Gå til innhold

Burde det være forbud mot burka?


hidi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 410
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    64

  • Prozak

    56

  • ylvali1365381015

    55

  • keinstein

    48

jeg skjønner hva du sier, men om den jeg bodde sammen med og jeg selvfølgelig valgte ham med vitende og vilje gjerne ville hatt en eventuell kattestek eller lignende til middag så bevares værsågod:) men ikke pokker om jeg hadde spist det.. jeg sier ikke han må spise svinekjøtt, men respektere den personen han giftet seg med.

Det gjør han ikke, han strammer mer og mer inn på henne men oppfører seg enda mer som det jeg alltid har trodd om muslimer, de er pokker så troende når det kommer til at andre skal rette seg etter dem, men full som et øsekar drikker han seg gjerne, samt har sex med henne under ramadan og røyker som en svamp...

huff, beklager, blir litt revet med nå, og som du sikkert skjønner har jeg ikke store respekten for muslimer:)

Hvis du spør noen muslimske jenter, så er det første de har å si om en ektemann at han må ikke spise svin og drikke alkohol. Det er de viktigste årsakene til at de ikke vil ha en norsk mann.

Hvis du hører etter, vil du høre mange omtale nordmenn, ikke som f eks "svinespisere", men som "vantro".

I begrepet "vantro" for muslimer ligger en dyp forakt og hos noen et ektefølt hat mot "horekvinner" og vantro menn.

Fortell dem for første gang at nordmenn på jualften deltar i nattverden i kirken og "drikker jesu blod", for så å gå hjem og spise svinesteik og skylle den ned med alkohol. Reaksjonen er sannsynligvis først en vantro latter, og så en dyp avsky. Blod, svin og alkohol er ilagt en intens religiøs forbannelse.

Islamsk kultur er det mest intolerante av livsstiler som finnes på jord. Noen verre holdninger mot kvinner og vantro finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakestående og primitive mennesker lar seg lure. Derfor er det så viktig med vitenskap og utdannelse, slik at de har et dokumenterbart grunnlag.

Mange trodde nordlyset var noe overnaturlig fra guden, men det viste seg at det også lot seg dokumentere greit. Mange tror enda at folk oppe i bane rundt jorda er "vektløse". Men når de lærer fysikk, så forstår de sammenhengen.

Det er frsitende å lage kvasivitenskaper for å skaffe forklaringer og dermed makt. Når de først tror på en gud, så er det lett å få dem til å tro på andre forklaringer som relateres til guden.

Jeg tror på Gud, men ikke på de som sier de tolker Bibelen mer riktig enn jeg.

Jeg tror på vitenskapen, men tror ikke at de ufeilbarlige.

Jeg tror på kunnskap og la menneskene selv få fri vilje til å utforske og bruke hjernen.

Leste nettopp at de som hadde tilgang på nettet i Nord-Korea hadde tilgang til et trettitalls sider, som alle æret lederen. De med høyt kunnskapsniva trodde det bare fantes syv-åtte andre land i verden utenom Nord-Korea...

Hvor ille er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja. Stakkars, et smaksfattig liv da.

Asiatene har jo aversjon mot melk, tror det kan bli nermest allergiske raksjoner dersom et folkeslag avstår fra en type mat i århundrer. Kan de ikke utvikle en type intoleranse?

Det er myter. Men at noen kan utvikle en psykisk sperre er sikkert. Hjernen kan gjøre oss veldig syke om den legger seg i selen. Psyken kan f eks få deg til å spy i timevis, og det er bevist at hjernen kan få deg til å dø uten grunn. Hjernen kan få alt blodet i kroppen til å stivne på 2-3 minutter. Afrikanske trollmenn har beviselig drept med kun overtro. Folk tror at de skal dø, og så dør de.

Mange asiater, spesielt japanere blir veldig syke av alkohol, det skyldes et gen som de har og en ulikhet i leveren visst.

Jødiske kvinner har et gen som beskytter dem mot livmorhalskreft. Myten sa lenge at grunnen var omskjærte menn, at det var gunstig, men det var feil. En myte det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er klar over hvordan det er i andre land enn Norge, men det var Norge vi snakket om.

Før jeg dokumenterer det, så vil jeg spørre: hvis det er slik i alle andre land hvor disse finnes, hva er i tilfelle grunnen til at det ikke skal skje eller skjer i Norge? I Norge gjør de det frivillig, og i resten av verden er det tvang?

