Gjest en som undrer Skrevet 11. april 2001 Del Skrevet 11. april 2001 Hallo. I dag har jeg vært på besøk hos en gammel tante i familien, og som vanlig, så har jeg nesten trillet hjem igjen. Og da lurer jeg på dette. Hvorfor må man alltid få så mye mat når man er på besøk hos eldre? Jeg sier hver gang at du må ikke lage til noe, jeg skal bare stikke rett innom. Men hver gang så skal lefser tines, skiver smøres, vafler stekes og kaffe trekkes. Så går timene. Jeg har forsøkt å si at dersom hun ikke styrer så fælt, så kan jeg komme mye oftere. Jeg har jo lyst til å komme for å treffe henne, og snakke med denne fantastiske gamle damen. Men, nei, jeg blir beordret inn i stuen og så roper vi til hverandre fra stuen til kjøkkenet før hun endelig har tid til å sitte seg ned. Jeg forsår jo tanken da, men det blir på en måte litt komisk. Så jeg går inn for en eldreaksjon- ja til oftere besøk og ja til mindre mat til gjestene. *ler* Er det sånn andre opplever det også eller hva sier dere? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24609-alltid-s%C3%A5-mye-mat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Laake, Overlege - spesialist i indr Skrevet 12. april 2001 Del Skrevet 12. april 2001 Alltid så mye mat... Når vi blir gamle er det å kunne være til nytte en viktig del av vår livskvalitet. Når din gamle tante ønsker å diske godt opp for deg når du kommer på besøk, kan den storslåtte serveringen nettopp være uttrykk for det. Dessuten kan det jo være at vi som er litt eldre, og spesielt enslige, ønsker å holde på ungdommen over litt tid, nettopp ved å servere dem. Bruk så mye tid du kan på din tante, hun fryder seg sikkert over å kunne diske opp for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24609-alltid-s%C3%A5-mye-mat/#findComment-103132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.