Gå til innhold

Er det noen fare for at en tampong kan falle ut?

Anbefalte innlegg

Gjest tampongdillemma.
Skrevet

jeg bruker veldig sjelden tampong når jeg har mensen pga jeg synes det er så ubehagelig å få den inn. Har veldig korte fingre.

Nå blør jeg som en foss. Har fått tilbud om å være med på vanngym i morgen, men er redd for at tampongen skal ramle ut.

har dere opplevd at tampongen har ramlet ut, eller at det lekker fra tampongen?.

Skrevet

Du får bruke en av de største størrelsene.

Men hva har korte fingre med tampongbruk å gjøre?

Gjest tampongdillemma.
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1159806768' post='3320014]

Du får bruke en av de største størrelsene.

Men hva har korte fingre med tampongbruk å gjøre?

klarer ikke å få dyttet den langt nok opp.

Skrevet

Brukte tamponger i minst 35 år, men kan aldri huske den har falt ut.

Jeg skiftet alltid tampong like før jeg hadde svømming, og jeg opplevde aldri noen lekkasje.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har opplevd at det lekker,men det fordi tampongen har hatt for liten størrelse eller sitti i for lenge. Velg den grønne.

Har aldri opplevd at den ramler ut

Skrevet

Men den skal da vel ikke så sinnssykt langt opp?

Jeg har og korte fingre, men har aldri hatt noe problem med tamponger.

Gjest tampongdillemma.
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1159807012' post='3320022]

Men den skal da vel ikke så sinnssykt langt opp?

Jeg har og korte fingre, men har aldri hatt noe problem med tamponger.

Føler bare at den ikke sitter ordentlig. Det føles ubehagelig å ha den der. Men kanskje den skal sitte sånn?.

Skrevet

Forsøk tampax, den kommer med innføringshylse!

Skrevet

Føler bare at den ikke sitter ordentlig. Det føles ubehagelig å ha den der. Men kanskje den skal sitte sånn?.

Kan hende fordi du ikke er vant til det. Det er så lenge siden jeg første gang brukte tampong at jeg husker ikke helt hvordan det var :)

Gjest utsett det
Skrevet

Jeg ville ikke hatt vanngym om jeg hadde mensen. Jeg synes godt du kan gjøre det en annen gang heller.

Tampongen kan dessuten falle ut om du ikke får den langt nok inn.

Gjest enkelt og hygienisk synes jeg
Skrevet

Nei, det skal ikke være ubehagelig å ha inne en tampong, er det det så sitter den ikke langt nok inne eller den sitter feil (skakkt)

Du skal ikke kjenne at den sitter inne om den sitter riktig altså.

Hvis du har vansker med å få den riktig på plass så kan du hjelpe til med å smøre litt vaselin eller noe på tuppen slik at den sklir bedre.

Sørg for at du dytter den så "rett opp" som mulig, stanger den mot veggene så kan den ende opp skakkt.

Dytt så langt opp du klarer med fingeren din, kan ikke tro for allt i verden at fingrene dine er for korte, så langt opp skal den ikke.

Bruk den lille typen først, den "normale" str. er også grei, den pakken er blå.

Sørg for å skifte til helt ren tampong før bading, og skift til ren med en gang du er ferdig.

Sitter den riktig og er nyskiftet så skal den ikke lekke.

En tampong detter ikke ut, har jeg aldri hørt om.

Med det samme jeg er i gang, husk å ha rene hender når du bytter tamponger, hygiene er viktig :)

For mange så fungerer det bedre med tampax, der følger det med en innføringshylse som gjør det "rensligere" og for mange enklere å få plassert inn tampongen.

Prøv deg frem.

Ps. prøv å ikke bruke tamponger nattestid, bruk bind. Prøv også å bruke bind når blødningene er små som i sisten på mensen. Dette har med sykdomsrisiko å gjøre.

Phuhh, høres ut som en ekspert jo ;)

Gjest utsett det
Skrevet

Forsøk tampax, den kommer med innføringshylse!

Den har jeg ikke fått til!

Skrevet

Bruker alltid tamping og lar ikke det hindre meg fra å være i basseng. Du skal ha ekstremt slappe skjedemuskler dersom en tampong skal falle ut, jeg har aldri hørt om at det har skjedd. Bytt tampong like før du går i bassenget så går det nok bra.