Et eksempel: ei vaskedame sa hun gikk med hijab frivillig, men nektet å ta den av seg da hun ble spurt. Hvordan kan det være frivillig å ha den på seg, men ikke å ta den av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Det er myter. Men at noen kan utvikle en psykisk sperre er sikkert. Hjernen kan gjøre oss veldig syke om den legger seg i selen. Psyken kan f eks få deg til å spy i timevis, og det er bevist at hjernen kan få deg til å dø uten grunn. Hjernen kan få alt blodet i kroppen til å stivne på 2-3 minutter. Afrikanske trollmenn har beviselig drept med kun overtro. Folk tror at de skal dø, og så dør de.

Mange asiater, spesielt japanere blir veldig syke av alkohol, det skyldes et gen som de har og en ulikhet i leveren visst.

Jødiske kvinner har et gen som beskytter dem mot livmorhalskreft. Myten sa lenge at grunnen var omskjærte menn, at det var gunstig, men det var feil. En myte det også.

Er De lege, herr? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veterinæren på slakteriet der søstra mi jobba, sa at det ikke finnes noen vitenskapelig grunn for ikke å spise svinekjøtt i Norge. Det med urinen er helt ukjent, en myte, grisen har velfungerende nyrer. Den svetter ikke gjennom huden, men det betyr ikke noe for kjøttets kvalitet.

Derimot er det folk som mener de har "matallergi", mens de høyst sannsynlig ikke er friske i hodet sitt. Kroppen kan gjøre oss syke på mange måter, psykiske sykdommer/årsaker er en av dem. Ei jeg kjenner tør bare spise havregrøt av redsel for "stoffer" i maten.

Da Det Gamle Testamentet og Koranen ble skrevet, var det fakstisk helsefarlig å spise svinekjøtt pga trikiner.

Likeledes var det farlig å spise skalldyr, da bodde i varme land uten hurtig nedkjøling, og maten kunne bli liggende i varmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Da Det Gamle Testamentet og Koranen ble skrevet, var det fakstisk helsefarlig å spise svinekjøtt pga trikiner.

Likeledes var det farlig å spise skalldyr, da bodde i varme land uten hurtig nedkjøling, og maten kunne bli liggende i varmen...

Jess, der var linken ja. Takk!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på Gud, men ikke på de som sier de tolker Bibelen mer riktig enn jeg.

Jeg tror på vitenskapen, men tror ikke at de ufeilbarlige.

Jeg tror på kunnskap og la menneskene selv få fri vilje til å utforske og bruke hjernen.

Leste nettopp at de som hadde tilgang på nettet i Nord-Korea hadde tilgang til et trettitalls sider, som alle æret lederen. De med høyt kunnskapsniva trodde det bare fantes syv-åtte andre land i verden utenom Nord-Korea...

Hvor ille er det?

All undertrykking er ille.

Hvorfor tror du spesielt på det som står i den boka, og ikke på det som står i en annen?

Hvorfor tror du Jesus er en gud, og ikke Muhammed?

Hvis det er tilfelle at Muhammed hadde epilepsi, hva da? Hvorfor er det -umulig- at Muhammed hadde epilepsi? Hvis det er tilfelle, så kan vi i dag forstå hvorfor han gjorde og sa som han gjorde. Helt naturlig.

Muhammed sa en gang at skillene mellom saltvann og ferskvann var et under fra guden. Du kunne finne saltvann og ferskvann i samme elvemunningen og langt til havs. Han trodde guden gjorde om saltvannet til ferskbann for ans skyld så han kunne drikke. I dag vet vi eksakt hvorfor det er skiller, og kan gjenta og dokumentere det med enkle forsøk. Er det fremdeles et under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Det Gamle Testamentet og Koranen ble skrevet, var det fakstisk helsefarlig å spise svinekjøtt pga trikiner.

Likeledes var det farlig å spise skalldyr, da bodde i varme land uten hurtig nedkjøling, og maten kunne bli liggende i varmen...

"Da Det Gamle Testamentet og Koranen ble skrevet, var det fakstisk helsefarlig å spise svinekjøtt pga trikiner."

Det fantes ikke griser i Midtøsten den gangen. Trikiner finnes heller ikke i ørkenstrøk. Trikiner ble ikke oppdaget før ca år 1870. Grisen er et skogsdyr, de kan ikke leve i ørkenstrøk. Mytene er bare vikarierende årsaker, desperate forsøk på å legitimere gammelt sludder og overtro.

"Likeledes var det farlig å spise skalldyr, da bodde i varme land uten hurtig nedkjøling, og maten kunne bli liggende i varmen..."

