Gå til innhold

Stadige pynteting fra svigermor


Gjest svigermonster

Anbefalte innlegg

Jeg ga en gang en stor eske med masse forskjellige fine stearinlys til en venninne som jeg vet har dårlig råd og bruker veldig mye levende lys og hun ble kjempeglad.

Jeg blir alltid glad for stearinlys, jeg. Det er jo noe man trenger hele tiden, og koselig er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 218
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    32

  • Qwerty2

    17

  • Dorthe

    10

  • cecily

    9

Mest aktive i denne tråden

Hvis hun blir sur av det meste, og det ikke går an å ta opp dette med henne, er det kanskje bedre å sette av et skap til å lagre pynten, og levere til loppemarked etterhvert?

Jeg har ikke vært borti så sære tilfeller.

"Jeg har ikke vært borti så sære tilfeller. "

Og i denne tråden har vi to av dem! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Skal vi liksom ønske oss stearinlys da? Synes det hele blir vel dumt jeg, når en ser på at vi alltdi får 1000 kr + hver av mine foreldre, og 500 + av min søster hver. Så skal vi ønske oss noen usle stearinlys av henne.

Kunne jo blitt litt komisk ønskeliste. Til min famile masse vanlige ting, også et avsnitt til henne: flax lodd og stearinlys, hehe...

Du vet at hun uansett ikke gir dyre gaver, så det er vel bedre å ønske noe dere kan bruke, selv om det er billig.

Synes ikke du sammenligne prisen på gavene du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Ta hintet om at hun ikke vil gi penger og prøv å finne på noen konkrete ønsker i passende priskategori.

Det kan være lurt å ønske seg ting som forbrukes, slik aom kremer, dusjsåpe, servietter, lys, fin kaffe etc.

Joda, men tror ikke hun vil gi bort forbruksting heller skjønner du, det skal være et minne om henne skjønner du.

Jeg får vel bare leve med disse fæle tingene, og kaste dem etterhvert. Eller være uheldig og "knuse" dem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vær snill

Skal vi liksom ønske oss stearinlys da? Synes det hele blir vel dumt jeg, når en ser på at vi alltdi får 1000 kr + hver av mine foreldre, og 500 + av min søster hver. Så skal vi ønske oss noen usle stearinlys av henne.

Kunne jo blitt litt komisk ønskeliste. Til min famile masse vanlige ting, også et avsnitt til henne: flax lodd og stearinlys, hehe...

Og der mistet du min respekt.

jeg forstår problemet med å få (stygge) pynteting.

Men at noen familier ikke gir så dyre gaver, og at noen ikke synes det er ok å gi penger som gave, er helt normalt. Ska du sammenligne de to familiene på en slik måte, vil alltid noen falle uheldig ut, og dere får bare mye frustrasjon og irritasjon ut av det.

Dere er vksne mennesker. Vær glad for at dere har familie, og ikke sammnlign hans familie med din familie. Hun er din manns mor.

Så er problemet stygge pynteting, får dere gi en ønskeliste med praktiske ting i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jeg ville ikke ha gjort noe stort nummer ut av dette. Du kan uansett ikke bestemme hva hun skal gi i gave.

Ta i mot det dere og gi det bort på loppis etterhvert.

Men hvorfor skal ikke hun kunne høre på andre? Er poenget med gaver at man skal tvinge på andre noe en vil gi bort, eller gi noe en vet de vil ha og blir glad for?

Nå er jo ikke denne dama en person som bryr seg stort om andre enn seg selv, så ikke overraskende dette med gavene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest amparro..

Det gjorde min svigemor også, helt til hun tok poenget! Hun så aldri nipsen framme i huset, og hun har jo skjønt med åra at vi er "kresne" på hva vi vil ha! Jeg vil helst kjøpe det jeg skal ha selv... Venninner som vet hva jeg liker og kjenner min stil blir det en annen sak med.

Hun kjøpte også ting fra Nille og Europris, helt greit det, men det passet ikke helt her.

Nå gir hun penger eller kjøper gavekort i de butikkene hun vet vi liker :-)

Hun er supergrei hun altså :-))!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Og der mistet du min respekt.

jeg forstår problemet med å få (stygge) pynteting.

Men at noen familier ikke gir så dyre gaver, og at noen ikke synes det er ok å gi penger som gave, er helt normalt. Ska du sammenligne de to familiene på en slik måte, vil alltid noen falle uheldig ut, og dere får bare mye frustrasjon og irritasjon ut av det.

Dere er vksne mennesker. Vær glad for at dere har familie, og ikke sammnlign hans familie med din familie. Hun er din manns mor.

