Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

"Jeg har ikke vært borti så sære tilfeller. "

Og i denne tråden har vi to av dem! ;-)

Lol! :D

Helt enig; det som startet som et hjertesukk noen og enhver sikkert kunne kjenne seg igjen i, avdekket etterhvert en helt annen agenda, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest abrahamsen

Ja, men hun vil helst ikke at det skal forsvinne, da husker vi jo ikke henne vet det...

Hm.. Nei det der er jammen ikke lett. Er jo ikke særlig fint med masse nips i huset. En CD er det for dyrt for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baugspryden

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg har huset fullt av ting jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av og får stadig unyttige duppeditter jeg ikke trenger, pyntegjenstander som ikke passer noe sted...

Må ha større hus jeg snart!

Si til svigermor (og andre som kjøper ubrukelige ting) at du har fått *minimalistisk stil*

(Dette innebærer å ha lite nips og stæsj ståend fremme).

Si samtidig fra om hva du mangler..(evt)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Aldri turt å si det? Kanskje idé å begynne der?

Ja, det er jo litt av spmørsmålet mitt da, bør vi gjøre det og riskikere at hun blir sur, og i såfall hvem av oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Hm.. Nei det der er jammen ikke lett. Er jo ikke særlig fint med masse nips i huset. En CD er det for dyrt for henne?

Hun gir sin yngre sønn CD'er, hjemmebrente, som hennes kjæreste har lastet ned fra nett... Alt er jo bedre enn pynteting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si slike ting direkte blir ofte VELDIG feil, men man snakker jo sammen, og da går det an å nevne at nå er jammen huset overfullt av pyntegjenstander.

Evt. at "nå trenger jeg nye kjøkkenhåndkler" e.l. Det er jo alltid no man trenger i et hus, og om du har konkrete ønsker som er billige går ho kanskje for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svigermonster

Å si slike ting direkte blir ofte VELDIG feil, men man snakker jo sammen, og da går det an å nevne at nå er jammen huset overfullt av pyntegjenstander.

Evt. at "nå trenger jeg nye kjøkkenhåndkler" e.l. Det er jo alltid no man trenger i et hus, og om du har konkrete ønsker som er billige går ho kanskje for det?

Vi snakker ikke så mye sammen utenom da vi får gavene. Om vi er der utenom bursdager/jul så snakker hun ikke mye med meg hvertfall, da er hun bare opptatt av å rydde og ordne og sitter sjelden rolig lengre enn 1 minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Men så si nå fra da. Jeg synes det høres ut som at du bare vil ha symp og støtte til at mannen din bør si i fra? Kanskje han driter i det? Og det gjør jo ikke du?

Det er greit å ikke ønske seg diverse nips, men det er langt derifra til å forlange kun penger til å spare til oppvaskmaskin.

Jeg skjønner ikke holdningen din til lys, servietter etc..Mye greiere å få sånt en skapnips? Og en kan bare ikke bestille spenn av folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ikke så mye sammen utenom da vi får gavene. Om vi er der utenom bursdager/jul så snakker hun ikke mye med meg hvertfall, da er hun bare opptatt av å rydde og ordne og sitter sjelden rolig lengre enn 1 minutt.

Men da vil ho vel ikke se om du ikke har framme pyntegjenstandene du får heller????

Jeg har en bestemor som også har slike tendenser. Der er det ikke pyntegjenstander, men div. brukte ting som sikkert er kjøpt på loppemarked.

Det verste er at ho har god råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Men så si nå fra da. Jeg synes det høres ut som at du bare vil ha symp og støtte til at mannen din bør si i fra? Kanskje han driter i det? Og det gjør jo ikke du?

Det er greit å ikke ønske seg diverse nips, men det er langt derifra til å forlange kun penger til å spare til oppvaskmaskin.

Jeg skjønner ikke holdningen din til lys, servietter etc..Mye greiere å få sånt en skapnips? Og en kan bare ikke bestille spenn av folk.

Han mener det samme som meg, men vi vet begge to at hun vil bli sur. Bortkasta penger fra henne og vi vet hvor dyrebare penger er for henne...

Sier jeg det blir jeg nok forvist på livstid, noe som jo ikke gjør meg mye egentlig, tåler jo ikke dama, og hun snakker jo ikke med meg som det er... Så egentlig kan likegjerne jeg gjøre det, men det er jo ubehagelig da, og synes han burde takle sin mor bedre enn jeg kan.

Synes du seriøst at det er helt ok at noen er så gjerrige at de ikke greier bruke 200 kr på en gave? Jeg er bare ikke vant til sånne folk jeg, så gjerrige, som henne. I min familie og min tidligere svigerfamilie, så ga vi gaver for å glede de andre. Og da vil man jo gjerne at det skal være noe de ønsker seg. Og gavmildhet var også med i bildet der. Man greide å gi bort litt mer enn enn simpel nille ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Men da vil ho vel ikke se om du ikke har framme pyntegjenstandene du får heller????

Jeg har en bestemor som også har slike tendenser. Der er det ikke pyntegjenstander, men div. brukte ting som sikkert er kjøpt på loppemarked.

Det verste er at ho har god råd.

Hun er jo her 2 ganger i året da, og styr om jeg skal oppbevare tingene og så sette de fram til hun kommer da. Det første hun gjør er å se etter dem skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener det samme som meg, men vi vet begge to at hun vil bli sur. Bortkasta penger fra henne og vi vet hvor dyrebare penger er for henne...

