Gå til innhold

Apropos frisyrer 'nedentil'

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Plukker påstandene fra hverandre"

Det er Prozak i et nøtteskall.

Og abrahamsen i et nøtteskall: Komme med personangrep, og ikke noe som helst om saken.

"........................................."

• Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

40

• ylvali1365381015

37

• Sofline

14

• flisa

13

Skrevet

Også mulig. Eller kanskje de ikke tenkte over at det var en mulighet.

Hmm...

Jeg skjønner ikke hvorfor mødrene vil se ut som barna sine.

Det får meg til å lure på om de tropper opp glattbarberte når de er med som badende badevakt med skoleklassen til barna sine. På barneskolen må foreldre ofte stille opp på badedager, svømmetimer osv, og da skifter og dusjer de sammen med barna.

Det må bli mange sjokkerte blikk når de ser den mamman *lol*

Gjest abrahamsen
Skrevet

Og abrahamsen i et nøtteskall: Komme med personangrep, og ikke noe som helst om saken.

Jepp! Der har vi hverandre;o)

Skrevet

Halloen! Sjekk hva jeg har skrevet en gang til. Har aldri skrevet at barberte kvinner ser ut som barn.....

Det var det en annen som sa. Min mening er at barbering er en frivillig sak, mens babyer og *de ekte* skallede ikke har noen valg.

Heh-heh...sorry, jeg så feil gitt. Jeg fikk for meg at du "var" hatsumo et øyeblikk.

Nuvel. Da står det kun én ting igjen, og det er din påstand om at skallede menn ikke barberer hodet. Og spørsmålet om du vil diskutere person, altså slenge med leppa, eller diskutere sak. Jeg har sagt det som kan sies om sammenlikningen(e) som gjøres - jeg tviler på om det er noe mer å si om akkurat det.

"......................................"

Skrevet

Hvis du _ikke_ mente det ironisk, så må jeg desverre si at du ikke har mye å fare med, mellom ørene. Jeg tror til og med vedkommende som skrev det er fullstendig klar over hvor absurd det var. Derav "Ehh..." på slutten.

".........................................."

Pssst *hvisker*:ikke hør på han der, han er bare en kødd! ;)

Skrevet

Før i tiden trengte vi kjønnsbehåringen som beskyttelse (mot kulde bla.) også.

Og det er ikke lenge siden kvinner begynte å bruke truse..

Tror det er under 100 år siden.

Vi skulle til enhver tid være tilgjengelig for mannen; derfor truseløs.

Jeg tenkte mer på 70-tallet. :-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Lader det opp til en nattkrangel?

:)

Skrevet

mulig, mulig...

sikkert en annen følelse uten tenner i munnen også, nakent og sensuelt liksom...og følsomt.

;-)

neida, jeg mener bare at de hårene jeg har på tissen er ser naturlig ut der de er. synes det er litt rart og ekkelt å ta dem helt bort. de symboliserer min kjønnsmodenhet, helt enkelt. ville ikke tenke på å fjerne brystene eller hoftene mine heller. de har vært mine følgesvenner i det voksne liv, på lik linje med kjønnshårene mine.

har fjernet dem en gang da, for å se hva jeg syntes. og iiik! det var bare for rart, grudde meg til svømmehall og speil og jeg vet ikke hva.

:-)

Men det er da individuellt. Hvorfor kan du for faen ikke (nei, jeg er hverken sint eller agressiv) akseptere at andre kan mene annerldes, uten at det stikker noe som helst dypere enn smak og behag? Jeg fatter ikke hvordan noe så grunnleggende enkelt og ukomplisert kan være så uoverkommelig vanskelig for enkelte.

"........................................"

Skrevet

Hmm...

Jeg skjønner ikke hvorfor mødrene vil se ut som barna sine.

Det får meg til å lure på om de tropper opp glattbarberte når de er med som badende badevakt med skoleklassen til barna sine. På barneskolen må foreldre ofte stille opp på badedager, svømmetimer osv, og da skifter og dusjer de sammen med barna.

Det må bli mange sjokkerte blikk når de ser den mamman *lol*

Jeg liker heller ikke 100% glattbarbert.

Gjest anti-kverulant
Skrevet

Men det er da individuellt. Hvorfor kan du for faen ikke (nei, jeg er hverken sint eller agressiv) akseptere at andre kan mene annerldes, uten at det stikker noe som helst dypere enn smak og behag? Jeg fatter ikke hvordan noe så grunnleggende enkelt og ukomplisert kan være så uoverkommelig vanskelig for enkelte.

Prøv å stille deg selv dette spørsmålet....

Skrevet

Heh-heh...sorry, jeg så feil gitt. Jeg fikk for meg at du "var" hatsumo et øyeblikk.

Nuvel. Da står det kun én ting igjen, og det er din påstand om at skallede menn ikke barberer hodet. Og spørsmålet om du vil diskutere person, altså slenge med leppa, eller diskutere sak. Jeg har sagt det som kan sies om sammenlikningen(e) som gjøres - jeg tviler på om det er noe mer å si om akkurat det.

"......................................"