Skalldyr oppbevares i vann i dagevis, det visste alle som bodde ved havet. Alt organisk blir ødelagt av varme og mikroorganismer. Folk ved havet spiste enorme mengder skalldyr, og det er en utmerket proteinkilde. Den religiøse forbannelsen har ikke noen annen årsak enn ren overtro .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg dokumenterer det, så vil jeg spørre: hvis det er slik i alle andre land hvor disse finnes, hva er i tilfelle grunnen til at det ikke skal skje eller skjer i Norge? I Norge gjør de det frivillig, og i resten av verden er det tvang?

Et eksempel: ei vaskedame sa hun gikk med hijab frivillig, men nektet å ta den av seg da hun ble spurt. Hvordan kan det være frivillig å ha den på seg, men ikke å ta den av seg?

Du henviste meg til en link om at de ikke vil ha kvinner avbildet i Saudi-arabiske aviser. Var ikke akkurat det jeg lurte på. Jeg snakker om etnisk norske hvite kvinner som blir tvunget til å dekke seg til på hodet. Og gjerne en link hvor jeg kan lese om dette. Du skriver at 90% på den største skolen i Malmø nå bruker hijab. Men er dette etnisk svenske jenter eller jenter med røtter i land som bruker hijab?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Det Gamle Testamentet og Koranen ble skrevet, var det fakstisk helsefarlig å spise svinekjøtt pga trikiner.

Likeledes var det farlig å spise skalldyr, da bodde i varme land uten hurtig nedkjøling, og maten kunne bli liggende i varmen...

Snyltere finnes i alle dyr, også gris. I Midtøsten hadde de kuer og geiter. Det fins utallige snyltere, men den farligste er leverikten på geit og sau. Den mest utbredte er hvalkveisen, som finnes i nesten all fisk. Hvorfor advarte ikke guden om disse farlige og tallrike markene? Hvorfor forbød ikke guden fisk og geit? Trikinene er ikke så farlige, er relativt sjeldne i tempererte soner, i Midtsøten finnes de ikke. Hvorfor advarte ikke guden mot bly? Blyforgiftning drepte tusenvis, de visste ikke at bly var giftig, de laget kokekar og vannrør av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All undertrykking er ille.

Hvorfor tror du spesielt på det som står i den boka, og ikke på det som står i en annen?

Hvorfor tror du Jesus er en gud, og ikke Muhammed?

Hvis det er tilfelle at Muhammed hadde epilepsi, hva da? Hvorfor er det -umulig- at Muhammed hadde epilepsi? Hvis det er tilfelle, så kan vi i dag forstå hvorfor han gjorde og sa som han gjorde. Helt naturlig.

Muhammed sa en gang at skillene mellom saltvann og ferskvann var et under fra guden. Du kunne finne saltvann og ferskvann i samme elvemunningen og langt til havs. Han trodde guden gjorde om saltvannet til ferskbann for ans skyld så han kunne drikke. I dag vet vi eksakt hvorfor det er skiller, og kan gjenta og dokumentere det med enkle forsøk. Er det fremdeles et under?

I mine øyne er, Koranen en sørgelig etterligning av GT, og GT er jødenes bok...

NT, derimot, er for meg og beskriver noe jeg aldri har følt før. Og jeg har lest mange bøker! Jeg begynte å studere, for meg selv, og leste mye både for og imot kristendommen. Den passet for meg, og det er med tro en forstår, ikke så mye ved hjelp av logikk eller fornuft...

Har bøkene til alle religioner i verden, så mine barn kan velge hva som er rett for dem eller de velger ingenting. Er ikke spesielt glad i sekter eller typiske kristne samfunn, men troen min har jeg.

Jeg legger meg sjeldent i hva andre gjør såfremt jeg ikke blir spurt, og da sier jeg min mening.

Så jeg er absolutt for spredning av kunnskap og vitenskap til alle uvitende i denne verden, Med på unntak, de få indianerstammene i Sør-Amerika som har bodd i jungelen upåvirket av vårt samfunn og som lever godt i pakt med naturen. De ønsker jeg skal få leve slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er myter. Men at noen kan utvikle en psykisk sperre er sikkert. Hjernen kan gjøre oss veldig syke om den legger seg i selen. Psyken kan f eks få deg til å spy i timevis, og det er bevist at hjernen kan få deg til å dø uten grunn. Hjernen kan få alt blodet i kroppen til å stivne på 2-3 minutter. Afrikanske trollmenn har beviselig drept med kun overtro. Folk tror at de skal dø, og så dør de.

Mange asiater, spesielt japanere blir veldig syke av alkohol, det skyldes et gen som de har og en ulikhet i leveren visst.

Jødiske kvinner har et gen som beskytter dem mot livmorhalskreft. Myten sa lenge at grunnen var omskjærte menn, at det var gunstig, men det var feil. En myte det også.

