Gå til innhold

Burde det være forbud mot burka?


hidi

Anbefalte innlegg

Fredelig og fredelig, fru blom. Det er helt åpenbart en del aksepterte elementer, handlinger etc. i mange land, som er voldelige. Dette tullet med forsvar av "ære" ved å møte opp med førti innavlede fettere og kveste noen som har sagt noe stygt om deg, f.eks.

"........................................."

Ja nå snakker jeg rent generelt.Og slik jeg har forstått det er det mindretallet som praktiserer æresdrap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 410
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    64

  • Prozak

    56

  • ylvali1365381015

    55

  • keinstein

    48

Eg trur nok du prøvde på det, men eg forstod det ikkje heilt. Eg er litt spreiddt i tankane i dag så du får bære over med å forklare litt meir nøyaktig kva det er du reagerer på.

Mvh,

Det vedkommende mener er at kvinner iflg.1.Korinterbrev skal dekke til hodet sitt når de ber og profeterer der det er menn tilstede i menigheten. Det er en sak for menigheten, ikke for offentligheten!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Smiths venner er i kirken, må de bruke hodeplagg for de skal ikke være vakrere enn englene. Har jeg hørt. Kan ikke gå god for sannheten i det.

Det er ikke for å ikke være vakrere enn englene, men for at engelene skal identifisere kvinnene sammen med mennene. Kvinnene skulle nemlig ikke tale i forsamlingene for det sømmer seg ikke, med mindre man dekker til hodet, for da viser de at de underordner seg mennene, og så lenge de har dette formelle på det rene, kan de be og profetere så mye de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Hidi sier står det i Koranen at kvinner skal tildekkes for ikke å friste mennene og dermed er kvinner som ikke dekker seg til fritt vilt og er sjøl skyld i dersom de blir utsatt for seksuelt overgrep.

Naboen min måtte dekke seg til om natta den uka hun hadde mensen, det var nemlig forbudt med samleie den tida og hvis han likevel ønsket det så kom ikke hun til Paradis for det var hennes skyld.

hehe

De ligger med langarma nattkjole også. Overarmen er det mest sexy de vet, og hår da. Overarm og hårfetisj. Hvis han blir fristet og vil ha sex, får hun skylda i alle tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

De ligger med langarma nattkjole også. Overarmen er det mest sexy de vet, og hår da. Overarm og hårfetisj. Hvis han blir fristet og vil ha sex, får hun skylda i alle tilfelle.

Jeg vet det, den bør til og med være hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muslimer "forfulgt" i vesten? Er du seriøs?!?! Det finnes INGEN minoriteter - eller religioner i det hele tatt - som vi i vesten tar så mye hensyn til som muslimer. Muslimer er IKKE forfulgt noe sted i verden, og de har heller aldri vært det.

"........................................."

Nei, det mener jeg da heller ikke, men en del av dem FØLER seg forflugt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

"Liberalt eller ikke- jeg aner ikke hvor jeg står selv. Vanskelige spørsmål, idet de er prinsippielle og dermed ikke bør være kun emosjonelle."

Dette er faktisk ikke kun et prinsippielt spørsmål. Som andre sier her, så kan man ikke late som om det ikke er en umulighet med identifikasjon etc. Det er et plagg som er identisk med å forkle seg for at ingen skal gjenkjenne deg. Religions/kulturfrihet blir egentlig en sekundær faktor her.

"......................................"

burka er en ting. hodeplagg noe annet.

her var det hodeplagg(skaut) jeg tenkte på først og fremst.

dessuten, et hodeplagg er et hodeplagg, da må man jo forby jødisk hodeplagg, lue osv også.

hvis ikke er det jo direkte diskriminerende og fientlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Polarisering er uheldig. Men det er nøyaktig like uheldig å være så redd for å være politisk ukorrekt at man ikke tør å kalle en krakk for en krakk.

Faktum er at de vi som regel kaller "muslimer", kommer fra steder i verden som har kulturer som faktisk er direkte usympatiske og uakseptable for så godt som hele den vestlige verden. Maset om dialog når det er konkrete uakseptable ting er mildt sagt trøttende.

