Gå til innhold

Burde det være forbud mot burka?


hidi

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015

Han har selvsagt fortalt det.

Utkastelsesgrunn? Nei. Men jeg ville personlig ØNSKET å kaste ut slike leieboere, fordi jeg ikke ville ha noe som helst med slikt faenskap å gjøre - muslimer eller hva det måtte være.

"......................................"

Ikke glem å gjøre litt research i ditt fasjonable nabolag... Kanskje hilser du på folk som oppfører seg utilbørlig mot sin partner og burde forvises?

Jeg sover en sjelden gang på sofaen, om enn ikke til faste tider... ;-) Etter eget ønske, vel og merke, selv om det ofte er etter en krangel med min ellers så kjære mann. Slikt skjer her...faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 410
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    64

  • Prozak

    56

  • ylvali1365381015

    55

  • keinstein

    48

ylvali1365381015

Ellers synes jeg det er drøyt av deg å forsøke å latterliggjøre sheba for det hun skriver om dette.

"........................................"

Forsøker jeg å latterliggjøre Sheba?

Det visste jeg ikke!

Jeg trodde vi diskuterte hennes utsagn og standpunkter her...

Så feil kan jeg altså ta!

Takk kjære, nå ser jeg så meget klarere hva mine intensjoner er, og hva som er mine sanne tanker og natur.

"Snillisten", som du kalte meg i et svar til hidi, er plutselig blitt en slemming?!

LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fjerner de seg fra den jevne nordmann i klesveien er det kun ett som gjelder : forbud!

;-P

Synes det minner sterkt om noe ubehagelig jeg mener å ha lest om eller...kanskje drømt? (Usj!) ;-)

og du tenker på??

Det som skremmer i denne saken har ikke noe med det som har vært før....

ekstreme muslimer har selv sagt at de vil overta europa, vel?? !! det vil ikke jeg!

det skremmer meg med så mye inflytelse de får, og folk kan preke det de vil om integrering osv i det norske fellesskap.. tror du virkelig det vil bli bedre sett fra norske øyne?? jeg snakker ikke om "den ene snille naboen" men om islam generelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Burka? Like dumt som snørte føtter i Kina. Men hvem skulle man straffe ? Personene som bar dette , eller de voksne som påla barna skikken?

Høyhælte spisse sko i vesten skaffer pasienter til det norske helsevesen. Vi andre betaler prisen. Hvem bør ta ansvar her? De unge kvinnene, foreldrene, moteindusrien?

Et godt innlegg på alle måter.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker jeg å latterliggjøre Sheba?

Det visste jeg ikke!

Jeg trodde vi diskuterte hennes utsagn og standpunkter her...

Så feil kan jeg altså ta!

Takk kjære, nå ser jeg så meget klarere hva mine intensjoner er, og hva som er mine sanne tanker og natur.

"Snillisten", som du kalte meg i et svar til hidi, er plutselig blitt en slemming?!

LOL!

Tåler du ikke at enkelte saker kan ta en annen vending når man diskuterer?

du kan si hva du vil om denne saken, jeg mener fortsatt at det er for mange muslimer i norge allerede, og hva mine argumenter angår så kan du diskutere min persom med MEG og ikke med Prozak, vi har en grei dialog, diskuterer til tider og respekterer hverandre for det:)

Klar nok tekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

og du tenker på??

Det som skremmer i denne saken har ikke noe med det som har vært før....

ekstreme muslimer har selv sagt at de vil overta europa, vel?? !! det vil ikke jeg!

det skremmer meg med så mye inflytelse de får, og folk kan preke det de vil om integrering osv i det norske fellesskap.. tror du virkelig det vil bli bedre sett fra norske øyne?? jeg snakker ikke om "den ene snille naboen" men om islam generelt..

Jeg deler din bekymring. Vi har vært litt for blåøyde når det gjelder _enkelte_ _ekstreme_ _krefter_ innen islam.

De vil, på linje med andre imperialistiske nasjoner og ideologier, skaffe seg makt og definisjonsmakt. Og det vil sannelig ikke jeg heller! :-o

Det er bare det at når nabon og hybelboeren og muslimske kvinner generelt blir harselert med og tynet, beveger vi oss over i feil spor!

