Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Gjest svigermonster

Kom med konkrete ønsker, da, siden hun ber om det! Si dere ønsker dere Flaxlodd, ei bok, lys&servietter fra IKEA, nye badehåndklær, whatever!

Og nipset er det jo bare å stappe i kjellern og gi til loppis hvis du ikke vil ha det.

Men vi SIER jo hva vi ønsker oss. Feks oppvaskmaskin eller kaffetrakter, og da penger til denne. Alle andre i familien gir gladelig penger til slik sparing (mine foreldre kan jo også slå til å gi tingen om det dreier seg om noe under 2000), og da får vi jo også kjøpt slike ting. Hvorfor skulle det være så mye vanskeligere for henne? Fordi hun da virkelig må VISE hvor LITE hun gir? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Han er nok enig med meg. De krangler nesten alltid når hun stadig ringer, og hun er virkelig håpløs, og det sier han også til meg. Tror ikke han er av den pinglete type mann som ikke tør si ting som de er til meg, da hadde han neppe klaget på henne som han gjør... Noen menn greier faktisk dette med ærlighet til partner...

Grunnen til at han ikke tør, er at det jo er han som får høre det om hun blir sur, hun ringer jo ham daglig nesten...

Så si det du da..Siden du allerde er litt upop, og hun ikke ringer deg allikevel..;-P

Whats to lose? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo her 2 ganger i året da, og styr om jeg skal oppbevare tingene og så sette de fram til hun kommer da. Det første hun gjør er å se etter dem skjønner du...

Kanskje du kan ta fram NOEN FÅ ting. Og om ho spør så sier du at du ikke har plass/ønsker å ha framme så mange pyntegjenstander. Da må ho vel forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Så si det du da..Siden du allerde er litt upop, og hun ikke ringer deg allikevel..;-P

Whats to lose? ;-)

Hun kan jo bli enda verre da... Selv om jeg jo ikke egentlig tror det går... ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonstre kan oppdras:-)

Si det som det er - at dere ikke liker nips:-) Vi fikk i starten av forholdet vårt masse porselenshester, små gråtende barn, glassengler, *URK URK URK*. Etter kort tid sa jeg til svigermor at vi ikke samlet på pynteting - noe hun mente å ha fortsått selv også fordi hun aldri så tingene hun ga oss igjen...

Men hun liker så godt å gi bort gaver - vi fant en gylden middelvei. Jeg sa hun kunne kjøpe noe vi kunne spise, drikke eller bruke opp. Dermed begynte tidsalderen med vaffelmiksposer, hjemmelaget syltetøy og saft, blomster og pene stearinlys og servietter, spekeskinke, hjemmelaget kokt kraft, kaker osv osv. Og nå er alle parter fornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theoline

Kan dere ikke begynne å samle på noe da, f.eks glass i Rosendahl serien, Hardangerbestikk el?

Finnes jo massevis å få kjøpt til en grei pris, og det er bedre enn nips..

Det er lenge siden jeg har innsett at man får kun ting på ønskelisten til jul og bursdag, og penger får jeg ikke, da gaver bare er ment som en liten oppmerksomhet.

Så ønsk deg noe som er akseptabelt for mottakeren, eller finn deg i å få det de er villig kjøpe til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svigermonster

Si det som det er - at dere ikke liker nips:-) Vi fikk i starten av forholdet vårt masse porselenshester, små gråtende barn, glassengler, *URK URK URK*. Etter kort tid sa jeg til svigermor at vi ikke samlet på pynteting - noe hun mente å ha fortsått selv også fordi hun aldri så tingene hun ga oss igjen...

Men hun liker så godt å gi bort gaver - vi fant en gylden middelvei. Jeg sa hun kunne kjøpe noe vi kunne spise, drikke eller bruke opp. Dermed begynte tidsalderen med vaffelmiksposer, hjemmelaget syltetøy og saft, blomster og pene stearinlys og servietter, spekeskinke, hjemmelaget kokt kraft, kaker osv osv. Og nå er alle parter fornøyd:-)

Kokt kraft? herregud for noen gaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Kan dere ikke begynne å samle på noe da, f.eks glass i Rosendahl serien, Hardangerbestikk el?

Finnes jo massevis å få kjøpt til en grei pris, og det er bedre enn nips..

Det er lenge siden jeg har innsett at man får kun ting på ønskelisten til jul og bursdag, og penger får jeg ikke, da gaver bare er ment som en liten oppmerksomhet.

Så ønsk deg noe som er akseptabelt for mottakeren, eller finn deg i å få det de er villig kjøpe til deg.

Alle andre jeg noensinne har vært borti har ikke hatt noen problemer med å kjøpe noe mottaker vil ha, det burde jo ligge i det å gi bort noe. Men denne heksa hun vil meg kanskje vondt, jeg antar det slik hun oppfører seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonstre kan oppdras:-)

Kokt kraft? herregud for noen gaver...

