Gå til innhold

Føler meg nesten skitten!!


Gjest Blod til overs.

Anbefalte innlegg

Med de nåværende reglene så kan man ALDRI gi blod dersom man har sex med f.eks. en afrikaner - uansett om han/hun kom til Norge for 6 mndr. siden, eller er adoptert og kom til landet da han/hun f.eks. var ett år.

Men greit nok dette her. Det jeg reagerte veldig på var at hun var så uhøflig mot meg. sa nesten ikke hade, og takket ikke for at jeg i det hele tatt ønsket å gi blod. Dette er jo helt frivillig.

Jeg har vært innom et par ganger hvor jeg har fått beskjed om at jeg ikke kunne gi blod, men de var likevel veldig høflige og hyggelige mot meg, og jeg fikk gave slik som blodgiverne får.

Det kan hende hun du snakket med bare var stresset eller hadde en dårlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    47

  • meg__123!

    27

  • cecily

    12

  • flisa

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Blod til overs.

Og da skulle det vel ikke gjøre noe at Blodbanken setter strenge regler for å beskytte pasientene som trenger blodet?

JEg har selv vært i karantene fra å gi blod, uten at jeg ble fornærmet av den grunn.

Det er helt ok å bli satt i karantene! Jeg kunne uansett ikke gitt blod før om 6 mndr. ettersom jeg skal reise til Malaria-strøk.

Men jeg er ikke oppgitt fordi jeg er blitt satt i karantene over en viss tid. Jeg er for alltid uegnet som blodgiver. Og med så akutt blodmangel som det er, burde de nye reglene komem kjapt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skjønner at du er veldig inne i reglene her. Så tenkte jeg skulle stille deg et spørsmål.

Jeg har blitt godkjent som blodgiver nå nettop.

Skal tappe blod til mandag.

Jeg vet jo at en må fylle ut den ene siden i skjemaet hver gang en er for å gi blod.

Og husker blant annet et av spørsmålene.

Og det var om du hadde brukt noen form for medikamenter de siste tre månedene.

Gjelder det også da slik som ibux, paracet og liknende reseptfrie midler? For det hender det at jeg av og til MÅ bruke for å komme gjennom uka med menssmerter.

Før opp absolutt alle medikamenter du måtte ha tatt - også alle reseptfrie.

Det er de ansatte på blodbanken som avgjør om eventuelle medikamenter betyr karantene eller ei. En og annen Paracet går fint - men det er ikke du som blodgiver som skal ta avgjørelsen om du kan gi blod eller ei - derfor skal du alltid føre opp alt.

:-)

Gratulerer som blodgiver - det er en svært viktig jobb:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, giiiiiid altså! :-)

Nei, jeg respekterer overhodet ikke den holdningen deres, da den innebærer at de har rett til å nekte at et barn som trenger blodoverføring får det.

"........................................."

om jehovas vitner havner i alvorlige ulykker og trenger blod, så tar legen over "valget" om de skal ha blodoverføringer eller ikke.. tror ikke du skal snakke så mye dritt om noe du ikke kan noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om jehovas vitner havner i alvorlige ulykker og trenger blod, så tar legen over "valget" om de skal ha blodoverføringer eller ikke.. tror ikke du skal snakke så mye dritt om noe du ikke kan noe om...

Ikke kan noe om? *Ler* Lille venn...jeg kan det aller meste om JV.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håper du kan svare på dette

Før opp absolutt alle medikamenter du måtte ha tatt - også alle reseptfrie.

Det er de ansatte på blodbanken som avgjør om eventuelle medikamenter betyr karantene eller ei. En og annen Paracet går fint - men det er ikke du som blodgiver som skal ta avgjørelsen om du kan gi blod eller ei - derfor skal du alltid føre opp alt.

:-)

Gratulerer som blodgiver - det er en svært viktig jobb:-)

Hei, og takk for svar.

