Gå til innhold

Burde det være forbud mot burka?


hidi

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg du forvekslet mitt og prozaks innlegg.

Jeg har iallefall hverken sitert dine argumenter eller kritisert at saken tok en annen vending, dersom du mener den har gjort det.

Jeg prøver bare å forklare prozak at jeg ikke har latterliggjort deg.

Det var et av de velkjente splitt-og-hersk-teknikkene hans igjen.

Du ble ikke sur for det?

I såfall må jeg bare si at jeg får da vel lov å svare på tiltale, som alle andre.

Jeg ønsker deg forøvrig velkommen til å kommentere mine, selv om det ikke var adressert til deg i utgangspunket.

:-)

"Det var et av de velkjente splitt-og-hersk-teknikkene hans igjen."

*LOL* Den var drøy, selv til å være deg. Jeg kunne ikke drømme om å engang tenke på "splitt og hersk" i dette tilfellet.

Og forøvrig - _du_ bør ikke uttale deg om andres adferd, ylvali. Sånn apropos.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 410
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    64

  • Prozak

    56

  • ylvali1365381015

    55

  • keinstein

    48

Ikke glem å gjøre litt research i ditt fasjonable nabolag... Kanskje hilser du på folk som oppfører seg utilbørlig mot sin partner og burde forvises?

Jeg sover en sjelden gang på sofaen, om enn ikke til faste tider... ;-) Etter eget ønske, vel og merke, selv om det ofte er etter en krangel med min ellers så kjære mann. Slikt skjer her...faktisk.

Hvorfor skulle jeg gjøre research i _nabolaget_ mitt - eller noe annet nabolag, for den saks skyld? Jeg snakker om folk jeg leier ut hybel til. Det er neppe spesiellt "sært" å ikke ønske å leie ut bolig til slikt svineri, selv om man måtte oppdage det etter at det er for sent.

Hvis du ennå ikke forstår: Jeg ville ikke ønsket å leie ut hybel til noen som oppførte seg slik, og hadde slike usympatiske holdninger. Jeg ville ikke ønsket å leie ut til et muslimsk par med mindre jeg var ganske så overbevist om at han var radikal i forhold til muslimske normer.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gjør vi ikke et forsøk en gang, er det bare våre indoktrinerte og kulturkonservative normer som bestemmer. Slik vi anklager feks musliene for å være tankeløse offer for."

I hovedmoskeen sitter et styre, det er 40 menn. Ingen kvinner.

Hvis jeg kritiserer det, henviser til prakisis i resten av det norske samfunnet og etterlyser kvinneandelen i styret, hva kan jeg da anklages for?

Må jeg bli så nyansert at jeg går over til å forsvare det?

Er det så inngrodd med kvinneundertrykking at det må anses umulig å rette på?

Eller er det rett og slett noe jeg ikke har noe med?

Man skal selvfølgelig ikke se nyansert på kvinneundertrykking eller anti-demokrati. MEN - det går an å se nyansert på ting rundt det, når man først gir seg i kast med å påpeke behovet for endring. Én ting er sikkert - det går ikke an å tvinge en kultur til å endre seg over natten.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg klar for legitimering, prozak!

Du må kunne bli identifisert!

:-)

Snillisme meg herfra til helvete-

er du ikke lei av det ordet?

Det blir så tomt når begreper som facist, snillist, rasist, psykopat osv blir tynne i kantene.

Jeg bruker rimelig sjeldent det ordet, så nei - jeg er ikke lei det. Og det er helt på sin plass her.

Hadde du videre noe svar eller saklig kommentar å komme med?

Forøvrig - til ditt ganske så platte forsøk på latterliggjøring (som forøvrig var helt uten substans - du må lære deg å fullføre tankerekkene dine): Man er faktisk 100% avhengig av at folk skal kunne legitimere seg i ganske så mange situasjoner i vårt samfunn. Dette har bl.a å gjøre med det ordet som begynner på demo og slutter på -krati.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beskylder deg altså ikke for å være brun, dorthe.

