Gå til innhold

Burde det være forbud mot burka?


hidi

Anbefalte innlegg

Da er vi egentlig litt sent ute...

Men det burde være forbudt å dekke hele hodet.

Ellers ser vi snart en burkakledd bankrøver, som er umulig å identifisere...

Ja, vi er 30 år for sent ute til å gjøre noe med problemet. Derfor syns jeg egentlig et slik forbud er å stikke hodet i jorda som strutsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 410
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    64

  • Prozak

    56

  • ylvali1365381015

    55

  • keinstein

    48

He he, jeg har lurt på det samme. Jeg tror ikke nødvendigvis de går med hodeplagg for ikke å friste menn, jeg tror de gjør det for å vise tilhørighet.

Okeyyyy, trodde hele det greiene hadde med "ikke vise seg frem/friste" å gjøre jeg da, sikkert derfor jeg ser dum som et brød ut hver gang disse tildekte jentene valser rundt i barbieklær også. Hmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg også, mange sier det er frivillig for muslimske kvinner, men er det det??

jeg har et par på hybel her hos meg, han er tyrkisk og hun norsk (hun er undertrykt og han en "verdensmester og arrogant) jeg ser det hver dag hvordan han som muslim påtvinger henne sitt levesett, hun må ligge på sofaen og sove når hun har mensen, hun er da uren og derfor er det hennes skyld om han skulle bli fristet til sex om hun ligger ved siden av ham.. hun får ikke lov til og oppbevare svinekjøtt i frys eller kjøleskap ei heller kjøpe kjøtt som ikke er hallal... det neste blir vel at hun kommer med burka!! og en ting til, når de har hatt sex går han rett i dusjen for og "rense seg" som han sier..

det siste som skjedde var i ettermiddag, da bad han henne spørre meg om jeg kunne endre uttaket på kjøkkenvifta mi (jeg lager svinestek)!!!! gjett hvem som skal spesialisere seg på retter med svinekjøtt fremover?;)

sikkert mange som er uenige med meg, men jeg får muslimer mer og mer opp i halsen:)

Det er jo det som er så synd! Noen norske kvinner gjør det tilogmed frivillig!

Hvorfor skal Norge tilpasse seg burka og det som verre er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så kan de nekte alle religiøse symboler, men dette er vel egentlig kulturellt og ikke religiøst.

Jeg har opplevd at både venninna mi og arbeidskolleger har blitt tvunget til å bruke hijab. Og ikke alltid av mennene sine men av andre muslimske kvinner. Sykt.

Hvis man skal forby alle religiøse symboler, så må man først definere hva et religiøst symbol er for noe. Symboler kommer og går, og de endrer sin betydning, og folk legger forskjellige betydninger i dem. Hvis man forbyr et symbol, begynner man å bruke et annet istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det voldtektsmennene som er problemet, og ikke et tøystykke noen har på hodet.

Men det er det manglende tøystykke på hodet og det manglende vettet til voldtektsmannen som fører til voldtekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg har lurt på det samme. Jeg tror ikke nødvendigvis de går med hodeplagg for ikke å friste menn, jeg tror de gjør det for å vise tilhørighet.

Når Smiths venner er i kirken, må de bruke hodeplagg for de skal ikke være vakrere enn englene. Har jeg hørt. Kan ikke gå god for sannheten i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tror på det, så er du veldig naiv.

Et annet og mye verre eksempel er omskjæring. Det er veldig ofte nettopp kvinnene som tviholder på denne bestialske skikken. Ubegripelig for oss, men det er et faktum.

Det stemmer vel ikke helt med det bildet vi har av de snille men akk så undertrykte kvinnelige vesnene - men mange av dem, særlig de eldre - er matriarker som sjefer mye over resten av familien.

Jeg syns det er unyansert å skylde på mannfolkene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er det manglende tøystykke på hodet og det manglende vettet til voldtektsmannen som fører til voldtekten.

Du kan da ikke i fullt alvor mene at et manglende tøystykke på en kvinnes hode fører til voldtekt?

Tror du voldtektsmenn slutter å voldta hvis skaut på hodet blir forbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er så synd! Noen norske kvinner gjør det tilogmed frivillig!

Hvorfor skal Norge tilpasse seg burka og det som verre er?

Det forteller meg mer om makt muslinmske menn har, denne norske jenta er 34 år gml.. hun hadde aldri før vært sammen med en mann, dro til tyrkia på ferie og endte opp som dette...

