Gå til innhold

Føler meg nesten skitten!!


Gjest Blod til overs.

Anbefalte innlegg

*LOL* Ja, jeg har diskutert det der med de halvpsykopatene der også. Helvetes idioter, som forsøker å gripe etter vitenskapelige halmstrå for å forsvare en patetisk uintelligent linje i en forbannet eventyrbok.

"........................................."

Datra vår på 9 er ikke nådig - "har vi fått mer dasspapir?" - sa hun, da hun så enda et eksemplar av Vaktårnet lå på do.

*ler ikke*

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    47

  • meg__123!

    27

  • cecily

    12

  • citygirl

    10

Mest aktive i denne tråden

Herlighet for en språkbruk.

La nå de medlemmene der få nekte blod om det er det de ønsker.

Ja, giiiiiid altså! :-)

Nei, jeg respekterer overhodet ikke den holdningen deres, da den innebærer at de har rett til å nekte at et barn som trenger blodoverføring får det.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere lo de fleste av Jehovas Vitner fordi de nektet sine medlemmer å ta i mot blodoverføringer.

Det er vel ingen som gjør det lenger, etter de triste tilfellene med de gløderne som ble smittet og døde av aids.

Forøvrig har legevitenskapen takket være sta Jehovas Vitner lært at mennesker kan overleve mye større blodtap enn det man trodde før.

(Ikke at jeg forsvarer deres begrunnelser for å avstå fra blodoverføringer.)

Jeg ler fortsatt av dem, jeg. Og jeg forakter den menneskefientlige kulturen deres.

(Jada...det er forskjell på folk, og alle er ikke like ille, selvfølgelig.)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra vår på 9 er ikke nådig - "har vi fått mer dasspapir?" - sa hun, da hun så enda et eksemplar av Vaktårnet lå på do.

*ler ikke*

hehe

Jeg skal love deg at jeg nedverdiger ikke ræva mi til å tørke meg med det svineriet der. :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love deg at jeg nedverdiger ikke ræva mi til å tørke meg med det svineriet der. :-)

"........................................."

Jeg leser i dem, det er helt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, giiiiiid altså! :-)

Nei, jeg respekterer overhodet ikke den holdningen deres, da den innebærer at de har rett til å nekte at et barn som trenger blodoverføring får det.

"........................................."

Giiiiiid meg oppi rævva di ;-)

Dersom det er fare for liv og helse til det barnet, så er det faktisk behandlende lege som bestemmer hva som skal gjøres.

Enhver har sin overbevisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere lo de fleste av Jehovas Vitner fordi de nektet sine medlemmer å ta i mot blodoverføringer.

Det er vel ingen som gjør det lenger, etter de triste tilfellene med de gløderne som ble smittet og døde av aids.

Forøvrig har legevitenskapen takket være sta Jehovas Vitner lært at mennesker kan overleve mye større blodtap enn det man trodde før.

(Ikke at jeg forsvarer deres begrunnelser for å avstå fra blodoverføringer.)

tror jeg hadde tatt sjansen om jeg havnet i en bilulykke og trengte blodoverføring.

Forøvrig, hvor kan jeg lese mer om at J.V. har vært bidragsyter til legevitenskapen ved å vise at vi overlever på mindre blod ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler fortsatt av dem, jeg. Og jeg forakter den menneskefientlige kulturen deres.

(Jada...det er forskjell på folk, og alle er ikke like ille, selvfølgelig.)

"........................................."

Trodde vi skulle være åpne for ting man ikke forsto, prozak ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giiiiiid meg oppi rævva di ;-)

Dersom det er fare for liv og helse til det barnet, så er det faktisk behandlende lege som bestemmer hva som skal gjøres.

Enhver har sin overbevisning.

Tror ikke du har rett - tror de må ha tillatelse fra foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har rett - tror de må ha tillatelse fra foreldrene.

Jeg vet jeg har rett.

Foreldre har ikke anledning til å nekte barna sine livsbevarende behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har rett.

Foreldre har ikke anledning til å nekte barna sine livsbevarende behandling.

Men det er vel det de påstår da? at det ikke er livsnødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du har rett - tror de må ha tillatelse fra foreldrene.

Nei, i Norge kan barnevernet gå inn og frata foreldrene foreldreretten (midlertidig?) om JV-barn trenger blodoverføringer for å overleve. Mener jeg å ha hørt mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er vel det de påstår da? at det ikke er livsnødvendig.

Det er vel mer det at det er synd å 'få i seg blod' (husker ikke helt hvordan det er formulert), mener det like gjerne kan tolkes som å ikke spise rått kjøtt eller noe i den duren.

Og der er problemet: er de syndige, kommer de ikke til paradis. Dermed er det bedre å dø enn å bli en synder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer det at det er synd å 'få i seg blod' (husker ikke helt hvordan det er formulert), mener det like gjerne kan tolkes som å ikke spise rått kjøtt eller noe i den duren.

Og der er problemet: er de syndige, kommer de ikke til paradis. Dermed er det bedre å dø enn å bli en synder.

ah, fant det på wikipedia. Der sto det foresten noe mer om legevitenskapen som jeg spurte ulvinnen om lenger opp. Interesant.

Anyway:

Vitnene mener at det å gi eller ta imot blodoverføring er galt ifølge Bibelen, da de bestreber seg på å følge påbudet i Apostlenes gjerninger 15:28,29 - "Den hellige ånd og vi har besluttet ikke å legge noen annen byrde på dere enn disse helt nødvendige tingene, at dere holder dere borte fra ... blod". Vitnene forstår det slik at det Bibelske prinsippet forbyr enhver bruk av blod og ikke bare blodmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel det de påstår da? at det ikke er livsnødvendig.

At det ikke er livsnødvendig når? Selv Jehovas Vitner går vel med på at nok blod er en forutsetning for å overleve.

Dersom et barn står i fare for å blø i hel, kan behandlende lege følge paragrafen om krav til øyeblikkelig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vi skulle være åpne for ting man ikke forsto, prozak ? :)

Ja? Jeg "forstår" vitnene i den grad det er mulig. Og jeg respekterer alle religioner som ikke er grunnleggende usympatiske. Det gjelder hverken vitnene eller islam. Ikke kristendommen heller, egentlig, men den praktiseres for det meste på en helt annen måte.

":.........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i Norge kan barnevernet gå inn og frata foreldrene foreldreretten (midlertidig?) om JV-barn trenger blodoverføringer for å overleve. Mener jeg å ha hørt mange ganger.

Det er jo bra da :) Men da blir familien og alle de kjenner pålagt å sky barnet - Fæle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer det at det er synd å 'få i seg blod' (husker ikke helt hvordan det er formulert), mener det like gjerne kan tolkes som å ikke spise rått kjøtt eller noe i den duren.

Og der er problemet: er de syndige, kommer de ikke til paradis. Dermed er det bedre å dø enn å bli en synder.

Står endel her: http://home.c2i.net/norman/kynisk.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...