Jeg kan tilføye en ting. Jeg kjenner en skallet mann som barberer hodet.

Meeen, dessverre! Han begynte etter at han fikk måne. :/

Skrevet

Jeg liker heller ikke 100% glattbarbert.

Godt å høre! ;)

Mye rart man skal gi seg ut på å diskutere her rett over eteren.*host*

Som om jeg bryr meg om dette? *host igjen*

Men svarer i vilden sky. ;D

Skrevet

Godt å høre! ;)

Mye rart man skal gi seg ut på å diskutere her rett over eteren.*host*

Som om jeg bryr meg om dette? *host igjen*

Men svarer i vilden sky. ;D

Det er jo det som er så moro med dol. :-)

Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

Jeg håper ikke du snakker som du har vett til, for du vet veldig, veldig lite om dette. No offense.

Først litt logikk: En sten kan ikke fly. Mor Lille kan ikke fly. Ergo er Mor Lille en sten, ikke sant? Et barn har hårløst kjønn. En 30 årig kvinne som barberer bort alt håret har "hårløst" kjønn. Ergo er denne kvinnen som et barn, ikke sant?

Et barn har ikke hår under armene. Det har neppe du heller. Ergo ser du ut som et barn, ikke sant? Det samme gjelder også leggene. (Her må du gjerne forsøke å finne en forskjell mellom hår under armene/på leggene og i skrittet. Men jeg advarer deg: Den forskjellen eksisterer ikke.)

Du skjønner selvsagt at det ikke er sånn. Og dermed er det også unødvendig å provosere på den måten - med mindre du kun er ute etter ukonstruktive provokasjoner. For meg personlig, så preller påstander om at jeg er "pervers" etc. av som vann på gåsa. Men det hindrer ikke at jeg, i sakens øyemed, blir "saklig provosert" av slik grov uforstand. (Jeg liker forøvrig alle varianter av kvinner og kjønn.)

Så en lynkjapp og overfladisk historieleksjon, siden du kunnskapsløst nok bruker begrepet "sensasjonslystne" og "spriter opp" i forbindelse med sexlivet. I araberverenden, gjerne i forbindelse med Islam (som det meste derfra er), så har det i mange samfunn vært nermest lovpålagt å barbere vekk kjønnshår - siden før middelalderen. I diverse hoff og andre adelige sammenhenger opp gjennom historien, hvor moter florerte i større grad enn blant vanlige folk, har det tvært en mote som har kommet og gått mange, mange ganger. Det samme gjelder i mange andre deler av verden, og i andre samfunnslag.

Det er altså ikke på noen måte noe nytt, eller noe "sensasjonellt".

Dette med å _se ut som et barn_, tror jeg er noe vi kvinner kan få følelsen av, første gangen en barberer seg der du vet. Pga. at det er uvant å være hårløs der nede.

Men man venner seg til alt.

Skrevet

Jeg kan tilføye en ting. Jeg kjenner en skallet mann som barberer hodet.

Meeen, dessverre! Han begynte etter at han fikk måne. :/

Jeg har kjent et titalls personer , i aldre fra 16 til 40, som har barbert hodet. Meeeeen....desverre....mange av dem hadde ikke noe håravfall :-/

Dessuten - måne er null argument. Når man når en viss alder, begynner mye av kjønnshåret å forsvinne også.

Skrevet

Dette med å _se ut som et barn_, tror jeg er noe vi kvinner kan få følelsen av, første gangen en barberer seg der du vet. Pga. at det er uvant å være hårløs der nede.

Men man venner seg til alt.

JA - og det forstår jeg selvfølgelig. Jeg tror jeg hadde følt meg litt...rar...hvis jeg hadde fjernet alt håret. Men det er jo en følelse, p.g.a ekstrem forvandling, og ikke noe man ser ut som.

Og dessuten - vil man ikke barbere seg, eller ikke liker det, så lar man være. Så enkelt er det. Jeg vil ikke suge pikk - det betyr ikke at jeg går rundt og rakker ned på de som gjør det :-)

"......................................."

Skrevet

Det var nok ikke like mange som likte barbert før den moten var oppfunnet.

Og når ble den moten "oppfunnet", tror du?

Jeg blir så matt av folks grenseløse kunnskapsløshet på områder de absolutt skal mene noe bastant om. Det minste man kan gjøre, er å gjøre et minimum av research.

Skrevet

Jeg har kjent et titalls personer , i aldre fra 16 til 40, som har barbert hodet. Meeeeen....desverre....mange av dem hadde ikke noe håravfall :-/

Dessuten - måne er null argument. Når man når en viss alder, begynner mye av kjønnshåret å forsvinne også.

Ja vet du, det har du rett i.

Jobbet på sykehus der det var gamle, de var helt hårløse der nede mange av dem. De som hadde igjen noen stolte tuster var knallgråe, rettere sagt snøhvit.

Håper det går noen år før jeg blir skallemus. :/

Skrevet

Ja du har nok en klok og omtenksom mann.

Vedkommende er vel så lite oppegående at hun grenser til å være tilbakestående. Makan til absurde og usammenhengende uttalelser skal man lete litt etter - selv her på DOL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...