Det blir liksom et hysterisk kaklekor. Og nå mener jeg ikke deg spesifikt. Man kan bare lete nedover i div tråder om dette emnet, så er poenget mitt kanskje åpenlyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ylvali1365381015

Tåler du ikke at enkelte saker kan ta en annen vending når man diskuterer?

du kan si hva du vil om denne saken, jeg mener fortsatt at det er for mange muslimer i norge allerede, og hva mine argumenter angår så kan du diskutere min persom med MEG og ikke med Prozak, vi har en grei dialog, diskuterer til tider og respekterer hverandre for det:)

Klar nok tekst?

Nå tror jeg du forvekslet mitt og prozaks innlegg.

Jeg har iallefall hverken sitert dine argumenter eller kritisert at saken tok en annen vending, dersom du mener den har gjort det.

Jeg prøver bare å forklare prozak at jeg ikke har latterliggjort deg.

Det var et av de velkjente splitt-og-hersk-teknikkene hans igjen.

Du ble ikke sur for det?

I såfall må jeg bare si at jeg får da vel lov å svare på tiltale, som alle andre.

Jeg ønsker deg forøvrig velkommen til å kommentere mine, selv om det ikke var adressert til deg i utgangspunket.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler din bekymring. Vi har vært litt for blåøyde når det gjelder _enkelte_ _ekstreme_ _krefter_ innen islam.

De vil, på linje med andre imperialistiske nasjoner og ideologier, skaffe seg makt og definisjonsmakt. Og det vil sannelig ikke jeg heller! :-o

Det er bare det at når nabon og hybelboeren og muslimske kvinner generelt blir harselert med og tynet, beveger vi oss over i feil spor!

Det blir liksom et hysterisk kaklekor. Og nå mener jeg ikke deg spesifikt. Man kan bare lete nedover i div tråder om dette emnet, så er poenget mitt kanskje åpenlyst?

jeg skjønner hvordan du tenker i denne saken, sikkert like vanskelig for deg som for meg i motsatt fall....

men jeg klarer ikke godta alle disse muslimene som etter noen få mnd i norge hyler og skriker om bønnetårn i moskeen sin, helligdager samt andre ting..

om de flyktet fra et helvete, hvorfor ikke dra tilbake når det er mulig? og hvorfor ser vi gang på gang at de drar på "FERIE" til hjemlandet , med masse gaver og donasjoner??men fortsatt lever i norge på trygdeordninger også videre??

For min del er det full stopp, hva andre mener er ikke min sak.. takk og lov vi fortsatt har lov til og tenke i norge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Nå tror jeg du forvekslet mitt og prozaks innlegg.

Jeg har iallefall hverken sitert dine argumenter eller kritisert at saken tok en annen vending, dersom du mener den har gjort det.

Jeg prøver bare å forklare prozak at jeg ikke har latterliggjort deg.

Det var et av de velkjente splitt-og-hersk-teknikkene hans igjen.

Du ble ikke sur for det?

I såfall må jeg bare si at jeg får da vel lov å svare på tiltale, som alle andre.

Jeg ønsker deg forøvrig velkommen til å kommentere mine, selv om det ikke var adressert til deg i utgangspunket.

:-)

Og bare for å være klinkende klar : Det var prozak som dro inn deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du forvekslet mitt og prozaks innlegg.

Jeg har iallefall hverken sitert dine argumenter eller kritisert at saken tok en annen vending, dersom du mener den har gjort det.

Jeg prøver bare å forklare prozak at jeg ikke har latterliggjort deg.

Det var et av de velkjente splitt-og-hersk-teknikkene hans igjen.

Du ble ikke sur for det?

I såfall må jeg bare si at jeg får da vel lov å svare på tiltale, som alle andre.

Jeg ønsker deg forøvrig velkommen til å kommentere mine, selv om det ikke var adressert til deg i utgangspunket.