Og å nekte på at de fleste muslimske kulturer har et grusomt undertrykkende kvinnesyn er bare dumt. Muslimer som tar avstand fra dette sier jo selv at det slik.

Og hva mener du vi skal "gjøre" med en muslim som denne leieboeren som nevnes her? Han kaster kjærringa ut av soverommet når hun har mensen - i stedet for å selv sove et annet sted. Hva slags _dialog_ tror du har noen som helst effekt på slike inngrodde holdninger? (Og dette er jo en av de mindre brutale, om enn idiotisk patetiske, holdningene som finnes i disse kulturene.)

(Forøvrig er det ikke bare muslimer som har dårlig kvinnesyn - i Russland og Kina er det ganske så likt.)

"......................................."

...og i Japan, sikkert også flere steder i Europa.

Jaja, jeg lurer nå på hvordan hybelverten vet at kona sover på sofaen når hun har mensen?

Uansett hvor teit det er, er det vel ikke sak som hybelverten kan bry seg med, annet enn som ev. venn. Neppe utkastelsesgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Det jeg lurer på... Hvorfor kommer det idiotinnvandrerkjerringer og lovpriser både burka og barka og hijab og alt det andre? Hva mener de, egentlig? Er de virkelig så hjernevaska?

Ja til undertrykking!

De anser det ikke som undertrykking. Det er hva de sier. Mange av disse kvinnene anser lettkledde og stasha kvinner med dype utringniger som undertrykte-ofre for menns vilje/lyst. Det er et spørsmål om

hvilke merkelapper vi setter på det vi ser rundt oss.

Så er spørsmålet: tror vi på dem som sier de velger hijab av egen fri vilje?

Eller tror vi på de halvnakne jentene som bruker en formue på utseende og kroppsmanipulering, når de sier at de ikke er styrt av annet enn egne lyster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Nå er de sannsynligvis ikke like intelligente som oss.

Fakta er at disse menneskene har giftet seg med sine fettere og kusiner i alle år, noe som over tid har gjort dem mindre intelligente.

Men langt verre er de kulturelle hensynene som må tas, og for disse kvinnene er deres syn på verden like selvfølgelig som vår.

Det lar seg ikke forandre på null komma niks.

oooohh, skikkelig bra tenkt sdd!

Du har sannelig god oversikt over

alle muslimske samfunn og hvordan

degenereringen har satt sitt preg på muslimenes mentale evner!

Huff, nå begynte jeg å tenke på kongefamiliene rundt om, eller adelsslektene i verden-de med penger og makt holder seg også innenfor familen eller i det minste kretsen.

Er de alle og deres etterkommere imbesiler?

Skikkelig stygt innlegg.

Selv om du sikkert bare ville være morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Kvinnene er mer moralistiske enn mennene i de kulturer som betrakter puritanisme som en viktig egenskap. Kvinnene er mye mer intolerante mot hverandre, og bruker puritanismen som et verktøy for å rivalisere og undertrykke.

I f eks Pakistan er det vanlig at svigermor er den mest voldelige og kontrollerende overfor svigerdatter.

slik er det vel her og? ;-P

derav en egen sjanger for svigermorvitser... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Jeg tviler på at vi klarer å forandre deres syn og deres tro. Når til og med norske jenter går med hijab på skolen har det allerede gått for langt.

Titt på sentrumsskolene i Oslo og få sjokk ;o)

tror ikke vi overbeivser dem ved å nekte dem å kle seg som de vil.

det blir bare en ytterligere tilspisseing av forholdene. aldri vil så mange være oppsatt på å velge side og demonstrere sin tilhørighet ved å bruke burka og hijab så ofte de kan!

dessuten, jeg mistenker at unge mennesker i merkeklær er offer for foreldrenes forfengelighet og tvilsomme verdier, de får ikke utvikle sin egen sunne identitet og formes regelrett inn i foreldrenes avleggse og undertrykkende syn. det er ikke sunt. det må forbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror ikke vi overbeivser dem ved å nekte dem å kle seg som de vil.

det blir bare en ytterligere tilspisseing av forholdene. aldri vil så mange være oppsatt på å velge side og demonstrere sin tilhørighet ved å bruke burka og hijab så ofte de kan!

dessuten, jeg mistenker at unge mennesker i merkeklær er offer for foreldrenes forfengelighet og tvilsomme verdier, de får ikke utvikle sin egen sunne identitet og formes regelrett inn i foreldrenes avleggse og undertrykkende syn. det er ikke sunt. det må forbys.

