Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Å ønske seg penger i julegave syns jeg er skikkelig barnslig.

Og å "si i fra" om dårlige gaver er også barnslig og frekt.

Dere tar i mot, takker pent og lemper direkte ut det dere ikke liker.

Helt enig - pakke opp penger må vel være det verste på julaften. Det har jeg i grunnen aldri sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

"Nei, jeg bestiller slett ikke gaver. Jeg lar faktisk folk kjøpe det de ønsker å gi bort. Bestilte gaver er noe av det kjipeste jeg kan gi bort. Og å gi hverandre penger syns jeg faktisk er utrolig kjedelig og nesten ubehagelig å både få og gi bort."

Du og svigermor er av samme ulla da skjønner jeg. Bedre å gi bort noe ræl JEG vil gi enn å gi dem noe DE vil ha...

Det skal da ikke være summen det kommer an på.

"De tingene dere får av svigermor er gaver, dere har ingenting med å nesten forlange at hun skal gi dere penger. Det er synd for henne om dere kaster gavene hun gir bort, det er ikke deres penger"

Nei, men skal vi liksom bruke et skap på å oppbevare dritten da? Selvsagt ikke. Pynteting kjøper man IKKE til folk, det er for personlig. Hadde vært bedre om hun kjøpte noe vi ville ha selvsagt, da ville hun jo for en gangs skyld oppleve at vi ble glade også for gaven, det burde da vært gøy for henne.

Tror du hun gir det hun selv mener er RÆL for å være ekkel da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør vi også. Men vi får masse Tupperware fra mamma :) - som vi har sagt fra om hva vi vil ha først.

Ellers kjøper gubben og jeg en ting til hverandre til 20,- - med OMTANKE :)

hehe

Jula er jo så mye mer enn å telle pengene til hverandre, ikke sant?

Ja, jeg orker ikke all den handlinga til venninner og fjern familie. Finner jeg noe brukbart til de store ungene uten stress så kjøper jeg det da.

Og så "får" vi en tusenlapp hver av mora mi.

Hihi, jeg skjønner godt at du vil ha Tupperware hvis du kan velge det du vil. Det er noe helt annet enn ubrukelig lysestaker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker levende lys og hadde blitt kjempeglad for stearinlys i farger, fasonger jeg kanskje ikke hadde tenkt på selv....

Hadde ikke trengt vinflaske i tillegg, nei.

Nettopp! .) Jeg fikk lys i en nydelig karamell-oransjefarge av en venninne -bundet sammen med bast -og et koselig kort, Små skatter sånt, syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg orker ikke all den handlinga til venninner og fjern familie. Finner jeg noe brukbart til de store ungene uten stress så kjøper jeg det da.

Og så "får" vi en tusenlapp hver av mora mi.

Hihi, jeg skjønner godt at du vil ha Tupperware hvis du kan velge det du vil. Det er noe helt annet enn ubrukelig lysestaker osv.

Ja - nå har jeg to sånne gryter med lokk man kan steke steik i - men tør jo ikke bruke dem da - hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! .) Jeg fikk lys i en nydelig karamell-oransjefarge av en venninne -bundet sammen med bast -og et koselig kort, Små skatter sånt, syns jeg :)

Åja, spesielt hvis de har gjort seg flid med gaven, blir det jo så rørende..

Jeg mener også at julaften er for barna, men ettersom barna har vokst til, har jeg fått noen skjønne gaver kjøpt på Nille. De er utvalgt med største omtanke og pakket inn med glede av de fornøyde giverene.. Bytter ikke inn en av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja - nå har jeg to sånne gryter med lokk man kan steke steik i - men tør jo ikke bruke dem da - hehe.

Du må jo prøve dem. Vær litt modig nå flisa. Plast??? I steikovnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, spesielt hvis de har gjort seg flid med gaven, blir det jo så rørende..

Jeg mener også at julaften er for barna, men ettersom barna har vokst til, har jeg fått noen skjønne gaver kjøpt på Nille. De er utvalgt med største omtanke og pakket inn med glede av de fornøyde giverene.. Bytter ikke inn en av dem!

Enig -en får bare finne seg i at hjemme ikke kan bli helt sånn i vår alder; http://www.akdesign.info/spiseplass/spiseplass-401.jpg

det er nok mer sånn:http://cache.finn.no/mmo/realestate/emmidtnorge/emmidtnorge406026115091345_40602614.jpg

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Har lest mesteparten av traaden.

