Gå til innhold

Føler meg nesten skitten!!


Gjest Blod til overs.

Anbefalte innlegg

men du tydde jo til personangrep der også? å kalle folk barnslig pga deres mening.. tror ikke vi kommer noen vei her egentlig :P

Mulig? Kan du linke, så får jeg se? Jeg har aldri hevdet at jeg ikke gjør noen av disse tingene innimellom. Men jeg forsøker stort sett å holde det til tilfeller der hvor den andre angriper først, eller evt. sier noe som er så åpenbart bak mål at det blir et poeng. Det betyr ikke at jeg alltid klarer det, selvfølgelig.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    47

  • meg__123!

    27

  • cecily

    12

  • flisa

    10

Mest aktive i denne tråden

her kommer politet ja...

stå på!

;-)

Du, nå synes jeg du skal gi deg. Du fremstår ikke akkurat positivt ved å begynne å svare i vilden sky på alle innleggene jeg skriver til andre. Jeg krangler overhodet ikke med Ulvinnen, og det vet hun godt. Så slutt å være barnslig, nå.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig? Kan du linke, så får jeg se? Jeg har aldri hevdet at jeg ikke gjør noen av disse tingene innimellom. Men jeg forsøker stort sett å holde det til tilfeller der hvor den andre angriper først, eller evt. sier noe som er så åpenbart bak mål at det blir et poeng. Det betyr ikke at jeg alltid klarer det, selvfølgelig.

"........................................"

kan ikke linke for det er en stund siden nå. noen uker. men det handlet om verneplikt. at folk prøvde å slippe unna, og at det er kjempe lett. så da sa du at jeg var barnslig som kunne si noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke linke for det er en stund siden nå. noen uker. men det handlet om verneplikt. at folk prøvde å slippe unna, og at det er kjempe lett. så da sa du at jeg var barnslig som kunne si noe sånt..

Ja, det husker jeg. Såvidt jeg husker, så syntes du at det var helt greit at man sneik seg unna plikttjenesten sin. Det sa jeg at jeg synes er barnslig, og det står jeg for. Jeg ser ingenting positivt i å applaudere en slappis- og unnasluntrerkultur hos den oppvoksende generasjonen. Enkelt og greit :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

du har flere ganger kalt meg barnslig fordi jeg har en annen mening enn deg. ikke i denne diskusjonen, men før.. sikkert mange andre som kan skrive under her.. men at du har en annen mening om jv, har jeg ingenting i mot...

jeg skriver under. flere ganger.

men prozak er en meget harmdirrende mann som ordner opp i det meste, skjønner du. og da må han sikkert ha lov til å bruke sterke ord, selv om han ikke er like tolerant når andre gjør det. slike er livet her på dol!

;-)

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det husker jeg. Såvidt jeg husker, så syntes du at det var helt greit at man sneik seg unna plikttjenesten sin. Det sa jeg at jeg synes er barnslig, og det står jeg for. Jeg ser ingenting positivt i å applaudere en slappis- og unnasluntrerkultur hos den oppvoksende generasjonen. Enkelt og greit :-)

".........................................."

men det jeg sa var jo fakta. er jo faktisk sånn folk tenker. at det bare er å skylde på en skade eller liknende... om det er riktig er en annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ylvali1365381015

Du, nå synes jeg du skal gi deg. Du fremstår ikke akkurat positivt ved å begynne å svare i vilden sky på alle innleggene jeg skriver til andre. Jeg krangler overhodet ikke med Ulvinnen, og det vet hun godt. Så slutt å være barnslig, nå.

".........................................."

du kommenterer jo mine dialoger med andre stadig vekk, trodde ikke det gjorde deg noe at jeg meldte meg på her.

men jeg skal tenke over det du sier likevel.

forøvrig lassevis av tråder jeg har holdt meg unna, selv om jeg definitivt kunne deltatt.

:-)

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det jeg sa var jo fakta. er jo faktisk sånn folk tenker. at det bare er å skylde på en skade eller liknende... om det er riktig er en annen sak :)

Ja, det er fakta at mange tenker sånn. Men du fremla det som at det var helt greit at de gjorde det, og det var _det_ jeg kalte en barnslig holdning. Hvis du vil ha det til at jeg mener noe som helst om deg som person selv om jeg sa/synes det, så kan jo ikke jeg nekte deg å tro det. Men det medfører altså ikke riktighet.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fakta at mange tenker sånn. Men du fremla det som at det var helt greit at de gjorde det, og det var _det_ jeg kalte en barnslig holdning. Hvis du vil ha det til at jeg mener noe som helst om deg som person selv om jeg sa/synes det, så kan jo ikke jeg nekte deg å tro det. Men det medfører altså ikke riktighet.