:-)

javisst får du svare som du føler for, du og jeg er ikke enige, greit for meg det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å være klinkende klar : Det var prozak som dro inn deg her.

nei, det var meg selv det:-)

Ikke Prozak sin feil... si meg, har du noe imot ham kanskje? virker nesten sånn...

isåfall vil jeg si at for meg er han en superærlig diskusjonspartner som alltid sier hva han mener, det er en egenskap jeg setter pris på, samtidig må jeg vel si det samme om deg, hehe like saklig og vel bevisst dine egne meninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

jeg skjønner hvordan du tenker i denne saken, sikkert like vanskelig for deg som for meg i motsatt fall....

men jeg klarer ikke godta alle disse muslimene som etter noen få mnd i norge hyler og skriker om bønnetårn i moskeen sin, helligdager samt andre ting..

om de flyktet fra et helvete, hvorfor ikke dra tilbake når det er mulig? og hvorfor ser vi gang på gang at de drar på "FERIE" til hjemlandet , med masse gaver og donasjoner??men fortsatt lever i norge på trygdeordninger også videre??

For min del er det full stopp, hva andre mener er ikke min sak.. takk og lov vi fortsatt har lov til og tenke i norge;)

...Ja, og lufte disse tankene.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

nei, det var meg selv det:-)

Ikke Prozak sin feil... si meg, har du noe imot ham kanskje? virker nesten sånn...

isåfall vil jeg si at for meg er han en superærlig diskusjonspartner som alltid sier hva han mener, det er en egenskap jeg setter pris på, samtidig må jeg vel si det samme om deg, hehe like saklig og vel bevisst dine egne meninger:)

Hm, jeg er temmelig ambivalent ifht prozak. Sant å si føler jeg ofte at han har imot meg.

Men det er jo bare en følelse jeg får. Ikke godt å si.

Ærlig er han. Og, vel nesten alltid, saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ylvali1365381015

nei, det var meg selv det:-)

Ikke Prozak sin feil... si meg, har du noe imot ham kanskje? virker nesten sånn...

isåfall vil jeg si at for meg er han en superærlig diskusjonspartner som alltid sier hva han mener, det er en egenskap jeg setter pris på, samtidig må jeg vel si det samme om deg, hehe like saklig og vel bevisst dine egne meninger:)

God natt forresten!

Blir trøøøtt i morgen, jeg.

ZZZZZ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fjerner de seg fra den jevne nordmann i klesveien er det kun ett som gjelder : forbud!

;-P

Synes det minner sterkt om noe ubehagelig jeg mener å ha lest om eller...kanskje drømt? (Usj!) ;-)

Jeg tror helt ærlig at du ikke vil skjønner av hva vi snakker om.

Jeg liker ikke å bli sett ned på.

Jeg liker ikke å bli kalt hore fordi jeg ikke dekker meg til.

Jeg liker ikke tanken at dattera mi skulle bli beskylt for å være skyld i en voldtekt fordi hun ikke bruker burka. Kjekt å øve seg på de horene som ikke dekker seg til.

Og jeg liker ikke at min unge blir banket av muslimske unger fordi jeg er norsk og de har lært det hjemme at de ikke trenger å respektere nordmenn.

Og jeg liker ikke å bli beskylt for å være brun fordi jeg er redd for/ikke liker disse tingene.

Du kan jo flytte på Grønland/Grünerløkka/Tøyen eller Holmlia og se sjøl hvordan mange ser på nordmenn.

Og jeg er trøtt og er lei av hele diskusjonen for jeg tror mesteparten av de som skriver innlegg her ikke har peiling på hvordan hverdagen er for oss som bor steder hvor slike ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Jeg tror helt ærlig at du ikke vil skjønner av hva vi snakker om.

Jeg liker ikke å bli sett ned på.

Jeg liker ikke å bli kalt hore fordi jeg ikke dekker meg til.

Jeg liker ikke tanken at dattera mi skulle bli beskylt for å være skyld i en voldtekt fordi hun ikke bruker burka. Kjekt å øve seg på de horene som ikke dekker seg til.

Og jeg liker ikke at min unge blir banket av muslimske unger fordi jeg er norsk og de har lært det hjemme at de ikke trenger å respektere nordmenn.

Og jeg liker ikke å bli beskylt for å være brun fordi jeg er redd for/ikke liker disse tingene.

Du kan jo flytte på Grønland/Grünerløkka/Tøyen eller Holmlia og se sjøl hvordan mange ser på nordmenn.

