Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Måtte bare "le" litt av innlegget ditt da jeg kom til "kake".

Vi fikk en pose epler av naboen og snilt spurte gubben mammaen sin om hun ville ha dem.

Jo, hun takket og sa hun kunne bake kake til oss..

Jo, takk, vi måtte selv stå for 1 kg sukker, 1/2 kg smør, 5 egg og kanel..

Jepp, det var gave som smakte det..men var det EGENTLIG en gave?? Den kostet oss allt unntatt stekingen..

*LOL*

Den var litt drøy ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

Man er ikke glad for å ha en slik person i familien, uten å si noe mer om det...

Hun er av typen som kan ha med en jorbærkurv når hun kommer på besøk, men som forlanger å få med det som blir igjen med hjem... Helst skulle man vel ikke spist av de i det hele tatt...

Svigermor bakte 5 kaker til bryllupet vårt. Vi var jo alle ganske mette etter dagen og det ble lite kakespising på oss.. kakene.. de ble tatt hjem igjen av svigermor. ... så de forsvant i frysern til en annen anledning..

vi fikk ikke engang smakt på dem... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Den var litt drøy ja ;)

:) hva skal en gjøre da..

Svigermor er dessverre ikke ens egen mor, men stort sett et totalt annerledes vesen..

sukk..

Det som føles normalt i den fam. er så absolutt ikke normalt hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Å gi bestilte gaver gir iallefall meg en sur smak i munnen. 400,- i morsdagsgave syns jeg var ganske mye også, en har da som regel to mødre å gi til når man er et par.

Hehe, først leste jeg at dere ga henne en blomsterbukett OG hundre kroner ;-) Jammen godt jeg leste feil.

Åh nei.. ikke noe OG der..

Bare buketten..!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, jeg bestiller slett ikke gaver. Jeg lar faktisk folk kjøpe det de ønsker å gi bort. Bestilte gaver er noe av det kjipeste jeg kan gi bort. Og å gi hverandre penger syns jeg faktisk er utrolig kjedelig og nesten ubehagelig å både få og gi bort."

Du og svigermor er av samme ulla da skjønner jeg. Bedre å gi bort noe ræl JEG vil gi enn å gi dem noe DE vil ha...

Det skal da ikke være summen det kommer an på.

"De tingene dere får av svigermor er gaver, dere har ingenting med å nesten forlange at hun skal gi dere penger. Det er synd for henne om dere kaster gavene hun gir bort, det er ikke deres penger"

Nei, men skal vi liksom bruke et skap på å oppbevare dritten da? Selvsagt ikke. Pynteting kjøper man IKKE til folk, det er for personlig. Hadde vært bedre om hun kjøpte noe vi ville ha selvsagt, da ville hun jo for en gangs skyld oppleve at vi ble glade også for gaven, det burde da vært gøy for henne.

Ser ikke problemet. Liker du ikke det du får kan du enten bytte eller gi til Fretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg svarte på et tøysesvar om at om hun sparte penger på gaver til oss så ble det mer å arve. Det gjør det ikke siden hun er flink til å bruke penger på andre ting en gaver. Mer teskje?

Er jammen ikke sikker på at jeg ville spandert mer enn en tyggis på deg jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi liksom ønske oss stearinlys da? Synes det hele blir vel dumt jeg, når en ser på at vi alltdi får 1000 kr + hver av mine foreldre, og 500 + av min søster hver. Så skal vi ønske oss noen usle stearinlys av henne.

Kunne jo blitt litt komisk ønskeliste. Til min famile masse vanlige ting, også et avsnitt til henne: flax lodd og stearinlys, hehe...

Hadde min svigerdatter vært så bortskjemt som deg, kan det godt hende jeg hadde begynt å handle på Nille også... Jeg får inntrykk av at du er ei svært utakknemmlig svigerdatter - som måler folk etter prisen på gavene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min svigerdatter vært så bortskjemt som deg, kan det godt hende jeg hadde begynt å handle på Nille også... Jeg får inntrykk av at du er ei svært utakknemmlig svigerdatter - som måler folk etter prisen på gavene!

Som jeg ville ha skrevet det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min svigerdatter vært så bortskjemt som deg, kan det godt hende jeg hadde begynt å handle på Nille også... Jeg får inntrykk av at du er ei svært utakknemmlig svigerdatter - som måler folk etter prisen på gavene!

Det har vel ingenting med prisen,men nille gaver er så utrolig "teite" gaver for å si det dumt.

Gaver til fam en er glad i skal det legges noe omtanke i , og gaver fra nille er "nødløsninger" når en ikke vet bedre..

mener jeg da..

men jeg har fått nok nillegaver av en venninne hver jul/bursdag så da jeg tilslutt kjøpte nillegave tilbake til henne tok hun hintet - og kuttet meg ut som "gavevenn" ble plutselig for kjedelig å gi noe så hun sa hun ønsket at vi sluttet med gaver. Jaja, tenkte jeg, falt ikke gaven i smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ingenting med prisen,men nille gaver er så utrolig "teite" gaver for å si det dumt.