"......................................"

ok.. jeg sa ikke at det var greit, men at det var slik det er idag... er faktisk veldig lett å slippe unna... men men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kommenterer jo mine dialoger med andre stadig vekk, trodde ikke det gjorde deg noe at jeg meldte meg på her.

men jeg skal tenke over det du sier likevel.

forøvrig lassevis av tråder jeg har holdt meg unna, selv om jeg definitivt kunne deltatt.

:-)

mvh,

Nei, jeg kommenterer ikke dine dialoger med andre. Hvis jeg svarer deg, så dreier det seg om _saken_ (det so diskuteres), ikke hva du har sagt tidligere. Det gjør ikke du her. Dette er bare en oppfordring til saklighet - du gjør selvfølgelig som du vil.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg sa ikke at det var greit, men at det var slik det er idag... er faktisk veldig lett å slippe unna... men men ...

Jeg kan selvfølgelig ha misforstått. Dette er en stund siden nå, er det ikke?

Men forøvrig: Jeg forbeholder meg retten til å kalle JV for noe svineri, og å ikke respektere det. Det vil selvfølgelig provosere mange JV-ere, men så lenge jeg ikke kaller _deg_ et svin, så ser jeg ikke hvorfor du skulle bli sint.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skriver under. flere ganger.

men prozak er en meget harmdirrende mann som ordner opp i det meste, skjønner du. og da må han sikkert ha lov til å bruke sterke ord, selv om han ikke er like tolerant når andre gjør det. slike er livet her på dol!

;-)

mvh,

Harmdirrende? Nå overgår du deg selv her, gitt :-)

Tips: Det oppfattes som et ganske dårlig og totalt utbrukt forsøk på hersketeknikk å begynne å anklage andre for å være sinte. Jeg bryr meg ikke om det, men dette er bare et tips til deg. Hvis du vil gi inntrykk av det, så gjerne for meg.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan selvfølgelig ha misforstått. Dette er en stund siden nå, er det ikke?

Men forøvrig: Jeg forbeholder meg retten til å kalle JV for noe svineri, og å ikke respektere det. Det vil selvfølgelig provosere mange JV-ere, men så lenge jeg ikke kaller _deg_ et svin, så ser jeg ikke hvorfor du skulle bli sint.

"......................................."

hva du mener om jv skal ikke jeg blande meg i. alle mener hva de vil. poenget mitt var bare at man ikke skal si så mye om noe man ikke har så mye peiling om.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ylvali1365381015

Du synes ikke du er bittelitt barnslig nå? Begynner å svare andre om meg, i stedet til meg? Men for all del - hvis det at du føler deg bra, så vær så god :-)

".........................................."

der kom ordet du er så glad i ja.

barnslig... og dustete ( i andre sammenhenger). er det ikke maktspråk kanskje? eller i det minste et spedt forsøk?

du sier : værsågod. og jeg sier: takk!det er da noe...

:-) mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Ja, giiiiiid altså! :-)

Nei, jeg respekterer overhodet ikke den holdningen deres, da den innebærer at de har rett til å nekte at et barn som trenger blodoverføring får det.

"........................................."

ehh,kan bare ikke dy meg,prozak, men det er også et spørsmål til flere: har dere ikke barn?

jeg forsøker å være diplomatisk og legge fram mine personlige meninger på en litt mer pedagogisk måte overfor barna mine. jeg er mitt ansvar bevisst og vil oppdra dugelige mennesker i et pluralistisk samfunn.

vi er atteister, men poden har venner i alle samfunnslag og med ulike livssyn.det synes jeg er bra. og han har sosiale antenner og en velutviklet rettferdighetssans, som ikke tåler at folk blir tråkka på. men han er meget klar på sine egne meninger fordet. hadde han kalt vakttårnet for dasspapir hadde ikke hele familien ledd høyt, for å si det sånn. ikke i hans påhør, iallefall...

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh,kan bare ikke dy meg,prozak, men det er også et spørsmål til flere: har dere ikke barn?

jeg forsøker å være diplomatisk og legge fram mine personlige meninger på en litt mer pedagogisk måte overfor barna mine. jeg er mitt ansvar bevisst og vil oppdra dugelige mennesker i et pluralistisk samfunn.

vi er atteister, men poden har venner i alle samfunnslag og med ulike livssyn.det synes jeg er bra. og han har sosiale antenner og en velutviklet rettferdighetssans, som ikke tåler at folk blir tråkka på. men han er meget klar på sine egne meninger fordet. hadde han kalt vakttårnet for dasspapir hadde ikke hele familien ledd høyt, for å si det sånn. ikke i hans påhør, iallefall...

mvh,

Jøss, kan du diskutere sak også? :-)

Jeg er en stor forfekter av at folk skal ha frihet til å tro hva de vil. Det gjelder folks religion, min mening om deres religion, og motsatt.

