Gå til innhold

Burde det være forbud mot burka?


hidi

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tror det er ganske vrient å formulere i en lov. Hva hvis det dukker opp en ny religion? Jeg kan danne en sekt hvor alle medlemmene kler seg i røde gensere. Da må jo røde gensere forbys, ikke sant?

Det hadde jo vært et problem da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 410
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    64

  • Prozak

    56

  • ylvali1365381015

    55

  • keinstein

    48

Jo, men da er det adferden eller holdningene til disse personene det er noe galt med, og ikke min klesdrakt.

Ja, for oss er det det, for dem er det du som gjør noe galt så de har rett til å gjøre hva de vil med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Det mener jeg også, mange sier det er frivillig for muslimske kvinner, men er det det??

jeg har et par på hybel her hos meg, han er tyrkisk og hun norsk (hun er undertrykt og han en "verdensmester og arrogant) jeg ser det hver dag hvordan han som muslim påtvinger henne sitt levesett, hun må ligge på sofaen og sove når hun har mensen, hun er da uren og derfor er det hennes skyld om han skulle bli fristet til sex om hun ligger ved siden av ham.. hun får ikke lov til og oppbevare svinekjøtt i frys eller kjøleskap ei heller kjøpe kjøtt som ikke er hallal... det neste blir vel at hun kommer med burka!! og en ting til, når de har hatt sex går han rett i dusjen for og "rense seg" som han sier..

det siste som skjedde var i ettermiddag, da bad han henne spørre meg om jeg kunne endre uttaket på kjøkkenvifta mi (jeg lager svinestek)!!!! gjett hvem som skal spesialisere seg på retter med svinekjøtt fremover?;)

sikkert mange som er uenige med meg, men jeg får muslimer mer og mer opp i halsen:)

Husk at for muslimer er svinekjøtt like uaktuelt og urent som kattekjøtt for oss. Det kan være en fin øvelse å snu om på ting-finne ut hvordan vi ville reagert dersom våre største tabuer ble eksponert for oss...

Men jeg skjønner jo også ditt ståsted, som huseier. Du skal ikke behøve å omlegge dine vaner til fordel for en leietaker. Da burde de heller finne annet tilholdssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller ikke.

Her i vesten identifiserer vi oss med utseende. Hvem som helst kan ta på seg en burka og nekte villt for bankran f. eks.

Eller de bruker falske pass. Husk: Ingen har lov å se dem uten burka, bortsett fra ektemannen...

Hm hvorfor har ingen bankranere tenkt på å bruke burka før tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for oss er det det, for dem er det du som gjør noe galt så de har rett til å gjøre hva de vil med deg.

Fordi det finnes noen forskrudde mennesker her i landet som tror de har rett til å voldta noen på grunnlag av hva de har på hodet, så mener du at folks hodeplagg bør lovreguleres?

Hvis en eller annen skrudd psykiatrisk pasient mener han har rett til å drepe alle som går med rød genser, ville du da ha foreslått å lovregulere fargen på genserene til folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det finnes noen forskrudde mennesker her i landet som tror de har rett til å voldta noen på grunnlag av hva de har på hodet, så mener du at folks hodeplagg bør lovreguleres?

Hvis en eller annen skrudd psykiatrisk pasient mener han har rett til å drepe alle som går med rød genser, ville du da ha foreslått å lovregulere fargen på genserene til folk?

Nei, da hadde jeg regnet med at han hadde blitt tvangsinlagt uten at noen kalte det rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at for muslimer er svinekjøtt like uaktuelt og urent som kattekjøtt for oss. Det kan være en fin øvelse å snu om på ting-finne ut hvordan vi ville reagert dersom våre største tabuer ble eksponert for oss...

Men jeg skjønner jo også ditt ståsted, som huseier. Du skal ikke behøve å omlegge dine vaner til fordel for en leietaker. Da burde de heller finne annet tilholdssted.

jeg skjønner hva du sier, men om den jeg bodde sammen med og jeg selvfølgelig valgte ham med vitende og vilje gjerne ville hatt en eventuell kattestek eller lignende til middag så bevares værsågod:) men ikke pokker om jeg hadde spist det.. jeg sier ikke han må spise svinekjøtt, men respektere den personen han giftet seg med.

