Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Mannen min kjøper det hun ønsker seg til henne, som jo selvsagt koster langt mer enn nille greien han og vi får.

Kanskje dere har mye bedre råd enn svigermor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

Si ifra før jul hva dere ønsker dere feks om dere samler på noe, forbruksvarer eller et gavekort på kinotur. Finn på noe som dere vet kommer til nytte og la mannen din si ifra at dere har nok pynteting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Du er enda mer gnien enn svigermor, så du burde kanskje ikke uttale deg. I min famile så slutter vi ikke bry oss om og glede folk selv om de blir voksne, moro med gaver da også, eller noe symbolsk, som penger.

Må riste på hodet når jeg hører sånne som deg. For et kjipt liv du må ha! Er livet liksom slutt når man blir voksen for deg eller?

Hadde ikke jeg hatt kontakt med min sønn og svigerdatter mer enn to ganger i året, hadde jeg også konsekvent kjøpt gaver til dem på Nille.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow to sett svigers! Fy farao, da har du litt av en utfordring. Jaja det er vel det man må betale for å ha to menn?

nå er det vel ikke akkurat frivillig at hun har to sett.. tenk deg litt om før du skriver da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Hadde ikke jeg hatt kontakt med min sønn og svigerdatter mer enn to ganger i året, hadde jeg også konsekvent kjøpt gaver til dem på Nille.....

Hvem har sagt hun ikke har kontakt med sin sønn? Hun ringer ham jo nesten hver dag. Og vi ses jo oftere, men hun er ikke typen som greier snakke med meg. Hun bare vimser rundt og skal orden alt, når vi er der. Pga hvordan hun er ses hun og min mann oftere enn jeg og hun, jeg orker bare ikke dama.

Så, det er ikke gaver til MEG som er problemet egentlig, men at hun ikke engang til sin sønn kan gi noe skikkelig. Vi får alltid gave sammen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svigermonster

Kanskje dere har mye bedre råd enn svigermor?

Nei, hun har jo flyttet inn hos en mann som har alt, og hun trenger ikke gjøre annet enn å bruke pengenen hans, noe hun er god på, så hun har ingen problemer økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg snakker jo ikke om jule- og bursdagsgaver, da. Snakker om sånn hverdagsgaver som man gir fordi det er hyggelig å ha meg seg noe når man er på besøk."

Ja, det var det jeg mente også:)

"Gruer meg til den dagen jeg må begynne med alt sånt sjøl - med full jobb og unger og dyr rekker jeg ikke være den perfekte husmora som sylter, safter, parterer elg, baker til jul osv osv. Gudskjelov for svigermødre og egne mødre!"

Må man begynne med det skjøl da?

Jeg blir nok aldri den husmora du beskriver her.

"Gruer meg til den dagen jeg må begynne med alt sånt sjøl - med full jobb og unger og dyr rekker jeg ikke være den perfekte husmora som sylter, safter, parterer elg, baker til jul osv osv. Gudskjelov for svigermødre og egne mødre!"

"Må man begynne med det skjøl da? Jeg blir nok aldri den husmora du beskriver her. "

Jeg begynner vel å innse at det blir nok aldri jeg heller... Litt synd, egentlig. All denne kunnskapen går bort når vår foreldregenerasjon dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligtalt, ville du likt å hatt huset fult av dill og dall fra Nille?

"Ærligtalt, ville du likt å hatt huset fult av dill og dall fra Nille?"

Nei - jeg ville ha sagt i fra til svigermora at vi ikke ønsket oss pynteting, men heller servietter, lys, spiselige ting etc, og jeg ville sagt det på en ryddig måte. Grunnen til at jeg synes denne svigerdattera virker utakknemmlig er at hun veier folk opp mot hvor mye en gave koster.

Hennes uvilje mot svigermora lyser igjennom her. Kanskje svigermora gir henne sånne dill-dallgaver på gjørs fordi hun ikke liker svigerdattera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Gruer meg til den dagen jeg må begynne med alt sånt sjøl - med full jobb og unger og dyr rekker jeg ikke være den perfekte husmora som sylter, safter, parterer elg, baker til jul osv osv. Gudskjelov for svigermødre og egne mødre!"

"Må man begynne med det skjøl da? Jeg blir nok aldri den husmora du beskriver her. "

Jeg begynner vel å innse at det blir nok aldri jeg heller... Litt synd, egentlig. All denne kunnskapen går bort når vår foreldregenerasjon dør...

Tja på en måte synd, men deilig å kunne slippe og kjøpe på butikken i steden:)

Min mormor var en veldig ivrig leser av matoppskrifter og strikkeoppskrifter.Jeg husker hun satt ved rokken og kardet ull. Strikket gensere, tykke ullunderbukser (som klødde fælt) og sokker til barnebarna. Hun lagde kaker og hadde alltid noe i godt å by på.Da hun kom på besøk, hadde hun alltid med seg masse mat. I hagen hadde hun gule og blå plommer, rabarbra, jordbær og bringebær, solbær og ripsbær, epler,poteter og gulerøtter og mye mer. Alt ble utnyttet i matlagingen. Jeg husker også at jeg var med henne og plukket blåbær og tyttebær.