Sier jeg det blir jeg nok forvist på livstid, noe som jo ikke gjør meg mye egentlig, tåler jo ikke dama, og hun snakker jo ikke med meg som det er... Så egentlig kan likegjerne jeg gjøre det, men det er jo ubehagelig da, og synes han burde takle sin mor bedre enn jeg kan.

Synes du seriøst at det er helt ok at noen er så gjerrige at de ikke greier bruke 200 kr på en gave? Jeg er bare ikke vant til sånne folk jeg, så gjerrige, som henne. I min familie og min tidligere svigerfamilie, så ga vi gaver for å glede de andre. Og da vil man jo gjerne at det skal være noe de ønsker seg. Og gavmildhet var også med i bildet der. Man greide å gi bort litt mer enn enn simpel nille ting.

Se det sånn da:

Jo mindre penger hun bruker på gaver nå, jo mer vil mannen din arve når hun sier takk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er jo her 2 ganger i året da, og styr om jeg skal oppbevare tingene og så sette de fram til hun kommer da. Det første hun gjør er å se etter dem skjønner du...

Ikke sett dem frem da! Gjør du det så tror hun jo at du liker dem såååå godt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Se det sånn da:

Jo mindre penger hun bruker på gaver nå, jo mer vil mannen din arve når hun sier takk for seg.

Neida, hun bruker pengene på seg selv i stedet da vetdu. Syden mange ganger i året, og bytter ut møblene hele tiden, så arv blir det nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Han mener det samme som meg, men vi vet begge to at hun vil bli sur. Bortkasta penger fra henne og vi vet hvor dyrebare penger er for henne...

Sier jeg det blir jeg nok forvist på livstid, noe som jo ikke gjør meg mye egentlig, tåler jo ikke dama, og hun snakker jo ikke med meg som det er... Så egentlig kan likegjerne jeg gjøre det, men det er jo ubehagelig da, og synes han burde takle sin mor bedre enn jeg kan.

Synes du seriøst at det er helt ok at noen er så gjerrige at de ikke greier bruke 200 kr på en gave? Jeg er bare ikke vant til sånne folk jeg, så gjerrige, som henne. I min familie og min tidligere svigerfamilie, så ga vi gaver for å glede de andre. Og da vil man jo gjerne at det skal være noe de ønsker seg. Og gavmildhet var også med i bildet der. Man greide å gi bort litt mer enn enn simpel nille ting.

Jeg synes det er bra knipent å bruke 200 kr på en julepresang etc til sin sønn & svigerdatter.

Men er dama gjerrig så er hun jo det, og en kan ikke presse vann av stein.

Derimot så går det an å prøve å kriseminimere, dermed hadde hvertfall JEG valgt å pense tankene over på ting i den prisklassen som jeg allikevel kunne hatt glede av..Fine lys etc..

Og uansett hvor knipent jeg synes det er å gi bort 200 krs gaver, synes jeg det er småknipent å bestille penger også...Det stimulerer jo ikke givergleden akkurat..;-)

P.S..Mannen din er kanskje enig med deg når dere snakker og morra når de snakker..DET er ikke helt sjeldent, særlig om det er noe man egentlig driter litt i, men som er viktig for dere to andre. Feigt, men ikke uvanlig..;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Ikke sett dem frem da! Gjør du det så tror hun jo at du liker dem såååå godt...!

Vi har aldri turt noe annet... Har tenkt å ta de bort nå til neste gang hun kommer, men gruer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Vi har aldri turt noe annet... Har tenkt å ta de bort nå til neste gang hun kommer, men gruer meg...

Jeg måtte bare ta meg sammen å tørre med min forrige "svigermor"..Hun var det mest geskjeftige vesenet jeg har vært borti, og hun hang pokker meg ting ubedt opp på vegggen, bestilte gardiner etc.

Jeg prøvde først med unskyldninger som at det er for dyrt, vi kunne komm til å ødelegge det blablabla..

Det funka ikke, så jeg var nødt til å si det som det var på et punkt, at vi hadde SVÆRT avvikende smak, og at vi gjerne ville innrede etter eget hode og smak..Sønnen turte ikke det, dessutn ga han mere faen enn meg.

Lykke til, slkt er litt tøft.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med konkrete ønsker, da, siden hun ber om det! Si dere ønsker dere Flaxlodd, ei bok, lys&servietter fra IKEA, nye badehåndklær, whatever!

Og nipset er det jo bare å stappe i kjellern og gi til loppis hvis du ikke vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jeg synes det er bra knipent å bruke 200 kr på en julepresang etc til sin sønn & svigerdatter.

Men er dama gjerrig så er hun jo det, og en kan ikke presse vann av stein.

Derimot så går det an å prøve å kriseminimere, dermed hadde hvertfall JEG valgt å pense tankene over på ting i den prisklassen som jeg allikevel kunne hatt glede av..Fine lys etc..

Og uansett hvor knipent jeg synes det er å gi bort 200 krs gaver, synes jeg det er småknipent å bestille penger også...Det stimulerer jo ikke givergleden akkurat..;-)

P.S..Mannen din er kanskje enig med deg når dere snakker og morra når de snakker..DET er ikke helt sjeldent, særlig om det er noe man egentlig driter litt i, men som er viktig for dere to andre. Feigt, men ikke uvanlig..;-P

Han er nok enig med meg. De krangler nesten alltid når hun stadig ringer, og hun er virkelig håpløs, og det sier han også til meg. Tror ikke han er av den pinglete type mann som ikke tør si ting som de er til meg, da hadde han neppe klaget på henne som han gjør... Noen menn greier faktisk dette med ærlighet til partner...

Grunnen til at han ikke tør, er at det jo er han som får høre det om hun blir sur, hun ringer jo ham daglig nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...