Gå til innhold

Apropos frisyrer 'nedentil'


Gjest heffalumpen

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015

Hmmmmm.... disse sammenligningene med dyr gjør at man får heeeelt andre tanker når man leser Hakkebakkeskogen enn det Egners intensjon var....

Som f eks i Betsemor Skogmus' vise (etter hukommelsen):

Når en liten mus skal ut og gå, må hun se seg for og passe på, det fins mange dyr som ønsker at, få en bitteliten musesteik til middagsmat, kanskje blir det deg, kanskje blir det meg, kanskje blir det tralallei

*S*

*gliiiiiis!*

hihihi.... godt å se det finnes noen som ikke gyver løs med mord i blikket og blod på tann så fort de ser sitt snitt.

dette er ikke etter mitt skjønn en dønn seriøs tråd fra starten.

det må være rom for ulike ytringer.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 182
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    40

  • ylvali1365381015

    37

  • Sofline

    14

  • flisa

    13

ylvali1365381015

Hvis du _ikke_ mente det ironisk, så må jeg desverre si at du ikke har mye å fare med, mellom ørene. Jeg tror til og med vedkommende som skrev det er fullstendig klar over hvor absurd det var. Derav "Ehh..." på slutten.

".........................................."

så du har lært? du så fullstendig bort fra mine eehh.., selv om min lange utgreiing var fullstendig spekket av slike.

bare til opplysning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Det var ikke svar til ditt innlegg, men bare en kommentar ang. de som hevdet slike forestillinger.

Ha en fin dag!

:)

takk i lige måte! :-)

her skinner sola- rene indian summer. skal straks gå en tur og få med siste rest av sommerfeeling! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Men det er da individuellt. Hvorfor kan du for faen ikke (nei, jeg er hverken sint eller agressiv) akseptere at andre kan mene annerldes, uten at det stikker noe som helst dypere enn smak og behag? Jeg fatter ikke hvordan noe så grunnleggende enkelt og ukomplisert kan være så uoverkommelig vanskelig for enkelte.

"........................................"

neida. det er jo implisitt. men da er det jo bare å slutte med all meningsutveksling. vi kunne starte en tråd som konkluderer med at: folk er forskjellige. de har ulik smak. og siden fått svar som alle bekreftet dette. for det er jo slik det er.

jeg blir støtt og stadig angrepet for å være for aksepterende i andre tråder. så når jeg hevder mine meninger og forsøker meg med litt humor blir også det tatt ille opp.

det kan kanskje ha _litt_ med deg som mottaker og fortolker å gjøre også. eller-slik er det jo bare.

jeg _kan_ for faen innse at folk har forskjellige meninger. det kan da alle. også du, formoder jeg?

må bare slå meg til ro med at du bruker enhver anledning til å understreke at du ikke har tillit til mitt intellekt.(psst: er _det_ et personlig angrep?)

vel, jeg trenger ikke din vurdering. og jeg skal holde meg for god til å vurdere din intellektuelle kapasitet. selv om jeg av og til får lyst.

smil til verden: det er sommer i dag!

ha en fortsatt fin dag, prozak! og hils fruen! med eller uten hår... :-)

enda godt jeg selv v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida. det er jo implisitt. men da er det jo bare å slutte med all meningsutveksling. vi kunne starte en tråd som konkluderer med at: folk er forskjellige. de har ulik smak. og siden fått svar som alle bekreftet dette. for det er jo slik det er.

jeg blir støtt og stadig angrepet for å være for aksepterende i andre tråder. så når jeg hevder mine meninger og forsøker meg med litt humor blir også det tatt ille opp.

det kan kanskje ha _litt_ med deg som mottaker og fortolker å gjøre også. eller-slik er det jo bare.

jeg _kan_ for faen innse at folk har forskjellige meninger. det kan da alle. også du, formoder jeg?

må bare slå meg til ro med at du bruker enhver anledning til å understreke at du ikke har tillit til mitt intellekt.(psst: er _det_ et personlig angrep?)

vel, jeg trenger ikke din vurdering. og jeg skal holde meg for god til å vurdere din intellektuelle kapasitet. selv om jeg av og til får lyst.

smil til verden: det er sommer i dag!

ha en fortsatt fin dag, prozak! og hils fruen! med eller uten hår... :-)

enda godt jeg selv v

"og jeg skal holde meg for god til å vurdere din intellektuelle kapasitet. selv om jeg av og til får lyst."

*Ler* Be my guest :-)

Uansett er det greit om du klarer å stå for det du sier. Du forsøker å vri deg unna her, og nekter på at du har sagt noe som enhver kan se at du sier i tråden. Og det blir for dumt - uansett hvilket nivå av seriøsitet man diskuterer eller pjatter på.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

"for det første var det ikke jeg som uttalte at hårløshet var perverst."