Jeg så gjerne at merkeklær og moter forbys... Sunnere at folk selv velger sine klær uten press og særlig barn. Mine får ikke merkeklær, synes det er bortkastet penger, merkelig nok har ingen av mine tre barn blitt ertet!

Men for meg er burka faktisk enda verre enn moteklær! Selv om du har mange særdeles gode poenger.

Vanlig folkeskikk at man får et ansikt å prate til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik er det vel her og? ;-P

derav en egen sjanger for svigermorvitser... :-)

Jeg prøvde å slå et slag for integrering og foreslå at vi i Norge burde innføre en ny lov om at giftermål kun kan inngås når både bruden, brudgommen og deres foreldre må samtykke. Det som en tilnærming til og legitimering av arabisk/asiatisk kultur.

Da får vi slutt på tvangsekteskap og svigers med sin erfaring får mer innflytelse på ektskapet. Da kan de avise evt ubrukelige kandidater, og ingen kan tvinges til å gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooohh, skikkelig bra tenkt sdd!

Du har sannelig god oversikt over

alle muslimske samfunn og hvordan

degenereringen har satt sitt preg på muslimenes mentale evner!

Huff, nå begynte jeg å tenke på kongefamiliene rundt om, eller adelsslektene i verden-de med penger og makt holder seg også innenfor familen eller i det minste kretsen.

Er de alle og deres etterkommere imbesiler?

Skikkelig stygt innlegg.

Selv om du sikkert bare ville være morsom.

Jeg forsøkte faktisk ikke være morsom. Dagbladet postet en godt dokumentert artikkel om innavl og konsekvensene av søskenbarnekteskap her for et par uker siden. Det var ingen som sa den imot.

Skal se om jeg finner den på nett etterpå, men jeg leste den i papirutgaven og er ikke sikker på om den finnes på nett.

Og ja: De kongelige ble også nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og i Japan, sikkert også flere steder i Europa.

Jaja, jeg lurer nå på hvordan hybelverten vet at kona sover på sofaen når hun har mensen?

Uansett hvor teit det er, er det vel ikke sak som hybelverten kan bry seg med, annet enn som ev. venn. Neppe utkastelsesgrunn?

He he, det lurte jeg på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte faktisk ikke være morsom. Dagbladet postet en godt dokumentert artikkel om innavl og konsekvensene av søskenbarnekteskap her for et par uker siden. Det var ingen som sa den imot.

Skal se om jeg finner den på nett etterpå, men jeg leste den i papirutgaven og er ikke sikker på om den finnes på nett.

Og ja: De kongelige ble også nevnt.

Og du har helt rett!

Leste det selv, men min kortidshukommelse er elendig...så jeg husker ihvertfall ikke hvor jeg leste hva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har helt rett!

Leste det selv, men min kortidshukommelse er elendig...så jeg husker ihvertfall ikke hvor jeg leste hva!

Det er ikke engang noe å stille spørsmål ved.

Det er vitenskapelig bevist at innavl er skadelig. Det er en grunn til at det i de fleste land er ulovlig, og at selv søskenbarnekteskap knapt forekommer (i vår del av verden).

Og hva de kongelige angår: Finnes det noe mer soleklart bevis på skadeomfanget av innavl blant de kongelige enn svenskekongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke engang noe å stille spørsmål ved.

Det er vitenskapelig bevist at innavl er skadelig. Det er en grunn til at det i de fleste land er ulovlig, og at selv søskenbarnekteskap knapt forekommer (i vår del av verden).

Og hva de kongelige angår: Finnes det noe mer soleklart bevis på skadeomfanget av innavl blant de kongelige enn svenskekongen?

Jeg har litt sans for svenskekongen, nettopp fordi han stadig vekk er ute i hardt vær! Og noen ganger setter de munnkurv på han...

Innavl er ikke bra! Men det regner jeg med at alle mennesker vet...? Dyr blir jo behandlet mer forsiktig, når det gjelder innavl, enn mennesker...

Så noen vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...