hatt en del av de ganske nært, for å si det sånn. Og så har jeg hatt årelange diskusjoner med både psykotiske og nesten normale varianter av dem.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert det en del, ja. Jeg har hatt en del av de ganske nært, for å si det sånn. Og så har jeg hatt årelange diskusjoner med både psykotiske og nesten normale varianter av dem.

"......................................."

finnes jv som er veldig ekstreme. men det finnes det jo i kirken også? og overalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de endret det. For en tid tilbake så kunne man aldri gi blod hvis man hadde intimpiercing.

"......................................."

men jeg skal ikke sitte her å prøve å forsvare jv.. folk mener hva de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en sekt er noen som har et menneske som sin Gud.. så lenge man tror på en gud er det ingen sekt...

En sekt har ofte et menneske som profet eller liknende, men det behøver overhodet ikke være en gudestilling.

I JV sitter det en gjeng gamle menn, som i praksis er "profetene". De har visstnok direktelinje til gud, og er rimelig hellige. Dette er i hovedkvarteret i USA:

Jehovas vitne er, i likhet med pinsevennene og en del andre, å regne som en sekt. Litt mer enn en hvilken som helst sekt, men likevel en sekt. Kristendommen var også en sekt til å begynne med, med jesus som sektleder (hvis vi skal tro evangeliene). Etter hans død (eller hva det nå var som skjedde), så delte den seg inn i flere mer eller mindre forskjellige sekter, med sine egne ledere. Alle med jesus som den sanne profeten, selvfølgelig. Så forsvant mange av disse, og romerne skapte vatikanet, og kristendommen som større religion tok etterhvert form. Men mange sekter overlevde i en eller annen grad, og vi har etterkommere av disse ennå.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes jv som er veldig ekstreme. men det finnes det jo i kirken også? og overalt..

Ja, selvfølgelig. Jeg har "familie" på sørlandet, så jeg vet litt om bedehuskultur og den slags ekstremiteter også :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sekt har ofte et menneske som profet eller liknende, men det behøver overhodet ikke være en gudestilling.

I JV sitter det en gjeng gamle menn, som i praksis er "profetene". De har visstnok direktelinje til gud, og er rimelig hellige. Dette er i hovedkvarteret i USA:

Jehovas vitne er, i likhet med pinsevennene og en del andre, å regne som en sekt. Litt mer enn en hvilken som helst sekt, men likevel en sekt. Kristendommen var også en sekt til å begynne med, med jesus som sektleder (hvis vi skal tro evangeliene). Etter hans død (eller hva det nå var som skjedde), så delte den seg inn i flere mer eller mindre forskjellige sekter, med sine egne ledere. Alle med jesus som den sanne profeten, selvfølgelig. Så forsvant mange av disse, og romerne skapte vatikanet, og kristendommen som større religion tok etterhvert form. Men mange sekter overlevde i en eller annen grad, og vi har etterkommere av disse ennå.

"........................................"

en gjeng gamle menn? hvem er det du prater om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gjeng gamle menn? hvem er det du prater om ?

Mulig de er litt yngre nå, iom. at de gamle dør før eller senere. Jeg snakker om "toppledelsen" i JV, selvfølgelig. De som sitter med gigabit-nettverk direkte til gud :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de er litt yngre nå, iom. at de gamle dør før eller senere. Jeg snakker om "toppledelsen" i JV, selvfølgelig. De som sitter med gigabit-nettverk direkte til gud :-)

"..........................................."

vet nå ikke det.. de er jo akkurat som prestene i kirken? altså en "leder" for dems menighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet nå ikke det.. de er jo akkurat som prestene i kirken? altså en "leder" for dems menighet...

Nja...disse er vel mer som Paven, tror jeg. Hver JV-menighet har jo sin leder, som blir som presten i kirken.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja...disse er vel mer som Paven, tror jeg. Hver JV-menighet har jo sin leder, som blir som presten i kirken.

"........................................."

ja de er som prestene.. ikke noe galt i det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja de er som prestene.. ikke noe galt i det vel?

Ikke annet enn det de står for :-)

Ikke noe galt med det imam-svinet fra NRK her forleden, heller - bortsett fra det han står for. Uten sammenlikning forøvrig.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn det de står for :-)

Ikke noe galt med det imam-svinet fra NRK her forleden, heller - bortsett fra det han står for. Uten sammenlikning forøvrig.

"........................................."

ok.. som sagt, folk mener hva de vil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...