Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Gjest svigermonster

Jeg ville nok ikke ønsket meg penger at ei som kun gir bort billig nips. Det er jo tydelig at hun bruker lite penger på gaver, og da vil det vel se litt rart ut om dere får en konvolutt med en femtilapp f.eks? Vil tro det er derfor hun insisterer på å gi gave. Hva med å ønske dere vin, servietter, lys eller andre ting som blir brukt opp?

Har prøvd å ønske oss vin. Da fill vi noe surt jævelskap av noe hjemlagede greier. Rett i vasken med det også. Jeg tror ærlig talt ikke dama greier gi bort noe som er nyttig for andre. Får prøve å ønske oss flaxlodd... kanskje vi er heldige å få ett på deling til jul... Hun krever sikkert 50% av evt gevinst men... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest BoogieWoogia

Som sagt så må det da bli opp til mannen, jeg snakker så og si aldri med henne, utenom ved de anledningene gavene overreskkes.

Da har du ingenting å klage over. Du kan ikke kreve dyre ting eller penger, og du kan ikke forvente hun er tankeleser. Hvis du aldri ser eller snakker med henne er det ganske snilt av henne å gi en symbolsk gave. Samle alle tingene i en eske og gi på loppemarket en gang i året. Det kan umulig være et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mesteparten av traaden.

Bli voksen!

Det er lov aa flire av gavene - og ta dem frem naar hun kommer(ihvertfall de du ikke har gitt til loppemarked)

Hvorfor liker hun deg ikke?

Kanskje har akkurat det ingenting med deg aa gjoere.

Men kanskje har det?

Jeg har to sett med svigerforeldre - vi er ikke alltid paa samme boelgelengde,f.eks naar det gjelder smak.

Men betyr det saa mye i den store sammenheng?

wow to sett svigers! Fy farao, da har du litt av en utfordring. Jaja det er vel det man må betale for å ha to menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare "le" litt av innlegget ditt da jeg kom til "kake".

Vi fikk en pose epler av naboen og snilt spurte gubben mammaen sin om hun ville ha dem.

Jo, hun takket og sa hun kunne bake kake til oss..

Jo, takk, vi måtte selv stå for 1 kg sukker, 1/2 kg smør, 5 egg og kanel..

Jepp, det var gave som smakte det..men var det EGENTLIG en gave?? Den kostet oss allt unntatt stekingen..

"Den kostet oss allt unntatt stekingen.."

Den kostet stekingen PLUSS tiden det tok å lage den. Sett opp en normal timepris, og jeg tror du ser at det er mer enn sukkeret og melet kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

Så vi skal bare lene oss tilbake å sitte å se på at noen bruker penger på søppel? Er ikke det umodent da kanskje?

Hva slags famile har du da om du ikke kan ønske deg ting, øsnke deg penger eller gavekort? Høres ut som en velfungerende familie med bra kommunikasjon...

Du høres ganske grisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - nå har jeg to sånne gryter med lokk man kan steke steik i - men tør jo ikke bruke dem da - hehe.

Moren min hadde en sånn og brukte den masse. Hun stekte bl.a elgstek i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg leser i denne tråden, desto mer blir jeg overbevist om at det er et tulleinnlegg...

Jeg tror vi har å gjøre med et velkjent troll, ja. Og trakk meg så snart jeg skjønte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så su kan stille krav til ungene dine, men ikke omvendt?? Vi forventer selvsagt ikke å få mye, men noe kunne vært hyggelilg selvsagt. Og særlig noe en ville ha. Julegave til 1000 og bursdag til halve er da neppe uvanlig. Vi er da ikke akkurat styrtrike heller. Men foreldre har råd til å gi barna sine litt vet du.

Nå har ungene mine bedre råd enn meg da og dessuten har jeg enda ikke fått bursdagspresang for jeg aner ikke hva jeg har lyst på. Og jeg forventer ikke noen presang hvis de ikke har råd eller lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det. Vi voksne synes fortsatt det er hyggelig å bli satt pris på, og skulle man sluttet med gaver, så ville julen bli trist. Kanskje annerledes når man får barn. Men mine foreldre setter da fortsatt stor pris på å få gaver og også få gis oss gaver.

Mine foreldre har aldri ønsket seg gave fra meg, så jeg kjøpte noe lite men med omtanke til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke en sånn sjøl, men har sett den bli brukt i stekeovnen, der en rå kylling ble stekt i den, på en seng av grønnsaker. Ble kjempegodt!

Ta det helt med ro, den smelter ikke i ovnen (hvis det er derfor du ikke har turt å prøve?)

Jeg tror jeg må ha oppskrifter....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortskjemt fordi man synes ræl og sterinlys er skikkelige simple gaver? Jeg lever ikke på sosialen og ikke min eller mannens familie heller så vi har fint råd til å gi bedre gaver enn det. Det er da faktisk vanlig å gi gaver til hverabdre på bursdgaer og til jul, hvertfall er jeg vant til det. Og da gir man ikke bort noe billig skræp, men man er vel bortskjemt om man er vant til det... *ler*

Nei - ikke bortsett for at man er vant til det - men fordi man forlanger og forventer det av folk som ikke vil gi deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Du er enda mer gnien enn svigermor, så du burde kanskje ikke uttale deg. I min famile så slutter vi ikke bry oss om og glede folk selv om de blir voksne, moro med gaver da også, eller noe symbolsk, som penger.

Må riste på hodet når jeg hører sånne som deg. For et kjipt liv du må ha! Er livet liksom slutt når man blir voksen for deg eller?

Ja- jeg er omtrent dau jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så su kan stille krav til ungene dine, men ikke omvendt?? Vi forventer selvsagt ikke å få mye, men noe kunne vært hyggelilg selvsagt. Og særlig noe en ville ha. Julegave til 1000 og bursdag til halve er da neppe uvanlig. Vi er da ikke akkurat styrtrike heller. Men foreldre har råd til å gi barna sine litt vet du.

Julegaver til 1000? Nei - det er det ikke alle som har råd til. Til bursdag er noe annet -for det er som regel bare en om gangen - - Til jul er det jo en bråte med unger som skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må ha oppskrifter....)

Spør mora di da vel :-)

Ellers tror jeg du kan bruke leirgryte-oppskrifter.

Han som tilberedte mat i tupperware-gryta kalte den i alle fall "leirgryte a la tupperware" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dumt for henne å kaste penger rett i søpla da for det er jo det hun gjør når hun kjøper ditt vi alikvel kaster.

Men som du sa - det er ikke så mange kronene hun kaster i søpla da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...