Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Gjest svigermonster

Hva skal jeg gjøre med at svigermor stadig kjøper pynteting til oss til jul og bursdager?

Hun bruker lite penger på det, tror de er fra Europris eller Nille, så det er mest noe symbolsk for hun er utrolig gjerrig.

Hun spør mannen min om hva vi ønsker oss og han sier som regel penger siden hun jo aldri kjøper noe av verdi uansett så vi kan ønske oss noe vi faktisk trenger, men det er for kjedelig å gi synes hun og kjøper da i stedet et par fæle pynteting.

Mener hun at hun skal dekorere hele huset vårt eller? Hvor mange nye pynteting mener hun vi skal fylle opp med? De tingene hun kjøper er også fæle så jeg vurderer å begynne å kaste dem, men synes det er litt fælt også.

Mannen min tør neppe si noe til moren sin, (ala alle elsker Raymond) og hvis jeg skulle si noe så vil hun nok være evig og alltid sur på meg.

Så skal vi bare fortsette å ta imot dette skapet smile og takke, eller sifra så vi heller kan få noe som er av verdi for oss. Et par flax lodd ville jo vært bedre!!

Og er det greit å hive det? Eller burde vi bare sette det frem når hun kommer?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest svigermonster

Si fra om hva dere ønsker dere.

Fortell henne at dere har nok *ting* som fyller opp skuffer og skap.

Ja, men vi sier jo hva vi ønsker oss. Penger til å kjøpe feks oppvaskmaskin.

Og poenget er jo nettopp at denne dama blir sur av det meste, så hvem skal si det? Hun kommer til å bli skikkelig fornærma. Bør jeg forlange at han tar det opp siden det er hans mor? Jeg har jo klarert sånn med min familie, synes det er dumt å bruke penger på ting vi ikke vil ha, og det er jo de enige i da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Gi en ønskeliste. F.eks. nye håndklær, kjøkkenkluter osv.

Men sånne ting trenger vi ikke. Vi trenger bare store ting, feks oppvaskmaskin, derfor ønsker vi oss penger, så vi kan spare til sånt.

Hvem bør si det til henne, han eller jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pittpottnøtt

Tjaaa...det blir sånn som omtrent når barna kjøper gaver til sine foreldre...

De kjøper det som de syns er fint og de gir det av godt hjerte.

Kanskje svigermonsteret ditt er litt barnlig... mrk: IKKE barnslig... av seg...?

Eller kanskje hun og du bare har forskjellig smak på nips og pynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Baugspryden

Ja, men vi sier jo hva vi ønsker oss. Penger til å kjøpe feks oppvaskmaskin.

Og poenget er jo nettopp at denne dama blir sur av det meste, så hvem skal si det? Hun kommer til å bli skikkelig fornærma. Bør jeg forlange at han tar det opp siden det er hans mor? Jeg har jo klarert sånn med min familie, synes det er dumt å bruke penger på ting vi ikke vil ha, og det er jo de enige i da.

Hvis hun blir sur av det meste, og det ikke går an å ta opp dette med henne, er det kanskje bedre å sette av et skap til å lagre pynten, og levere til loppemarked etterhvert?

Jeg har ikke vært borti så sære tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun synes det er så kjipt å gi penger, så ønsk dere heller Flax-lodd da. Kanskje er dere heldige, og vinner nok til oppvaskmaskinen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyttige ting

Men sånne ting trenger vi ikke. Vi trenger bare store ting, feks oppvaskmaskin, derfor ønsker vi oss penger, så vi kan spare til sånt.

Hvem bør si det til henne, han eller jeg?

Om hun ikke gir penger er det bedre å finne noen småting dere ønsker dere. Dusjsåpe, stearinlys eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Tjaaa...det blir sånn som omtrent når barna kjøper gaver til sine foreldre...

De kjøper det som de syns er fint og de gir det av godt hjerte.

Kanskje svigermonsteret ditt er litt barnlig... mrk: IKKE barnslig... av seg...?

Eller kanskje hun og du bare har forskjellig smak på nips og pynt?

Hun er faktisk ekstremt barnlig... Hun oppfører seg litt som en fjortiss og er sammen med en 15 år yngre mann... Så kanskje du er inne på noe. Uansett så synes jeg det er rart at hun alltid må gjøre noe annet enn det vi ønsker oss, bare fordi HUN mener det er kjedelig å få penger.

Og selv om tingene hadde vært fine, hvordan skal vi ha plass til 6 nye ting i året i x år framover? Vi kjøper jo ting selv også, ting VI vil ha...

Å kjøpe pynteting synes jeg er en uting, og som bare unger kan komme unna med som i eks ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er faktisk ekstremt barnlig... Hun oppfører seg litt som en fjortiss og er sammen med en 15 år yngre mann... Så kanskje du er inne på noe. Uansett så synes jeg det er rart at hun alltid må gjøre noe annet enn det vi ønsker oss, bare fordi HUN mener det er kjedelig å få penger.

Og selv om tingene hadde vært fine, hvordan skal vi ha plass til 6 nye ting i året i x år framover? Vi kjøper jo ting selv også, ting VI vil ha...

Å kjøpe pynteting synes jeg er en uting, og som bare unger kan komme unna med som i eks ditt.

Jeg er helt enig med deg angående pyntetingene, men det ser ikke ut som svigermor lar seg rokke.

Så hva med å finne brukbare pynteting? De har f.eks. stearinlys på Nille, det trenger vel de fleste, og så brenner man dem jo opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest la mannen din si det

Men sånne ting trenger vi ikke. Vi trenger bare store ting, feks oppvaskmaskin, derfor ønsker vi oss penger, så vi kan spare til sånt.