Men når det er sagt, tror jeg neppe du har opplevd alt det grusomme du refererer til, men at det er hypotetiske tilfeller som du ikke bør bruke i en debatt. Særlig ikke når du drar alle over en kam. (Se ordtaket ;-))

Jeg stiller meg ikke på ytterste kant og er moralist /snillist. Jeg prøver derimot å skille ting litt fra hverandre, ikke bli blind eller unyansert.

Men som sagt, jeg er _delvis_ enig.Men vokter meg vel for å kanalisere min motvilje mot alle enkeltmennesker. De er uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Fy faen, nå har frekkheten din overskredet de fleste grenser her inne. Hold deg unna dette, er du snill. Du har ikke begrep om det du uttaler deg om. *Rister på hodet*

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler din bekymring. Vi har vært litt for blåøyde når det gjelder _enkelte_ _ekstreme_ _krefter_ innen islam.

De vil, på linje med andre imperialistiske nasjoner og ideologier, skaffe seg makt og definisjonsmakt. Og det vil sannelig ikke jeg heller! :-o

Det er bare det at når nabon og hybelboeren og muslimske kvinner generelt blir harselert med og tynet, beveger vi oss over i feil spor!

Det blir liksom et hysterisk kaklekor. Og nå mener jeg ikke deg spesifikt. Man kan bare lete nedover i div tråder om dette emnet, så er poenget mitt kanskje åpenlyst?

"Det er bare det at når nabon og hybelboeren og muslimske kvinner generelt blir harselert med og tynet, beveger vi oss over i feil spor!"

Så - den muslimske naboen som banker kona, oppdrar sønnene til å se ned på norske kvinner og å banke søstrene sine - det er _vi_ som "harsellerer" og "tyner" når vi sier at vi ikke er interessert i å finne oss i slikt?

Hva med å trekke huet ut av det varme, trange hullet du har stappet det opp i? Det er ingen her som kritiserer noen som ikke har gjort noe galt. Så gi nå for faen beng i å syte gneldre om "generalisering" når det ikke finnes en eneste generalisering eller fordom her - kun kommentarer på konkrete, selvopplevde ting.

Du er faen ikke sann.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke den er så skrudd. Hvis man går rundt og tror at man har "rett til" å voldta noen på grunnlag av hva de har eller ikke har på hodet, ja da synes jeg nesten man hører hjemme på en eller annen institusjon.

Saken er at for å høre hjemme på en institusjon, så må man være psykisk syk. Hvis man har en holdning av den typen, som er indoktrinert i en kultur, så har det ingenting med psykiske lidelser å gjøre. Det er kulturellt, og det er uendelig mye farligere. Psykisk ustabilitet eller galskap er ikke smittsomt - kultur er.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det jo ikke alle muslimske kvinner som blir banket om de ikke dekker til håret heller, da.

Hvordan skal loven formuleres, mener du?

"Men nå er det jo ikke alle muslimske kvinner som blir banket om de ikke dekker til håret heller, da."

Hvor mange tror du det er som ikke risikerer nettopp det hvis de skulle nekte, tror du? Jeg tror du ville blitt overrasket hvis du fikk litt innsikt i nettopp det.

"Hvordan skal loven formuleres, mener du?"

Kjære vene...jeg har ikke skreket om lov - jeg har forsvart angrepene mot forslaget, fordi absolutt alle som argumenterer mot det her gjør det med åpenbare kunnskapsmangler. Jeg ville nok være for et forbud mot slike ting, juridisk sett ut i fra et forbud mot å være helt tildekket (burka). Men jeg er ikke jurist, og kan selvfølgelig ikke mene noe om en evt. lovtekst på et idéstadie.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spør noen muslimske jenter, så er det første de har å si om en ektemann at han må ikke spise svin og drikke alkohol. Det er de viktigste årsakene til at de ikke vil ha en norsk mann.

Hvis du hører etter, vil du høre mange omtale nordmenn, ikke som f eks "svinespisere", men som "vantro".

I begrepet "vantro" for muslimer ligger en dyp forakt og hos noen et ektefølt hat mot "horekvinner" og vantro menn.

Fortell dem for første gang at nordmenn på jualften deltar i nattverden i kirken og "drikker jesu blod", for så å gå hjem og spise svinesteik og skylle den ned med alkohol. Reaksjonen er sannsynligvis først en vantro latter, og så en dyp avsky. Blod, svin og alkohol er ilagt en intens religiøs forbannelse.

