Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest abrahamsen

Hadde min svigerdatter vært så bortskjemt som deg, kan det godt hende jeg hadde begynt å handle på Nille også... Jeg får inntrykk av at du er ei svært utakknemmlig svigerdatter - som måler folk etter prisen på gavene!

Ærligtalt, ville du likt å hatt huset fult av dill og dall fra Nille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det er helt merkelig. Mor og far steker koteletter i den.....ser sånn ut: http://www.tupperware.sk/images/ultraplus2.jpg

Jeg har ikke en sånn sjøl, men har sett den bli brukt i stekeovnen, der en rå kylling ble stekt i den, på en seng av grønnsaker. Ble kjempegodt!

Ta det helt med ro, den smelter ikke i ovnen (hvis det er derfor du ikke har turt å prøve?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jeg kjøper ikke til voksne folk - men det kan godt være en bunt med lys og noen pene servietter til en venninne -med en flaske vin til.

Du er skikkelig bortskjemt, vet du det?

Bortskjemt fordi man synes ræl og sterinlys er skikkelige simple gaver? Jeg lever ikke på sosialen og ikke min eller mannens familie heller så vi har fint råd til å gi bedre gaver enn det. Det er da faktisk vanlig å gi gaver til hverabdre på bursdgaer og til jul, hvertfall er jeg vant til det. Og da gir man ikke bort noe billig skræp, men man er vel bortskjemt om man er vant til det... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jo -det mener jeg. Julaften er for unga - bare tull at voksne skal bytte penger seg i mellom. Gubben og jeg gir hverandre en ting til kr.20,- det er like spennende hvert år å se hva han har funnet på :)

Ja, ikke sant. Du er enda mer gnien enn svigermor, så du burde kanskje ikke uttale deg. I min famile så slutter vi ikke bry oss om og glede folk selv om de blir voksne, moro med gaver da også, eller noe symbolsk, som penger.

Må riste på hodet når jeg hører sånne som deg. For et kjipt liv du må ha! Er livet liksom slutt når man blir voksen for deg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jeg hadde besvimt hvis ungene hadde forlangt slike gaver.

Derimot kan jeg bestille gave av ungene mine men ikke til den prisen.

Så su kan stille krav til ungene dine, men ikke omvendt?? Vi forventer selvsagt ikke å få mye, men noe kunne vært hyggelilg selvsagt. Og særlig noe en ville ha. Julegave til 1000 og bursdag til halve er da neppe uvanlig. Vi er da ikke akkurat styrtrike heller. Men foreldre har råd til å gi barna sine litt vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svigermonster

Jeg har ikke lest tråden, men jeg vil foreslå at dere slutter med presanger til jul.

Man bruker masse penger på presanger og så får man masse småting igjen som man ikke har bruk for.

Jeg gir ungene penger til jul og så kjøper jeg en stor julepresang til meg sjøl. Lettvint og greit. Minstemann kjøper jeg presanger til da, noe han trenger og ønsker seg.

Men at voksne skal drive å kjøpe til hverandre, synes jeg er bare tull.

Deg om det. Vi voksne synes fortsatt det er hyggelig å bli satt pris på, og skulle man sluttet med gaver, så ville julen bli trist. Kanskje annerledes når man får barn. Men mine foreldre setter da fortsatt stor pris på å få gaver og også få gis oss gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Hei!

Jeg har lest hele tråden, det virker som om at du er forarget på din svigermor over at hun gir så billige gaver, og sammenligner gavenes verdi fra din familie og fra din manns mor.

Det er ukjærlig gjort. Du kan da ikke oppdra din svigermor til at gi like dyre gaver som din familie åbenbart er i stand til.

Din svigermors penger må hun vel få lov til å disponere som hun vil, og du bør være glad til at hun er frisk og rask og ikke trenger omsorg fra sønn og svigerdatter.

Kravet til prisen på gavene bør du justere etter hva din svigermor er villig til at betale.

Hilsen

Det er da virkelig ikke prisen jeg er opptatt av heller, men dumt å få søppel da. Da kunne hun jo like gjerne spart pengene sine. Vi hadde vært glade om vi fikk en 100 lapp hver vi heller ern noe vi må kaste. Men de pengene kunne vi da lagt i sparehaugen i det minste.

Og det er klart man synes det blir litt gjerrig når man selv er vant til at folk verdsetter en litt mer enn det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Hadde min svigerdatter vært så bortskjemt som deg, kan det godt hende jeg hadde begynt å handle på Nille også... Jeg får inntrykk av at du er ei svært utakknemmlig svigerdatter - som måler folk etter prisen på gavene!

Som sagt, det er ikke prisen jeg er er opptatt av men det å ikke få søppel. En 100 lapp eller 50 lapp for den saks skyld ville jo vært mye mer kjærkommen da dette er noe en kan bruke til noe. Og selvsagt synes man noen er overdreven knipen når man i 35 årsdagsgave fra sin mor (altså min mann) får en nille ting til kanskje 50 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Er jammen ikke sikker på at jeg ville spandert mer enn en tyggis på deg jeg heller.

Det tviler jeg ikke på, du virker også rimelig gnien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Ser ikke problemet. Liker du ikke det du får kan du enten bytte eller gi til Fretex.