Ja jeg oppgir så klart absolutt alt jeg tar i meg av slike ting, skulle bare mangle. Ville egentlig bare høre om en og annen paracet gjorde at en ikke kunne gi en stund etter inntaket. Men fra jeg tok paracet/ibux til jeg skal gi blod går det over en uke. Men skal så klart oppgi alt jeg har brukt av slike ting.

Og ja, er glad jeg ble godkjent som blodgiver.

Tusen takk for svar.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaraklokk

Ikke kan noe om? *Ler* Lille venn...jeg kan det aller meste om JV.

"..........................................."

Kan ikke du det aller meste om alt? (du intelligente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest da eller?

Skal jeg gidde å begynne å diskutere dette med deg, synes du? Og å svare på om jeg har lest det jeg vet, når jeg har skrevet at jeg kjenner meget godt til det, og at det _ikke_ er noe jeg har lest? Nei, jeg tror ikke det.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja akkurat det jeg og skulle si.. påstar du kan alt om alt....og alle andre tar feil

Tja...jeg kunne begynne å legge ut om jehovas vite-familie, f.eks. Men hvorfor skulle jeg gjøre det? For å overbevise en anonym person på nettet om at jeg kan og vet det jeg kan og vet? Neppe :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg gidde å begynne å diskutere dette med deg, synes du? Og å svare på om jeg har lest det jeg vet, når jeg har skrevet at jeg kjenner meget godt til det, og at det _ikke_ er noe jeg har lest? Nei, jeg tror ikke det.

"........................................."

kjæresten min syns du er en idiot.. han er oppvokst som jehovas vitne, og rister på huet på over halvparten av det du sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæresten min syns du er en idiot.. han er oppvokst som jehovas vitne, og rister på huet på over halvparten av det du sier...

Det må han så gjerne synes, uten at det interesserer meg på noe vis. Jeg vedder store penger på at han er en idiot :-)

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæresten min syns du er en idiot.. han er oppvokst som jehovas vitne, og rister på huet på over halvparten av det du sier...

Forøvrig - det "argumentet" ditt der er vel egentlig for dumt til at det bør kommenteres?

Det blir som å si at "bin laden synes du er en idiot, som ikke liker sharia-lover".

Oi! En som er jehovas vitne selv, synes at noen som kritiserer dette svineriet er en idiot! Wow! What a surprise!

*Rister på hodet*

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må han så gjerne synes, uten at det interesserer meg på noe vis. Jeg vedder store penger på at han er en idiot :-)

"........................................"

du klarer aldri å ta i mot kritikk. eneste du gjør er å dra folk ned i søla....du veit alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig - det "argumentet" ditt der er vel egentlig for dumt til at det bør kommenteres?

Det blir som å si at "bin laden synes du er en idiot, som ikke liker sharia-lover".

Oi! En som er jehovas vitne selv, synes at noen som kritiserer dette svineriet er en idiot! Wow! What a surprise!

*Rister på hodet*

"........................................"

er ikke det som er poenget. men det du sier stemmer ikke overhodet.. han vet da hva jehovas vitner står for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det som er poenget. men det du sier stemmer ikke overhodet.. han vet da hva jehovas vitner står for...

Jeg tar selvfølgelig ikke til meg kritikk i min mening om at JV er noe svineri.

Og jeg mistenker at mange JV selv ikke er klar over hvor mye forskjellige meninger det er, hvor mye lokale tolkninger og selvmotsigelser som foregår innad i organisasjonen som sin helhet. Men, som sagt - dette blir som å diskutere islam med bin laden: Helt meningsløst.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig - det "argumentet" ditt der er vel egentlig for dumt til at det bør kommenteres?

Det blir som å si at "bin laden synes du er en idiot, som ikke liker sharia-lover".

Oi! En som er jehovas vitne selv, synes at noen som kritiserer dette svineriet er en idiot! Wow! What a surprise!

*Rister på hodet*

"........................................"

han er ikke jv lenger, men forsvarer dems synspunkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...