Hvem bør si det til henne, han eller jeg?

Jeg synes ikke man har rett til å kreve (= bli sur hvis man ikke får det) penger i gave.

Dere får ønske dere (mindre)ting dere ellers måtte ha kjøpt, og så spare disse pengene til å kjøpe de store tingene dere trenger.

Si dere har det litt trangt økonomisk (ønsker hun da å gi penger, så gjør hun det) og at dere derfor ønsker dere praktiske ting.

Spesifiser ønskene så godt som mulig (offwhite stearinlys, lancome fuktighetskrem, dovre grå boksershorts, abbonement på aftenposten, blå java presskannemalt kaffe, jif våtmoppesystem..).

Og vanskelige ting skal svigerbarn slippe å snakke med svigermor om, det tar barna (mannen din) seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jeg er helt enig med deg angående pyntetingene, men det ser ikke ut som svigermor lar seg rokke.

Så hva med å finne brukbare pynteting? De har f.eks. stearinlys på Nille, det trenger vel de fleste, og så brenner man dem jo opp...

Skal vi liksom ønske oss stearinlys da? Synes det hele blir vel dumt jeg, når en ser på at vi alltdi får 1000 kr + hver av mine foreldre, og 500 + av min søster hver. Så skal vi ønske oss noen usle stearinlys av henne.

Kunne jo blitt litt komisk ønskeliste. Til min famile masse vanlige ting, også et avsnitt til henne: flax lodd og stearinlys, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi liksom ønske oss stearinlys da? Synes det hele blir vel dumt jeg, når en ser på at vi alltdi får 1000 kr + hver av mine foreldre, og 500 + av min søster hver. Så skal vi ønske oss noen usle stearinlys av henne.

Kunne jo blitt litt komisk ønskeliste. Til min famile masse vanlige ting, også et avsnitt til henne: flax lodd og stearinlys, hehe...

???

Du sier hun kjøper pynteting på Nille idag, de koster da ikke noe særlig de heller.

Er det beløpet du er misfornøyd med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jeg synes ikke man har rett til å kreve (= bli sur hvis man ikke får det) penger i gave.

Dere får ønske dere (mindre)ting dere ellers måtte ha kjøpt, og så spare disse pengene til å kjøpe de store tingene dere trenger.

Si dere har det litt trangt økonomisk (ønsker hun da å gi penger, så gjør hun det) og at dere derfor ønsker dere praktiske ting.

Spesifiser ønskene så godt som mulig (offwhite stearinlys, lancome fuktighetskrem, dovre grå boksershorts, abbonement på aftenposten, blå java presskannemalt kaffe, jif våtmoppesystem..).

Og vanskelige ting skal svigerbarn slippe å snakke med svigermor om, det tar barna (mannen din) seg av.

Poenget er at vi trenger ikke alle mulige småting, vi trenger penger så vi kan spare til store ting. Da sparing er vanskelig i hverdagen. Ellers vi ønsker oss ting, men alt er i prisklassen over det hun vil ut med. 200 er jo for mye liksom.

Og jeg ser ærlig ikke talt vitsen i å måtte kjøpe noe bare for å kjøpe noe, skal ikke gaven være til glede for mottager? Nesten bedre at hun sluttet å gi oss noe da, for da slapp vi dilemmaet med hvor vi skal gjøre av alt rælet vi får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

???

Du sier hun kjøper pynteting på Nille idag, de koster da ikke noe særlig de heller.

Er det beløpet du er misfornøyd med?

Det er jo litt latterlig å skulle ønske seg sterainlys som gave da. SÅ gjerrig burde ingen være, at de ikke kan gi noe litt bedre enn det. Sannsynligvis er ikke det bra nok for henne da det ikke er noe varig men noe som blir borte. Men hvis det gjør at vi slipper alle tingene vi får så er det jo ok.

For meg hadde det vært mye bedre å slippe disse pakkene, og slippe å late som jeg blir glad når jeg får dem. Da kunne hun jo også spart sine dyrebare kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt latterlig å skulle ønske seg sterainlys som gave da. SÅ gjerrig burde ingen være, at de ikke kan gi noe litt bedre enn det. Sannsynligvis er ikke det bra nok for henne da det ikke er noe varig men noe som blir borte. Men hvis det gjør at vi slipper alle tingene vi får så er det jo ok.

For meg hadde det vært mye bedre å slippe disse pakkene, og slippe å late som jeg blir glad når jeg får dem. Da kunne hun jo også spart sine dyrebare kroner.

Jeg ga en gang en stor eske med masse forskjellige fine stearinlys til en venninne som jeg vet har dårlig råd og bruker veldig mye levende lys og hun ble kjempeglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hintet om at hun ikke vil gi penger og prøv å finne på noen konkrete ønsker i passende priskategori.

Det kan være lurt å ønske seg ting som forbrukes, slik aom kremer, dusjsåpe, servietter, lys, fin kaffe etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hun er faktisk ekstremt barnlig... Hun oppfører seg litt som en fjortiss og er sammen med en 15 år yngre mann... Så kanskje du er inne på noe. Uansett så synes jeg det er rart at hun alltid må gjøre noe annet enn det vi ønsker oss, bare fordi HUN mener det er kjedelig å få penger.

Og selv om tingene hadde vært fine, hvordan skal vi ha plass til 6 nye ting i året i x år framover? Vi kjøper jo ting selv også, ting VI vil ha...

Å kjøpe pynteting synes jeg er en uting, og som bare unger kan komme unna med som i eks ditt.

Jeg ville ikke ha gjort noe stort nummer ut av dette. Du kan uansett ikke bestemme hva hun skal gi i gave.

Ta i mot det dere og gi det bort på loppis etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...