MEN - det innebærer også at, når en religion har som regel å drive med undertrykkelse, eller et eller annet negativt, så skal dette også utales høyt. JV står for et ekskluderende og isolerende livssyn (i større eller mindre grad, avhengig av familie), noe som ikke er positivt. De står for at kvinner ikke skal ha nøyaktig samme rettigheter som menn, noe som er negativt. Dette er bare to enkle eksempler.

Når det gjelder vakttårnet - har du lest det? Det er grufull propaganda, fordømmende og selvforherligende. Jeg ser gjerne at unger lærer at dette er dritt. Det betyr ikke at man må lære dem at et JV-individ er dritt. Det er sikkert en utfordring for foreldre å klare å skille mellom sak og individ, men det er også en del av jobben deres i oppdragelsen.

Og det gjelder unger, så gir jeg personlig f..., fordi jeg slipper å forholde meg til oppdragelse av disse små monstrene selv. Det er andres jobb.

JV er en ekstrem bevegelse innenfor kristendommen. Ikke den mest ekstreme, men likevel en ekstrem bevegelse. Akkurat som at Islamsk Hellig Krig er en ekstrem bevegelse innenfor islam. Og før du sier det: Nei, jeg sammenlikner ikke de to. Jeg sammenlikner deres relasjon til sitt eget opphav.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva du mener om jv skal ikke jeg blande meg i. alle mener hva de vil. poenget mitt var bare at man ikke skal si så mye om noe man ikke har så mye peiling om.. :)

Jeg ser det poenget ditt, og det er vel tatt. Og mitt svar er at jeg _har_ peiling på JV. Mer enn de fleste som ikke tilhører dem, tror jeg (bortsett fra de som har vært medlem, selvfølgelig) :-)

Men hvis du vil stå på at jeg ikke har peiling, så er det jo greit at du kommer med noe konkret, og viser at jeg tar feil. Og tar jeg feil, så tar jeg feil.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, kan du diskutere sak også? :-)

Jeg er en stor forfekter av at folk skal ha frihet til å tro hva de vil. Det gjelder folks religion, min mening om deres religion, og motsatt.

MEN - det innebærer også at, når en religion har som regel å drive med undertrykkelse, eller et eller annet negativt, så skal dette også utales høyt. JV står for et ekskluderende og isolerende livssyn (i større eller mindre grad, avhengig av familie), noe som ikke er positivt. De står for at kvinner ikke skal ha nøyaktig samme rettigheter som menn, noe som er negativt. Dette er bare to enkle eksempler.

Når det gjelder vakttårnet - har du lest det? Det er grufull propaganda, fordømmende og selvforherligende. Jeg ser gjerne at unger lærer at dette er dritt. Det betyr ikke at man må lære dem at et JV-individ er dritt. Det er sikkert en utfordring for foreldre å klare å skille mellom sak og individ, men det er også en del av jobben deres i oppdragelsen.

Og det gjelder unger, så gir jeg personlig f..., fordi jeg slipper å forholde meg til oppdragelse av disse små monstrene selv. Det er andres jobb.

JV er en ekstrem bevegelse innenfor kristendommen. Ikke den mest ekstreme, men likevel en ekstrem bevegelse. Akkurat som at Islamsk Hellig Krig er en ekstrem bevegelse innenfor islam. Og før du sier det: Nei, jeg sammenlikner ikke de to. Jeg sammenlikner deres relasjon til sitt eget opphav.

"........................................."

kan ikke si at det står så mye jævlige ting i vakttårnet akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si at det står så mye jævlige ting i vakttårnet akkurat...

Heh-heh...nei, et virkelig koselig, inkluderende og flott blad er det. Helt fritt for selvforherligelse, fordømmelse av vanlige menneskers liv og aktiviteter...:-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jepp, DUMT spørsmål. :-P

Før opp absolutt alle medikamenter du måtte ha tatt - også alle reseptfrie.

Det er de ansatte på blodbanken som avgjør om eventuelle medikamenter betyr karantene eller ei. En og annen Paracet går fint - men det er ikke du som blodgiver som skal ta avgjørelsen om du kan gi blod eller ei - derfor skal du alltid føre opp alt.

:-)

Gratulerer som blodgiver - det er en svært viktig jobb:-)

Et dumt spørsmål kanskje men... er Cosylan hostesaft et medikament? *host*

"ja det er det". -Klart det er det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...