Islamsk kultur er det mest intolerante av livsstiler som finnes på jord. Noen verre holdninger mot kvinner og vantro finnes ikke.

"Islamsk kultur er det mest intolerante av livsstiler som finnes på jord. Noen verre holdninger mot kvinner og vantro finnes ikke."

Det medfører selvfølgelig ikke riktighet, og det burde du vite siden du er så opptatt av å skrive om dette.

MEN - det er det livssynet av den typen som er mest utbredt i vår tid, og det eneste som representerer en reell trussel mot den frie verden.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er myter. Men at noen kan utvikle en psykisk sperre er sikkert. Hjernen kan gjøre oss veldig syke om den legger seg i selen. Psyken kan f eks få deg til å spy i timevis, og det er bevist at hjernen kan få deg til å dø uten grunn. Hjernen kan få alt blodet i kroppen til å stivne på 2-3 minutter. Afrikanske trollmenn har beviselig drept med kun overtro. Folk tror at de skal dø, og så dør de.

Mange asiater, spesielt japanere blir veldig syke av alkohol, det skyldes et gen som de har og en ulikhet i leveren visst.

Jødiske kvinner har et gen som beskytter dem mot livmorhalskreft. Myten sa lenge at grunnen var omskjærte menn, at det var gunstig, men det var feil. En myte det også.

Det er selvsagt ikke en myte at et folkeslag som "aldri" har drukket melk kan utvikle intoleranse mot det. Det er mer korrekt å si at de ikke har utviklet en toleranse for det, egentlig.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal selvfølgelig ikke se nyansert på kvinneundertrykking eller anti-demokrati. MEN - det går an å se nyansert på ting rundt det, når man først gir seg i kast med å påpeke behovet for endring. Én ting er sikkert - det går ikke an å tvinge en kultur til å endre seg over natten.

".........................................."

Jeg tror ikke kvinner får noen som helst innflytelse der i gården. De tre rikeste patriarkene har betalt millioner, trolig Saudi-Arabiske banker likeså. Araberne har betalt mange moskeer og støttet et utall menigheter i Europa.

På Balkan er det i ferd med å bygge seg opp et skrekkvelde av muslimsk mafia, finansiert av narkosmugling og gud veit hva. De skal vi fort få høre mer om. En ganske uhyggelig reportasje var på TV for et par mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Islamsk kultur er det mest intolerante av livsstiler som finnes på jord. Noen verre holdninger mot kvinner og vantro finnes ikke."

Det medfører selvfølgelig ikke riktighet, og det burde du vite siden du er så opptatt av å skrive om dette.

MEN - det er det livssynet av den typen som er mest utbredt i vår tid, og det eneste som representerer en reell trussel mot den frie verden.

"......................................"

Det gamle testamente er verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooohh, skikkelig bra tenkt sdd!

Du har sannelig god oversikt over

alle muslimske samfunn og hvordan

degenereringen har satt sitt preg på muslimenes mentale evner!

Huff, nå begynte jeg å tenke på kongefamiliene rundt om, eller adelsslektene i verden-de med penger og makt holder seg også innenfor familen eller i det minste kretsen.

Er de alle og deres etterkommere imbesiler?

Skikkelig stygt innlegg.

Selv om du sikkert bare ville være morsom.

Det høres stygt ut, men det fins grunnlag for påstanden om at gjentatt innavl fører til tilbakestående individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et annet og mye verre eksempel er omskjæring. Det er veldig ofte nettopp kvinnene som tviholder på denne bestialske skikken. Ubegripelig for oss, men det er et faktum.

Det stemmer vel ikke helt med det bildet vi har av de snille men akk så undertrykte kvinnelige vesnene - men mange av dem, særlig de eldre - er matriarker som sjefer mye over resten av familien.

Jeg syns det er unyansert å skylde på mannfolkene hele tiden.

Enda mer fortvilt blir det når debatt om omskjæring fører til enda mer omskjæring.

http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060303/BOGER/603020334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

"Gjør vi ikke et forsøk en gang, er det bare våre indoktrinerte og kulturkonservative normer som bestemmer. Slik vi anklager feks musliene for å være tankeløse offer for."