Det gjør han ikke, han strammer mer og mer inn på henne men oppfører seg enda mer som det jeg alltid har trodd om muslimer, de er pokker så troende når det kommer til at andre skal rette seg etter dem, men full som et øsekar drikker han seg gjerne, samt har sex med henne under ramadan og røyker som en svamp...

huff, beklager, blir litt revet med nå, og som du sikkert skjønner har jeg ikke store respekten for muslimer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da hadde jeg regnet med at han hadde blitt tvangsinlagt uten at noen kalte det rasisme.

Jeg synes jo også at menn som mener de kan "gjøre hva de vil" men kvinner som ikke dekker til håret burde tvangsinnlegges snarest, sammen med de som tror de er Jesus eller Napoleon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murmeldyr

Jeg synes jo også at menn som mener de kan "gjøre hva de vil" men kvinner som ikke dekker til håret burde tvangsinnlegges snarest, sammen med de som tror de er Jesus eller Napoleon.

"..._med_ kvinner..."skulle det vel være.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo også at menn som mener de kan "gjøre hva de vil" men kvinner som ikke dekker til håret burde tvangsinnlegges snarest, sammen med de som tror de er Jesus eller Napoleon.

Jeg er redd det ikke er nok plasser på psykiatriske da. Bor du sånn til at du kjenner mange muslimer? Veldig mange er hyggelige men det finnes for mange fundamentalister blandt dem. Også blandt kvinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet og mye verre eksempel er omskjæring. Det er veldig ofte nettopp kvinnene som tviholder på denne bestialske skikken. Ubegripelig for oss, men det er et faktum.

Det stemmer vel ikke helt med det bildet vi har av de snille men akk så undertrykte kvinnelige vesnene - men mange av dem, særlig de eldre - er matriarker som sjefer mye over resten av familien.

Jeg syns det er unyansert å skylde på mannfolkene hele tiden.

Nåja, en skal vel ikke skylde på mannfolkene i ett og alt men, kan det muligens være slik at kvinnfolka har blitt prakka ned med at dette er riktig siden de var så små at de knappt skjønte hva det var snakk om?

Alle har vel hørt historier om kvinnfolk som gjør de rareste ting og aldri kommer seg ut av voldelige, psykopatiske forhold?

Og de har kommet inn i det i voksen alder de fleste av de, og alikavel blir de "hjernevasket".

Jeg tror respekteog redselen for mennenes vilje og respekten og redselen for samfunnets/landets vilje er så stor at de bare "må gjøre ditt og datt". Og da kan det vel se ut til at de gjør det av egen fri vilje enkelte ganger, for oss som er utenfor.

Men dette er bare tanker, jeg har liten om noe greie på det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forteller meg mer om makt muslinmske menn har, denne norske jenta er 34 år gml.. hun hadde aldri før vært sammen med en mann, dro til tyrkia på ferie og endte opp som dette...

Jeg ser tydelig hvor arrogant han er overfor det meste her i norge, alt er jo så meget bedre i tyrkia... Håper hun får øynene opp før de 3 årene er gått..!

Muslimer ønsker jeg så absolutt ikke velkommen, mange mener sikkert annerledes enn meg, men det er jo heldigvis fullt lovlig og ha sin egen mening om ting her i norge..

Iallfall for en stund til;)

Faren min er født muslim, selvom han ikke finnes praktiserende. Moren min er norsk. Og jeg er ateist. Kjenner overhode ikke igjen noe av det som snakkes om her. Dere har en tendens til å dra alle over en kam uansett. Både pappa, broren min og jeg er så norske som man kan få blitt. Broren min fikk barn før han gifta seg. Jeg har samboer etc. Både jeg og broren min spiser svinekjøtt. Mener t.o.m. at jeg har sett pappa spise det. Og han lager alltid pølser til mamma. Jeg røyker. Faren min drikker alkohol og det gjør både jeg og broren min. Kjenner ikke mange muslimer selv, men hadde en venninne fra Bosnia hvor det er mange muslimer. Hun var muslim og helt normal. Husk at det finnes masse "hvite" muslimer også. Virker av og til som det er de mørke dere ikke liker. (Uten å være sikker på dette). Har selvfølgelig truffet familien min som er veldig internasjonal. Traff tanta og onkelen min som er fra Pakistan nettopp. + fetteren min som bor i Sveits. Kjenner ikke igjen noe av det dere sier. De er jo akkurat som oss. Satt faktisk og tenkte på det da jeg traff dem. Om motsetningene mellom dem og oss, men ble litt overraska over hvor like de var oss.