Problemet er jo at hun kater penger rett i søpla. Men den lille hjernen din greier vel ikke oppfatte noe som står sort på hvitt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Puh - trodde jeg var helt unormal her:-) Men jeg snakker jo ikke om jule- og bursdagsgaver, da. Snakker om sånn hverdagsgaver som man gir fordi det er hyggelig å ha meg seg noe når man er på besøk.

Gruer meg til den dagen jeg må begynne med alt sånt sjøl - med full jobb og unger og dyr rekker jeg ikke være den perfekte husmora som sylter, safter, parterer elg, baker til jul osv osv. Gudskjelov for svigermødre og egne mødre!

:-)

"Men jeg snakker jo ikke om jule- og bursdagsgaver, da. Snakker om sånn hverdagsgaver som man gir fordi det er hyggelig å ha meg seg noe når man er på besøk."

Ja, det var det jeg mente også:)

"Gruer meg til den dagen jeg må begynne med alt sånt sjøl - med full jobb og unger og dyr rekker jeg ikke være den perfekte husmora som sylter, safter, parterer elg, baker til jul osv osv. Gudskjelov for svigermødre og egne mødre!"

Må man begynne med det skjøl da?

Jeg blir nok aldri den husmora du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Til bryllupet vårt fikk vi av mine foreldre: 25000 som skulle dekke mye av br. utgiftene. (De lever for tiden på trygd men er av typen som klarer å spare slik at de har å gi når det trengs). Av svigermor fikk vi en duk. Den var helt ok den, men derimot av svigermors mor og far (som er millionærer med stor M) fikk vi beskjed det skulle vanke en stoooooooooor gave. (Dette sa svigermor selv). Vi gledet oss selvfølgelig-- dagen kom og på gavebordet lå det et sengeteppe fra bestisene. På pakken sto det at den var produsert i 1988... hmm.. vi giftet oss i 2005 så den har ligget en stund. Dessuten fikk gubben 1000 kr under bordet av bestemor, men dette måtte bestefar ikke vite om da han ville reagere på en slik dyr gave..

Er det gjerrighet eller er det bare en type folk som er slik?

Jeg KREVER ikke gaver/dyre gaver, men når en får beskjed at det skal vanke flotttttttte gaver, da blir en litt paff etter en slik ting. Gubbens søster gav forresten også 1000 kr så hun konkurrerte jo ut både sin egen mor og sine egne besteforeldre.

Hipp hurra for millionærene:)=

Akk ja, noen er bare gniene med stor G ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er jo at hun kater penger rett i søpla. Men den lille hjernen din greier vel ikke oppfatte noe som står sort på hvitt engang.

Oi!

Kanskje ta på forhåndsvisning og tenke seg litt om, før man sender et svar som det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BoogieWoogia

Men begynn å ønsk dere noe da! Det er normalt å ikke ville gi penger. Ønsk dere (en konkret) bok, en cd, skjerf og votter, ullvangsokker, hånkler m.m. Noe som ikke er for dyrt og som dere faktisk har lyst på. Så kan alle bli fornøyde. Du kan ikke diktere prisen på gaver, men når man ikke kommer med føringer, blir det gjerne dilleting man ikke ønsker seg. Svigermor er ikke tankeleser heller. Ønsk dere en kopp i et servise dere har, ny pysj til ungene eller hva som helst. Mår dere legger fram ønskene (det bør bare være et par ting) si også klart i fra (ikke surt) at pynteting begynner vi å få nok av! (legg gjerne til: vi har jo fått så mye fint av deg at vi må begynne å bruke det mer).

(jeg har ikke lest hele tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at hun kater penger rett i søpla. Men den lille hjernen din greier vel ikke oppfatte noe som står sort på hvitt engang.

Oi. Med sånne kommentarer mister du raskt sympati, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Men begynn å ønsk dere noe da! Det er normalt å ikke ville gi penger. Ønsk dere (en konkret) bok, en cd, skjerf og votter, ullvangsokker, hånkler m.m. Noe som ikke er for dyrt og som dere faktisk har lyst på. Så kan alle bli fornøyde. Du kan ikke diktere prisen på gaver, men når man ikke kommer med føringer, blir det gjerne dilleting man ikke ønsker seg. Svigermor er ikke tankeleser heller. Ønsk dere en kopp i et servise dere har, ny pysj til ungene eller hva som helst. Mår dere legger fram ønskene (det bør bare være et par ting) si også klart i fra (ikke surt) at pynteting begynner vi å få nok av! (legg gjerne til: vi har jo fått så mye fint av deg at vi må begynne å bruke det mer).

(jeg har ikke lest hele tråden)

Som sagt så må det da bli opp til mannen, jeg snakker så og si aldri med henne, utenom ved de anledningene gavene overreskkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Oi. Med sånne kommentarer mister du raskt sympati, i hvert fall.

Ikke ute etter det heller, og noen er faktisk litt tette i nøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke ønsket meg penger at ei som kun gir bort billig nips. Det er jo tydelig at hun bruker lite penger på gaver, og da vil det vel se litt rart ut om dere får en konvolutt med en femtilapp f.eks? Vil tro det er derfor hun insisterer på å gi gave. Hva med å ønske dere vin, servietter, lys eller andre ting som blir brukt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...