I hovedmoskeen sitter et styre, det er 40 menn. Ingen kvinner.

Hvis jeg kritiserer det, henviser til prakisis i resten av det norske samfunnet og etterlyser kvinneandelen i styret, hva kan jeg da anklages for?

Må jeg bli så nyansert at jeg går over til å forsvare det?

Er det så inngrodd med kvinneundertrykking at det må anses umulig å rette på?

Eller er det rett og slett noe jeg ikke har noe med?

Selvfølgelig ikke!

Alle har noe med undertrykking.

Men nå svarer du på et svar jeg ga noen andre, med helt andre ting enn kvinneandelen i moskeene som bakrgrunn.

Jeg liker ikke harselering med folks (muskimske kvinners) intelligens og ei heller klappjakten der "finn flest feil på en muslim" har blitt en populær lek.

Vi må diskutere saker, og skille disse fra hverandre.

Ikke skjelle ut enkeltindivider man knapt har noe på eller tom. tyne en hel gruppe fordi man generaliserer.

Men jeg er enig i mangt og mye av det folk her mener er kritikkverdig og uønsket i Norge. Hvilke midler vi skal ta ibruk er derimot en vanskelig sak. Når folk så raskt tyr til forbud, får jeg assosiasjoner til regimer og land jeg ikke ønsker Norge skal sammenlignes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Hvorfor skulle jeg gjøre research i _nabolaget_ mitt - eller noe annet nabolag, for den saks skyld? Jeg snakker om folk jeg leier ut hybel til. Det er neppe spesiellt "sært" å ikke ønske å leie ut bolig til slikt svineri, selv om man måtte oppdage det etter at det er for sent.

Hvis du ennå ikke forstår: Jeg ville ikke ønsket å leie ut hybel til noen som oppførte seg slik, og hadde slike usympatiske holdninger. Jeg ville ikke ønsket å leie ut til et muslimsk par med mindre jeg var ganske så overbevist om at han var radikal i forhold til muslimske normer.

".........................................."

Det var da ikke du som leide ut?

Det var Glimtipper sitt innlegg jeg svarte på!(Eller sheba, det kan jeg jo sjekke...)

Er du et tohodet troll, eller leier du også ut til muslimsk mann som vil ha kona på sofaen under mensen? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Jeg bruker rimelig sjeldent det ordet, så nei - jeg er ikke lei det. Og det er helt på sin plass her.

Hadde du videre noe svar eller saklig kommentar å komme med?

Forøvrig - til ditt ganske så platte forsøk på latterliggjøring (som forøvrig var helt uten substans - du må lære deg å fullføre tankerekkene dine): Man er faktisk 100% avhengig av at folk skal kunne legitimere seg i ganske så mange situasjoner i vårt samfunn. Dette har bl.a å gjøre med det ordet som begynner på demo og slutter på -krati.

"...................................."

Så sant... ;-D

Senk skuldrene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

"Det er bare det at når nabon og hybelboeren og muslimske kvinner generelt blir harselert med og tynet, beveger vi oss over i feil spor!"

Så - den muslimske naboen som banker kona, oppdrar sønnene til å se ned på norske kvinner og å banke søstrene sine - det er _vi_ som "harsellerer" og "tyner" når vi sier at vi ikke er interessert i å finne oss i slikt?

Hva med å trekke huet ut av det varme, trange hullet du har stappet det opp i? Det er ingen her som kritiserer noen som ikke har gjort noe galt. Så gi nå for faen beng i å syte gneldre om "generalisering" når det ikke finnes en eneste generalisering eller fordom her - kun kommentarer på konkrete, selvopplevde ting.

Du er faen ikke sann.

"......................................"

Det må isåfall dreie seg om konkrete enkelttilfeller, som jeg på det sterkeste fordømmer.

Jeg synes imidlertid ikke vi skal hate muslimer som gruppe og forhåndsdømme mennesker vi ikke kjenner på bakgrunn av slike tilfeller, dersom noen har opplevd det.

Jeg ville da ikke dømme alle sørlendinger etter noen tilfeller av mørkemenns-kristne jeg vet om heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...