Du uttalte at menn som likte barberte kvinner var perverse. Om noe, så er det en enda mer uintelligent uttalelse.

"for det andre kan du glemme de flosklene om mor lille og alle andre selvfølgeligheter- de rammer ikke mine innlegg i det hele tatt. ( se første avsnitt om tilnærming. jeg prøver ikke å komme med noen logisk avhandling )"

Helt uinteressant. En viss logikk, og minst mulig direkte selvmotsigelser, må det være i enhver argumentasjon. Enten det er på lavt, lett nivå, eller i en avhandling.

Ellers så er jeg hverken humørløs eller uforstående til uttrykkene du bruker. Men jeg spurte deg om du kun var ute etter å provosere direkte, med uttalelser alle oppegående mennesker vet er absurde. Du har ikke avkreftet dette, men derimot fortsatt å forsvare det. Da må jeg jo nesten konkludere med at det er nettopp det du er. Og det er ukonstruktivt. Du stimulerer ikke til noen som helst "livlig" debatt med absurde provokasjoner.

"at du oppleverdet som personlige angrep er uforståelig, da jeg ikke hadde deg i sinne i det hele tatt. derimot uttrykte min personlige mening."

Hmmm...har jeg sagt noe om personlige angrep i den sammenhengen? Tror ikke det. Det er uansett ikke det jeg snakker om. Du gjør akkurat det samme her som trollen på seksualitetsformet, så slenger rundt seg med uttrykk som "tarmsex" o.l. Hva er poenget? Å ja - absurd provokasjon. Glemte det...:-)

"du må ikke tro at alt som synses om er myntet på deg personlig, prozak. selv om du føler deg truffet, kan jo det være en tilfeldighet."

Den platte hersketeknikken hopper jeg glatt over å kommentere.

"........................................"

HUFF, NÅ ER VI I GANG IGJEN DA....

jeg orker ikke mer nå på en stund, kjenner jeg.

du får tolke meg og dømme meg som du vil- det er din rett.

men det var altså ikke jeg som startet denne tråden. og da jeg svarte på den var det altså ikke for å provosere. snarere for å more meg og ev andre. selv om jeg mener hår er best.

mer er det ikke å si nå tror jeg. håper ting er oppklart.

good day, mister! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HUFF, NÅ ER VI I GANG IGJEN DA....

jeg orker ikke mer nå på en stund, kjenner jeg.

du får tolke meg og dømme meg som du vil- det er din rett.

men det var altså ikke jeg som startet denne tråden. og da jeg svarte på den var det altså ikke for å provosere. snarere for å more meg og ev andre. selv om jeg mener hår er best.

mer er det ikke å si nå tror jeg. håper ting er oppklart.

good day, mister! :-)

Igang eller ikke. Jeg gjentar: Slutt å si én ting, for deretter å nekte for at du har sagt det. Det blir, som sagt, for dumt. Uansett humor, nivå e.l. Enkelt og greit.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Dette er ikke snakk om å være uenig eller ikke. Det er snakk om fakta.

Du, og enkelte andre her, påstår at dere ikke ser forskjell på en trettiårings barberte kjønn og et lite barns.

Her er det ikke lenger snakk om uenighet. Det er snakk om a) enten at du er blind. B) Du har fint lite greie på kjønnsorganer.

... eller eventuelt begge deler? ;-)

nei, nå er det sloss for nu!

skjønner at denne "leken" gikk for langt for enkelte.

det er vel like umulig å komme med en logisk, saklig grunn for mine preferanser som for dine.

forløpig iallefall.

og- ikke meningen å disse andre for deres meninger. men nå er ikke jeg alene om å reklamere for mitt ståsted. og forsøksvis forklarer eget.

synes prozak gir meg vel mye skjenn. og at det ufortjent.

synes utover det at det er jammen mange ulike meninger å spore.

takk for nå! ha en god dag og nyt solen om du kan! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... eller eventuelt begge deler? ;-)

nei, nå er det sloss for nu!

skjønner at denne "leken" gikk for langt for enkelte.

det er vel like umulig å komme med en logisk, saklig grunn for mine preferanser som for dine.

forløpig iallefall.

og- ikke meningen å disse andre for deres meninger. men nå er ikke jeg alene om å reklamere for mitt ståsted. og forsøksvis forklarer eget.

synes prozak gir meg vel mye skjenn. og at det ufortjent.

synes utover det at det er jammen mange ulike meninger å spore.

takk for nå! ha en god dag og nyt solen om du kan! :-)

Du får ikke skjenn, hverken av meg eller andre, for dine preferanser. Det du for skjenn for, er å rakke ned på de som har andre preferanser enn deg. Jeg, og de fleste andre her, rakker ikke ned på deg eller andre for deres personlige preferanser.

":........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om at det i visse kulturer begås sex ved at paret har et laken mellom seg med bare et lite hull akkurat stort nok til fysisk kontakt....;-)

Oi...

