Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Til bryllupet vårt fikk vi av mine foreldre: 25000 som skulle dekke mye av br. utgiftene. (De lever for tiden på trygd men er av typen som klarer å spare slik at de har å gi når det trengs). Av svigermor fikk vi en duk. Den var helt ok den, men derimot av svigermors mor og far (som er millionærer med stor M) fikk vi beskjed det skulle vanke en stoooooooooor gave. (Dette sa svigermor selv). Vi gledet oss selvfølgelig-- dagen kom og på gavebordet lå det et sengeteppe fra bestisene. På pakken sto det at den var produsert i 1988... hmm.. vi giftet oss i 2005 så den har ligget en stund. Dessuten fikk gubben 1000 kr under bordet av bestemor, men dette måtte bestefar ikke vite om da han ville reagere på en slik dyr gave..

Er det gjerrighet eller er det bare en type folk som er slik?

Jeg KREVER ikke gaver/dyre gaver, men når en får beskjed at det skal vanke flotttttttte gaver, da blir en litt paff etter en slik ting. Gubbens søster gav forresten også 1000 kr så hun konkurrerte jo ut både sin egen mor og sine egne besteforeldre.

Hipp hurra for millionærene:)=

Jeg hadde ALDRI tatt i mot så mye penger fra foreldre på trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror vi har å gjøre med et velkjent troll, ja. Og trakk meg så snart jeg skjønte det.

Det er gøy da -) og vedkommende har med seg en sparringpartner -som så mange ganger før - denne gangen Qwerty2.

Den minner veldig om en for eller mot at parteren kunne FÅ LOV til runke - hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy da -) og vedkommende har med seg en sparringpartner -som så mange ganger før - denne gangen Qwerty2.

Den minner veldig om en for eller mot at parteren kunne FÅ LOV til runke - hehe

Ofte er sånt gøy, men ikke med denne, for hun kan være så ondskapsfull.

Noen her i tråden har svart noe om sosiale antenner. Jeg tror de er der i massevis. Det er empatien som mangler. Den kombinasjonen er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør mora di da vel :-)

Ellers tror jeg du kan bruke leirgryte-oppskrifter.

Han som tilberedte mat i tupperware-gryta kalte den i alle fall "leirgryte a la tupperware" :-)

AHA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er sånt gøy, men ikke med denne, for hun kan være så ondskapsfull.

Noen her i tråden har svart noe om sosiale antenner. Jeg tror de er der i massevis. Det er empatien som mangler. Den kombinasjonen er farlig.

Vet - man må bare ikke la seg såra. Men hva vet jeg -som ikke har noe liv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare "le" litt av innlegget ditt da jeg kom til "kake".

Vi fikk en pose epler av naboen og snilt spurte gubben mammaen sin om hun ville ha dem.

Jo, hun takket og sa hun kunne bake kake til oss..

Jo, takk, vi måtte selv stå for 1 kg sukker, 1/2 kg smør, 5 egg og kanel..

Jepp, det var gave som smakte det..men var det EGENTLIG en gave?? Den kostet oss allt unntatt stekingen..

1 kg sukker i kaka? - da fikk de heller bare ta den med seg ja...

*lol*

Skulle tatt stua tyttebær i selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Men som du sa - det er ikke så mange kronene hun kaster i søpla da:)

For henne er det mer enn nok. Dama er gjerrig med stor G, du vet åssen det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Hva gir DU til svigermor?

Mannen min kjøper det hun ønsker seg til henne, som jo selvsagt koster langt mer enn nille greien han og vi får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Kjøper du/dere fine dyre gaver til henne eller..?

Kanskje en ide å begynne å kjøpe små pynteting til henne også. :-)

Hun får mye dyrere gaver ja, og mannen min kjøper alltid det hun ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får mye dyrere gaver ja, og mannen min kjøper alltid det hun ønsker seg.

Kanskje dere skulle slutte å kjøpe til hverandre -så kunne dere brukt pengene på det dere ønsket dere - hver for seg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svigermonster

Kanskje dere skulle slutte å kjøpe til hverandre -så kunne dere brukt pengene på det dere ønsket dere - hver for seg? :-)

Nei, det blir for stusselig. Liker å gi bort ting jeg. Hyggelig å se at andre blir glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den kostet oss allt unntatt stekingen.."

Den kostet stekingen PLUSS tiden det tok å lage den. Sett opp en normal timepris, og jeg tror du ser at det er mer enn sukkeret og melet kostet.

De fleste som TILBYR å bake en kake for en full eske med nye epler ville ha tilbydd kaka gratis, ikke kreve sukker og smør for 20 kr!

Spesielt i dette forholdet,der svigermor kjører vår bil som vi betaler alle regninger på ( årsavgift, forsikring, billån og reparasjoner, som tilsammen har kostet oss nesten 20000 i år). Det er et prinsipp her.

En TILBYR seg ikke da, hadde vi spurt om hun ville gjort det hadde det vært en ting. Men å kreve noe i et slikt tilfelle er rett og slett smålig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI tatt i mot så mye penger fra foreldre på trygd.

Det var en gave og de gjorde det med glede. Du kjenner ikke familien min. Jeg er minstemann av 4 barn og alle de tre før meg fikk samme gave.

Foreldrene mine er ikke smålige og de ønsket at vi skulle ha et bryllup vi ikke hadde råd til selv.

Gaver gis med glede og de krevde ingenting tilbake. Det var en gave som gledet oss - og dem.

Håper jeg ender opp i mine foreldres rolle etterhvert, for på svigersside er det lite å se opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg sukker i kaka? - da fikk de heller bare ta den med seg ja...

*lol*

Skulle tatt stua tyttebær i selvsagt!

morsom de er da, eller bare fått ei flis i fingern?

den var like bløt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den kostet oss allt unntatt stekingen.."

Den kostet stekingen PLUSS tiden det tok å lage den. Sett opp en normal timepris, og jeg tror du ser at det er mer enn sukkeret og melet kostet.

Var ikke vi som bad om kaka. Det var et tilbud. Og en "gave" skal gis uten å kreve noe tilbake.

Ellers er det ikke noen gave men en tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som TILBYR å bake en kake for en full eske med nye epler ville ha tilbydd kaka gratis, ikke kreve sukker og smør for 20 kr!

Spesielt i dette forholdet,der svigermor kjører vår bil som vi betaler alle regninger på ( årsavgift, forsikring, billån og reparasjoner, som tilsammen har kostet oss nesten 20000 i år). Det er et prinsipp her.

En TILBYR seg ikke da, hadde vi spurt om hun ville gjort det hadde det vært en ting. Men å kreve noe i et slikt tilfelle er rett og slett smålig!

Enig at det var noe spesielt...men jeg (som ikke er spes glad i å bake - særlig eplekake med skrelling osv) hadde vært glad for tilbudet.

Synes derfor det var like smålig av deg å omtale det som at det kun var stekingen du hadde fått. See?

Beklager at jeg ikke hadde fått med meg hele forhistorien om hvor mye tjenester dere har gjort henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...