Så konklusjonen er at ikke alle er slik. Selvom dere som nevnte det her har vært borti noen situasjoner er ikke det synonymt med at alle er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd det ikke er nok plasser på psykiatriske da. Bor du sånn til at du kjenner mange muslimer? Veldig mange er hyggelige men det finnes for mange fundamentalister blandt dem. Også blandt kvinnene.

Jeg bor i Oslo, men kan vel ikke si jeg kjenner mange troende muslimer. Men jeg kjenner jo en del folk av ulik bakgrunn og farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murmeldyr

Ja, takk for korreksjonen!

Det var nok ikke nødvendig, da alle skjønte meningen i setningen, allikevel. Bortsett fra at det _kunne_ forstås som at _kvinnene_ skulle tvangsinnlegges.

Unnskyld forstyrrelsen. Og god natt!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, men kan vel ikke si jeg kjenner mange troende muslimer. Men jeg kjenner jo en del folk av ulik bakgrunn og farge.

Jeg bor slik til at jeg kjenner noen veldig godt og noen som jeg bare snakker med innimellom. Jeg har hørt og sett mye rart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

jeg skjønner hva du sier, men om den jeg bodde sammen med og jeg selvfølgelig valgte ham med vitende og vilje gjerne ville hatt en eventuell kattestek eller lignende til middag så bevares værsågod:) men ikke pokker om jeg hadde spist det.. jeg sier ikke han må spise svinekjøtt, men respektere den personen han giftet seg med.

Det gjør han ikke, han strammer mer og mer inn på henne men oppfører seg enda mer som det jeg alltid har trodd om muslimer, de er pokker så troende når det kommer til at andre skal rette seg etter dem, men full som et øsekar drikker han seg gjerne, samt har sex med henne under ramadan og røyker som en svamp...

huff, beklager, blir litt revet med nå, og som du sikkert skjønner har jeg ikke store respekten for muslimer:)

JEG skjønner hva du sier også, det høres ut som det er en vikarierende muslim du har i hus. Han velger selv hvilke forskrifter han følger...?

Men du skal vokte deg vel for å påstå at du ikke _liker muslimer_

på bakgrunn av denne fyren. Muslimer er jo så mangt, det er ganske drøyt av meg å påstå at jeg ikke liker kristne også... Selv om jeg er atteist, og mener enhver religion er avleggs, har jeg venner med mange kulturelle livssyn. Jeg liker dem fordi jeg har møtt dem med et åpent sinn, og blitt kjent med dem, på tross av at jeg tilhører et annet livssyn.

Det oppstår naturlig skiller mellom mennesker-kunstige skiller! Fordi vi naturlig nok kategoriserer. Denne mannen du har i hus kan godt være en dritt. Eller en patriarkalsk og dominerende dott. Men VET du det? Eller antar du det på bakgrunn av fordommer?

Kan det tenkes at etniske nordmenn i ditt nabolag begår større overtramp, uten at du mistenker det overhodet? Statistikk kan jo tyde på det.

Men du ville ikke være like snar til å anta noe klandreverdig om dine "norske" naboer - ville du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG skjønner hva du sier også, det høres ut som det er en vikarierende muslim du har i hus. Han velger selv hvilke forskrifter han følger...?

Men du skal vokte deg vel for å påstå at du ikke _liker muslimer_

på bakgrunn av denne fyren. Muslimer er jo så mangt, det er ganske drøyt av meg å påstå at jeg ikke liker kristne også... Selv om jeg er atteist, og mener enhver religion er avleggs, har jeg venner med mange kulturelle livssyn. Jeg liker dem fordi jeg har møtt dem med et åpent sinn, og blitt kjent med dem, på tross av at jeg tilhører et annet livssyn.

Det oppstår naturlig skiller mellom mennesker-kunstige skiller! Fordi vi naturlig nok kategoriserer. Denne mannen du har i hus kan godt være en dritt. Eller en patriarkalsk og dominerende dott. Men VET du det? Eller antar du det på bakgrunn av fordommer?

Kan det tenkes at etniske nordmenn i ditt nabolag begår større overtramp, uten at du mistenker det overhodet? Statistikk kan jo tyde på det.

Men du ville ikke være like snar til å anta noe klandreverdig om dine "norske" naboer - ville du?

Er det ikke en veldig slitsom jobb i lengden å skulle bortforklare\benekte at det faktisk _finnes_ noe som heter kulturelt betinget atferd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...