Og jeg er trøtt og er lei av hele diskusjonen for jeg tror mesteparten av de som skriver innlegg her ikke har peiling på hvordan hverdagen er for oss som bor steder hvor slike ting skjer.

Jeg beskylder deg altså ikke for å være brun, dorthe.

Men når det er sagt, tror jeg neppe du har opplevd alt det grusomme du refererer til, men at det er hypotetiske tilfeller som du ikke bør bruke i en debatt. Særlig ikke når du drar alle over en kam. (Se ordtaket ;-))

Jeg stiller meg ikke på ytterste kant og er moralist /snillist. Jeg prøver derimot å skille ting litt fra hverandre, ikke bli blind eller unyansert.

Men som sagt, jeg er _delvis_ enig.Men vokter meg vel for å kanalisere min motvilje mot alle enkeltmennesker. De er uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beskylder deg altså ikke for å være brun, dorthe.

Men når det er sagt, tror jeg neppe du har opplevd alt det grusomme du refererer til, men at det er hypotetiske tilfeller som du ikke bør bruke i en debatt. Særlig ikke når du drar alle over en kam. (Se ordtaket ;-))

Jeg stiller meg ikke på ytterste kant og er moralist /snillist. Jeg prøver derimot å skille ting litt fra hverandre, ikke bli blind eller unyansert.

Men som sagt, jeg er _delvis_ enig.Men vokter meg vel for å kanalisere min motvilje mot alle enkeltmennesker. De er uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Selvfølgelig har jeg opplevd det jeg skriver. Hvorfor skulle jeg ellers skrevet det?

Dattera mi har ikke blitt voldtatt da men dattera til en bekjent og en annen ble nesten drept.

Det betyr som jeg sier ikke at misliker alle muslimer, jeg kjenner mange hyggelige også, men det finnes jammen meg mange gærninger av dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om norske jenter som blir tvunget til å gå med verken det ene eller det andre. Hvor har du dette fra? Og kan du bevise at de blir tvunget til det og at de ikke tar det på seg frivillig? Nå ble jeg nysgjerrig.

Stikk innom noen Oslo-skoler og få sjokk. Norske jenter på mange skoler har også begynt å gå med skjorte eller genser som dekker baken, utelukkende pga sextrakassering fra gutter. Klager på sextrakassering og annen trakassering har eksplodert, og skolene snakker om å -kurse gutter- om respekt for kvinner. Snart har de to valg: begynne med skaut eller flytte/bytte skole. Noen har også begynt å argumentere for islamsk moral og kvinneundertrykking, trolig pga press fra våre nye landsmenn. Nå nekter også norske gutter og jenter å dusje sammen med andre av samme kjønn.

Foreldrene gidder ikke lenger påpeke det dårlige miljøet, de bare flytter.

Utviklingen er på et helt likt stdium som Sverige for 5-10 år siden. Den største skolen i Malmø har 1000 elever, og 90% av jentene har hijab. For 5 år siden hadde bare 10% hijab. Den har nå ingen etnisk svenske elever. De hadde to i fjor.

Rinkeby er nå 100% fritt for etnisk svenske.

Ca 130 områder i Sverige er av svenskene selv ansett som sosiale tiltaksområder, getto. i 2001 var det 29.

I bl a Malmø er det opprettet religiøs milits (politi), i regi av moskeene som bl a passer på jenter og kvinners moral. Rart at det alltid er kvinnene de går løs på først? Det dreier seg om kontroll og maktstruktur. Kontrollen over kvinnene og deres seksualitet er en bærebjelke, det er handelsvare og manne-makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om arbeidsgivere som nekter jenter jobb som ikke bruker hodeplagg.

Men norske jenter på videregående gjør det nok frivillig men jeg tror ikke jeg synes det er riktig. Jeg hadde i vært fall daua hvis dattera mi kom hjem med hijab.

"Jeg hadde i vært fall daua hvis dattera mi kom hjem med hijab."

Jeg hadde ansett det som et fryktelig nederlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Og det er overhodet ikke spesiellt for hverken muslimer eller noen andre. Forskjellen er bare at det er muslimer som dekker til kvinnene på en slik idiotisk og hysterisk måte.

"..........................................."

Den som står på toppen og hakker nedover har skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...