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde gått på vanngym de dagene jeg blør som mest! Ikke med de største tampongene engang! Tråden suger opp vann og tampongen funker som en svamp... Du kan smøre inn den flate enden (der snora sitter) med vaselin, da trekker den ikke noe særlig vann faktisk.

Men jeg opplevde senest i dag at jeg tampogen skled ut! Blødde som bare juling, blødde faktisk gjennom en super tampong på 1,5 timer!; og den ble så full og tung at den skled nesten ut før jeg rakk å komme meg på do.

Skrevet

Nei, det skal ikke være ubehagelig å ha inne en tampong, er det det så sitter den ikke langt nok inne eller den sitter feil (skakkt)

Du skal ikke kjenne at den sitter inne om den sitter riktig altså.

Hvis du har vansker med å få den riktig på plass så kan du hjelpe til med å smøre litt vaselin eller noe på tuppen slik at den sklir bedre.

Sørg for at du dytter den så "rett opp" som mulig, stanger den mot veggene så kan den ende opp skakkt.

Dytt så langt opp du klarer med fingeren din, kan ikke tro for allt i verden at fingrene dine er for korte, så langt opp skal den ikke.

Bruk den lille typen først, den "normale" str. er også grei, den pakken er blå.

Sørg for å skifte til helt ren tampong før bading, og skift til ren med en gang du er ferdig.

Sitter den riktig og er nyskiftet så skal den ikke lekke.

En tampong detter ikke ut, har jeg aldri hørt om.

Med det samme jeg er i gang, husk å ha rene hender når du bytter tamponger, hygiene er viktig :)

For mange så fungerer det bedre med tampax, der følger det med en innføringshylse som gjør det "rensligere" og for mange enklere å få plassert inn tampongen.

Prøv deg frem.

Ps. prøv å ikke bruke tamponger nattestid, bruk bind. Prøv også å bruke bind når blødningene er små som i sisten på mensen. Dette har med sykdomsrisiko å gjøre.

Phuhh, høres ut som en ekspert jo ;)

Jeg bruker tampong de første 2-3 nettene når jeg har mensen, det går helt fint. De rosa kan jo sitte inne i opptil 5 timer så jeg regner med at 5-6-7 timer på de største (grønn ob) går helt fint. Bytter som regel tampong en gang i løpet av natten.

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde gått på vanngym de dagene jeg blør som mest! Ikke med de største tampongene engang! Tråden suger opp vann og tampongen funker som en svamp... Du kan smøre inn den flate enden (der snora sitter) med vaselin, da trekker den ikke noe særlig vann faktisk.

Men jeg opplevde senest i dag at jeg tampogen skled ut! Blødde som bare juling, blødde faktisk gjennom en super tampong på 1,5 timer!; og den ble så full og tung at den skled nesten ut før jeg rakk å komme meg på do.

Jeg blør kjempemye under mens, men 45 minutt med vanngym går utmerket. Men det må være med grønn OB og skift like før jeg dusjer og går i basseng. Jeg har aldri noensinne i løpet av de 30 årene jeg har brukt tampong opplevd at tampongen har glidd ut.

Skrevet

To tips bare:

1) Ta litt vaselin/glidemiddel på tuppen av tampongen, da glir den lettere inn.

2) IKKE dytt oppover, dytt mot korsryggen (mest bakover). Det gjelder å følge skjedens form, da går den let inn, og sitter behagelig.

Lykke til!

Forresten: Til senere anledninger er dette en god investering: http://www.mooncup.co.uk/

:o)

Skrevet

To tips bare:

1) Ta litt vaselin/glidemiddel på tuppen av tampongen, da glir den lettere inn.

2) IKKE dytt oppover, dytt mot korsryggen (mest bakover). Det gjelder å følge skjedens form, da går den let inn, og sitter behagelig.

Lykke til!

Forresten: Til senere anledninger er dette en god investering: http://www.mooncup.co.uk/

:o)

Bare nysgjerrig - har du brukt mooncup selv? Erfaringer med bruk? Rengjøring etc? Hvor lenge sitter den inne?

Skrevet

Bare nysgjerrig - har du brukt mooncup selv? Erfaringer med bruk? Rengjøring etc? Hvor lenge sitter den inne?

Søk, det var masse tråder om dette for en tid tilbake :)

Skrevet

Søk, det var masse tråder om dette for en tid tilbake :)

Takk - fant etterhvert en del på den siden fra UK også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...