Gaver til fam en er glad i skal det legges noe omtanke i , og gaver fra nille er "nødløsninger" når en ikke vet bedre..

mener jeg da..

men jeg har fått nok nillegaver av en venninne hver jul/bursdag så da jeg tilslutt kjøpte nillegave tilbake til henne tok hun hintet - og kuttet meg ut som "gavevenn" ble plutselig for kjedelig å gi noe så hun sa hun ønsket at vi sluttet med gaver. Jaja, tenkte jeg, falt ikke gaven i smak?

Nille kan ha en del fine ting innimellom de! Men en del ræl også. Så lenge gaven gis med omtanke spiller det vel ingen rolle hvor den er kjøpt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lest hele tråden, det virker som om at du er forarget på din svigermor over at hun gir så billige gaver, og sammenligner gavenes verdi fra din familie og fra din manns mor.

Det er ukjærlig gjort. Du kan da ikke oppdra din svigermor til at gi like dyre gaver som din familie åbenbart er i stand til.

Din svigermors penger må hun vel få lov til å disponere som hun vil, og du bør være glad til at hun er frisk og rask og ikke trenger omsorg fra sønn og svigerdatter.

Kravet til prisen på gavene bør du justere etter hva din svigermor er villig til at betale.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille kan ha en del fine ting innimellom de! Men en del ræl også. Så lenge gaven gis med omtanke spiller det vel ingen rolle hvor den er kjøpt vel?

Ja er det omtanke ja, men som "svigermonster" beskriver så er det tydelig at omtanken er glemt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest tråden, men jeg vil foreslå at dere slutter med presanger til jul.

Man bruker masse penger på presanger og så får man masse småting igjen som man ikke har bruk for.

Jeg gir ungene penger til jul og så kjøper jeg en stor julepresang til meg sjøl. Lettvint og greit. Minstemann kjøper jeg presanger til da, noe han trenger og ønsker seg.

Men at voksne skal drive å kjøpe til hverandre, synes jeg er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vi SIER jo hva vi ønsker oss. Feks oppvaskmaskin eller kaffetrakter, og da penger til denne. Alle andre i familien gir gladelig penger til slik sparing (mine foreldre kan jo også slå til å gi tingen om det dreier seg om noe under 2000), og da får vi jo også kjøpt slike ting. Hvorfor skulle det være så mye vanskeligere for henne? Fordi hun da virkelig må VISE hvor LITE hun gir? hehe...

Jeg hadde besvimt hvis ungene hadde forlangt slike gaver.

Derimot kan jeg bestille gave av ungene mine men ikke til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Hun gir sin yngre sønn CD'er, hjemmebrente, som hennes kjæreste har lastet ned fra nett... Alt er jo bedre enn pynteting...

*knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du seriøst mener det burde du kanskje treffe henne, eller kanskje du ER henne?

Seriøst, sterinlys er fin gave til jul og bursdag? Du mener ikke det??

Jo -det mener jeg. Julaften er for unga - bare tull at voksne skal bytte penger seg i mellom. Gubben og jeg gir hverandre en ting til kr.20,- det er like spennende hvert år å se hva han har funnet på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjør man da det på en eller annen måte. Formidler ønsker, hvordan skal man ellers vite hva man skal kjøpe?? Med min famile så formidles ønsker både muntlig, på mail og sms.

Hun spør jo hun også, men velger bare å overse ønskene. Hvorfor hun da spør er et mysterium.

Hvordan vet du hva du skal kjøpe til folk da? Bare går du på nille og finner noe kanskje?

Jeg kjøper ikke til voksne folk - men det kan godt være en bunt med lys og noen pene servietter til en venninne -med en flaske vin til.

Du er skikkelig bortskjemt, vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det omtanke ja, men som "svigermonster" beskriver så er det tydelig at omtanken er glemt..

Det må da være lov å misslike svigerdatra si også *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest tråden, men jeg vil foreslå at dere slutter med presanger til jul.

Man bruker masse penger på presanger og så får man masse småting igjen som man ikke har bruk for.

Jeg gir ungene penger til jul og så kjøper jeg en stor julepresang til meg sjøl. Lettvint og greit. Minstemann kjøper jeg presanger til da, noe han trenger og ønsker seg.

Men at voksne skal drive å kjøpe til hverandre, synes jeg er bare tull.

Sånn gjør vi også. Men vi får masse Tupperware fra mamma :) - som vi har sagt fra om hva vi vil ha først.

Ellers kjøper gubben og jeg en ting til hverandre til 20,- - med OMTANKE :)

hehe

Jula er jo så mye mer enn å telle pengene til hverandre, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke til voksne folk - men det kan godt være en bunt med lys og noen pene servietter til en venninne -med en flaske vin til.

Du er skikkelig bortskjemt, vet du det?

Jeg elsker levende lys og hadde blitt kjempeglad for stearinlys i farger, fasonger jeg kanskje ikke hadde tenkt på selv....

Hadde ikke trengt vinflaske i tillegg, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...