I dag mener de livmorhalskreft kan trigges av mange forskjellige partnere. Det har ikke jødiske kvinner. Og det er vitenskapen som sier der, ikke Jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spør noen muslimske jenter, så er det første de har å si om en ektemann at han må ikke spise svin og drikke alkohol. Det er de viktigste årsakene til at de ikke vil ha en norsk mann.

Hvis du hører etter, vil du høre mange omtale nordmenn, ikke som f eks "svinespisere", men som "vantro".

I begrepet "vantro" for muslimer ligger en dyp forakt og hos noen et ektefølt hat mot "horekvinner" og vantro menn.

Fortell dem for første gang at nordmenn på jualften deltar i nattverden i kirken og "drikker jesu blod", for så å gå hjem og spise svinesteik og skylle den ned med alkohol. Reaksjonen er sannsynligvis først en vantro latter, og så en dyp avsky. Blod, svin og alkohol er ilagt en intens religiøs forbannelse.

Islamsk kultur er det mest intolerante av livsstiler som finnes på jord. Noen verre holdninger mot kvinner og vantro finnes ikke.

Derfor spiste de heller ikke lever! Og ble ikke syke av den leverilkteren, du nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du henviste meg til en link om at de ikke vil ha kvinner avbildet i Saudi-arabiske aviser. Var ikke akkurat det jeg lurte på. Jeg snakker om etnisk norske hvite kvinner som blir tvunget til å dekke seg til på hodet. Og gjerne en link hvor jeg kan lese om dette. Du skriver at 90% på den største skolen i Malmø nå bruker hijab. Men er dette etnisk svenske jenter eller jenter med røtter i land som bruker hijab?

Jeg har ikke sans for å diskutere noe som alle kan forstå uten debatt.

Hvis noen tror at folk går frivillig rundt uten å se noe, går rett på andre folk og telefonstolper, faller og slår seg halvt ihjel. Frivillig? Pakker inn hodet i 30 graders varme så de får livstruende heteslag, frivillig? Gudstroen, kulturen og mennene tvinger dem, da blir det forståelig, ikke ellers.

Mine to nabojenter gikk med hijab til de kom langt nok vekk fra mora, så tok de dem av seg. De var livende redde for at mora skulle se dem.

Flyvertinner er ganske vant til å se kvinner ta av seg skautet og noen ganger hive det i veggen når flyet begynner å røre på seg, noen ganger skylle det ned i do så den blir tett, andre ganger la det bli igjen i lomma på setet foran eller bruke det som bordduk.

Men alt slikt preller nok av på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor spiste de heller ikke lever! Og ble ikke syke av den leverilkteren, du nevnte.

Men både trikiner, leverikte og hvalkveis er synlige, hvorfor ble grisen forbudt, og ikke fisken? Hvis det er snyltere som er årsaken til forbudet. Jeg får ikke dette til å stemme.

De hadde ikke vett til å forstå at fisken de spiste daglig hadde farlige snyltere, men griser er de eksperter på, enda den ikke fantes i området? Knapt nok noen den gangen hadde sett en gris i sitt liv.

Hvis det ikke var for at jødene senere hentet griser fra Europa og Asia for å selge til muslimer, og Muhammed ble uvenner med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg hadde i vært fall daua hvis dattera mi kom hjem med hijab."

Jeg hadde ansett det som et fryktelig nederlag.

Jeg tror ikke det er noen fare for det, hun er ganske oppegående og bestemt.

Men jeg tror kanskje at jeg hadde synes at jeg hadde mislykket i oppdragelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg fast: lærere påstår nå oftere at norske gutter er like ille til å sextrakassere som våre nye. Dette sier de for å "nærme seg problemet på en nyansert måte". Et nytt problem som da melder seg er at norske gutter ikke vil ha det på seg, og de vet sannheten like godt som jentene. De velmenende, men akk så feige lærerne blir da anklaget for å lyve for å beskytte overgripere. De fornekter seg aldri. De røde og korrekte i NRK tør ikke lenger filme i skolegårder og barnehager i Oslo øst, noen kunne bli sjokkert over å oppdage at det nesten ikke er en norsk å se lneger.

En bekjent fra Nordland ble temmelig lang i maska da hun skulle begynne som lærer i høst. I klassen hennes var det ikke EN etnisk norsk, og halvparten kunne ikke snakke norsk i det hele tatt. Hun måtte ha tolk med seg i alle timene. Og som undersøkelser viser: halvparten av de som ikke snakket norsk hadde gått i barnehage og var født i Norge.

Det hadde ikke vært så ille, om de bare hadde snakket norsk.

Oj, det høres ille ut. Det likte jeg ikke å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...