Jeg ser tydelig hvor arrogant han er overfor det meste her i norge, alt er jo så meget bedre i tyrkia... Håper hun får øynene opp før de 3 årene er gått..!

Muslimer ønsker jeg så absolutt ikke velkommen, mange mener sikkert annerledes enn meg, men det er jo heldigvis fullt lovlig og ha sin egen mening om ting her i norge..

Iallfall for en stund til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke i fullt alvor mene at et manglende tøystykke på en kvinnes hode fører til voldtekt?

Tror du voldtektsmenn slutter å voldta hvis skaut på hodet blir forbudt?

Kanskje om tre generasjoner når mennene blir vant til å se kvinner uten hodeplagg og har skjønt at de ikke er fritt vilt likevel så vil antallet voldtekter gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke i fullt alvor mene at et manglende tøystykke på en kvinnes hode fører til voldtekt?

Tror du voldtektsmenn slutter å voldta hvis skaut på hodet blir forbudt?

unskyld at jeg blander meg, men jeg har hørt flere muslimer kalle oss vestlige kvinner for horer... fordi vi sminker, pynter oss og går ute på gata uten og dekke oss til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller ikke.

Her i vesten identifiserer vi oss med utseende. Hvem som helst kan ta på seg en burka og nekte villt for bankran f. eks.

Eller de bruker falske pass. Husk: Ingen har lov å se dem uten burka, bortsett fra ektemannen...

Vi er så heldige at vi lever i et land med både ytringsfrihet og religionsfrihet. Og forby mennesker å ikle seg religiøse klesplagg/symboler vil være et brudd mot disse frihetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unskyld at jeg blander meg, men jeg har hørt flere muslimer kalle oss vestlige kvinner for horer... fordi vi sminker, pynter oss og går ute på gata uten og dekke oss til..

Ja vel. Dem om det. Jeg driter i hva de tenker om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje om tre generasjoner når mennene blir vant til å se kvinner uten hodeplagg og har skjønt at de ikke er fritt vilt likevel så vil antallet voldtekter gå ned.

Vel, jeg er fortsatt nysgjerrig på hvordan du har tenkt å skille mellom religiøse hodeplagg og andre hodeplagg. Ønsker du å forby luer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldige at vi lever i et land med både ytringsfrihet og religionsfrihet. Og forby mennesker å ikle seg religiøse klesplagg/symboler vil være et brudd mot disse frihetene.

Helt korrekt.

Men i enkelte settinger bør det være mulig å forby bruk av Burka. F.eks. på skolen. Det er upraktisk for en lærer å ikke se ansiktet til en elev.

Å nekte folk et visst plagg på gata er naturligvis horribel politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er fortsatt nysgjerrig på hvordan du har tenkt å skille mellom religiøse hodeplagg og andre hodeplagg. Ønsker du å forby luer også?

Hehe, det er ikke så vanskelig å se forskjell da men å beskrive det i en lov er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke så vanskelig å se forskjell da men å beskrive det i en lov er verre.

Ja, jeg tror det er ganske vrient å formulere i en lov. Hva hvis det dukker opp en ny religion? Jeg kan danne en sekt hvor alle medlemmene kler seg i røde gensere. Da må jo røde gensere forbys, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel. Dem om det. Jeg driter i hva de tenker om meg.

Det gjør vel de fleste helt til de banker deg eller voldtar deg for det. Eller helt til andre unger mobber ungen din fordi du er ei hore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Det er ikke liberalt å gå inn for forbud av et kontroversielt klesplagg. Per definisjon.

Men det er jo liberalt,politisk, å tale de konservative midt imot. Om man anser kvinner i burka som undertrykte ofre for en konservativ overmakt, kan det kanskje anses som liberalt... Men det er kun vår samtidige og normative holdning, den forandrer seg over tid.

Liberalt eller ikke- jeg aner ikke hvor jeg står selv. Vanskelige spørsmål, idet de er prinsippielle og dermed ikke bør være kun emosjonelle.

Personlig vil jeg like å se folks ansikter, hår og habbit.

Men er det riktig av meg å prøve å forby andre å gjemme slike personlige uttrykk?

Hmmm... Skal jammen tenke på det! Og det håper jeg også andre gjør, ikke bare utifra sin første innskytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vel de fleste helt til de banker deg eller voldtar deg for det. Eller helt til andre unger mobber ungen din fordi du er ei hore.

Jo, men da er det adferden eller holdningene til disse personene det er noe galt med, og ikke min klesdrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...