Jeg leste en bok en gang (sann historie) hvor hovedpersonen var gift med en fra Israel (tror jeg). Hun hadde aldri sett mannen naken, for de var nødt til å ha sex i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Ikke noe galt med en dusk, folk må gjerne ha verdens lengste kjønnshår for min del.

Men mitt eget hår vil jeg gjerne bestemme over selv, da synes jeg både det er finest, mest behagelig og deiligst å barbere alt. Forventer også at partneren min stusser og trimmer seg nedentil.

Man må få gjøre som man vil, svært få som har noe med hvordan man steller kroppen sin, egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm.... disse sammenligningene med dyr gjør at man får heeeelt andre tanker når man leser Hakkebakkeskogen enn det Egners intensjon var....

Som f eks i Betsemor Skogmus' vise (etter hukommelsen):

Når en liten mus skal ut og gå, må hun se seg for og passe på, det fins mange dyr som ønsker at, få en bitteliten musesteik til middagsmat, kanskje blir det deg, kanskje blir det meg, kanskje blir det tralallei

*S*

Den sangen gir meg problemer.

Hvem i svarte er trallalei....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Du får ikke skjenn, hverken av meg eller andre, for dine preferanser. Det du for skjenn for, er å rakke ned på de som har andre preferanser enn deg. Jeg, og de fleste andre her, rakker ikke ned på deg eller andre for deres personlige preferanser.

":........................................"

nå er det på tide du gir deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heffalumpen

Ikke noe galt med en dusk, folk må gjerne ha verdens lengste kjønnshår for min del.

Men mitt eget hår vil jeg gjerne bestemme over selv, da synes jeg både det er finest, mest behagelig og deiligst å barbere alt. Forventer også at partneren min stusser og trimmer seg nedentil.

Man må få gjøre som man vil, svært få som har noe med hvordan man steller kroppen sin, egentlig. :)

Enig med deg, men det høres ut som mye arbeid, i tillegg har jeg altså motsatt oppfatning av deg.

Og så lurer jeg på om dere virkelig liker å dusje offentlig, f.eks. på treningssentre. Iallfall hvis de indre kjønnsleppene synes. Tror de er litt utenfor på de fleste jenter/kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalumpen

Ja vet du, det har du rett i.

Jobbet på sykehus der det var gamle, de var helt hårløse der nede mange av dem. De som hadde igjen noen stolte tuster var knallgråe, rettere sagt snøhvit.

Håper det går noen år før jeg blir skallemus. :/

Så 'gamle' nakne damer første gang i danmark, og syntes ikke det var særlig delikat der de lå og solte seg i offentligheten. Syntes den halvskallede look'en var ganske ekkel. Glad jeg var ung og annerledes, og er det ennå.

Det som var stas i puberteten var 1. å få pupper, og 2. å få hår på venus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalumpen

Det er helt fantastisk hvordan enkelte tilsynelatende mangler de mest banale evner :-)

".........................................."

Du har kost deg med tråden min ser jeg.

men hvorfor rakke så til de grader ned på andre her på dol??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalumpen

Jeg syns nesten det er sjeldent å se dusk nå for tiden jeg! I offentlige garderober/dusjer - er de fleste fra 17 - noen og femti - like ofte glattbarberte - eller de har bare en pen stripe med hår . . Jeg syns det er pent -ser ut som de er trygge på seg selv og sin seksualitet og steller godt med seg selv.

De på noen-og-femti er vel naturlig skallet etter overgangsalder kanskje? Ferdig med å lage barn osv. Tviler på om de barberer så mye i den aldern. Mest de som har behov for å være 'in'/'ungdommelige'.

Moten med barbering skaper problemer etter endel år, såvidt jeg har hørt/lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EnLitenKattepus

De på noen-og-femti er vel naturlig skallet etter overgangsalder kanskje? Ferdig med å lage barn osv. Tviler på om de barberer så mye i den aldern. Mest de som har behov for å være 'in'/'ungdommelige'.

Moten med barbering skaper problemer etter endel år, såvidt jeg har hørt/lest.

Hvilke problemer, snakker du om her?

Er det ikke så lurt å barbere seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på noen-og-femti er vel naturlig skallet etter overgangsalder kanskje? Ferdig med å lage barn osv. Tviler på om de barberer så mye i den aldern. Mest de som har behov for å være 'in'/'ungdommelige'.

Moten med barbering skaper problemer etter endel år, såvidt jeg har hørt/lest.

Nei, men heffalumpen da. Alle jeg kjenner som er i den alderen, altså noen og femti barberer seg. Kjenner ingen med dusk jeg. Ingen som har mistet håret heller :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalumpen

Hvilke problemer, snakker du om her?

Er det ikke så lurt å barbere seg?

Har lest - kanskje på dol - om hudproblemer etter en tid. Er jo ømfindtlig hud vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...