Min morfar fisket og jaktet.Det ble laget fiskekaker, kjøttrull og masse annet.

Min mor strikker ikke og gjør ikke alt dette,men hun lager mer fra grunnen av enn meg.

Jeg ser for meg at hverdagen ville ha blitt travel om jeg skulle ha syltet og saftet og bakt og strikket, bøtt sokker, bakt brød og passet på at fryseren var full av godsaker.

Nei, jeg synes det er deilig og kjøpe julekaker på butikken jeg.Vi lager pepperkakehus med ungene da. Det er også lettvint å kjøpe ferdig pinnekjøtt isteden for å måtte dra i hus en halv sau:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

"Ærligtalt, ville du likt å hatt huset fult av dill og dall fra Nille?"

Nei - jeg ville ha sagt i fra til svigermora at vi ikke ønsket oss pynteting, men heller servietter, lys, spiselige ting etc, og jeg ville sagt det på en ryddig måte. Grunnen til at jeg synes denne svigerdattera virker utakknemmlig er at hun veier folk opp mot hvor mye en gave koster.

Hennes uvilje mot svigermora lyser igjennom her. Kanskje svigermora gir henne sånne dill-dallgaver på gjørs fordi hun ikke liker svigerdattera?

Ja, men det er jo ikke noe vi vet noe om. Kan hende svigermor er et troll av en annen verden med kontoen full av penger for alt vi vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

"Ærligtalt, ville du likt å hatt huset fult av dill og dall fra Nille?"

Nei - jeg ville ha sagt i fra til svigermora at vi ikke ønsket oss pynteting, men heller servietter, lys, spiselige ting etc, og jeg ville sagt det på en ryddig måte. Grunnen til at jeg synes denne svigerdattera virker utakknemmlig er at hun veier folk opp mot hvor mye en gave koster.

Hennes uvilje mot svigermora lyser igjennom her. Kanskje svigermora gir henne sånne dill-dallgaver på gjørs fordi hun ikke liker svigerdattera?

Det er nå ikke bare meg disse gavene er til, de er også til hennes sønn, så hva hun måtte mene om meg burde ikke si noe for hans gaver. Og dama HAR penger bare så det er sagt, men hun vil helst bare bruke dem på seg selv.

Hvis du synes man er utakknemlig og bortskjemt av å ikke få en felles gave til 100 kr engang, til 30 års dag, jul osv, så deg om det. Tror de færreste er i så gjerrig kategori som deg og svigermor gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Da har du ingenting å klage over. Du kan ikke kreve dyre ting eller penger, og du kan ikke forvente hun er tankeleser. Hvis du aldri ser eller snakker med henne er det ganske snilt av henne å gi en symbolsk gave. Samle alle tingene i en eske og gi på loppemarket en gang i året. Det kan umulig være et stort problem.

Hun snakker da med sin sønn og han fpår jo de samme crappy gavene. Jeg snakker ikke med henne fordi jeg nærmest hater henne. Dette med gavene bare understreker hennes rause natur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svigermonster

Helt enig - pakke opp penger må vel være det verste på julaften. Det har jeg i grunnen aldri sett!

Å få konvolutt med penger eller gavekort har alle steder jeg har vært vært veldig vanlig. Men det forutsetter at giver har penger, kanskje der det har skortet i din familie?

Å påstå det ikke er vanlig er som å si at jorden er flat- helt hjernedødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Det må da være lov å misslike svigerdatra si også *S*

Men jeg vet hun ikke misliker sønnen sin og som sagt for den som kan lese, så får vi alltid gaver sammen. Så da rammer hun sønnen sin om hun gjør det for å være slem mot meg. Og det er litt vel dumt da, selv for et svigermonster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få konvolutt med penger eller gavekort har alle steder jeg har vært vært veldig vanlig. Men det forutsetter at giver har penger, kanskje der det har skortet i din familie?

Å påstå det ikke er vanlig er som å si at jorden er flat- helt hjernedødt.

jeg sa - at jeg aldri har sett at noen har fått penger på julaften. og det er klart -jeg har kun feiret jul med egen familie. Så du må ha rett, vi er fattige, gjerrige, og døden nær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet hun ikke misliker sønnen sin og som sagt for den som kan lese, så får vi alltid gaver sammen. Så da rammer hun sønnen sin om hun gjør det for å være slem mot meg. Og det er litt vel dumt da, selv for et svigermonster.

Drit i det da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baugspryden

jeg sa - at jeg aldri har sett at noen har fått penger på julaften. og det er klart -jeg har kun feiret jul med egen familie. Så du må ha rett, vi er fattige, gjerrige, og døden nær :)

Dette monsteret har nok ikke lært at gleden å _gi_ er den største gleden, stakkars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette monsteret har nok ikke lært at gleden å _gi_ er den største gleden, stakkars..

Men hun har lært å holde liv i en skikkelig PMS-tråd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...