Jeg gidder ikke koke kraft sjøl, synes det er en drittjobb. Men jeg er veldig glad i å lage fersk suppe og gryteretter - hjemmelaget kraft er kjempegodt!

Synes det er en flott gave å gi bort - men kanskje ikke utenom den nærmeste familie - hehe:-) Jeg skjønner hva du mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg gidder ikke koke kraft sjøl, synes det er en drittjobb. Men jeg er veldig glad i å lage fersk suppe og gryteretter - hjemmelaget kraft er kjempegodt!

Synes det er en flott gave å gi bort - men kanskje ikke utenom den nærmeste familie - hehe:-) Jeg skjønner hva du mener...

Jeg pleier å få kraft til å lage brun saus av svigermor. Jeg er også veldig glad for en slik gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonstre kan oppdras:-)

Jeg pleier å få kraft til å lage brun saus av svigermor. Jeg er også veldig glad for en slik gave.

Puh - trodde jeg var helt unormal her:-) Men jeg snakker jo ikke om jule- og bursdagsgaver, da. Snakker om sånn hverdagsgaver som man gir fordi det er hyggelig å ha meg seg noe når man er på besøk.

Gruer meg til den dagen jeg må begynne med alt sånt sjøl - med full jobb og unger og dyr rekker jeg ikke være den perfekte husmora som sylter, safter, parterer elg, baker til jul osv osv. Gudskjelov for svigermødre og egne mødre!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi liksom ønske oss stearinlys da? Synes det hele blir vel dumt jeg, når en ser på at vi alltdi får 1000 kr + hver av mine foreldre, og 500 + av min søster hver. Så skal vi ønske oss noen usle stearinlys av henne.

Kunne jo blitt litt komisk ønskeliste. Til min famile masse vanlige ting, også et avsnitt til henne: flax lodd og stearinlys, hehe...

Voksne folk sender vel ikke ønskelister til hverandre? Syns du høres bortskjemt ut jeg - Folk er forskjellig -noen gir masse, andre gjør ikke det - det kan du ikke forandre. Så om hun spør -så si det heller som det er - eller hold kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt latterlig å skulle ønske seg sterainlys som gave da. SÅ gjerrig burde ingen være, at de ikke kan gi noe litt bedre enn det. Sannsynligvis er ikke det bra nok for henne da det ikke er noe varig men noe som blir borte. Men hvis det gjør at vi slipper alle tingene vi får så er det jo ok.

For meg hadde det vært mye bedre å slippe disse pakkene, og slippe å late som jeg blir glad når jeg får dem. Da kunne hun jo også spart sine dyrebare kroner.

Jeg syns stearinslys er flotte gaver jeg! -Er det til jul? og bare voksne mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Voksne folk sender vel ikke ønskelister til hverandre? Syns du høres bortskjemt ut jeg - Folk er forskjellig -noen gir masse, andre gjør ikke det - det kan du ikke forandre. Så om hun spør -så si det heller som det er - eller hold kjeft.

Selvsagt gjør man da det på en eller annen måte. Formidler ønsker, hvordan skal man ellers vite hva man skal kjøpe?? Med min famile så formidles ønsker både muntlig, på mail og sms.

Hun spør jo hun også, men velger bare å overse ønskene. Hvorfor hun da spør er et mysterium.

Hvordan vet du hva du skal kjøpe til folk da? Bare går du på nille og finner noe kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jeg syns stearinslys er flotte gaver jeg! -Er det til jul? og bare voksne mennesker?

Hvis du seriøst mener det burde du kanskje treffe henne, eller kanskje du ER henne?

Seriøst, sterinlys er fin gave til jul og bursdag? Du mener ikke det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ønske seg penger i julegave syns jeg er skikkelig barnslig.

Og å "si i fra" om dårlige gaver er også barnslig og frekt.

Dere tar i mot, takker pent og lemper direkte ut det dere ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, hun bruker pengene på seg selv i stedet da vetdu. Syden mange ganger i året, og bytter ut møblene hele tiden, så arv blir det nok ikke.

Ja, fysj - tenk å bruke egne penger på seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Å ønske seg penger i julegave syns jeg er skikkelig barnslig.

Og å "si i fra" om dårlige gaver er også barnslig og frekt.

Dere tar i mot, takker pent og lemper direkte ut det dere ikke liker.

Så vi skal bare lene oss tilbake å sitte å se på at noen bruker penger på søppel? Er ikke det umodent da kanskje?

Hva slags famile har du da om du ikke kan ønske deg ting, øsnke deg penger eller gavekort? Høres ut som en velfungerende familie med bra kommunikasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi SIER jo hva vi ønsker oss. Feks oppvaskmaskin eller kaffetrakter, og da penger til denne. Alle andre i familien gir gladelig penger til slik sparing (mine foreldre kan jo også slå til å gi tingen om det dreier seg om noe under 2000), og da får vi jo også kjøpt slike ting. Hvorfor skulle det være så mye vanskeligere for henne? Fordi hun da virkelig må VISE hvor LITE hun gir? hehe...

Du har VIRKELIG misforstått poenget med gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...