Bli voksen!

Det er lov aa flire av gavene - og ta dem frem naar hun kommer(ihvertfall de du ikke har gitt til loppemarked)

Hvorfor liker hun deg ikke?

Kanskje har akkurat det ingenting med deg aa gjoere.

Men kanskje har det?

Jeg har to sett med svigerforeldre - vi er ikke alltid paa samme boelgelengde,f.eks naar det gjelder smak.

Men betyr det saa mye i den store sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig -en får bare finne seg i at hjemme ikke kan bli helt sånn i vår alder; http://www.akdesign.info/spiseplass/spiseplass-401.jpg

det er nok mer sånn:http://cache.finn.no/mmo/realestate/emmidtnorge/emmidtnorge406026115091345_40602614.jpg

*knegg*

Kjente meg nok mer hjemme i det siste bildet, ja.

Å ha et hjem så sterilt som første bilde er umulig med unger, kamerater, katter og andre dyr.

Tror ikke jeg ville trives heller. Her skal ungene trives og bruke hjemmet vårt.

Før en får sukk for seg så er det på an igjen med barnbarn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg nok mer hjemme i det siste bildet, ja.

Å ha et hjem så sterilt som første bilde er umulig med unger, kamerater, katter og andre dyr.

Tror ikke jeg ville trives heller. Her skal ungene trives og bruke hjemmet vårt.

Før en får sukk for seg så er det på an igjen med barnbarn....

Jeg er jo der jeg da - med barnebarn...:) -og svigersønner in spe med mopeder og glupende apetitt. Og datakamerater, gitarkamerater, vinvenninner, filmvenninner, nabounger, svigerdrager, tanteunger og Jehovas Vitner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den så jo kjekk ut.

Jeg driver og putter all mat i en ildfast form i steikovnen for tida.

Jeg har tenkt ¨¨¨¨å begynne å spise bare kjøtt og fett......jeg prøvde å lage en sånn rett i stad -fikk helt huepine. Tok 3 egg og blandet med kremfløte - stekte det og hadde på majones.

FYttihælvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt ¨¨¨¨å begynne å spise bare kjøtt og fett......jeg prøvde å lage en sånn rett i stad -fikk helt huepine. Tok 3 egg og blandet med kremfløte - stekte det og hadde på majones.

FYttihælvete.

Du er gærn.

Det hørtes ikke noe godt ut. Også med majones.

Jeg bare eter og eter for tida, fremdeles, har aldri vært så sulten i hele mitt liv.

Forresten har vi fått Lidl i Oslo også og der er det jammen mye godis. Jeg har smakt kokosbollene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo der jeg da - med barnebarn...:) -og svigersønner in spe med mopeder og glupende apetitt. Og datakamerater, gitarkamerater, vinvenninner, filmvenninner, nabounger, svigerdrager, tanteunger og Jehovas Vitner :)

Det burde så absolutt dekke det meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gærn.

Det hørtes ikke noe godt ut. Også med majones.

Jeg bare eter og eter for tida, fremdeles, har aldri vært så sulten i hele mitt liv.

Forresten har vi fått Lidl i Oslo også og der er det jammen mye godis. Jeg har smakt kokosbollene også.

Jeg leser boka til Sten Sture Skaldeman :)http://lillemaane.no/forfatter/sten_sture_skaldeman.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg har tenkt ¨¨¨¨å begynne å spise bare kjøtt og fett......jeg prøvde å lage en sånn rett i stad -fikk helt huepine. Tok 3 egg og blandet med kremfløte - stekte det og hadde på majones.

FYttihælvete.

Du har fått den nye boka di eller? Jeg leste den jeg og, lett med fett eller hva den het. Men tror det blir umulig for meg å følge den dietten. Bare kjøtt og saus til middag? Ikke potet,ris,grønnsaker eller noe. Ikke mye hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Du har fått den nye boka di eller? Jeg leste den jeg og, lett med fett eller hva den het. Men tror det blir umulig for meg å følge den dietten. Bare kjøtt og saus til middag? Ikke potet,ris,grønnsaker eller noe. Ikke mye hvertfall..

Henger visst litt etter jeg ja... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...