Så er problemet stygge pynteting, får dere gi en ønskeliste med praktiske ting i samme prisklasse.

Man er ikke glad for å ha en slik person i familien, uten å si noe mer om det...

Hun er av typen som kan ha med en jorbærkurv når hun kommer på besøk, men som forlanger å få med det som blir igjen med hjem... Helst skulle man vel ikke spist av de i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Men hvorfor skal ikke hun kunne høre på andre? Er poenget med gaver at man skal tvinge på andre noe en vil gi bort, eller gi noe en vet de vil ha og blir glad for?

Nå er jo ikke denne dama en person som bryr seg stort om andre enn seg selv, så ikke overraskende dette med gavene da.

Jeg synes hun bør gi noe dere ønsker dere, men nå har dere vel sagt at dere ønsker penger og hun gir ikke det alikevel, så da må dere nesten bare godta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baugspryden

Skal vi liksom ønske oss stearinlys da? Synes det hele blir vel dumt jeg, når en ser på at vi alltdi får 1000 kr + hver av mine foreldre, og 500 + av min søster hver. Så skal vi ønske oss noen usle stearinlys av henne.

Kunne jo blitt litt komisk ønskeliste. Til min famile masse vanlige ting, også et avsnitt til henne: flax lodd og stearinlys, hehe...

...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal ikke hun kunne høre på andre? Er poenget med gaver at man skal tvinge på andre noe en vil gi bort, eller gi noe en vet de vil ha og blir glad for?

Nå er jo ikke denne dama en person som bryr seg stort om andre enn seg selv, så ikke overraskende dette med gavene da.

Men så ta imot skiten, smil pent og legg det så bort og gi det til loppis etterpå.

Dere må jo uansett spare i evigheter til oppvaskmaskin om dere ellers hadde fått 59,90,- av svigers...

Du høres litt storforlangende ut selv synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Jeg synes hun bør gi noe dere ønsker dere, men nå har dere vel sagt at dere ønsker penger og hun gir ikke det alikevel, så da må dere nesten bare godta det.

Jo, men vi har aldri turt å si at vi ikke vil ha fler pynteting, så det kan jo hende det hjelper, selv om jeg tviler, hin blir vel bare sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svigermonster

...........

Joda, tanken er da: finne noe billig ræl så hun får gitt oss noe som HUN synes er fint, så vi også får noen fine ting i stua eller? Og billig, så hun slipper å bruke særlig mye penger på andre enn seg selv?

Tanken bak slike ting er særs dårlig altså... Hadde tanken vært god så hadde hun jo hørt på våre øsnker vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Men så ta imot skiten, smil pent og legg det så bort og gi det til loppis etterpå.

Dere må jo uansett spare i evigheter til oppvaskmaskin om dere ellers hadde fått 59,90,- av svigers...

Du høres litt storforlangende ut selv synes jeg.

Joda, er nok sikkert storforlangende som synes hun fint kunne gitt sin sønn og sin svigerdatter 200 kr til sammen i julegave... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jo, men vi har aldri turt å si at vi ikke vil ha fler pynteting, så det kan jo hende det hjelper, selv om jeg tviler, hin blir vel bare sur.

Det kommer nok mye an på måten det blir sagt på.

Kan dere ikke komme med en rekke forslag dere ville synes var koselig og få, som ligger innenfor den prisklassen dere vet passer henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svigermonster

Ønsk dere blomster eller sjokolade el . Det er jo ikke dyrt og det forsvinner etterhvert.

Ja, men hun vil helst ikke at det skal forsvinne, da husker vi jo ikke henne vet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg har huset fullt av ting jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av og får stadig unyttige duppeditter jeg ikke trenger, pyntegjenstander som ikke passer noe sted...

Må ha større hus jeg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men vi har aldri turt å si at vi ikke vil ha fler pynteting, så det kan jo hende det hjelper, selv om jeg tviler, hin blir vel bare sur.

Aldri turt å si det? Kanskje idé å begynne der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baugspryden

Joda, tanken er da: finne noe billig ræl så hun får gitt oss noe som HUN synes er fint, så vi også får noen fine ting i stua eller? Og billig, så hun slipper å bruke særlig mye penger på andre enn seg selv?

Tanken bak slike ting er særs dårlig altså... Hadde tanken vært god så hadde hun jo hørt på våre øsnker vet du.

Du sier selv at du ikke ennå har tord å ta det opp med henne..

Du kan heller ikke vite hennes tanker bak det hun gir dere. Kan hende at hun synes disse tingene er _så fine_, og er sikker på at dere blir glade for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...